Stránka 2 z 14
Napsal: úte bře 06, 2007 12:45
od Patrac
Takže včera jsem byl v servisu v Zábřehu na moravě. LPG mi tam opravili. Přístup super. Ohromě ochotní. vše na jejich náklady.
Co předělávali?? :
- zdemontovali mi ten nesmyslný kryt na sání auto jede lépe na benzín i na LPG a na LPG nezdechá
- zaslepili a odpojili přívod vody do reduktoru, neb průžez 8mm a ještě zlomením hadice uskřípnutý byl naprosto nedostačující pro ohřev reduktoru..
- napojili vodu na reduktor v místě vstupu topení a zkrátili tak hadice cca o 30-40cm každou
- motorek který dávkuje LPG předělali od reduktoru k airboxu. Má být co nejblíže k airboxu a já ho měl asi 10cm od reduktoru a 70cm od airboxu...
- předělali upevnění hadic, takže už mi nebloncají v autě
- seřídili znova škrtící klapku na benzín a seřídili LPG
- doporučili zdemontovat svýčky LR15YS a nahradit je klasickejma LR15YC
Výsledek?
Auto jezdí super jak na LPG, tak na benzín. defakto nerozeznávám rozdíl. auto startuje a drží volnoběh jak na benzín tak i na LPG a navíc nezdechá a to i po ránu bez ohřátého reduktoru. Při přepnutí z Benzínu na LPG se auto necuká. Prostě vše se chová tak jak má. Jako návdavek mi vysvětlili jak proměřit funkci lambdasondy, jak ovlivnit a změřit bohatost směsi, jak si nastavit reduktor atd atd.. Takže firmu ELPIGAZ Zábřeh. mohu vřele doporučit. srovnání s ostatníma firmama ne 100 a 1 ale spíše 1000 a -100.
Napsal: úte bře 06, 2007 13:04
od Luděk Musil
No prosím! A pak, že to nejde!
Ostatně do Zábřehu se jedu podívat také (a to již tento čtvrtek). Ne, že by mému vstřikování a dávkování plynu něco podstatného bylo, ale za případné změření a seřízení dám pár kaček a budu mít klid (nejen) na duši. L.
PS: a kdo si chcete koupit svíčky "silverky" (nejlepší, co kdy mohli pro LPG pohon vynalézt) - tak si za ty tři stovky, co ty svíčky stojí, kupte raděj flašku něčeho dobrýho - bude to rozumnější investice.
Napsal: úte bře 06, 2007 13:07
od Patrac
Luděk Musil píše:
PS: a kdo si chcete koupit svíčky "silverky" (nejlepší, co kdy mohli pro LPG pohon vynalézt) - tak si za ty tři stovky, co ty svíčky stojí, kupte raděj flašku něčeho dobrýho - bude to rozumnější investice.
spíše si kupte troje obyčejný a měňte po 10 000km...
Napsal: úte bře 06, 2007 15:58
od Michal Pokorný
No, něco na tom bude, neměl jsem teda 1,7i na plyn, ale jen klasiku 1,2 (2101) a stále jsem bez problémů používal obyčejné svíčky až jednou jsem dostal nápad koupit si speciální na plyn - přesné označení už nevím, ale určitě BOSCH. Asi tak po 3-4 tis.km mi to auto začalo blbě startovat na plyn, ale na benzín to šlo, po čase už to nešlo ani na benzín. Hledal jsem závadu všude jen ne v těch svíčkách - nakonec už ze zoufalosti jsem je vyndal a docela jsem se vyděsil, byly úplně opálené, z těch bočních elektrod tam byly jen takové pahýlky. Tak že jsem se vrátil zpět k těm osvědčeným BRISK - obyč. na benzín , měnil jsem je po 10 tis.km, což je možná zbytečně často, no ale vzhledem k ceně nebyl důvod je nevyměnit a bylo vše OK.
Napsal: stř bře 07, 2007 09:06
od Drobek81
Luděk Musil píše:PS: a kdo si chcete koupit svíčky "silverky" (nejlepší, co kdy mohli pro LPG pohon vynalézt) - tak si za ty tři stovky, co ty svíčky stojí, kupte raděj flašku něčeho dobrýho - bude to rozumnější investice.
nejsu si jisty, ale Vasenkov mi je prodal cca 30kc/kus...a zatim to na ne jezdi v pohode, ale zkusim i ty obyc...tech mam hafo tak se jich aspon zbavim...
Patraci, kolik stoji u nich montaz LPG do 17ky?
Napsal: stř bře 07, 2007 09:53
od Patrac
Drobek81 píše:Luděk Musil píše:PS: a kdo si chcete koupit svíčky "silverky" (nejlepší, co kdy mohli pro LPG pohon vynalézt) - tak si za ty tři stovky, co ty svíčky stojí, kupte raděj flašku něčeho dobrýho - bude to rozumnější investice.
nejsu si jisty, ale Vasenkov mi je prodal cca 30kc/kus...a zatim to na ne jezdi v pohode, ale zkusim i ty obyc...tech mam hafo tak se jich aspon zbavim...
Patraci, kolik stoji u nich montaz LPG do 17ky?
Nevím neptal jsem se jde o to jaká. a taky jaká nádrž. Válec, toroid mě to stálo 17900
Napsal: stř bře 07, 2007 10:25
od Drobek81
no to co mas Ty taky toroid...na kolik by to vyslo v tom the best of servisu...a jak dlouho trva montaz, jestli se to tam da dovezt a treba se jit nekde brouzdat po meste...nerad bych aby mi to nekde zbastlili...proste abych nedopadl jako pokusnej Patrac...
