Stránka 2 z 3

Napsal: pon říj 23, 2006 08:44
od Lukáš
Vašátor píše:Já bych bejt tebou nic nevymýšlel. :D Musí to jít odzvdušnit v pohodě. 8) Dělal jsi to ve dvou nebo sám? Když ti někdo našlape brzdovým pedálem a drží ho na podlaze, vyjde ti při povolení odvzdušňováku alespoň trošku vzduchu? (na odvzdušňováku nasazená hadička ponořená v brzdové kapalině)
Delal jsem to nejdrive sam tak, ze jsem mel povoleny odvzdusnovak na nem hadicku ponorenou do kapaliny a slapal na pedal brzdy. Takhle jsem to udelal u kazdeho kola a prolil tim vzdy jednu nadrzku, samozrejme ze nadobka na vypousteni kapaliny byla vyse nez je odvzdusnovak. Pak jsme to delali i ve dvou. Tata naslap ja povolil a utah. Ze zacatku slo mozna trochu bublinek, ale pak uz jenom cista kapalina, ale stale tam nekde zustaval vzduch. Vcera jsem si vyrobil to vicko na nadrzku s automobilovym ventilkem. Jestli uz ani to nepomuze. Tak uz jsou snad jenom dve moznosti. Nekde to nasava porad vzduch a bud nekde v prednim okruhu na trmenech nebo si ho nasava sam HBV, ale na ten sem opravdu ani nesahl a predtim fungoval bezvadne. Pokud slapu na pedal, tak zadne bublinky do vyrovnavaci nadrzky nejdou. Uvidime o vikendu, bohuzel na to jindy nemam cas.

Napsal: pon říj 23, 2006 09:29
od Hnojar
mi to furt připadá , že máš problém s hbv.................i když si do něj nesahal, asi bys měl....já bych ho asi sundal, předtím bych nakoupil ty manžety, a checknul vůli mezi tlačnou tyčkou od pedálu či posilovače, pokud tam je, a pístem. aspoň budeš mít jistotu že je to o.k. že ti kapalina při odvzdušňování teče z předních brzd ještě neznamená že hbv vyvodí tlak potřebný k hnutí pístkama......... zkus povolit odvzdušňovák na zadním kole a nařídit pomocníkovi prudé sešlápnutí pedálu. na hadičce , co máš na odvzdušňováku, ucítíš v prstech tlak, pokud ji předtím mírně zmáčkneš. to samé zkus na předních brzdách. Je možné že ten tlak v prstech neucítíš ale kapalina stříkne , leč ne tak prudce - to by naznačovalo že okruh nemá tlak - netěsní manžeta nebo tak něco a po utažení odvd. šroubu to jen míchá brzdovku v HBV........

Napsal: pon říj 23, 2006 10:00
od Lukáš
Hnojar píše:mi to furt připadá , že máš problém s hbv.................i když si do něj nesahal, asi bys měl....já bych ho asi sundal, předtím bych nakoupil ty manžety, a checknul vůli mezi tlačnou tyčkou od pedálu či posilovače, pokud tam je, a pístem. aspoň budeš mít jistotu že je to o.k. že ti kapalina při odvzdušňování teče z předních brzd ještě neznamená že hbv vyvodí tlak potřebný k hnutí pístkama......... zkus povolit odvzdušňovák na zadním kole a nařídit pomocníkovi prudé sešlápnutí pedálu. na hadičce , co máš na odvzdušňováku, ucítíš v prstech tlak, pokud ji předtím mírně zmáčkneš. to samé zkus na předních brzdách. Je možné že ten tlak v prstech neucítíš ale kapalina stříkne , leč ne tak prudce - to by naznačovalo že okruh nemá tlak - netěsní manžeta nebo tak něco a po utažení odvd. šroubu to jen míchá brzdovku v HBV........
Do HBV se mi nechce zatim moc hrabat, protoze razim nazor co funguje do toho se nehrabu. Zkusim to jeste odvzdusnit tlakove pres tu nadrzku a jestli ani to nepomuze tak pujdu na ty manzety v HBV.

Napsal: pon říj 23, 2006 10:19
od Hnojar
zkus ještě tu "tlakovou zkoušku citem".........

Napsal: pon říj 23, 2006 15:15
od Dusan
...no mne ked automechanik robil brzdy vymenil prasatka v predu vzadu trubky azacal odzvzdusnovat tak zrazu akosi HBV presatal fungovat a ani vymena gumiciek nepomohla :) jedine novy

Napsal: pon říj 23, 2006 18:45
od Ivo
Dusan píše:...no mne ked automechanik robil brzdy vymenil prasatka v predu vzadu trubky azacal odzvzdusnovat tak zrazu akosi HBV presatal fungovat a ani vymena gumiciek nepomohla :) jedine novy
Tak přesně takto jsem dopadl už dvakrát. HBV který před zásahem do brzd normálně fungoval, po poskládání brzd a u pokusu o odvzušnění prostě si prostě postavil hlavu( nebo spíš gumičky ) a pomohla až jeho výměna za nový.

