Stránka 2 z 8

Napsal: stř říj 18, 2006 19:15
od Dusan
co su nizke otacky ze .... a pri akej teplote :D

Napsal: stř říj 18, 2006 19:49
od Tomáš
Dusan píše:co su nizke otacky ze .... a pri akej teplote :D
..no řekl bych,že se to nesmí rožínat jakmile to přesáhne 800-1000otč....při provozní teplotě

Napsal: čtv říj 19, 2006 09:59
od čmelák
no ja pri mojom ulta nizkom volnobehu stojim tak kontrolka svieti uplne veselo....

ak je volnobeh nejakym zazrakom o trochu vyssi tak blika ked jemne tuknme zhasne inak maze pri jazde okolo 4och takze neviem ci sa mam znepokojovat?

Napsal: čtv říj 26, 2006 12:50
od scherer012
čmelák píše:no ja pri mojom ulta nizkom volnobehu stojim tak kontrolka svieti uplne veselo....

ak je volnobeh nejakym zazrakom o trochu vyssi tak blika ked jemne tuknme zhasne inak maze pri jazde okolo 4och takze neviem ci sa mam znepokojovat?

ja mám to isté, ale zatiaľ to neriešim :D

Napsal: čtv říj 26, 2006 20:21
od Tomáš
neznepokojovat a neřešit to..u kulaté řady je to normální jev

Napsal: čtv říj 26, 2006 20:27
od Dusan
Netrvrdil by som....an i ked som mal znicene dva loziska,,,tak nesvietilo... na oleji 10W-40

Napsal: pát říj 27, 2006 19:47
od meda.pu
no me nekdy blika, nekdy sviti, nekdy jenom tak uplne jemnounce problikava, ale vzdycky jenom na neutral, pri sebemensim skrknutim o plyn okamzite zhasina

Napsal: sob říj 28, 2006 20:53
od Tomáš
meda.pu píše:no me nekdy blika, nekdy sviti, nekdy jenom tak uplne jemnounce problikava, ale vzdycky jenom na neutral, pri sebemensim skrknutim o plyn okamzite zhasina
ano přesně takhle se to projevuje toto je správný jev...navíc je tam ten měřák tlaku oleje (ručička) a ta je důležitá

Napsal: pon říj 30, 2006 12:10
od Zajda
mam taky takovy problem, ale ne s tim ze by se kontrolka rozsvecovala na volnobeh, ale s tim, ze po startu chvilku trva nez to zacne mazat(i podle zvuku motoru-jak zhasne vyrazne utichne) vymenil jsem uz cerpadlo olejove ale chova se to stejne. Volne na klice ???

Napsal: pon říj 30, 2006 12:18
od Teepee
Taky mám u Hnědého LADY (2106) takový problém neproblém. Kontrolka mazání se chová normálně, dokonce nikdy neprosvěcovala, ale ručička tlakoměru se nikdy nedostane přes 4 (polovinu stupnice).
Nějaká zkušenost či rada by nebyla? Subjektivně se to všechno chová normálně, jen ta ručička ukazuje nějak méně. Výměna oleje+filtru to nezlepšila (Super Mogul+Frad).
Když vidím co ukazuje budík ve Slonovém LADOvi (21061), a je-li to co ukazuje ručička fakt důležitý, tak mi to zase nějak přišlo na mysl.

Napsal: pon říj 30, 2006 12:19
od Wolf
Zajda píše:mam taky takovy problem, ale ne s tim ze by se kontrolka rozsvecovala na volnobeh, ale s tim, ze po startu chvilku trva nez to zacne mazat(i podle zvuku motoru-jak zhasne vyrazne utichne) vymenil jsem uz cerpadlo olejove ale chova se to stejne. Volne na klice ???
To nedelaji vule, takto se muze projevit pouze velice husty olej, a pokud tomu tak neni je spatny zpetny ventil v olejovem filtru. W.

Napsal: pon říj 30, 2006 12:30
od Marek
Přesně tak, zpětný ventil je nejčastější příčina. Jedná se o prostou gumovou klapku, která uzavírá vstupní otvory oleje do filtru (je uvnitř filtru - je vidět pouhým okem). Pokud guma nedolehne po vypnutí motoru na otvory, nezabrání zpětnému odtoku oleje z filtru přes čerpadlo do vany. Tím vlastně dojde k tomu, že filtr i čerpadlo jsou "prázdné" a po startu to chvíli nemaže.

Závěrem jen konstatuji, že pokud používáme předepsané oleje, máme motor v odpovídajícím technickém stavu a olej není "starý", kontrolka mazání se při provozu NESMÍ rozsvítit ani ve volnoběhu (uvažujeme 800 - 900 rpm a teplotu oleje 80 - 120°C).

Napsal: pon říj 30, 2006 12:40
od Zajda
no olej jsem tam mel 6000km delal to, dal jsem novy a to same, nikdy driv jsem se s tim nesetkal (ani u motoru 1600 ani u 1300) olej porad stejny Paramo M7ADS III. A filtr v podstate taky (ze stejneho zdroje stejne znacky) :D

Napsal: pon říj 30, 2006 12:47
od Marek
Zajda píše:no olej jsem tam mel 6000km delal to, dal jsem novy a to same, nikdy driv jsem se s tim nesetkal (ani u motoru 1600 ani u 1300) olej porad stejny Paramo M7ADS III. A filtr v podstate taky (ze stejneho zdroje stejne znacky) :D
Tak je asi někde chyba, nemyslíš???

Začal bych čidlem. Potom bych pokračoval čerpadlem - vůle v kolech, osách či zubech nebo častěji nedoléhající redukční ventil. Pokud ani to ne, pak je problém v motoru samém - šály na klice či vačce.

Napsal: pon říj 30, 2006 14:44
od čmelák
mne to robi myslim nizkym volnobehom :) inak maze po 4 a to je dost si myslim

olej tam mam nejaku picu neviem madit nejaky