Nemam rad BOSCHjano píše:..."Vstrekovanie paliva BOSCH EURO III pre motory VAZ 2111 a VAZ 2112". ...
Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Re: diagnostika
Kdes pod palubkou okolo volantu...
Tvar neznám, musíme počkat na někoho, kdo to ví.
Tvar neznám, musíme počkat na někoho, kdo to ví.
Naposledy upravil(a) Skalouš dne pon kvě 14, 2007 09:38, celkem upraveno 1 x.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
zásuvka
Autá na vývoz majú mať štandartné OBD 2, pre domáci trh GM 12 (dvanásť pinovú). Môj automobil nielenže má GM 12, ale hlavne K- line sa po ceste niekde stratil, je zo serie 00. Pre staršie série je treba previesť imobilizér pomocou červeného "klúčika" do režimu tech. prehliadok. V tomto režime má byť k-line prístupný. Na testovanie treba ruský SW, ktorý je voľne prístupný, ale nie je v unicode, tak treba kompletnú ruštinu. Hlboké a vyčerpávajúce pojednanie je na www.chiptuner.ru
Jano, vykašli se na zásuvku, prvně je potřeba vyndat ven počítač motoru a podívat se co je zač, jestli GM nebo Bosch. S GM nemám zkušenosti, protože ve svém autě mám Janvar 5.1 . Je to důležité, protože pokud bys měl GM nelze použít ke komunikaci protokol KWP 2000 ale musíš mít VPW. Pokud máš ve svém autě Bosch /je jedno jakou verzi/ tak ten lehce komunikuje v normě ISO 9141 pomocí protokolu KWP 2000 a některého diagnostického softwaru např. OBD Scan Tech a pod. najdeš jich na Google mraky. Já se přikláním spíš k angličtině, ale pokud se Ti dobře čte azbuka můžeš si to nahrát i v ruštině. Pokud máš konektor 12 pinový je dobré ho vyhodit a nahradit standartním 16 pinovým /SAE - J1962/, nepotřebuješ potom žádné redukce. Problém při komunikaci s jednotkou může způsobovat sběrnice K - Line, která nevede na počítač ale do imobilizéru APC. Můžeš ji překlenout drátem tak, aby bylo spojení na pin 55 počítače. Já jsem se s tím moc nepáral a udělal jsem odbočku přímo z pinu 55 na pin 7 diag. zásuvky OBD II a tím jsem imobilizér obešel. Sběrnice L - Line je v pohodě, vede z pinu 13 počítače motoru přímo do zásuvky na pin 15. /Původní zapojení na 12 pinové zásuvce bylo K-Line pin M , L-Line pin B/. Kabel připojuji do laptopu přes USB, ale může se napojit i na sériový port - záleží co si pořídíš. Při napojení přes USB je tam trošku malá zrada, při konfiguraci se nesmí zadat - připojen přes USB, i když ve skutečnosti to tak je. Zadá se sériové připojení.
To je vše, ale jak říkám platí to pro Janvar 5.1 u jiných verzí se to může lišit.
To je vše, ale jak říkám platí to pro Janvar 5.1 u jiných verzí se to může lišit.
Tonda: Zase super příspěvek. Prosím o drobné doplnění informací.
Napiš prosím odkazy na stránky, kde se dá pořídit kabel mezi počítač a auto - znáš-li je.
(Rád bych se tu ř.j. naučil číst pomocí noťasu.)
Díky
Sk.
Napiš prosím odkazy na stránky, kde se dá pořídit kabel mezi počítač a auto - znáš-li je.
(Rád bych se tu ř.j. naučil číst pomocí noťasu.)
Díky
Sk.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Zajímavý odkaz: http://www.motordiag.cz/motordiag/motordiag/software/
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Jo přesně tak Skalouši, když tě to zajímá tady si můžeš kabel koupit hotový - USB nebo do sériového portu, nevím jaký máš laptop.http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty/?p=10kabely
Měl bys mít na obou autech co máš 16 pinový konektor SAE - J 1962, takže připojení bez problému. Akurát nevím jak u Forda, protože tady byla komunikace zase odlišná podle protokolu PWM ale máš rok 2000 tak snad půjde i KWP 2000. Musíš vyzkoušet, opravdu n
evím, víš že já jsem Citroen-Peugeot.
Tady taky jsou k dostání kabelyhttp://obd.ec.cz/
Měl bys mít na obou autech co máš 16 pinový konektor SAE - J 1962, takže připojení bez problému. Akurát nevím jak u Forda, protože tady byla komunikace zase odlišná podle protokolu PWM ale máš rok 2000 tak snad půjde i KWP 2000. Musíš vyzkoušet, opravdu n
evím, víš že já jsem Citroen-Peugeot.
