Stránka 2 z 5
Napsal: pát srp 18, 2006 08:45
od Teepee
Ale nic to nemění na tom, že ta tabulka postrádá jednoznačnou úměru 7=17, 8=15, 9=14.
Napsal: pát srp 18, 2006 09:11
od wlken
tak bych ten můj problém uzavřel tak,že prostě koupím N15YC,jako každý jiný a pouze pokud by to nevyhovovalo,tak bych zkusil něco jiného..
Napsal: pát srp 18, 2006 09:49
od Teepee
wlken píše:tak bych ten můj problém uzavřel tak,že prostě koupím N15YC,jako každý jiný a pouze pokud by to nevyhovovalo,tak bych zkusil něco jiného..
Skoro přesně tak, jen:
1. do LADY
BRISK L15YC (já kupoval 28 Kč/ks)
2. Svíčky Brisk jsou (dle mé zkušenosti) velmi kvalitní, takže pokud nebudou vyhovovat, je třeba se zamyslet jestli není na motoru něco špatně seřízené.
Napsal: pát srp 18, 2006 10:09
od Nulašestka
Bezva,zkusíme ty čtrnácky.
Díky,hlavně Teepee,za rady.
Napsal: pát srp 18, 2006 10:20
od Teepee
Nulašestka píše:Bezva,zkusíme ty čtrnácky.
Díky,hlavně Teepee,za rady.
No vidíš, jak sis sám našel odpověď na svou otázku:
I ten vyšší kompresní poměr mě k takové odpovědi svádí (více stlačená směs se dříve zapálí o stejně horkou svíčku)
Jde mi o to kde hledat chybu,jestli v karburátoru bez el.mag.ventilu,nebo právě svíčkách.Takže hlavní dotaz zní:může na to mít vliv to že on má vyšší kompresní poměr a sice 8,8:1 Případně jaké jiné vhodnější svíčky zvolit?Díky za rady a nápady.
Ale já sám mám praktickou zkušenost, že svíčka buď pálí a nebo nepálí a taky že je po vyndání černá a nebo přepálená a nebo dobrá=cihlová. Ale že by nějak zásadně ovlivňovala chod motoru mi nikdy nepřipadalo.
I když vím o machrovi, který doporučuje u nových svíček zkontrolovat i vzdálenost elektrod s tím, že bezpodmínečně musí být u všech válců stejná, jinak to prostě nemusí mít ideální chod.
Slovy, když to nepomůže víš aspoň že svíčky jsou v pořádku a že je máš nový.
Napsal: sob srp 19, 2006 15:14
od wlken
jasně,eLka,s krátkým závitem by to asi nebylo to pravé....
Napsal: sob srp 19, 2006 15:35
od wlken
Teepee píše: Svíčky Brisk jsou (dle mé zkušenosti) velmi kvalitní
Já si taky myslím že jsou kvalitní,i když mnoho lidí jima pohrdá - jednou jsem sháněl N17 do embéčka(docela nedostatkové zboží) a do telefonu mi jeden prodavač řekl: "víte my děláme zahraniční auta,vy chcete dát Brisk do cizího auta??to bych nikdy neudělal,na to zapomeňte!"nevím co se mu na Brisku nelíbí.. když v sortimentu mají svíčky i pro Ferrari....
Napsal: pon srp 21, 2006 12:08
od Luděk Musil
Se svíčkami Brisk jsem já osobně velmi spokojen
.
Pro běžné seriové motory Lada všech kubatur jsou nejvhodnější L15YC. Pokud jsou na motoru úpravy typu snížená hlava, upravená vačka etc. jsou vhodnější 14-ky.
Já (jezdím na plyn) používám L14YC. Zkoušel jsem jezdit i na "Silverkách" (svíčky pro LPG) - ale měl jsem s nimi spíše negativní zkušenosti. L.
Napsal: pon srp 21, 2006 14:03
od Pool
Teoreticky by se dalo ještě použít místo Brisk svíček L15... svíčky D15... jsou stejné, mají stejný závit, akorát na dotažení postačí menší klíč (č.16).
Silverky mám teď v autě a jezdím s nimi na benzín, v kombinaci s el. zap. to chytá za studena na první otáčku motoru, takže spokojenost.
Napsal: pon srp 21, 2006 14:08
od dusin
Nevim,zda to víte,ale Brisk je oficiálním dodavatelem svíček pro fabriku Lamborghini.Myslim si že to o kvalitě vypovídá dost.
Napsal: pon srp 21, 2006 14:46
od Teepee
Napsal: pon srp 21, 2006 20:48
od Majo
no moja skusenost s inymy svieckami nez brisk je zla. Zrovna dnes som nadaval, mam sviecky myslim od MASTER SPORT Germany a po cca 8000km na LPG uz citit, ze to nie je ono. Dokonca dost vyrazne vynechavaju hlavne na studenom motore. Musim kupit stare dobre Brisky, nedavno mi vydrzali skoro 3xtolko nez tieto...
Napsal: úte zář 19, 2006 20:07
od ARMAN
Takž... jsem včera čet tady v topiku a dnes na benzince(i když je mi jasne že je to tam +10-30% normalni ceny ale co, moc darečku ode mě nedostavala holka jedna) si poprve (:oops:) koupil Laďěnce svičky za 174kč/4ks... v praci před koncem pracovni doby abych se pak neusvinil jsem vyměnil svičky řikam si "teď to naskoči bez sytiče, bez šlapani na plyn před otočeni kličkem a bude držet otačky hned"
jasněěěěěěěěěěěě
jsem byl zklaman že sice chytlo ale pak chciplo(jako vždy) protože jsem nedal sytiča
nastartoval jako dycky - dojem - 0... je to uplně stejny jak to bylo
...ja vůl jsem vyhodil skoro 2 kila co mohli jit na benal atd atp par hodin do konce prace jsem čas odčasu si vzpoměl a zanadaval
Tykrawo si nepamatuju kdy ma Samoška takhle hladce jela!!!
Hned jsem si to neuvědomil ale jak jsem ji na par nehlidanych mistech protah plice bylo citit že to jede a jde za plynem(v ramci 47kW samo) stabilnějc... pak skoro celou dobu jsem měl vyply radio jak jsem se kochal rovnym zvukem motoru
se mi zdalo že je i tišši v záběru než dřiv, ale to se mi asi fakt zdalo... Do kopca plny kotel a ujel jsem novemu Polu(gti?) on ale asi neměl chuť mě dohanět... nechal mě si to užit
Takova blbost a takova změna!
Jinak jaky je rozdil v L15YC a L
R15YC? myslim užitkove vlastnosti... nějaky vyhody o ktere jsem se ošidil že jsem koupil ty prvni?
Napsal: úte zář 19, 2006 20:22
od Křečík Barbuška
L - svíčka bez odrušovacího odporu vhodná pro odporové (uhlíkové) zapalovací kabely
LR - svíčka s odrušovacím odporem vhodná pro měděné zapalovací kabely
Napsal: úte zář 19, 2006 20:26
od ARMAN
no ja tam mam černe kabely
ne myslel jsem kromě technickych detailů ma to nějake vyhody jine? asi ne že?