Stránka 2 z 2

Napsal: pát led 20, 2006 23:07
od Little Red Riding Hood
tak že když auto rozhoupeš, tak po nějakým druhým shupu (zhruba-nejsem si jist) by se mělo houpání ustálit.. a nebo pokut zas naopak nějak nedřou(to budeš cítít v ruce jak to budeš rozhoupávat)... :wink:

Napsal: pon led 23, 2006 07:57
od Patrac
nebo si zajet do servisu na válce anechyt si to změřit.. stojí to kolem 230 kč

Napsal: pon led 23, 2006 10:12
od Deli
Pátrač píše:nebo si zajet do servisu na válce anechyt si to změřit.. stojí to kolem 230 kč
Soused si predcasem nechal promerit kvalitu tlumicu (neco se mu pri jizde nelibilo...). Podle technika byly vsechny tlumice v poradku. I presto soused kopil nove a vymenil je ... a bylo po problemech ....

Napsal: pon led 23, 2006 10:16
od Luděk Musil
LRRH píše:
Tomáš píše: a když už jsme u tý výměny tlumičů tak jak se pozná že už mají svoje zasebou a že je třeba jich vyměnit... 8)
tak že když auto rozhoupeš, tak po nějakým druhým shupu (zhruba-nejsem si jist) by se mělo houpání ustálit.. a nebo pokut zas naopak nějak nedřou(to budeš cítít v ruce jak to budeš rozhoupávat)...
Pokud jsou tlumiče v pořádku, při stlačeníí příslušné části auta by se to nemělo ani zhoupnut. Tzn. Stlačím dolů a tlumič to ustojí už při cestě nahoru. Maximálně udělá jeden kmit (po stlačení dolů vyjede nahoru a trošku se vrátí dolů - víc nic). L.

Napsal: pon led 23, 2006 10:18
od Patrac
Deli píše:
Pátrač píše:nebo si zajet do servisu na válce anechyt si to změřit.. stojí to kolem 230 kč
Soused si predcasem nechal promerit kvalitu tlumicu (neco se mu pri jizde nelibilo...). Podle technika byly vsechny tlumice v poradku. I presto soused kopil nove a vymenil je ... a bylo po problemech ....
Já si to nechal měřit u Horáka a v poho prostě jen tak pro zajímavost. Byl jsem na cca 90% účinnosti a doteď nepociťuji nějaké zhoršení ( už skoro rok a půl) asi záleží jak kde...

Napsal: pon led 23, 2006 10:35
od JmJ
Pátrač píše:
Deli píše:
Pátrač píše:nebo si zajet do servisu na válce anechyt si to změřit.. stojí to kolem 230 kč
Soused si predcasem nechal promerit kvalitu tlumicu (neco se mu pri jizde nelibilo...). Podle technika byly vsechny tlumice v poradku. I presto soused kopil nove a vymenil je ... a bylo po problemech ....
Já si to nechal měřit u Horáka a v poho prostě jen tak pro zajímavost. Byl jsem na cca 90% účinnosti a doteď nepociťuji nějaké zhoršení ( už skoro rok a půl) asi záleží jak kde...
Zasadni zrada je v tom, ze se to zhorsuje pomalu. Takze si toho proste bezny clovek moc nevsima. Kdyby si ted treba dostal tlumice ve stavu pred 1.5 rokem, tak by si asi rozdil poznal. cimz nechci rict, ze po roce a pul to bude nejaka hrozna zmena.

Napsal: pon led 23, 2006 10:38
od Patrac
JmJ píše:
Pátrač píše:
Deli píše: Soused si predcasem nechal promerit kvalitu tlumicu (neco se mu pri jizde nelibilo...). Podle technika byly vsechny tlumice v poradku. I presto soused kopil nove a vymenil je ... a bylo po problemech ....
Já si to nechal měřit u Horáka a v poho prostě jen tak pro zajímavost. Byl jsem na cca 90% účinnosti a doteď nepociťuji nějaké zhoršení ( už skoro rok a půl) asi záleží jak kde...
Zasadni zrada je v tom, ze se to zhorsuje pomalu. Takze si toho proste bezny clovek moc nevsima. Kdyby si ted treba dostal tlumice ve stavu pred 1.5 rokem, tak by si asi rozdil poznal. cimz nechci rict, ze po roce a pul to bude nejaka hrozna zmena.
No zkoušel jsem si to propružit hned po měření a jak píše Luděk po té co jsem auto stlačil a pustil auto vyjede na tlumičích nahoru, pak kousek dolů a zase nahoru a stojí. jen takvý malý zhoupnutí. Zkoušel jsem to asi před měsícem a nepřijde mi že by se to nějak zhoršilo významě oproti tomu rok a půl.Když jsem to porovnával s Luďkovejma tlumičema před výměnou tak u něj mi přišlo že tam snad tlumiče neměl...To byla masáž... :wink:

Napsal: pon led 23, 2006 10:45
od Teepee
Doporučuji zkusit, jak se houpe předek bez tlumičů. Pak člověk pochopí, v jakém stavu má (měl) tlumiče, které vyndal. :D

Napsal: pon led 23, 2006 13:09
od MZ
Pája píše:Spodní šrouby sem utrch tři.Krásná práce.
Tak to je teď pro mě taky aktuální téma. Při pokusu o výměnu tlumičů jsem zjistil, že mám držáky přivařené k rameni a šrouby utrhané. Lze tam ty šrouby nějak dostat nové (pružina ven?) nebo to mám opět nechat přivařit a doufat, že nový tlumiče přežijou auto?

Chtěl jsem tam původně dát tlumiče starší, z minulého auta, ale pokud bych se s tím dělal, tak dám rvnou nový. Jakou značku mám koupit? U nás mají Delfi a Fenox, Fenox?

Napsal: úte led 24, 2006 20:52
od Ondra 07
Tomáš píše:a když už jsme u tý výměny tlumičů tak jak se pozná že už mají svoje zasebou a že je třeba jich vyměnit... 8)
Trikrat zhoupnout a divat se jak to "plave".Ne... pustis to v dolni uvrati a musi to vyjet nahoru a tam se bez naznaku klesnuti zastavit.Aspon to takhle zkousijou stari dedove kdyz se potkaj na parkalesu a sondujou kdo ma lepsi tlumice.

Napsal: úte led 24, 2006 21:28
od Roman
V niektorych predajniach (napr auto Stangl) maju na to taky geretik v kufriku. Uchytia to na blatnik a je k tomu taky stojancek a ked rukou stlaci dole auto za blatnik, na papier to nakresli tlmene kmity, z ktorych sa da "orientacne" vyhodnotit stav tlmicov. Robia to za par korun, ked clovek prejavi u nich zaujem o kupu tlmicov.

Napsal: stř led 25, 2006 07:48
od Patrac
Roman píše:V niektorych predajniach (napr auto Stangl) maju na to taky geretik v kufriku. Uchytia to na blatnik a je k tomu taky stojancek a ked rukou stlaci dole auto za blatnik, na papier to nakresli tlmene kmity, z ktorych sa da "orientacne" vyhodnotit stav tlmicov. Robia to za par korun, ked clovek prejavi u nich zaujem o kupu tlmicov.
To stejný mám z autoservisu akorát mi to dělali na válcích a záznam kmitů mám z PC :-)

Napsal: stř led 25, 2006 08:44
od Teepee
Roman píše:V niektorych predajniach (napr auto Stangl) maju na to taky geretik v kufriku. Uchytia to na blatnik a je k tomu taky stojancek a ked rukou stlaci dole auto za blatnik, na papier to nakresli tlmene kmity, z ktorych sa da "orientacne" vyhodnotit stav tlmicov. Robia to za par korun, ked clovek prejavi u nich zaujem o kupu tlmicov.
Taky jsem tohle měření viděl, ale více důvěry u mně budí test, který jsem absoloval asi před deseti lety se Š130L. Najede se na šikmý nájezd, tím se kola dostanou asi 10cm nad zem. Připojí se raménka mechanických zapisovačů a odjistí se mechanismus, rup auto padne z těch cca 10cm na zem a útlum kmitu se zapíše mechanickým zapisovačem do kartičky s grafem.
Sice to asi v přesnosti nemá na PC monitoring, ale určitě je to lepší, než auto rozhoupané dealerem od Štangla, kterýho zrovna třeba bolej záda... Navíc se určitě opře někde, kde se mi z toho zježí i vlasy na zad...ech.

Napsal: stř led 25, 2006 09:00
od Ondra 07
Ja spis posuzuju a srovnavam tlumice podle toho jak to komu dobre drzi a vstrebava nerovnosti.Kdyz dostanu papir s grafem a nejakym vysledny cislem v procentech mi toho o jizdnich vlastnostech moc nerekne.Dulezity je jak to funguje v kazdodenim provozu ne na zkusebni lince kde jsou buhvi jaky podminky. To je jenom muj nazor, proste me pri naklaneni v zatackach neuklidnuje vedomi ze na papirku mam prece 95% a tak je to vsechno o.k.

Napsal: čtv zář 21, 2006 22:23
od Miso
Neviete poradit ako odmontovat kryt piestnej tyce predneho tlmica? Resp. ako to tam drzi?

Konkretne:
Polmo Krosno
Armstrong
Made in Poland