Napsal: stř bře 07, 2007 10:50
od Luděk Musil
Hele - Drobku: napřed si to nech zbastlit u fy Čadek Modřice a teprve potom jeď do HTS, Smetanova 26, Zábřeh.
Nebo jeď rovnou do Zábřehu. Já to od nich mám dělaný taky (v roce 2002) a do dnešního dne mi to jezdí no problemo. Ostatně - zítra tam jedu na preventivní kontrolu. L.
Napsal: stř bře 07, 2007 11:05
od Drobek81
Luděk Musil píše:Hele - Drobku: napřed si to nech zbastlit u fy Čadek Modřice a teprve potom jeď do HTS, Smetanova 26, Zábřeh.
Nebo jeď rovnou do Zábřehu. Já to od nich mám dělaný taky (v roce 2002) a do dnešního dne mi to jezdí no problemo. Ostatně - zítra tam jedu na preventivní kontrolu. L.
Dobra, tak se tam pls zeptej kolik by to prislo do toho samyho vraku, akorat toroid...nechce se mi s tim zabyvat dyl jak den, este abych mel problemy se zdechanim...brrrr...
Napsal: stř bře 07, 2007 11:12
od Tommel
Drobku ja jak jsem si nechaval montovat plyn tak auto jsem tam odvezl v 8:00 začli na něm makat tak za hoďku a odpoledne myslim že kolem 15:00 možná dřív volali že je auto hotové
Napsal: stř bře 07, 2007 12:15
od Patrac
mě to stálo 17990kč vč toroidu. montáž tam byla za 8 hodin cca.
u firmy elpigaz to ale trvá 24 hodin tzn jeden den auto přivezeš a druhej den si ho odvezeš. jeden den to namontují, nastaví a vyzkouší, pak auto odstaví na dvoře a stojí tam přez noc. ráno to nastartují a jedou projet, pokud se studený start i jízda neprojevuje špatně tak si auto můžeš odvézt.
To byl můj problém. když bylo auto teplé tak to volnoběh drželo, jak schládlo tak to nejelo. proto mi to taky u Čadka nebyly schopni seštelovat. resp když jsem odjížděl bylo vše o.k ale druhej den to nejelo. to ovšem, nemění nic na tom, že celá přestavba byla pěkně zfušovaná...
Napsal: stř bře 07, 2007 12:32
od Drobek81
Pátrač píše:To byl můj problém. když bylo auto teplé tak to volnoběh drželo, jak schládlo tak to nejelo. proto mi to taky u Čadka nebyly schopni seštelovat. resp když jsem odjížděl bylo vše o.k ale druhej den to nejelo. to ovšem, nemění nic na tom, že celá přestavba byla pěkně zfušovaná...
prave tomu bych se rad vyvaroval...Luda zjisti este dalsi podrobnosti...chlapi dik
Napsal: stř bře 07, 2007 12:54
od Patrac
jo a první " měřená spotřeba" je 10,91L/ 100 km a to jsem teda auto nešetřil. Jedna spotřeba ale není směrodatná. uvím tak po dalších 3-5 tankováních
Napsal: stř bře 07, 2007 16:24
od Křečík Barbuška
Hm, že by všichni LPGchtivci z brněnské sekce houfně zajížděli do Zábřehu?
Asi to tak bude, tedy v mém případě.
Napsal: čtv bře 08, 2007 17:54
od Luděk Musil
Takže dnes jsem navštívil firmu HTS Smetanova Zábřeh. A výsledek?
1. Do Zábřehu jsem přijel z neznámé strany a na firmu jsem se nemohl trefit (nemám jako někteří GPS navigaci
). Proto jsem zůstal stát na čerpací stanici Shell na kraji Zábřehu, zvedl jsem telefon a zavolal na firmu, aby mi vysvětlili, kudy k nim. Odpovědí bylo: počkejte, kde jste - pošleme Vám řidiče.
2. Řidič-mechanik mě dovedl do sídla firmy a řekl vydržte chvíli, mám na dílně auto. Tedy jsem chvíli vydržel a po cca 15 minutách jsem přistavil auto na dílnu, na které jsem zůstal po celou dobu kontroly vozu.
3. Mechanik se mě vyptal na problémy, které se soustavou mám. Po odpovědi, že vše je v pořádku, že chci jen běžnou kontrolu příp. seřízení, přistavil analyzátor zplodin a jal se kontrolovat. Poté nastavil bohatost na volnoběhu. Zeptal se mě, zda-li někdo/někdy měnil plynový filtr. Po záporné odpovědi jej vyměnil (můžu říct, že za toho 3,5 roku byl pěkně černej a dole u magnetu byla hrstička železných pilin).
4. Celkově jsem v servisu strávil cca hodinu, zaplatil jsem 200 Kč a odjel jsem spokojen jak s autem, tak s přístupem zaměstnanců firmy HTS.
L.
PS: Drobek81: přestavba 21044i s toroidem a systémem Elpigaz vyjde na 15900 (doufám, že takto, že ne 16900, ale tuším že říkali s válcem 14,9 s toroidem 15,9) a dokážou ji udělat za den (ráno v sedm přijedeš, odpoledne o pěti odjíždíš - ale musíš se s nimi dopředu domluvit). Přesto, že by si raději nechali auto kvůli zkoušce studeným startem do druhého rána. Ale snaží se vyjít zákazníkovi (obzvláště zdálky) vstříc.