Stránka 2 z 3

Napsal: čtv říj 12, 2006 12:12
od Vašátor
Wolf píše:
Vašátor píše:Pánove, udělám vám foto a popisky :D ...jdu na to 8)
To je dobre, ale pozor - v sedmnactce je altik Samara. W.
Aha...to trošku ničí moji teorii popisu :D

Napsal: pát říj 13, 2006 05:14
od Wolf
Tak jsem se to pokousel nafotit, ale je tam tak malo mista, ze by se ty snimky daly pouzit spise na nejakou abstraktni vystavu. Dobry pristup je zezdola, ale to jsem byl liny sundavat spodni krytovani. Nicmene trochu jsem osvezil pamet (a to i za pouziti katalogu nahradnich dilu) a jsem opet v obraze (aspon doufam). Napajeni buzeni u alternatoru Samara prochazi pres diodovy mustek a to tak, ze jeden spoj (vstup) je zakoncen konektorem (samcem) v tom plastovam pouzdru na zadni stene alternatoru. Pak by tam mel byt jeste vystup, coz je volny drat zakonceny take konektorem, ale samici. Vede z vnitrku alternatoru od diodoveho mustku a vystupuje jednim z otvoru v zadni stene alternatoru pobliz konektoru na mustku s uhliky. Na ten se musi propojit a to je cele. Doufam, ze jsem to popsal alespon trochu srozumitelne. Hodne stesti. W.

Napsal: pát říj 13, 2006 09:59
od expa
Takze ak som to spravne pochopil, tak regulator tam ajtak musim pridat a budenie z neho zapojim do samca v plastovom puzdre a vystup samica (u mna samec) zapojim ako vystup do regulatoru? Alebo mi to treba popisat este stupidnejsie, :( resp. neviem najst schemu pre pouzitie mojho alternatora, tak som z toho tlk a snad je vobec funkcny ked som nenameral ziadnu stavu snad to bolo tym, ze nebol vybudeny.

Napsal: pát říj 13, 2006 11:09
od Wolf
expa píše:Takze ak som to spravne pochopil, tak regulator tam ajtak musim pridat a budenie z neho zapojim do samca v plastovom puzdre a vystup samica (u mna samec) zapojim ako vystup do regulatoru? Alebo mi to treba popisat este stupidnejsie, :( resp. neviem najst schemu pre pouzitie mojho alternatora, tak som z toho tlk a snad je vobec funkcny ked som nenameral ziadnu stavu snad to bolo tym, ze nebol vybudeny.
Na vstup buzeni je privedeno plne napeti 12V od spinaci skrinky. Je zapojeno na (dle snimku) levy vodic, ktery vychazi z desky s diodami. Konektor tohoto vodice je vyusten v plastikovem pouzdre k.c. 12058880. Vodic (zakonceny konektorem - samici), ktery vychazi z diodove desky napravo je vyveden dirou v zadnim cele (čele) alternatoru a je zapojen na mustek s uhliky (na nem je konektor - samec). Ten ma k.c. 2108-3701470 a je soucasti regulatoru napeti k.c. 2108-3701500, ktery je vsunut otvorem do zadni steny alternatoru a zajisten sroubkem k.c. 13269801. Takze zadny externi regulator, jenom vstup +12V po zapnuti zapalovani a vystup cca 13,5-14V pri chodu motoru. Schema zapojeni bohuzel nemam. W.

Napsal: čtv říj 19, 2006 22:51
od Števo
Mam maly dotaz . Vedel by mi niekto nakresli schemu ako na 2105ku napojit 2101 altik. 2105kovi al. ma regulator na altiku ako je to uz zobrazene, lenze ja by som potreboval ako to zapojit stym, ze by regulator bol vonku. Nie som velmi do elektriky :roll: viac sa vyznam v schemach. Tak ak by som mohol niekoho poprosit

Napsal: pát říj 20, 2006 08:04
od Luděk Musil
Števo píše: ...viac sa vyznam v schemach....
A co takhle Tůma str. 233 ?
http://ladaklub.com/technika/index.htm (Údržba a opravy automobilů Lada ing. Vlastislav Tůma SNTL 1984)

V kostce zde:

Napsal: pát říj 20, 2006 10:01
od Vašátor
Števo píše:Mam maly dotaz .
Lehce jsem to nastínil v mém předchozím příspěvku...Jinak ten Tůma :twisted:

Napsal: pát říj 20, 2006 23:08
od Dusan
Ludek to snad pochopi kazdy :lol: super :)

Napsal: sob říj 21, 2006 08:02
od Števo
Dakujem. V Tumovi je to pekne rozpisane. Podla tochto to uz budem vediet zapojit.
Normalne sa hambim , ze ma to nenapadlo skor sa pozriet do Tumu :oops:

Napsal: úte říj 24, 2006 19:15
od Pavel_Kladno
S Tímhle sem se taky trápil , nějdy taky blbne celý regulační relé , je pak dobrý ho vyměnit, při vyndavání pozor na baterku, musí být odpojená, dá se s ní pěkně odprásknout buzení.

