Napsal: stř čer 28, 2006 05:40
Tak kdybys věděl, jak lambda funguje, nenapsal bys takovou kravinu-co bys naní chtěl odpálit? Žhavení? Nebo snímač jako takový? Prober se, to by musela v tom autě odejít při prvním startu, vzhledem k podmínkám, ve kterých pracuje, navíc po odpojení jednotky jsou její vývody v luftě, tudíž je jí to buřt..Teepee píše:Svařování = zničení lambda sondy, pokud jí neodpojíš a nevymontuješ.
S těmi čidly je to individuální. Čidlo, které pracuje s vodiči jdoucími do řídící jednotky je zcela mimo hru, pokud je řidící jednotka vypojena (mam na mysli například polohu škrtící klapky).
Ale ta lambda je závislá na kostře auta a bez demontáže přes ní může něco přeběhnout a je v pánu, ona nesnáší ani připojení Ohmetru na výstupní fousy...
Ale víc nevím, raději bych odpojil více než méně věcí.
Jinak, pokud máte strach, odpojte třeba vše, když se vám uleví, ale pokud odpojím baterii a jednotku, za 11 let, kdy má kamarád servis nedošlo následkem svařování k odpálení jakékoliv elektronické věci na autě(dělá Japonce protkané elektrikou od nárazníku k nárazníku). Lambdě je to fuk, váze vzduchu 2x, čidlům je to totálně u prdele, protože většina z nich je odporová teda kromě čidla na klice, které je zase hooodně slušně zablokované proti rušení a jiným věcem, jinak by stříkačka ani neškytla. Altík-hmmm, ukažte mi na normálních autech altík, ve kterém by byly použité fety či cmos obvody-z 90% kostka s bipolárem a tomu je to buřt.
Tudíž zůstala jednotka, která je staticky citlivýma věcma protkaná, případně rádia či jiné el. příslušenství.
Chtěl bych vás totiž vidět, jak byste odpojovali vše vámi popisované třeba na Mazdě Xedos-tam je tolik elektroniky, že byste jí museli dát do faradayovy klece a uzemnit kýblem do země.
Prostě nic se nemá přehánět, ale kdo se bojí, prosím, odpojte a vymontujte třeba vše. Apropo, neznám osobně ani případ, kdy by při svařování odešlo rádio.