Stránka 2 z 4
Napsal: čtv led 04, 2007 12:18
od dusin
Našich MTXko v mejch nohách zbaštilo i 25/100.Nevim,co to mělo s karbem,ale je pravda že seriová 15ka takhle nejezdí.Ale to už sme zase trochu OT.K Ozonu-sorry,to sem netušil.Mám tam samařici a ta má odtok+pneuventil,ale ten zavírá palivo při deceleraci motorem(nebo jak to popsat)
Napsal: čtv led 04, 2007 16:19
od Křečík Barbuška
Ty opravné sady jsou "kouzelné" a průměry trysek a vzdušníků v nich obsažené většinou neodpovídají deklarovaným velikostem, jestli jsi je použil a jsou vadné může být problém v nich.
Napsal: pát led 05, 2007 20:25
od johny
Dnes som doniesol tie 4 karb.Do úvahy pripadajú dva.Jeden je z 2101 a druhý z 2107.Podľa tej veľkej memrány myslím že ten z 2107 je Weber a ten z 2101 je ozón lebo ten ju nemá.Myslím tú membránu čo podtlakom otvára druhú komoru.Lenže ten z 2101 má nad šróbom bohatosti zmesi taký šrób na ktorom je taký valček a neho ide jedna koncovka na konektor.Ten šrób je hrubý mosadzný podobny tomu na pridávanie vzduchu a je na ňom ešte taká strunka.Ten druhý karb.z2107 má zase nejaký spínač a z neho idú 2 koncovky na konektory.Ani na jednom z nich neviem čo kde zapojiť.Tie čísla ktorý karb.je z akého typu sú vyrazené priamo na karbe.Na tom karburátore pôvodnom žiadne konektory neboli tak ak môže niekto poradiť kde a či vôbec to treba niekde zapájať.Počul som čosi že to ani nemusí byť.Zatiaľ dík.
Napsal: pát led 05, 2007 20:28
od Jelen
ten s podtlakem je ozon. a ten valecek s konektorem je proti samozapalum. mel by do neho vest + z klicku. kdyz zapnes klicek, mel by sepnout i valecek. kdyz klicek vypnes, mel by i valecek vypnout. Ten spinac a kontakty jsou ekonomizer a pokud ho v aute nemas, nemusis to vubec zapojovat.
Napsal: pát led 05, 2007 20:29
od JmJ
Tne z 2101 je Weber a ten z 2107 je ozon - DAAZ 2107. Ozon MA podtlakove otvirani druhe komory, weber NEMA podtlakove otvireni druhe komory. Pokud mas motor 1200/1300 potrebujes ten Weber co mas nebo Ozon 2105. Pokud mas motor o vyssi kubature, pak ber ten ozon 2107.
Napsal: pát led 05, 2007 20:32
od JmJ
Jelen píše:Ten spinac a kontakty jsou ekonomizer a pokud ho v aute nemas, nemusis to vubec zapojovat.
Jen musi na membranu ekonomizeru (ktera je schovana pod sroubem mnozstvi smesi) privezt podtlak od motoru. Nebo nejak jinak zaridit, aby jehlovy ventil, ktery je na membranu prichycen, se pohyboval spolu se sroubem mnozstvi smesi.
Napsal: pát led 05, 2007 20:36
od Jelen
naprosta pravda, to jsem jaxi opomel
Napsal: pát led 05, 2007 21:14
od johny
Znamená to teda že keď mám motor 1200-ku tak ten karb.DAAZ-2007 tam dať nemôžem?
Napsal: pát led 05, 2007 21:29
od JmJ
johny píše:Znamená to teda že keď mám motor 1200-ku tak ten karb.DAAZ-2007 tam dať nemôžem?
Ma natryskovani pro motor 1500 a mam dojem, ze i prumer komor(y) je tusim jiny. Ale to nevim jiste. Co to bude delat, to ja povedet nedokazu
Napsal: pát led 05, 2007 21:37
od Křečík Barbuška
johny píše:Znamená to teda že keď mám motor 1200-ku tak ten karb.DAAZ-2007 tam dať nemôžem?
Mechanicky ti tam půjde a když pořešíš podtlak na ovládání množství směsi tak ti to možná i nějak pojede, ale neočekával bych, že tím vyřešíš tu strašnou spotřebu a kdoví jak by to vůbec jelo. Myslím, že konstruktéři měli nějaký důvod proč na 1200 a 1300 dávali Ozon 2105 a na 1500 a 1600 Ozon 2107. Karburátory se liší průměry difozorů, trysek a kdoví čeho všeho za účelem dosažení vhodné krmě pro dané kubatúry. Blíže by to zcela jistě osvětli Marek. Myslím, že tu někdo má na 1300 osazený Weber z 1500 a je s tím spokojen, ale myslím, že zcela jistě laboroval s hodnotami trysek. Já byl osobně svědkem opačného experimentu kdy na 1500 byl z nouze zkoušen Weber i Ozon z nižšíh obsahů a nebylo to vůbec ono, prostě to nekrmilo dobře. Nejlépe uděláš, když pořádně pročistíš a prověříš správné osazení toho původního karburátoru.
