Stránka 2 z 5
Napsal: čtv srp 03, 2006 19:17
od Nulašestka
Hele orgány prd poznaj,to mě docela zajímá,protože mi to nestačí dobíjet,dělají se v tom provedení 20,případně 21W i ty malý žárovičky co by se daly napěchovat do parabol 03/06?To by byla pohoda,parkovačky jsou tam zvlášť a na samostatnej vypínač si udělat tohle.
Napsal: čtv srp 03, 2006 20:25
od Dawid
Pšenda píše:Dawid píše:nebylo by u hranatych jednodussi vymenit zarovku v parkovackach za dvojvlakno (5W/20W) ? prokabelovani uz je pak izy...
Asi jo, ale orgánům to asi stačit nebude.
to ano - ale jak poznaji, cim svitis? zvenku to bude vypadat jako potkavaci svetla - intenzitu nemuzou soudit
Napsal: pát srp 04, 2006 10:36
od Basty
Pšenda píše:Tak já napíšu výhody které mě přesvědčily.
Zapojím je tak že se s zapnou s klíčkem. Při rozsvícení klasických světel musí zhasnout. Což není problém. Odpadá problém s tím že zapomenu rozsvítit nebo zhasnout.
V denních světlech jsou dvě žárovky 21 Wattů. Což je o proti dvěma žárovkám H4 - 55 Wattů a zadním světlům 2*5 Wattů + osvětlení SPZ 2*5 Wattů a podsvětlení budíků atd... Takže menší spotřeba energií
a na záveř jedna žárovka 21 Wattů stojí 10 korun a jedna žárovka H4 stojí 50 - 100 korun.
Pravda, že pokud někdo má problém s rozsvícením světel tak to výhoda je, já jezdím se světly trvale zapnutými již deset let takže je zapínám zcela podvědomě zároveň se startováním. Nicméně se dají i běžné světla zapojit tak aby se zaply samy.
Na spotřebu energie nehraju, ve spotřebě benzínu to nemůže nikdo poznat.
A šetřit H4? Propánaboha jak často je měníte, mám najeto na autě 320 000 km a H4 mám teprve třetí nebo čtvrté, což taky nepovažuji za výdaj o kterým je vůbec třeba mluvit neboť jsem za ně dal pár stovek, což v porovnání s benzínem spotřebovaným za těch 320 tis. km je spěšné.
Ale samozřejmě nikomu neberu možnost volby, pokud někdo musí měnit H4 co pár tisíc km tak to chápu.
Napsal: pát srp 04, 2006 20:48
od Tomik
hlavně přes den svítíte kuli tomu,aby ste byli vidět,takže mi připada docela blby,když budete chtít svítit nejakym pochybnym světýlkem.jestly ma nekdo problem s dobíjenim,tak at si zkontroluje dobíjecí soustavu,a neřeší to snižovaním spotřeby o nejakejch směšnejch 40w.
Napsal: ned srp 06, 2006 19:11
od Pšenda
Tomik píše:hlavně přes den svítíte kuli tomu,aby ste byli vidět,takže mi připada docela blby,když budete chtít svítit nejakym pochybnym světýlkem.jestly ma nekdo problem s dobíjenim,tak at si zkontroluje dobíjecí soustavu,a neřeší to snižovaním spotřeby o nejakejch směšnejch 40w.
To je sice hezký, to co píšeš, ale podle výrobce je světlo z denního světla vidět mnohem lépe než když máš potkávačky, které jsou ořízlé tak že svítí dvacet metrů před auto. A jestli to světýlko je pochybné, tak proč se standartně montuje do nových vozů AUDI A4, A6, A8 atd.... A rozdíl ve spotřebě je téměř 100 Wattů.
Napsal: pon srp 07, 2006 00:18
od Krwel
Takze ja mam ty od Helly uz delsi dobu. Zatim mi je nikdo neukrad a ani jina svetla, ktera tam mam. Sviti pres den, kdy je treba, abych byl viden, velice dobre a to je tam pouze nejaka 6W zarovka. Mam je tam hlavne proto, ze si na svetlech potrpim a v havnich mam drahy zarovky, ktery to obcasny prepeti nezvladaji, takze takhle je setrim. Vse je vec nazoru. Ale odber minimalni a homologaci maji. Jen je obas problem to vysvetlit nasim organum. Zatim se mi to stalo jednou a slo to. Pripadne je tu stale jeste spravni rizeni, kde to urcite musi projit.
denní světla
Napsal: pon srp 07, 2006 17:17
od FOMA
O.K,věc názorů.Souhlasím s tebou.Já si nemyslím,že jde o bůhví jakou usporu,ale prostě svoji roli hraje i vnitřní pocit uspokojení:liším se od ostatních a mám něco navíc co oni ne apd.I tenhle pocit je pro spokojný život potrebný.
