Stránka 2 z 3
Napsal: úte črc 18, 2006 05:29
od Wolf
Presne tak a nejenom ti, uzavirani paliva at jiz jakehokoliv okruhu se nepouzivalo u motoru ruznych vyrobcu mnoha desetileti. Proto jsem psal, ze to neni naftak, zazehovy motor potrebuje smes zapalit. To se deje v dnesni dobe obvykle elektrickou jiskrou a pokud ta neni, motor (je-li jinak v poradku) zhasne bez ohledu na dodavku paliva (byt treba nastriknuteho akceleracni pumpickou do saciho potrubi). Pokud ale nektera pracovni cast motoru neni dostatecne ochlazena v okamziku komprese muze dojit k zapaleni a vybuchu bez ohledu na elektrickou jiskru. Nedostatecne ochlazeni muze vykazovat napr. jiz zminovany vyfukovy ventil, ktery se za normalnich podminek dostatecne ochladi dosednutim do sedla v okamzicich cyklu motoru, kdy nepracuje. Pokud z nejakeho duvodu neni dosednuti dokonale (treba je podpalen) ochlazeni je nedostatecne a muze nasledovat popsany jev nerizeneho zapaleni.
hornak.active.sound : doporucuji Ti zmerit kompresni tlaky, treba se zavada projevi, pokud ne, ceka Te hledani, ktere neni mozne aplikovat na dalku. W.
Napsal: úte črc 18, 2006 06:49
od Teepee
Má zkušenost se Š130L, aby bylo jasné, proč lpím na elmag. ventilu.
V literatuře popisovali zavedení elmag.ventilu z důvodu emisních. A rozváděli dále, že snížení emisí při volnoběhu docílili jiným nastavením karburátoru - směsi, včetně vyšších volnoběžných otáček 800 +- něco, oproti předchozím modelům.
A údajně bez elmag.ventilu docházelo po vypnutí zapalování k samozápalům. proto dosadili elmag ventil.
(nemám knížku u sebe, není to citace, je to popis myšlenky)
Jenže je tu nejen chytrá knížka, ale taky moje zkušenost.
Pokud jsem před vypnutím zapalování mladicky protůroval uhoněný a přehřátý motor a pak jej po zvyku z dvoutaktu vypnul z vysokých otáček s plným plynem, to se děly věci.
Tak pět vteřin to ještě poblafávalo, div to neuškublo silentbloky.
Od té doby nejen vím, že se tohle u čtyřtaktů nedělá, ale také, že i když svíčky nezapalují, palivo v motoru může udělat své.
I když se nabízí, že když se nic neděje tam kde elmag ventil není (Modrý LADA ho neměl), tak je ten ventil vlastně zbytečná věc.
Pokud tam tedy opravdu ventil není jen k zamezení dodávky paliva do motoru po vypnutí zapalování, tak pak se znovu ptám, k čemu jinému je tam ten elektromagnetický ventil?
Nicméně to je už otázka mimo problém. Tady ještě opravdu bude něco, o co dochází k zapalování směsi i po vypnutí zapalovacích svíček.
Napsal: úte črc 18, 2006 07:45
od Wolf
Teepee mas urcite pravdu, literatura to uvadi a ma to i sve opodstatneni. Krom jineho uzavirani privodu volnobehu opravdu zamezuje detonacnimu chodu motoru po zastaveni, kdy motor ma snahu si nasavat palivo pres volnobezny okruh. Podminky k detonacnimu horeni jsou dany nastavenim velmi chude smesi, kdy motor pracuje za vyssich teplot. Je ale dluzno dodat, ze vsechno, co jsem tu ted napsal se opravdu tyka predevsim skodovek. Lada ma velice dobre vyresen spalovaci prostor a nema-li motor zadnou poruchu a je spravne serizen, samozapaly nehrozi. W.
Napsal: úte črc 18, 2006 09:12
od Trevor
No tak mne sa nikdy nic podobne nestalo dokonca ani teraz ked mam ekonomizer na priamo.
Pokial by to neodpojilo inducku tak motor by mal dalej bezat pravidelne ?
Napsal: úte črc 18, 2006 15:29
od denis
Pokud je benzínový motor horký a někdy nemusí být ani horký ale má dobrou kompresi, vzduch se ohřeje natolik, že po vstřiku paliva se pak opravdu chová jako diesel-jede i bez zapalování-měli jsme vadný snímač na klice u Seata Cordoby a tudíž nešla jiskra a stejně si spokojeně vždy na pár sekund blafnul, protože vstřikování šlo a ani mu nevadilo že nemá jiskru.
Tudíž to že pár sekund běží bych opravdu přisuzoval tomu, že se nezavře ten slavný ventil na utnutí paliva.

