Stránka 2 z 10
Napsal: úte pro 19, 2006 12:45
od tavri
Prohnal jsem to asi 6-8 km a pak to ještě nechal puštěný cca 5 minut. Zahřátý to bylo, držel jsem to při jízdě ve vyšších otáčkách.
Napsal: úte pro 19, 2006 14:54
od Jiri
Panove, loni jsem resil otazku katalyzatoru take, problem byl tenkrat vysoka spotreba. obaval jsem se ucpaneho katu po demontazi vypadal uplne skvele nic ucpaneho. tak tam zustal.
mel jsem ale u sebe vysledky emeisi od upneho zacaktku (auto melo 200km) pak v 25 000km, 55000km a naposled kdyz to melo 87000km
od uplne skvelych hodnot na pocatku bylo videt jak katalyzator chcipe a nakonec to bylo uplne na doraz......
Kdyz jsem s tim byl v melniku tak me vysvetlili ze udavana zivotnost katalyzatoru je 80000km. sice pry bezne vydrzi vic ale nemam se divit... bedna s vadnyma katalyzatorama v dilne davala tusit ze sem tam neco vymeni....
kdyz jsem poridil lagunu tak jsem byl na emisich taky, autak je od zacatku provozovany na LPG a ve 170000km mela emise lepsi nez lada v 50000km (za kilometry u lady rucim ... u laguny..kdo vi.... ale min to mit nebude) obe auta jsou EURO 2...
Tavri neresil bych to ..po diagnostice se uvidi .. samarackej kat 1000 + privareni priruby at nezeru a svarec ma na bavoraka za 1000 i s montazi.... furt je to levnejsi nez uplacet
a navic radsi zaplatim sikovny ruce nez individuum s razitkem
mam k uplaceni vrozeny odpor a neumel bych to
Napsal: úte pro 19, 2006 19:57
od radek mb
to Tavri:to jsou ty překvapení,o kterých jsi psal?
To mě popravdě nikdy nenapadlo,že by auto pouze několik let staré neprošlo přes emise...toto očekávám v dubnu,až půjdu na STK s 07.Ale v květnu mě čeká STK na 2110.Snad to nedopadne stejně...
Napsal: úte pro 19, 2006 20:24
od JmJ
radek mb píše:to Tavri:to jsou ty překvapení,o kterých jsi psal?
To mě popravdě nikdy nenapadlo,že by auto pouze několik let staré neprošlo přes emise...toto očekávám v dubnu,až půjdu na STK s 07.Ale v květnu mě čeká STK na 2110.Snad to nedopadne stejně...
Tak jestli si to poridil za cca 40 K, tak clovek musi byt soudny a pocitat s tim, ze do toho v brzske dobe nejakou tu desitku nasype, nez to uvede do stavu, ktery vyhovuje mu a STK
Napsal: úte pro 19, 2006 22:22
od tonda
tavri, neházej hned flintu do žita.Nevyměnuj hned katalyzátor, protože pan kontrolor emisí nemusí mít pravdu. Jsou to sice většinou vyučení automechanici, ale protože to už nedělají delší dobu - dávno jim ujel vlak. Měří jenom kouř z výfuků. Najdi si tam ve svém okolí autodílnu, kde mají diagnostický přístroj Multi - Di@g Handy od ATAL Tábor /
www.atal.cz/. Tam jeď, protože tato diagnostika má program a připojovací kabel pro LADA 2110/11/12.
Napsal: úte pro 19, 2006 23:19
od tonda
tavri, našel jsem ve Studnici u Náchoda autodílnu
www.sweb.cz/autodilnataclik/ která je uvedena na portálu autodiagnostiků. Pro uvedení do seznamu na portálu musí splňovat určité standarty, takže to nebude jenom taková nějaká dílna halabala. Máš to z Trutnova jen kousek 32 km, je to taky jedna z možností, spraví to a udělá STK, nemusíš se o nic starat.
Napsal: čtv pro 21, 2006 13:36
od tavri
@LL: Nakonce to dopadlo trochu jinak, diagnostiku jsem si udělat nenechal, protože mi to připadlo jako zbytečný pětikilo a nechal si znovu a jinde "změřit" emise. Na férovku jsem jim řekl, že mi to nevyšlo a potřebuji známku. Tak měřili, já se radši nedíval a je to doma. Hned potom jsem zajel na STK a bez závad. Díky všem za rady.
