Stránka 2 z 2
Napsal: pát dub 28, 2006 11:17
od denis
Asi tak jak bylo řečeno, ale je lepší to dělat ve dvou. Jeden šlápne a drží, ty povolíš a jak začne téct brzdovka čistá, utáhneš a kolega může pustit pedál. Doliješ do butylky kapalinu a tak furt dokola. Pak ti začne chcát nějaké z prasátek a uděláš to, cos původně nechtěl-začneš měnit válce, případně trubky atd. Tudíž dle mého do toho nedupej dokud to jde a jak začnou být problémy, investuj a měň. Jinak na kapalinu bacha-je skvěle korozivní!!
Napsal: pát dub 28, 2006 11:46
od Teepee
denis píše:Jinak na kapalinu bacha-je skvěle korozivní!!
Není korozivní, je hygroskopická.
Tzn. když nakape kapalina na kov, koroze není vyvolána kapalinou samotnou ale tím, že kapalina do sebe na volném vzduchu naváže vzdušnou vlhkost a ta způsobí korozi. A to je jeden z důvodů, proč se má kapalina periodicky měnit (zpravidla po dvou letech).
Kdyby byla sama kapalina korozivní, mohli bychom si do brzdové soustavy lít rovnou vodu, nebo kyselinu.
Ale pozor, kapalina je agresivní, na laku nechává neodstranitelné stopy, po potřísnění ihned opláchnout vodou. (kapalina je vodou ředitelná, takže vodou se opláchne, ale neznamená to, že by se snad měla vodou ředit! Jakékoli přísady do kapaliny NEEXISTUJÍ, slovy nejsou přípustné!). Při práci s kapalinou je třeba dbát opatrnosti, nesmí obsahovat žádné nečistoty.
:)
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=60
Napsal: pát dub 28, 2006 12:27
od denis
No, ve finále to pak koroduje a oto šlo.
Jinak jsem zastáncem nedrbat do ničeho, co funguje. Pokud to pak někde chčije, vyměnit pokud možno vše, protobrzdovku neměním dokud mě něco nedonutí. Navíc, kdo u nových aut mění brzdovku a to kapalina je tam stejná, max. DOT4 a tím to končí.
Napsal: pát dub 28, 2006 12:38
od Wolf
Obe kapaliny maji stejny zaklad a tak si myslim, ze neni zadna prekazka pro to, aby se nedalo prejit na "lepsi". Osobne ovsem zastavam nazor (ale uznavam, ze to mozna prehanim), ze by se mela vzdy po celou dobu zivotnosti auta pouzivat stejna znacka a typ provoznich kapalin (brzdovych, chladicich, oleju). W.
Napsal: pát dub 28, 2006 12:42
od Wolf
denis píše:... Navíc, kdo u nových aut mění brzdovku a to kapalina je tam stejná, max. DOT4 a tím to končí.
ja uz jsem ji u soucasneho stroje menil dvakrat
. W.
Napsal: pát dub 28, 2006 20:33
od Křečík Barbuška
Ke svému novému oři jsem obdržel 1,5 litru jakési brzdovky Castrol, sice na jedné plechovce je cenovka Kčs, ale zdá se v pohodě. Předpředchozí majitel do Bílé paní lil vše od Castrolu, ale se mnou přišla změna, v převodovce Paramo v diferáku Madit v motoru Ekolube-Texaco. Ale to jsem odběhl od tématu, na výměně brzdovky nevidím nic špatného doslova bych si dovolil tvrdit, že je to velmi vhodné, ve Žluťákovi jsem ji měnil dvakrát, prvně vytekl hnus podruhé už to bylo lepší. Lil jsem do toho DOT3 a nic nezkolabovalo, sice mi odešlo jedno prase v zadu, ale to bylo spíše násilím, při demontáži bubnu. Jediné co mě zatím od výměny brzdovky odrazuje je pohled na odvzdušňováky v zadu, které svým vzhledem slibují příjemnou zábavu.
Napsal: pát kvě 05, 2006 15:36
od narak
Tak to pristi tyden zkusim, proste vyprazdnit vanicku, dolejvat tam novou kapalinu a slapat na brzdu, dokud potece ten sajrajt
A vyprazdni se takhle brzdovka i ve spojkovym okruhu? Mimochodem, kolik ji tak asi mam koupit?
Napsal: pát kvě 05, 2006 16:49
od Little Red Riding Hood
né.. spojka má zvlášť nádobu a svůj okruh.. kup jí rači víc než míň.. mam pocit že na brzdovej systém sem dal dvě lahvičky.. ale byl úplně prázdnej.. kup třeba tři.. brzdovka se nikdy neztratí..
Napsal: ned bře 08, 2009 20:23
od rtda
ja menil brzdovku nedavno :)pouzil jsem dot4(nema se co stat,bylo by zle kdyby byla predepsana dot4 a nalila by se tam dot3)vystacily mi na to 2,5 lahvicky(poradne jsem protahl novou brzdovku okruhem
) na vymenu jsem pouzil odsavacku co maji v servisech(delal jsem to sam)
Napsal: pon bře 09, 2009 10:33
od 2108
neviem sice o aku samaru ide ale samara nema spojku ovladanu kapalinou ale lankom kapaline je uplne jedno ci ju vymenis za 4ku alebo opacne meni sa kvôli sajrajtu a hlavne kvôli tomu ze absorbuje vodu a ked do sebe nataha moc vody v zime pri vysokych mrazoch primrzne to znaci urobi sa tam hrudka ladu ktora pri brzdeni neprepusti kapalinu do valcekou a v lete sa zasa roztahuje ak sa nazbiera viac vody vo valceku zacne koleso pribrzdovat ked este nebola menena od nova urcite bude problem z odzvzdusnovakmi
Napsal: pon bře 09, 2009 20:00
od plavec
Little Red Riding Hood píše:brzdovka se nikdy neztratí..
To jsem si taky myslel, když jsem dolejval do traktora a teď mi tu leží asi dvě lahvičky 4 roky starý.Tak leda že jí použiju, až nebudu moct povolit nějakej šroub.