Napsal: pát led 20, 2006 23:07
tak že když auto rozhoupeš, tak po nějakým druhým shupu (zhruba-nejsem si jist) by se mělo houpání ustálit.. a nebo pokut zas naopak nějak nedřou(to budeš cítít v ruce jak to budeš rozhoupávat)...
Soused si predcasem nechal promerit kvalitu tlumicu (neco se mu pri jizde nelibilo...). Podle technika byly vsechny tlumice v poradku. I presto soused kopil nove a vymenil je ... a bylo po problemech ....Pátrač píše:nebo si zajet do servisu na válce anechyt si to změřit.. stojí to kolem 230 kč
Pokud jsou tlumiče v pořádku, při stlačeníí příslušné části auta by se to nemělo ani zhoupnut. Tzn. Stlačím dolů a tlumič to ustojí už při cestě nahoru. Maximálně udělá jeden kmit (po stlačení dolů vyjede nahoru a trošku se vrátí dolů - víc nic). L.LRRH píše:tak že když auto rozhoupeš, tak po nějakým druhým shupu (zhruba-nejsem si jist) by se mělo houpání ustálit.. a nebo pokut zas naopak nějak nedřou(to budeš cítít v ruce jak to budeš rozhoupávat)...Tomáš píše: a když už jsme u tý výměny tlumičů tak jak se pozná že už mají svoje zasebou a že je třeba jich vyměnit...
Já si to nechal měřit u Horáka a v poho prostě jen tak pro zajímavost. Byl jsem na cca 90% účinnosti a doteď nepociťuji nějaké zhoršení ( už skoro rok a půl) asi záleží jak kde...Deli píše:Soused si predcasem nechal promerit kvalitu tlumicu (neco se mu pri jizde nelibilo...). Podle technika byly vsechny tlumice v poradku. I presto soused kopil nove a vymenil je ... a bylo po problemech ....Pátrač píše:nebo si zajet do servisu na válce anechyt si to změřit.. stojí to kolem 230 kč
Zasadni zrada je v tom, ze se to zhorsuje pomalu. Takze si toho proste bezny clovek moc nevsima. Kdyby si ted treba dostal tlumice ve stavu pred 1.5 rokem, tak by si asi rozdil poznal. cimz nechci rict, ze po roce a pul to bude nejaka hrozna zmena.Pátrač píše:Já si to nechal měřit u Horáka a v poho prostě jen tak pro zajímavost. Byl jsem na cca 90% účinnosti a doteď nepociťuji nějaké zhoršení ( už skoro rok a půl) asi záleží jak kde...Deli píše:Soused si predcasem nechal promerit kvalitu tlumicu (neco se mu pri jizde nelibilo...). Podle technika byly vsechny tlumice v poradku. I presto soused kopil nove a vymenil je ... a bylo po problemech ....Pátrač píše:nebo si zajet do servisu na válce anechyt si to změřit.. stojí to kolem 230 kč
No zkoušel jsem si to propružit hned po měření a jak píše Luděk po té co jsem auto stlačil a pustil auto vyjede na tlumičích nahoru, pak kousek dolů a zase nahoru a stojí. jen takvý malý zhoupnutí. Zkoušel jsem to asi před měsícem a nepřijde mi že by se to nějak zhoršilo významě oproti tomu rok a půl.Když jsem to porovnával s Luďkovejma tlumičema před výměnou tak u něj mi přišlo že tam snad tlumiče neměl...To byla masáž...JmJ píše:Zasadni zrada je v tom, ze se to zhorsuje pomalu. Takze si toho proste bezny clovek moc nevsima. Kdyby si ted treba dostal tlumice ve stavu pred 1.5 rokem, tak by si asi rozdil poznal. cimz nechci rict, ze po roce a pul to bude nejaka hrozna zmena.Pátrač píše:Já si to nechal měřit u Horáka a v poho prostě jen tak pro zajímavost. Byl jsem na cca 90% účinnosti a doteď nepociťuji nějaké zhoršení ( už skoro rok a půl) asi záleží jak kde...Deli píše: Soused si predcasem nechal promerit kvalitu tlumicu (neco se mu pri jizde nelibilo...). Podle technika byly vsechny tlumice v poradku. I presto soused kopil nove a vymenil je ... a bylo po problemech ....
Tak to je teď pro mě taky aktuální téma. Při pokusu o výměnu tlumičů jsem zjistil, že mám držáky přivařené k rameni a šrouby utrhané. Lze tam ty šrouby nějak dostat nové (pružina ven?) nebo to mám opět nechat přivařit a doufat, že nový tlumiče přežijou auto?Pája píše:Spodní šrouby sem utrch tři.Krásná práce.
Trikrat zhoupnout a divat se jak to "plave".Ne... pustis to v dolni uvrati a musi to vyjet nahoru a tam se bez naznaku klesnuti zastavit.Aspon to takhle zkousijou stari dedove kdyz se potkaj na parkalesu a sondujou kdo ma lepsi tlumice.Tomáš píše:a když už jsme u tý výměny tlumičů tak jak se pozná že už mají svoje zasebou a že je třeba jich vyměnit...
To stejný mám z autoservisu akorát mi to dělali na válcích a záznam kmitů mám z PCRoman píše:V niektorych predajniach (napr auto Stangl) maju na to taky geretik v kufriku. Uchytia to na blatnik a je k tomu taky stojancek a ked rukou stlaci dole auto za blatnik, na papier to nakresli tlmene kmity, z ktorych sa da "orientacne" vyhodnotit stav tlmicov. Robia to za par korun, ked clovek prejavi u nich zaujem o kupu tlmicov.
Taky jsem tohle měření viděl, ale více důvěry u mně budí test, který jsem absoloval asi před deseti lety se Š130L. Najede se na šikmý nájezd, tím se kola dostanou asi 10cm nad zem. Připojí se raménka mechanických zapisovačů a odjistí se mechanismus, rup auto padne z těch cca 10cm na zem a útlum kmitu se zapíše mechanickým zapisovačem do kartičky s grafem.Roman píše:V niektorych predajniach (napr auto Stangl) maju na to taky geretik v kufriku. Uchytia to na blatnik a je k tomu taky stojancek a ked rukou stlaci dole auto za blatnik, na papier to nakresli tlmene kmity, z ktorych sa da "orientacne" vyhodnotit stav tlmicov. Robia to za par korun, ked clovek prejavi u nich zaujem o kupu tlmicov.