Napsal: stř pro 05, 2007 08:21
od Patrac
budu osazovat nová denní světla. nezdá se to ale třeba LED světla pro den mají spotřebu jen 2-5W což je dohromady 10W a to je už teda hodně velkej rozdíl. Když pominu to, že mají menší spotřebu a tudíž míň zatěžují alternátor a tím i spotřebu paliva. nejde v daný situaci o paloivo protože s LPG je ta úspora mizivá ale v mém případě jde především o to že s autem jezdím krátké trasy a tak stálé zapínání a vypínání světel likviduje žárovky vcelku rychle. v neposlední řadě právě kvůli krátkým trasám je dobíjení autobaterie tak tak na hraně zvláště v zimním období. takže pak víc šťávy leze do baterie. KDyž si na alťas ještě dáte menší řemenici pro dobíjení v nižších otáčkách je to bezproblémové
KDe a jak umístit denní světla upravuje vyhláška a to dost přesně.
Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu. Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení: - na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel - umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla - vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm) - světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí - při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Napsal: stř pro 05, 2007 09:29
od Dobi
Koukám, zajímavá věc ! Tak že že se to smí používat by mělo být jasné, jen by bodl odkaz na onu zvláštní právní úpravu ( myslím, že to tak je formulováno ), aby bylo jasné pro koho to platí. Jestliže pro všechna vozidla, která se pohybují na pozem. komunikacích, tak by snad orgánové neměli mít problém. Jinak bych asi doporučil vozit sebou příslušnou vyhlášku v tištěné podobě, aby měli jasno. Ne každý vše ví. Další otázka je, kam to umístit tak, aby to splňovalo podmínky. To už je naše věc. Se spotřebou bych si nedělal hlavu. Buď mi auto dobíjí nebo mám problém. Svítím přece světly pro denní svícení, ne? Ostatní je zhasnuto ( zadní svítí samo také). Hlavní věc, která se mi na tom velmi zamlouvá, je to " Býti viděn ". Nechci opakovat to, co napsali jiní přede mnou. Speciálně "čočky" s tímhle mají za dne problém. Rozptýleného světla za dne! si všimnu rozhodně dříve než "bodové" potkávačky (myslím tím ostře ohraničenou a dobře seřízenou, byť renomované značky).
Napsal: stř pro 05, 2007 09:45
od Marek89
Patrac, môžeš dať fotky tých svetiel ?
Napsal: stř pro 05, 2007 10:07
od Patrac
Marek89 píše:Patrac, môžeš dať fotky tých svetiel ?
Nemůžu protože jsem je ještě nekoupil váhám jaký. Chci je osadit
do nárazníku.
Zatím vyhrávají tyhle:
ale cena je teda nářez
Napsal: stř pro 05, 2007 10:17
od Dobi
Napsal: stř pro 05, 2007 10:21
od Patrac
Už jsem tu někde psal že přední světla mne budou stát kolem 10 000,-
Bi xenony, denní světla, mlhovky, čiré blinkry Osram Diadem, automat pro rozsvěcování světel. plus kabeláž a další drobný materiál. Pro montáž mi chybí už jen ta denní světla a taky malý spoiler, na který už čekám víc jak 3 měsíce
Napsal: čtv pro 06, 2007 21:06
od Dusan
NO ja som to chcel riesit pomalim nabiehanim napetia pri zapnuti svetiel. Aby sa obmedzil prudovy naraz kym sa nazhavia vlakna... mosfet a kondik to zatial nezvlada
a koomplikovat sa mi to nechce....
Napsal: pát pro 07, 2007 13:43
od utia
No nevim, pripada mi to jako "za hodne penez malo muziky", nestacilo by neco takoveho
http://www.tomservice.cz/?ref=8&child_id=384, sice ma o neco vetsi spotrebu (42W proti 10W) ale v porovnani s H4 (110W) je uspora znatelna... A vymenit obcas spalenou 21W zarovku snad neni takovy problem