Napsal: stř led 31, 2007 02:48
od Honza 21061
Vím, že se to tu už probíralo, ale prosím ještě jednou vysvětlení pro žáky staré (a moc dobré) vibrační školy.
Mám sehnaný zřejmě nejnovější typ alternátoru používaný v žigulech, 55 A, Sdělano v Balgarii a regulátor napětí není tentýž typ, jako na Vašátorově fotce, ale je to taková úplně malinká černá krabička zalitá společně s kartáči do jednoho celku a poté vsazena do alternátoru.
Z krabičky vede červený vodič s očkem, připojený na svorku 30 (+BAT), na kterou je připojen i kondenzátor.
Na vnější straně krabičky se nachází již zmiňovaná přípojka "samec" a vedle svorky 30 také samec, ale v plastovém pouzdru.
Odněkud z alternátoru (vychází podle mého z diodového bloku, nebo co...) vede zelený vodič se "samicí" a ten byl zapojen právě do samce na regulátoru.
Teď ovšem problémy, které v tom vidím: přípojka v pouzdře podle mého je přípojkou pro vypínací relé kontrolky dobíjení, ale KAM poté přijde přívod od spínací skříňky, který alternátor v podstatě zapíná a pokud přijde na místo nynějšího zeleného, co bude potom s ním a PROČ byl vůbec namontován?
Dále PROČ je červený vodič dodávající zřejmě do regulátoru +12V zapojen na svorku 30, když je potřeba regulátoru dodat MINUS pól. Pokud spojím samce na regulátoru s přívodem od klíčku (samozřejmě s vyřazením původního reg.), pořád na něm bude jen PLUS a pokud je uzeměný jedním ze svých šroubů, proč je potom spojen- jakoby zbytečně, se svorkou 30, když napětí sítě může dostávat z vodiče od skříňky, tak jako původní alternátor...? :shock: :shock: Co a jak mám zapojit a co nechat volně? Nebo mám zapojit všechno se vším a nějak to dopadne? Nebo nic? :toimonster: :cry:
Kdo mi zachrání dovolenou bez nutnosti zítra v noci shánět jízdenky na vlak a přebalovat věci stylem "vše odebrat", ten má u mě na Příbrami pivo (a to myslím vážně)... Jinak mám vážné obavy, že červenáček půjde po žních k Turkovi. Potřebuju auto, které jezdí a ne pojízdný vrtoch, který poslední dobou náhle vysazuje pokaždé, když je ho opravdu potřeba. do háje už... :cry:

Napsal: stř led 31, 2007 03:30
od Honza 21061
Pokud je to ovšem tak, jak psal Wolf, kam potom připojím ovládání relé kontrolky, když ne do toho plastem chráněného konektoru na alternátoru?? :roll:

Napsal: stř led 31, 2007 07:31
od Luděk Musil
Honzo, máš nejnovější typ regulátoru (užívaný v 21044, 21073, 21213), kde:
1. to co jde zevnitř drátek, se napojuje na venkovní faston
2. silový (šroub) zůstává silovým a připojí se (tuším i s kondíkem) přímo na baterku
3. relé kontrolky dobíjení zde NENÍ. Zbývající kontakt se napřímo zapojí na kontrolku. Najdeš to i v některém ze schemat.
L.

Napsal: stř led 31, 2007 11:55
od Honza 21061
Luďku, díky za radu, ve schématech jsem se vůbec nevyznal, ale chápu to tak, že proud do alternátoru po zapnutí klíčku jde přes kontrolku, tak jako např. u Škodovek 130, tzn. musím překopat zapojení kontrolky, anebo z nouze zatím zapojit do ALT +12V, které se objeví po zapnutí klíčku, ale zatím bez kontrolky?

Napsal: stř led 31, 2007 13:17
od Luděk Musil
Já se sice v elektrice taky nevyznám, ale pochopil bych to stejně. Protože na kontrolce se objeví +12V od spínací skříňky po otočení klíčku, takže to bude asi ten původní budicí proud pro alternátor. No a po nastartování to "dá" z druhý strany taky +12 V, ale to už si intenzitu dobíjení řídí polovodič.
Elektriku bych raději moc nepřekopával, snažil bych se o standartní zapojení "přes kontrolku". L.