Napsal: úte črc 18, 2006 17:30
od Miso
Vstrekovanie nepotrebuje signal zo snimaca na klukovke?
Napsal: úte črc 18, 2006 19:19
od denis
U Seatu asi ne, protože to benzín pouštělo ale jiskra nikde.Ona jednotka možná nějaký nesmysl z toho snímače dostala a to ji stačilo aby do motoru občas plivla benzín

A ten smrad a dým v dílně byl taky super. Diagnostika ale ihned vyblila závadu a po výměně jsme už tam tu zrůdu dlouho neviděli.
Napsal: úte črc 18, 2006 20:11
od Trevor
Snimac na kluke je asi najdolezitejsi snimac bez toho sa rj na teba z vysoka .....
Napsal: úte črc 18, 2006 21:50
od Majo
ja nehovorim, ze elektromagneticky ventil je zla vec(dokonca som zistil, ze ho aj sam mam), ale problem treba odstranit a nie ho len zamaskovat...
Napsal: stř črc 19, 2006 08:22
od Pool
Mně se to jednou stalo po experimentech s karburátorem, motor se po vypnutí klíčku na volnoběh ještě asi 6x otočil. Akorát vám teď neřeknu, jestli to bylo na hodně bohatou nebo na hodně chudou směs, už si to nepamatuju, ale určitě jedno z toho.
Napsal: stř črc 19, 2006 08:40
od Wolf
Majo píše:ja nehovorim, ze elektromagneticky ventil je zla vec(dokonca som zistil, ze ho aj sam mam), ale problem treba odstranit a nie ho len zamaskovat...
To je to nejlepsi, co tu bylo na dane tema receno (resp. napsano). W.
Napsal: stř črc 19, 2006 13:28
od denis
Trevor píše:Snimac na kluke je asi najdolezitejsi snimac bez toho sa rj na teba z vysoka .....
To jsem fakt nevěděl. A já myslel, že ta jednotka čidla nepotřebuje.

Psal jsem: Ona jednotka možná nějaký nesmysl z toho snímače dostala a to ji stačilo aby do motoru občas plivla benzín.
Logicky mě je taky jasné, že to je nejdůležitější čidlo ale co udělá jednotka bez tohoto signálu jsem viděl a popsal.
Napsal: čtv črc 20, 2006 05:08
od Wolf
denis píše:To jsem fakt nevěděl. A já myslel, že ta jednotka čidla nepotřebuje.

Psal jsem: Ona jednotka možná nějaký nesmysl z toho snímače dostala a to ji stačilo aby do motoru občas plivla benzín.
Logicky mě je taky jasné, že to je nejdůležitější čidlo ale co udělá jednotka bez tohoto signálu jsem viděl a popsal.
Jednotka, ktera bez vnejsich signalu pousti benzin do trysek by mela jit do kopriv

. W.
Napsal: čtv črc 20, 2006 08:42
od Teepee
Wolf píše:Jednotka, ktera bez vnejsich signalu pousti benzin do trysek by mela jit do kopriv

. W.

Dám přednost vozu, který i při poruše více čidel najednou dojede tam, kam potřebuji. Myslím že je to lepší alternativa, než když při první hodnotě z čidla mimo očekávaný rozsah půjde Řídící jednotka na Shutdown a restart bude podmiňovat návštěvou odborného servisu.
I když je čidlo polohy klik. hřídele většinou dost zásadní, dal bych přednost dojezdu i při jeho poruše byť v režimu LOS (Limited Operation Strategy) což je režim "na dojetí" s omezeným výkonem.
Napsal: čtv črc 20, 2006 08:58
od Wolf
Ted Ti asi nerozumim. Spravne fungujici jednotka vetsinou dokaze dopocitat hodnoty od snimacu, ktere jsou mimo pozadovany rozsah, resp. prejde do nouzoveho rezimu s prednastavenymi zakladnimi hodnotami. Pokud ale nema signal od snimace polohy klikoveho hridele, tak do zadneho nouzoveho rezimu prejit nemuze, motor stoji, je zastavena dodavka paliva. W.