Stránka 2 z 22

Napsal: stř kvě 31, 2006 07:52
od Teepee
A co sezoní pojistění, které nabízí ČPP. Vybereš si období (třeba květen až říjen) uzavřeš smluvu o povinném ručení a platíš jen ten časový úsek (v mém příkladě polovinu). Bonusy Ti nabíhají polovičním tempem, a co je hlavní udajně není potřeba v době kdy nemáš platné povinné ručení vracet značky do depozitu. I když s tím depozitem je to sporné. Smlouva o Povinném ručení se dá uzavřít taky třeba jen na měsíc (U ČPP za 1/10 roční ceny) a když smlouva vyprší a značky neodevzdáš a nejezdíš tak sice hrozí finanční postih, ale pokud s tím nepojedeš, tak kdo jiný by do toho štoural?
Já to sice vím, buď Česká kancelář pojistitelů (ale nevím jak moc to v praxi dělají) a nějaký nenechavý udavač (to si musíš ohodnotit sám).

Napsal: stř kvě 31, 2006 14:12
od Jelen
Hm, nejlepší nápad mi zatim přišel nechat si udělat tu veteránskou testaci na normálních značkách a pak jen platit 500/rok a normálně jezdit na STK. Uvidim, jak to dopadne. V originál stavu je a nějaký úpravy nemám v plánu. Na to dávat tam ozon, to mi pár lidí tady rozmluvilo(nepřímo, přece jen výkon je výkon) tak snad to projde.

Napsal: sob čer 10, 2006 22:22
od Ondrej
Tak něco tu už nadhodil Martin, o další se pokusím já.

Klubovou testaci mohou poskytovat jen kluby, které mají atest, což nejsou všechny. Některé z klubů navíc provádějí klubové testace jen pro členy, některé i pro nečleny. Chce to pohledat, který klub v Tvém okolí testuje i pro širokou veřejnost, abys ses nemusel registrovat do klubu a platit ještě roční členské poplatky.
Pro nečleny zde testuje třeba VCC Mohelnice, ale to je pro Tebe poněkud z ruky.
Délka platnosti klubových testací se také různí, u některých klubů je pouze na rok, u jiných na pět let. Cena těch ročních testací jest orientačně kolem 400,-kč, pětiletých kolem tisícikoruny.
Po provedení klubové testace Ti zůstávají stávající SPZ/RZ a také stávající doklady. Jezdíš prostě dál na normálních značkách a chodíš každé dva roky na STK.

Kriteriem pro hodnocení je samozřejmě co nejpůvodnější stav, ale přísnost hodnocení se klub od klubu různí, to nejde nijak shrnout, nicméně obecně jsou klubové testace méně přísné než krajské testace (sloužící k vydání průkazu historického vozidla) a jsme v Čechách, takže se samozřejmě dají i docela snadno koupit :wink: :roll:


Sezonní pojištění u ČPP je samozřejmě také možnost, tedy spíše pro toho, kdo auto nepoužívá pro denní provoz a přitom ho nemá úplně originální. Momentálně tak mám pojištěného já svého poláka, než jej klubově otestuji.
Mimo sjednanou sezonu opravdu není potřeba dávat SPZ do depozitu, můžou zůstat na autě, ovšem pakliže bys s tím autem někam vyjel a chytili Tě policajti nebo jsi způsobil nehodu... tak asi není potřeba vysvětlovat více.

Napsal: sob zář 09, 2006 11:40
od Deli
Ondrej píše: Sezonní pojištění u ČPP je samozřejmě také možnost, tedy spíše pro toho, kdo auto nepoužívá pro denní provoz a přitom ho nemá úplně originální. Momentálně tak mám pojištěného já svého poláka, než jej klubově otestuji.
Mimo sjednanou sezonu opravdu není potřeba dávat SPZ do depozitu, můžou zůstat na autě, ovšem pakliže bys s tím autem někam vyjel a chytili Tě policajti nebo jsi způsobil nehodu... tak asi není potřeba vysvětlovat více.
Je tomu opravdu tak? Doted jsem byl presvedcen, ze kdyz mam SPZ, tak musim platit povinne(od 1.1.2000).


Od jakeho roku vyroby muze auto projit klubovou testaci a pak mit mensi pojistne?

Napsal: čtv zář 14, 2006 20:24
od Ondrej
Ano, je to tak, ale pokud vím, tuhle službu nabízí jenom ČPP. Jde o to, že máš trvalý doklad o pojištění, který vozíš s sebou, napsaný na dobu neurčitou, ale přitom ve smlouvě máš přesně uvedenou dobu, kdy pojištění aktivně platí (mně konkrétně od dubna do října) a tuto dobu si také platíš.