Tady taky jsou k dostání kabelyhttp://obd.ec.cz/
diagnostika starších sérii
Tonda vďaka za rady, bude to najschodnejšia cesta. V súčastnosti mi všetko funguje, chek engine za jazdy nesvieti. Neviem prečo to K-line viedli tak komplikovane, preto bola snaha o spojenie s RJ bez výsledkov. Urobím to napriamo ako si doporučil, k-line rovno s RJ.tonda píše:JPokud máš konektor 12 pinový je dobré ho vyhodit a nahradit standartním 16 pinovým /SAE - J1962/, .
Tady na tom odkazu http://chiptuner.ru/docs.php je sekce - DOKUMENTACIA , je to v ruštině. V bleděmodrém poli - řádek 2 je k dispozici diagnostický postup pro řídící jednotku MP7.0 verze HFM BOSCH. Je to norma EURO 3. Tam potom najdeme tabulku 2. 4 -01, která zobrazuje hodnoty při správném chodu motoru se zapnutým zapalováním, na volnoběh 800 ot/min a při 3 000 ot/min. Je to vlastně porovnávací etalon abychom věděli co vůbec a jaké hodnoty měříme, před každým měřením by sme měli mít takovou tabulku k dispozici a lehce můžeme porovnávat.
Uvedu příklad : Při vyčtení z paměti řídící jednotky se dovíme o trvalé závadě - lambda sonda. Zkrat na +pól nebo na kostru. No tak ji vyměníme a ouha - závada je stále stejná a i když ji smažeme objeví se znovu. Z diagnostického hlediska je vyčtení paměti závad podružná věc, je to jenom orientační informace. No ale právě měrění za chodu motoru a porovnávání s tabulkou správných hodnot nám určí závadu. Zjistíme že lambda sonda dostává kyslíkové šoky, snaží se o regulaci a je vysoko mimo toleranci správného režimu. Protože je mimo toleranci a dějě se tak neustále, tak řídící jednotka závadu vyhodnotí jako trvalou a uloží ji do paměti. Ve skutečnosti lambda sondě nic není, ta jenom reaguje na přítomnost vysokého podílu kyslíku ve výfukových plynech. Proto se hned můžeme zaměřit na detekci jiskření ve válcích a na obrazovce vidíme průběh spalování, zjistíme který válec vynechává a už můžeme něco podniknout /vyměnit svíčku, kabel a pod./ Můžeme porovnat vstřikovací časy jestli se neliší od normálu atd. Tímto postupem přesně určíme závadu, takže takle nějak by mělo probíhat měření, píšu to tady jenom tak pro ilustraci pro ty, kdo se o to zajímají - chce to trpělivost a hodně času tomu věnovat.
Uvedu příklad : Při vyčtení z paměti řídící jednotky se dovíme o trvalé závadě - lambda sonda. Zkrat na +pól nebo na kostru. No tak ji vyměníme a ouha - závada je stále stejná a i když ji smažeme objeví se znovu. Z diagnostického hlediska je vyčtení paměti závad podružná věc, je to jenom orientační informace. No ale právě měrění za chodu motoru a porovnávání s tabulkou správných hodnot nám určí závadu. Zjistíme že lambda sonda dostává kyslíkové šoky, snaží se o regulaci a je vysoko mimo toleranci správného režimu. Protože je mimo toleranci a dějě se tak neustále, tak řídící jednotka závadu vyhodnotí jako trvalou a uloží ji do paměti. Ve skutečnosti lambda sondě nic není, ta jenom reaguje na přítomnost vysokého podílu kyslíku ve výfukových plynech. Proto se hned můžeme zaměřit na detekci jiskření ve válcích a na obrazovce vidíme průběh spalování, zjistíme který válec vynechává a už můžeme něco podniknout /vyměnit svíčku, kabel a pod./ Můžeme porovnat vstřikovací časy jestli se neliší od normálu atd. Tímto postupem přesně určíme závadu, takže takle nějak by mělo probíhat měření, píšu to tady jenom tak pro ilustraci pro ty, kdo se o to zajímají - chce to trpělivost a hodně času tomu věnovat.
tak som si kupil kabel na OBD II a zatial mi je na dve veci. S riadiacou jednotkou sa neviem spojit. Hlavny problem bude asi v tom, ze moja rustina konci pri snahe o citanie rozsypaneho caju.
Ma niekto postup na vyblokovanie imobilizera do servisneho rezimu? Mozno sa mi to aj podarilo, sam neviem
Aky software pouzit?
Pre doplnenie, mam Nivu so stvorbodovym vstrekovanim Bosh...
Ma niekto postup na vyblokovanie imobilizera do servisneho rezimu? Mozno sa mi to aj podarilo, sam neviem
Aky software pouzit?
Pre doplnenie, mam Nivu so stvorbodovym vstrekovanim Bosh...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4