Stránka 2 z 15

Napsal: stř dub 06, 2005 18:23
od expa
to uz je na vacsiu diskusiu, ci tvrde pruziny, alebo pevnejsi skrutny stabilak ...

Napsal: stř dub 06, 2005 18:34
od Myso
moj nazor na podvozok:
vpredu dvojity stabik
vzadu stabik argenta
poriadne pneumatiky(or34 za poriadne nepovazujem)
nejake decentne podlozky
slusne tlmice a neni co riesit.
ja do zakrut nebrzdim, ale plynim :weedman:

Napsal: stř dub 06, 2005 19:45
od expa
zial nesuhlasim a suhlasit nebude ani ziaden rallyckovy jazdec ... totiz tuhsi stabilak abo tvrdsie pruziny nam robia dve rozdielne veci .. niekedy pri pivecku mozeme o tomto pokecat, je to na fakt dlhsiu diskusiu .. ale zadny stabilak musi byt isto great!

Napsal: stř dub 06, 2005 19:56
od VaSek
Treba podvozek fabky, ktery se na prvni pohled zda vyborny, lidi co trochu zavodi ho hodnoti jako prestabilizovany - tj. mekke odpruzeni a silne stabilizatory. Dokonce se pry pro nektere zavody vytvareli jakesi labilizatory ktere vetsim naklonem meli prispet ke kyzenym jizdnim vlastnostem. Neorientuji se v tehle problematice jizdnich vlastnosti natolik abych to mohl posoudit (cim se projevi stabilizator na predku/vzadu pretacivost/nedotacivost), jen jsem napsal co jsem zaslechl. A chtel bych se dozvedet vic :read2:

Napsal: stř dub 06, 2005 22:02
od Števo
Ja som zistil , ze stabik spravi hodne z vlastnych skusenosti.Napr.:Pravotociva zakruta a predna,lava strana je pri zatacani skoro v zemi. Kdezto pri stabiku sa sprava vpoho.
Pri 110km/h sa uz sprava tak ako pri stabiku pri daakej 130km/h.
Majo to moze potvrdit , viezol sa takto so mnou.
Verim, ze aj struny za to spravia svoje ale ja mam zatial len stymto skusenosti.


Cmelo neboj,nezabudol som :D :D

Napsal: čtv dub 07, 2005 06:15
od čmelák
saq ja si pomaly citam ja mam cas a pomaly secko bude... :lol:
aj teda stabik zohnat ale ten kurva argenda nikde neni :( ale saq snad neco objavim

Napsal: čtv dub 07, 2005 07:39
od Myso
no, neviem co robia tvrde pruziny...ale ja nejazdim rally ale nejaku obdobu streetrace :mrgreen: na to nepotrebujem rally podvozok, aj ked na Racianskej by sa hodil...
ja som to vcera studoval u madarov a oni pisu ze zadny stabilak eliminuje nedotacavost, cize robi auto pretacavym, co je funny na drifty a powerslidy...zdvojeny predny stabilak neviem aky ma prinos pre pre/nedo-tacavost...
tu su zdroje pre moje "vedomosti":
http://www.zsiguli.hu/muszaki/musz_eng_suspension.html

Napsal: čtv dub 07, 2005 08:00
od dmatej
Mě osobně teda vyhovuje přetáčivost :-), resp. typicky žigulácká přetáčivost pod plynem a nedotáčivost při ubrání, s tím se dají v zimě dělat kouzla!
Jednou jsem takhle předjížděl škodovku - při vyjíždění do protisměru mi to tak trochu ujelo, tak jsem zapracoval s plynem a tak trochu ve smyku jsem jí objel :D

Napsal: čtv dub 07, 2005 08:02
od Myso
na to treba mat stastie a pneumatiky na ktore je spolah, na or34 nebolo problem dat to do smyku, ale potom to uz bolo na furt...teraz mam zmne debicy a tam sa da s plynom robit kuzla...a ak sa nechcem smykat tak sa nesmykam(perfektne drapaky) a pritom vsetkom su tichsie ako or34...

Napsal: čtv dub 07, 2005 08:12
od dmatej
nesouhlas. Já na OR34 jezdím furt. Pravda je, že s 2101 nebyly problémy a vyjel jsem na nich i po snehu a ledu, s 21053 se mi na nich jezdí hůř, což dokazuje i stav mých pravých blatníků, když jsem po 36 hodinách zaparkoval v protějším příkopu. Pravda, silnice byla pokrytá skleněnejma kuličkama a na nich se blbě brzdí (zatímco jsem měl jet pod plynem). Má chyba, ne gum. Do kopců mi to ale s 21053 kluže víc, než s 2101. Příští zimu už snad budou zimáky...

Napsal: čtv dub 07, 2005 08:16
od Myso
ja som na or34 jazdil a moj nazor zo mna nevytlcies.su to najnahovnovejsie gumy ake mozu byt..., raz mi policajti robili osobnu prehliadku a hladali zbrane a drogy, a to len preto ze som pozde v noci okolo nich predriftoval cez krizovatku...

Napsal: čtv dub 07, 2005 08:36
od dmatej
Kdybys viděl ty, co mám teď na zadních, změnil bys názor - maj to bejt zimáky (protektor), ale proti OR34 je to bída - hodlám je zrušit přes jaro (jenže asi přežijou až do podzima). Nicméně uznávám, že na ostřejší jízdu se OR34 zrovna moc nehodí.

Napsal: čtv dub 07, 2005 08:53
od Myso
to je presne to, ono zalezi na aky ucel ich pouzivas.na s1000mb su az velmi dostacujuce a boli sme s nimi aj na predku spokojny, neutekal az tak ako som cakal...ale na ziguliku jak bolo mokro a ostrejsie som zatocil volantom uz odskakovali(a to mali velmi slusnu hrubku dezenu...).jednu zimu som s nimi odjazdil, a pri maximalnej opatrnosti som ju zvladol bez nejakeho krizoveho stavu...ale tuto zimu ked bolo na dialnici navalaneho snehu ze vsetci isli 50-60 a ja som ich v lavom prude predbiehal 80 bez nejakeho pocitu viny...to bolo ine kafe, neviem co by som robil na or34kach...na tu pumpu na Merine by som sa s nimi asi nedostal...(absolutne neodhrabany odbocovaci prud, cesta k pumpe detto...

Napsal: čtv dub 07, 2005 09:18
od dmatej
Já s OR34 podobně minulou zimu (tj. ne tu co byla teď) se starým žigulem 2101 jel z Plzně do Tachova (po starý silnici) a všichni na mě blikali, když jsem je předjížděl, jak na (sebe)vraha. Jediný auto, který mě za těch 60km předjelo, byla AUDI A8 (ten jel asi 120), ostatní tak 30-50.

Nevím proč, ale s 21053 se mi v zimě jezdilo blbě - nevyškrábal jsem se do některých kopců, narozdíl od starýho žigula a klouzalo to - příšerně jsem se soustředil (zvlášť od "výletu mimo trať" začátkem roku)- chce to holt zimáky(a ne ty, co tam mám teď :evil: )

Napsal: čtv dub 07, 2005 13:46
od Jozef Matuška
celkom suhlasím s Mysom,mam ten istý problem s OR 34 ,najblizsiu dobu idu prec nestoja za nic, samý pupak, uz som vyhodil 3 kusy so vzorkou hlbokou 1cm s odpalenymi drotami, teraz sa vytvoril na dalsej pneu a to mam vporiadku tlmice aj geometriu, tento problem som mal aj na prvom aute tie iste gumy OR 34, potom som dam dal MP12 a to bol totálny rozdiel.