Napsal: čtv pro 21, 2006 13:48
od Jiri
nojo... kdyz to dobre jezdi a malo zere tak nema cenu moc diagnostikovat -
)
slysel jsem ze "dostat" emise byva drazsi - na emisni vedi kolik stoji jiny katalyzator a tak se pry nijak nepodcenuji.... mas kliku
)) nebo zijes v levnym kraji
Napsal: čtv pro 21, 2006 14:02
od Wolf
Napsal: čtv pro 21, 2006 14:10
od tavri
Jiri: Jojo, ještě by se to mohlo nabourat jako Windows
Nebo blbě seštelovat ve prospěch jakoby emisí, ale v neprospěch spotřeby a výkonu. Trochu tomu nedůvěřuju - není tady "Mělník"
Stanic ME je strašně moc a pro drobného živnostníka je dobrých i těch 380 Kč oficial za měření emisí. Tolik peněz za pár minut práce a papíru
Spokojenost na obou stranách.
Napsal: čtv pro 21, 2006 15:10
od tavri
Delší dobu pociťuju nepatrný pokles výkonu motoru, dával jsem za vinu neseřízeným ventilům. Známý říkal, že může být ucpaný kat, prý ho stačí sundat a poklepy kladivem z něj vybouchat ten humus, prý sám vypadne. Podobný bordel jsem vysypával ze shnilého výfuku zadního dílu. Spotřeba je přitom pořád stabilně nízká. Pomůže to? Lamda sonda je píchnutá v litinovém potrubí před ním, předpokládám.
Napsal: čtv pro 21, 2006 16:05
od Skalouš
Máš kliku, že máš Euro 2. Takže ve tvém případě by nemělo být na škodu výkonu katalyzátor vůbec nemít. Tj. v případě, že by byl katalyzátor rozpadlej, stačí vysypat zbytky keramiky z té trubky a problém je vyřešen. Problém s ekologickým svědomím si musíš vyřešit sám....
Rozpadlej vnitřek katalyzátoru jsem taky poklesem výkonu zjistil.
Během cca 200-300km výkon stále klesal až už to pak jelo s bídou na volnoběh....
Na jedničku a na volnoběh jsem dojel do servisu a tam mi kat vyměnili....
Pro Euro 3 je navíc za katalyzátorem druhá kontrolní lambda sonda.
Kdyby kat nefachal, tak se mi rozsvítí check, protože ta druhá lambda začne plašit.
Napsal: čtv pro 21, 2006 17:01
od tavri
Skalouš, Wolf: Ale jak potom ošidím Lambda sondu? Není pro mě problém si kat v klidu na rampě sundat, oměřit rozměry včetně přírub a nechat si takový trubkový mezikus vyrobit. Nebude to chtít minimálně SW zásah do ŘJ?
Napsal: čtv pro 21, 2006 17:07
od Skalouš
Lambda o tom nebude vědět, je před katem..... Mě buzeruje u Euro 3 až ta druhá, kterou tam nemáš.
Rozpadlej kat při kopnutí do výfuku chrastí jako kdyby tam byl nasypanej písek.....
Napsal: pát pro 22, 2006 06:01
od Wolf
tavri píše:Skalouš, Wolf: Ale jak potom ošidím Lambda sondu? Není pro mě problém si kat v klidu na rampě sundat, oměřit rozměry včetně přírub a nechat si takový trubkový mezikus vyrobit. Nebude to chtít minimálně SW zásah do ŘJ?
Presne tak, jak pise Skalous, lambda bude pracovat porad stejne, o tom, co je za ni jiz nic nevi
. Problem nasich motoru je v tom, ze jejich konstrukcni zpracovani a vznik se datuji do doby, kdy se neuvazovalo o nasazeni katu. Proto obecne behaji lepe bez nej. Ostatne vyvoj modelovych rad a vykonovych krivek motoru Lada v navaznosti na splneni prisnejsich emisnich limitu to doklada. Moderni motory, resp. motory, u kterych se jiz predpokladaji tvrdsi emisni limity maji jsou jiz konstruovany tak, ze absence katu muze znamenat i pokles vykonu (maji nepredpokladane protitlaky, a to neuvazuji dalsi lambdy u E3 a E4). W.