Napsal: pon říj 23, 2006 20:44
od scherer012
ale, keby bol zlý HBV tak by mäkli aj zadné brzdy, nie? :shock: ja by som skôr pozrel či niekde nenasáva vzduch a pouťahoval všetky spoje ešte raz :roll: :scratch:

Napsal: úte říj 24, 2006 14:02
od Lukáš
scherer012 píše:ale, keby bol zlý HBV tak by mäkli aj zadné brzdy, nie? :shock: ja by som skôr pozrel či niekde nenasáva vzduch a pouťahoval všetky spoje ešte raz :roll: :scratch:
Manzeta na zadnim okruhu muze byt treba ok. Ale na prednim okruhu zase ko. Poutahovat to muzu, ale tim to asi nebude, stale verim tomu ze je tam proste nekde vzduch a HBV je ok. Jsem optimista. O vikendu to bud odvzdusnim a nebo vymenim HBV popripade jenom jeho manzety.

Napsal: ned lis 12, 2006 17:12
od Lukáš
Tak jsem se k tomu konecne dostal, ale vysledek porad stejny. Tentokrat jsem odvzdusnoval za pomoci tlaku v nadrzce. Pokud, ale nadobku necham natlakovanou tak je pedal tvrdej. Pokud neni tak se mi stale propada predni okruh. Takze vidim chybu v HBV a jeho predni okruhove manzete. Tad se jenom rozmeslim jestli koupit pouze manzety nebo celej valec. Je mi jasne ze na brzdach se nesetri, takze asi koupim komplet valec. Pokud to ani potom uz nebude brzdit podle mich predstav, tak udelam diru do podlahy kterou jsem pracne zavaril a budu brzdit nohama jako Flinstounovi.
Lade zdar!!! Nazdar!!!

Lukas.

Napsal: úte lis 14, 2006 07:31
od Patrac
stává se že pokud dáš novou kapalinu DOT3 popřípadě dokonce lepší DOT4 tak to gumičky prostě neustojí ve staré kapalině je hromada nečistot. Proto je potřeba buď nechat HBV zaplavený po celou dobu práce na brzdách aby gumičky neoschly jenže při potřebě dostat ven starou kapalinu to dost dobře nejde. Mě pískaly brzdy zkusil jsem vyměnit pakny, vyměnit desky 300 km a pískalo to zase. Nikdy bych nevěřil že na to že pískají brzdy má vliv stará brzdovka. Brzdy byly sice staré ale O.K. tak jsem je vypustil a nalil novou kapalinu. Už nikdy tuhle věc neudělám. pokusit se zaplavit HBV byl nadlidský úkol. Když se mi to po 2 hodinách povedlo a začal jsem odvzdušňovat, resp vytalčovat ven starou kapalinu, tak se vše zdálo o.k. Do měsíce mi začlo prosakovat zadní prase a běhnem dalších 14ti dní odešly gumičky v předním.. Takže GO brzdový soustavy. A gdyž GO tak GO tzn nenachat nic starýho. Nemusím totiž po opravě která zebere třeba 1 den za ani né měsíc pod autem ležet znova a vyměňovat díl který se zdál v pořádku a to už se nebavím o práci ohledně odvzdušňování a kapaliny. Pro mne zlušenost rok a půl stará od tý doby pokud dělám něco co se delší dobu nepoužívalo nespoléhám na to že to zase bude O.K.
ono to O.K. může být ale za měsíc... Pro tebe zkušenost taky. neměl jsi třeba měnit HBV ale rozhodně ho otevřít a vyměnit v něm gumičky. Pokud byly k.o. trubky a gumové hadice na autě, jak asi vypadal HBV uvnitř.. a gumičky do HBV stojí myslím 8kč.. na 99% ti propouští přední okruh. prostě je zteřelé těsnění. Pravděpodobně se odřelo při vypouštění brzdovky. a teď propouští.