Napsal: sob led 06, 2007 12:13
od Vašátor
Na svůj motor můžeš dát jakýkoliv karburátor. Je úplně jedno, jestli je to OZON 2107, weber, karbec z Fiatu či Škodovky .... Je to úplně fuk!
Co se týká toho Ozonu 2107, první difůzér má dokonce menší průměr než u Weberu. Druhý difuzér má průměr větší (21/25mm).... Vůbec bych se toho nebál. Já mám na své 2101 průměry difuzerů 23/26(27?), což je ještě víc. Na použitém typu kerbu vůbec nezáleží. Ovšem musíš ho správně natryskovat - včetně přechodových stupňů, seřídit...prostě si s ním pohrát a odzkoušet za provozu nejlepší variantu.
Tudíž kdo tomu moc nerozumí, ať se dotoho radši nepouští
Pro tvoji situaci bych doporučil klasiku karb Weber, skontroloval bych osazení trysek, přechodových stupňů a vůbec všeho co se dá z karbu vyndat...dle tabulky. Pak sežízení klapek, plovákové komory, sytiče, bohatosti směsi, volnoběhu....atd. Všechno je popsáno v odborné literatuře, kterou najdeš i tu na webu.
Tyto věci budeš muset udělat tak jako tak. Myslet si, že jen namontuješ jiný karbec a auto poletí jak drak...
... takto to prostě nefunguje.
Ovšem někde tu bylo psáno, že cítíš benzín z motorového prostoru...na to pozor...skontroluj stav oleje v motoru a jestli v něm bude benzín, teče ti přes palivové čerpadlo do motoru....Olej vyměnit, rovněž tak i membránu palivového čerpadla.
Napsal: sob led 06, 2007 12:49
od johny
Práve som nahodil ten karb.z 2101 a odskúšal a zdá sa mi že to má aj lepší ťah len to treba ešte doladiť.Lenže on nemá ten hrubý mosadzný šrób čo sa myslím nastavuje vzduch,má len z boku ten na bohatosť zmesi alebo na čo.Keď som ho akokeby priťahoval zvyšovalo to otáčky a keď som povolil cca na 3,5 otáčky tak volnobeh držal.Tento karb. ten šrób na vzduch nemal?A ešte nerozumiem tým dvom vývodom pod tým šróbom ktoré mám prepojené hadičkou.Mám to tak ako som to dostal,Načo vlastne tie vývody slúžia?A kde mám zapojiť teraz tú hadičku od rozdeľovača čo bola na podtlak.reguláciu predstihu.
Napsal: sob led 06, 2007 13:02
od Vašátor
Takže ... u weberu se volnoběh seřizuje přímo na klapce karburátoru (teda myslím, jak to nevidím, jsem z toho zblblej
) . Ten malý šroubek co myslíš, slouží k nastavení směsi. Ta se seřizuje v domácích podmínkách dle ucha ... snížíš na klapce volnoběh na minimum, šroubem bohatosti pomalu točíš tak, bays dosáhl nejvyšších otáček a pravidelného chodu motoru ... rovněž snížíš volnoběh a opakuješ....
Ty dva vývody spojené hadicí slouží k předehřevu karburátoru chladící kapalinou.
Podtlak na rozdělovači holt nemáš kam zapojit
... Ale to ničemu neva....
Napsal: sob led 06, 2007 14:30
od johny
Takže tie vývody mám nechať tak prepojené alebo mám špekulovať s tým ohrevom má to nejaký zásadný význam?A ešte som si všimol že keď natočím motor a pridám tak do prvej komory mi taká pumpička nastrekne benzín ale pri samotnom volnobehu mi do druhej komory sústavne kvapká benzín cez tú trysku čo sa vkladá do komory do tých zárezov,určite viete čo myslím aj som to odfotil ale nejak neviem do tohto fóra poslať foto.Má to tak kvapkať aj pri volnobehu.Ešte ma napadá čo by sa stalo keby som tú trysku do druhej komory upchal celkom,jazdilo by to?
Napsal: sob led 06, 2007 15:04
od Vašátor
Vývody nech klidně tak.
Té pumpičce se říká "Akcelerační pumpička"...při přidání plynu musí stříknout benzín.
Pokud máš správně nastavený doraz klapky druhé komory (na vlasovou vzdálenost), nesmí do II. komory při volnoběhu nic kapat....
P.S. Pokud ucpeš něco co má být volné, fungovat to nebude...není to tam jen pro srandu