Testace historických vozidel jsou omezeny regulemi FIVA, která stanovuje i minimální přípustné stáří pro testaci. Přesným číslem si nejsem jistý, protože se to průběžně posouvá, ale mám pocit, že stáří vozu musí být alespoň 25 let, přičemž je tam tuším ještě nějaké další omezení v tom smyslu, že pokud se ta konkrétní typová generace vozů vyráběla déle (tzn. pakliže by naprosto stejný typ vozu, jaký bys chtěl otestovat, mohl být i mladší pětadvaceti let), tak za určitých okolností nelze otestovat ani třeba ten exemplář, který by věkově odpovídal.

Například na 2101 veteránská testace není problémem, ale ani nejstarší 2105 by už sem zřejmě nespadala.

Napsal: čtv zář 14, 2006 20:38
od Jelen
Mě šlo o 2103, do kdy se dělaly? Já mám 77 rok, čiliž jí je za půl roku 30...

Napsal: pát zář 15, 2006 05:58
od zigulman
No taky jsem se tim zabyval,chci si na veteranske papiry nahodit Milaska 2105/83.
No klubova testace asi nepripada v uvahu ackoli uz mame ofic. klub,bo nemame proskoleneho komisare. Ale ptal jsem se po ruznych klubech naokolo a snad by to ani nemusel byt problem.Z jednoho se mi ozvali ,ale protoze tento rok testuji vozy do roku 82 tak to mam zkusit az pristi rok kdy bude na rade 83. Ale s ladou je jeste dalsi problem,nikdo ji nezna a tak nevi co tam ma byt a co uz je predelavka.Z jednoho klubu mi napsali ze se lady nestiti,ale problem je v neznalosti toho auta.

Napsal: pon zář 18, 2006 06:44
od Teepee
zigulman píše:Z jednoho klubu mi napsali ze se lady nestiti,ale problem je v neznalosti toho auta.
No jo, bude se muset najít někdo, kdo LADU dobře zná. A kdopak to asi bude, Ferda, kterej je sice všečlenem různých asociací, klubů a opravuje vozy startující se klikou a nebo ten kdo se v tom denně vrtá a má za sebou rekonstrukci LADY?
Možná jednou přijde doba, kdy po někom "z nás" šáhnou.

Napsal: úte zář 19, 2006 05:52
od zigulman
No ja jsem pro aby jsme si jednoho komisare vyskolili.Ale nejak nevim co a jak.Kazdopadne by to mel byt ladysta celym telem i dusi se znalosti vsech modelu.
Takze kdo bys to chtel delat a mas pro to predpoklady tak se ozvy :-)

Napsal: úte zář 19, 2006 06:08
od Wolf
zigulman píše:No ja jsem pro aby jsme si jednoho komisare vyskolili.Ale nejak nevim co a jak.Kazdopadne by to mel byt ladysta celym telem i dusi se znalosti vsech modelu.
Takze kdo bys to chtel delat a mas pro to predpoklady tak se ozvy :-)
Ja mam pomerne slusne vzdelani automobiloveho smeru, prvniho zigula jsem koupil pred dvaceti lety, ale delat to nechci :D :D :D . W.

Napsal: úte zář 19, 2006 10:58
od Ondrej
zigulman píše:No ja jsem pro aby jsme si jednoho komisare vyskolili.Ale nejak nevim co a jak.Kazdopadne by to mel byt ladysta celym telem i dusi se znalosti vsech modelu.
Takze kdo bys to chtel delat a mas pro to predpoklady tak se ozvy :-)
Nevím, jaké máš povědomí o tom, co je všechno potřeba kolem toho, takže to napíšu poněkud obšírněji.

Základem je existence oficiálního klubu, který musí být registrovaný u jedné ze čtyř nebo pěti veteránských asociací pověřených ministerstvem- tedy buď VCC ČR, AKHV nebo další (nepamatuju, jak se všechny jmenují).
Každá z těchto organizací má trochu jiné podmínky pro registraci u nich, ale řekněme obecně, že za každého člena klubu (v tomto případě asi Ladaklubu) je jim třeba platit roční příspěvek, který se pohybuje od cca 50 kč do 300, za kterýžto obnos také tyto organizace nabízejí rozdílné služby. Některé nabízejí "v ceně" vyškolení testačních komisařů, u některých je to vyškolení potřeba zaplatit extra, některé nabízejí ABA kartu (vcelku k ničemu), některé ne, atp.
Každopádně aby si Ladaklub mohl provádět klubové testace, musí si u některé z těch organizací nechat vyškolit komisaře, a to v počtu alespoň tří jedinců.

