Stránka 2 z 15
Napsal: stř dub 06, 2005 18:23
od expa
to uz je na vacsiu diskusiu, ci tvrde pruziny, alebo pevnejsi skrutny stabilak ...
Napsal: stř dub 06, 2005 18:34
od Myso
moj nazor na podvozok:
vpredu dvojity stabik
vzadu stabik argenta
poriadne pneumatiky(or34 za poriadne nepovazujem)
nejake decentne podlozky
slusne tlmice a neni co riesit.
ja do zakrut nebrzdim, ale plynim
Napsal: stř dub 06, 2005 19:45
od expa
zial nesuhlasim a suhlasit nebude ani ziaden rallyckovy jazdec ... totiz tuhsi stabilak abo tvrdsie pruziny nam robia dve rozdielne veci .. niekedy pri pivecku mozeme o tomto pokecat, je to na fakt dlhsiu diskusiu .. ale zadny stabilak musi byt isto great!
Napsal: stř dub 06, 2005 19:56
od VaSek
Treba podvozek fabky, ktery se na prvni pohled zda vyborny, lidi co trochu zavodi ho hodnoti jako prestabilizovany - tj. mekke odpruzeni a silne stabilizatory. Dokonce se pry pro nektere zavody vytvareli jakesi labilizatory ktere vetsim naklonem meli prispet ke kyzenym jizdnim vlastnostem. Neorientuji se v tehle problematice jizdnich vlastnosti natolik abych to mohl posoudit (cim se projevi stabilizator na predku/vzadu pretacivost/nedotacivost), jen jsem napsal co jsem zaslechl. A chtel bych se dozvedet vic
Napsal: stř dub 06, 2005 22:02
od Števo
Ja som zistil , ze stabik spravi hodne z vlastnych skusenosti.Napr.:Pravotociva zakruta a predna,lava strana je pri zatacani skoro v zemi. Kdezto pri stabiku sa sprava vpoho.
Pri 110km/h sa uz sprava tak ako pri stabiku pri daakej 130km/h.
Majo to moze potvrdit , viezol sa takto so mnou.
Verim, ze aj struny za to spravia svoje ale ja mam zatial len stymto skusenosti.
Cmelo neboj,nezabudol som
Napsal: čtv dub 07, 2005 06:15
od čmelák
saq ja si pomaly citam ja mam cas a pomaly secko bude...
aj teda stabik zohnat ale ten kurva argenda nikde neni
ale saq snad neco objavim
Napsal: čtv dub 07, 2005 07:39
od Myso
no, neviem co robia tvrde pruziny...ale ja nejazdim rally ale nejaku obdobu streetrace
na to nepotrebujem rally podvozok, aj ked na Racianskej by sa hodil...
ja som to vcera studoval u madarov a oni pisu ze zadny stabilak eliminuje nedotacavost, cize robi auto pretacavym, co je funny na drifty a powerslidy...zdvojeny predny stabilak neviem aky ma prinos pre pre/nedo-tacavost...
tu su zdroje pre moje "vedomosti":
http://www.zsiguli.hu/muszaki/musz_eng_suspension.html
Napsal: čtv dub 07, 2005 08:00
od dmatej
Mě osobně teda vyhovuje přetáčivost
, resp. typicky žigulácká přetáčivost pod plynem a nedotáčivost při ubrání, s tím se dají v zimě dělat kouzla!
Jednou jsem takhle předjížděl škodovku - při vyjíždění do protisměru mi to tak trochu ujelo, tak jsem zapracoval s plynem a tak trochu ve smyku jsem jí objel
Napsal: čtv dub 07, 2005 08:02
od Myso
na to treba mat stastie a pneumatiky na ktore je spolah, na or34 nebolo problem dat to do smyku, ale potom to uz bolo na furt...teraz mam zmne debicy a tam sa da s plynom robit kuzla...a ak sa nechcem smykat tak sa nesmykam(perfektne drapaky) a pritom vsetkom su tichsie ako or34...
Napsal: čtv dub 07, 2005 08:12
od dmatej
nesouhlas. Já na OR34 jezdím furt. Pravda je, že s 2101 nebyly problémy a vyjel jsem na nich i po snehu a ledu, s 21053 se mi na nich jezdí hůř, což dokazuje i stav mých pravých blatníků, když jsem po 36 hodinách zaparkoval v protějším příkopu. Pravda, silnice byla pokrytá skleněnejma kuličkama a na nich se blbě brzdí (zatímco jsem měl jet pod plynem). Má chyba, ne gum. Do kopců mi to ale s 21053 kluže víc, než s 2101. Příští zimu už snad budou zimáky...
Napsal: čtv dub 07, 2005 08:16
od Myso
ja som na or34 jazdil a moj nazor zo mna nevytlcies.su to najnahovnovejsie gumy ake mozu byt..., raz mi policajti robili osobnu prehliadku a hladali zbrane a drogy, a to len preto ze som pozde v noci okolo nich predriftoval cez krizovatku...
Napsal: čtv dub 07, 2005 08:36
od dmatej
Kdybys viděl ty, co mám teď na zadních, změnil bys názor - maj to bejt zimáky (protektor), ale proti OR34 je to bída - hodlám je zrušit přes jaro (jenže asi přežijou až do podzima). Nicméně uznávám, že na ostřejší jízdu se OR34 zrovna moc nehodí.
Napsal: čtv dub 07, 2005 08:53
od Myso
to je presne to, ono zalezi na aky ucel ich pouzivas.na s1000mb su az velmi dostacujuce a boli sme s nimi aj na predku spokojny, neutekal az tak ako som cakal...ale na ziguliku jak bolo mokro a ostrejsie som zatocil volantom uz odskakovali(a to mali velmi slusnu hrubku dezenu...).jednu zimu som s nimi odjazdil, a pri maximalnej opatrnosti som ju zvladol bez nejakeho krizoveho stavu...ale tuto zimu ked bolo na dialnici navalaneho snehu ze vsetci isli 50-60 a ja som ich v lavom prude predbiehal 80 bez nejakeho pocitu viny...to bolo ine kafe, neviem co by som robil na or34kach...na tu pumpu na Merine by som sa s nimi asi nedostal...(absolutne neodhrabany odbocovaci prud, cesta k pumpe detto...
Napsal: čtv dub 07, 2005 09:18
od dmatej
Já s OR34 podobně minulou zimu (tj. ne tu co byla teď) se starým žigulem 2101 jel z Plzně do Tachova (po starý silnici) a všichni na mě blikali, když jsem je předjížděl, jak na (sebe)vraha. Jediný auto, který mě za těch 60km předjelo, byla AUDI A8 (ten jel asi 120), ostatní tak 30-50.
Nevím proč, ale s 21053 se mi v zimě jezdilo blbě - nevyškrábal jsem se do některých kopců, narozdíl od starýho žigula a klouzalo to - příšerně jsem se soustředil (zvlášť od "výletu mimo trať" začátkem roku)- chce to holt zimáky(a ne ty, co tam mám teď
)
Napsal: čtv dub 07, 2005 13:46
od Jozef Matuška
celkom suhlasím s Mysom,mam ten istý problem s OR 34 ,najblizsiu dobu idu prec nestoja za nic, samý pupak, uz som vyhodil 3 kusy so vzorkou hlbokou 1cm s odpalenymi drotami, teraz sa vytvoril na dalsej pneu a to mam vporiadku tlmice aj geometriu, tento problem som mal aj na prvom aute tie iste gumy OR 34, potom som dam dal MP12 a to bol totálny rozdiel.