Napsal: úte lis 14, 2006 13:28
od Lukáš
Patrac píše:stává se že pokud dáš novou kapalinu DOT3 popřípadě dokonce lepší DOT4 tak to gumičky prostě neustojí ve staré kapalině je hromada nečistot. Proto je potřeba buď nechat HBV zaplavený po celou dobu práce na brzdách aby gumičky neoschly jenže při potřebě dostat ven starou kapalinu to dost dobře nejde. Mě pískaly brzdy zkusil jsem vyměnit pakny, vyměnit desky 300 km a pískalo to zase. Nikdy bych nevěřil že na to že pískají brzdy má vliv stará brzdovka. Brzdy byly sice staré ale O.K. tak jsem je vypustil a nalil novou kapalinu. Už nikdy tuhle věc neudělám. pokusit se zaplavit HBV byl nadlidský úkol. Když se mi to po 2 hodinách povedlo a začal jsem odvzdušňovat, resp vytalčovat ven starou kapalinu, tak se vše zdálo o.k. Do měsíce mi začlo prosakovat zadní prase a běhnem dalších 14ti dní odešly gumičky v předním.. Takže GO brzdový soustavy. A gdyž GO tak GO tzn nenachat nic starýho. Nemusím totiž po opravě která zebere třeba 1 den za ani né měsíc pod autem ležet znova a vyměňovat díl který se zdál v pořádku a to už se nebavím o práci ohledně odvzdušňování a kapaliny. Pro mne zlušenost rok a půl stará od tý doby pokud dělám něco co se delší dobu nepoužívalo nespoléhám na to že to zase bude O.K.
ono to O.K. může být ale za měsíc... Pro tebe zkušenost taky. neměl jsi třeba měnit HBV ale rozhodně ho otevřít a vyměnit v něm gumičky. Pokud byly k.o. trubky a gumové hadice na autě, jak asi vypadal HBV uvnitř.. a gumičky do HBV stojí myslím 8kč.. na 99% ti propouští přední okruh. prostě je zteřelé těsnění. Pravděpodobně se odřelo při vypouštění brzdovky. a teď propouští.
Krome prednich prasat ve kterych je vymeneny tesneni, je vsechno nove. Ten valec asi koupim novej, protoze dalsi mozna neuspesne odvzdusnovani bych uz asi neustal. Jestli neco do mesice odejde, tak si uz pomalu zacnu vazat provaz.

Napsal: stř lis 15, 2006 07:11
od Patrac
doporučuji u nových prasat vyjmout pístky vyhodit těsnění koupit nový namáznout brzdovkou a osadit. po GO brzd mi trvalo přesne 4,5měsíce než mi zadní porasata začly opět provzlínávat.. holt i když jsou nový tak bohužel třeba rok leží ve skladě a vzhledem k tomu že to ve výrobě snad montují nasucho... tak guma se strhne nebo zteří.. Připrav se na to.. Zkušenost bohužel nejen má.. :(

Napsal: stř lis 15, 2006 22:06
od Lukáš
Patrac píše:doporučuji u nových prasat vyjmout pístky vyhodit těsnění koupit nový namáznout brzdovkou a osadit. po GO brzd mi trvalo přesne 4,5měsíce než mi zadní porasata začly opět provzlínávat.. holt i když jsou nový tak bohužel třeba rok leží ve skladě a vzhledem k tomu že to ve výrobě snad montují nasucho... tak guma se strhne nebo zteří.. Připrav se na to.. Zkušenost bohužel nejen má.. :(
No to mi nerikej ani ve srande. Takze na jare opet. Ja jsem koukal na ty moje novy zadni prasata nez jsem je namontoval a manzety rozhodne suche nebyli, byli v necem namoceny, takze doufam ze to vydrzi o trochu dele.:roll: Jinak jsou to fenox, takze uvidime. Ale neco mi rika, ze se fenox mozna polepsil a sel z kvalitou vyrobku nahoru. Uvidime. :)

Napsal: stř lis 15, 2006 22:27
od Pavel04
Lukáš píše:
Patrac píše:doporučuji u nových prasat vyjmout pístky vyhodit těsnění koupit nový namáznout brzdovkou a osadit. po GO brzd mi trvalo přesne 4,5měsíce než mi zadní porasata začly opět provzlínávat.. holt i když jsou nový tak bohužel třeba rok leží ve skladě a vzhledem k tomu že to ve výrobě snad montují nasucho... tak guma se strhne nebo zteří.. Připrav se na to.. Zkušenost bohužel nejen má.. :(
No to mi nerikej ani ve srande. Takze na jare opet. Ja jsem koukal na ty moje novy zadni prasata nez jsem je namontoval a manzety rozhodne suche nebyli, byli v necem namoceny, takze doufam ze to vydrzi o trochu dele.:roll: Jinak jsou to fenox, takze uvidime. Ale neco mi rika, ze se fenox mozna polepsil a sel z kvalitou vyrobku nahoru. Uvidime. :)
Ja kdyz zjistil, ze mi tece prase, tak sem ho vymenil za asi 25 let stary z 06 a bylo... Si rikam ze to bude mit snad i vetsi vydrz. Akorat sem nemel pri ruce tu trubicku k PZ kolu, kterou sem pri vymene musel preriznout, tak sem na par dni zaslepil zadni brzdy a to nebyla zas takova sranda. - neni pravda ze zadni brzdy nebrzdej... je to sakra poznat kdyz tam nejsou a co teprv do zatacky, to sem radsi nezkousel...

Napsal: čtv lis 16, 2006 06:41
od Patrac
poměr brzdná síla přední zadní brzdy josu buď 75/25% nebo 70/30% nevím a to už člověk jó pozná. mmj Luďkovi začly týct nový fenoxy myslím už po třech měsících.. :( ostatně mě možná taky. jen jsem to zjistil až po 5ti měsících