Takže není to jenom tak.

Napsal: stř zář 20, 2006 06:42
od zigulman
aha hmmm no abych se priznal tak nevim co to obnasi,to jsem se nikde nedocet,pouze jsem studoval u ostatnich klubu co k tomu vsechno potrebuju. Takze dle tveho popisu to asi sranda nebude,takze mi asi nezbude nic jineho nez se domluvit s tim klubem pristi rok az budou delat rocnik 83 a nechat si udelat klubovou testaci.
Nebo mate nekdo odkaz na klub co to jeste dela? Ten co se mi ozval je Veterán Klub Vysočina

Napsal: stř zář 27, 2006 21:56
od Ondrej
Pro nečleny tady na Moravě testuje třeba HCC Mohelnice anebo jsem měl posledně nabídku od člena jakéhosi brněnského Praga klubu, ale nevzpomenu si přesně, jak se ten klub jmenoval. Našel jsem spoustu vizitek, ale ne zrovna tu, kterou jsem hledal...
Schůdné by mohly být obě varianty, HCC je velký a známý klub a u toho brněnského má zase ten člověk, který mi jej nabízel, otestovanou novější verzi poláka, tedy nějaký model '76 nebo '78

Napsal: sob pro 02, 2006 22:52
od Ondrej
Takže koho to zajímá, minulou sobotu jsem byl v Praze na výroční schůzi Asociace Klubů Historických Vozidel ČR (AKHV), kde prezident asociace pan Danda na všechny testační komisaře apeloval, aby netestovali auta, se kterými chtějí jejich majitelé běžně jezdit, ale přitom platit jen dvanáctinu pojištění. A to i kdyby vůz z hlediska stáří a autentičnosti stavu odpovídal legislativním požadavkům. Důvodem jsou hlavně škody způsobené při provozu s těmito vozidly- AKHV se obává, že by pojišťovna (v současné době stále jenom Česká) úplně zrušila výhodu 1/12 pro otestované veterány a pak by na to doplatili všichni.

Píšu o tom hlavně kvůli Martinově zmínce, že
... veteranske SPZ jsou dost omezujici, rozhodne nejsou pro bezny provoz. Tobe staci jen tzv. "klubova testace", tj. protokol, ktery ti muze vystavit nektery z veteran klubu...
V souvislosti s tím se probíralo, zda stanovit hranici 25 nebo 30 let pro testaci historických vozidel. Bylo to 50/50, ovšem FIVA letos odsouhlasila ponechání 25 leté hranice, takže se prozatím nic nemění...

Třetí moje zpráva se týká podrobností ohledně výše probíraného zřizování klubových testačních komisařů.
Aby jste se jako Ladaklub mohli zaregistrovat u jedné z veteránských asociací (viz můj starší příspěvek), je potřeba svolat schůzi, na níž zakládající členové oficiálně založí Ladaklub jako občanské sdružení a sepíšou stanovy klubu, které si pak nechají potvrdit na ministerstvu. Zároveň je potřeba nechat si zapsat vlastní IČO klubu a prostřednictvím podpisů zakládajících členů stvrdit vůli klubu registrovat se v některé z veteránských organizací. Jakmile bude existovat oficiální klub se vším všudy, bude si také muset vést podvojné účetnictví!
Bez toho vás nikde nezaregistrují.

Až bude tohle všechno splněno, bude možno vyplnit žádost o registraci a vybrat jednoho nebo dva jedince z vedení klubu, kteří budou na výroční schůzi asociace prezentovat svůj klub- o přijetí klubu se totiž vedou diskuse, kladou se dosti nepříjemné otázky a nakonec o přijetí přítomní zástupci již registrovaných klubů hlasují.

Pak teprve bude moci klub vybrat ze své členské základny alespoň tři adepty, které navrhne na post klubových testačních komisařů. Asociaci se návrhy předkládají s jejich podpisovými vzory a s potvrzením předsedy (Lada)klubu. Asociace pak jednou nebo dvakrát ročně provádí školení testačních komisařů, které musí každý adept podstoupit jednou ročně.

Tolik podrobnější popis vypsaný proto, aby dál nevznikaly nějaké nejasnosti a nesrovnalosti. Řešíme to teď v našem (Fiat)klubu a pokud se vše podaří vyřídit tak jak si představujeme a jak se to jeví, v červnu příštího roku bychom už mohli testovat :D

Napsal: pon pro 04, 2006 10:55
od Myso
super prispevok Ondreji, diky, dal by osm ti helped bodik keby to slo, bohuzial to moze iba clovek co zalozil tuto temu...

btw. my uz mame klub oficialne zaregistrovany aj s vlastnym ICOm...