Re: Naftovy motor VAZ
Napsal: sob úno 06, 2021 22:28
U těch převodovek je jiný problém. Pokud jsou se stejnými převody, auto s naftovým motorem s nimi nedosahuje zdaleka takové maximální rychlosti, jako by tomu bylo v případě benzínové verze, protože nedosahuje tak vysokých otáček. I kdybyste vzali nejrychlejší sériovou rezvodovku 3,9, nebude to stát za nic.
Jak známo, běžný benzínový motor Lada není problém provozovat i v 6000 otáčkách. U toho naftového bych řekl, že když se dostane někam na 4200, bude na pokraji sil a konstrukční spolehlivosti.
Při standardním rozměru pneu pro Ladu, tedy 165/80-13, a použití pětirychlostní převodovky bude auto s naftovým motorem dosahovat maximální rychlosti někde kolem 130 km/h. Na 80. léta by to možná stačilo. Jenže to nebyly pětirychlostní převodovky. Takže na čtyři rychlosti by to bylo maximálně kolem 105 km/h, a to už opravdu moc není.
Na druhou stranu, co bychom chtěli po 96 Nm a 48 koních....... Pokud to mělo být určeno pro jezedáky na pole, tak to asi stačilo. Doma byste to ale určitě nechtěli. Při kompresním poměru 23:1 se jistojistě jednalo o motor s nepřímým vstřikováním nafty do vířivé předkomůrky. Viz starý motor AEF ve Felicii 1,9D. Kdo s tím někdy jel, jistě vzpomíná na šíleně problematické starty, velice hlučný chod, vibrace a kouřivost. Při výkonu 48 koní tomu odhaduji zrychlení na stovku kolem 30 sekund, spíš více. Zapomeňte na plynulou jízdu, protože při najetí do sebemenšího kopce jde rychlost okamžitě dolů. Dlouhodobě udržitelná rychlost, s ohledem na spotřebu, životnost a především hlučnost toho motoru, by byla někde kolem 70 km/h. Takže opravdu traktor pro kolchozníky. Jinak naprosto k ničemu.
Myslím, že sto pětka Škodovka by byla lepší volbou.
Jak známo, běžný benzínový motor Lada není problém provozovat i v 6000 otáčkách. U toho naftového bych řekl, že když se dostane někam na 4200, bude na pokraji sil a konstrukční spolehlivosti.
Při standardním rozměru pneu pro Ladu, tedy 165/80-13, a použití pětirychlostní převodovky bude auto s naftovým motorem dosahovat maximální rychlosti někde kolem 130 km/h. Na 80. léta by to možná stačilo. Jenže to nebyly pětirychlostní převodovky. Takže na čtyři rychlosti by to bylo maximálně kolem 105 km/h, a to už opravdu moc není.
Na druhou stranu, co bychom chtěli po 96 Nm a 48 koních....... Pokud to mělo být určeno pro jezedáky na pole, tak to asi stačilo. Doma byste to ale určitě nechtěli. Při kompresním poměru 23:1 se jistojistě jednalo o motor s nepřímým vstřikováním nafty do vířivé předkomůrky. Viz starý motor AEF ve Felicii 1,9D. Kdo s tím někdy jel, jistě vzpomíná na šíleně problematické starty, velice hlučný chod, vibrace a kouřivost. Při výkonu 48 koní tomu odhaduji zrychlení na stovku kolem 30 sekund, spíš více. Zapomeňte na plynulou jízdu, protože při najetí do sebemenšího kopce jde rychlost okamžitě dolů. Dlouhodobě udržitelná rychlost, s ohledem na spotřebu, životnost a především hlučnost toho motoru, by byla někde kolem 70 km/h. Takže opravdu traktor pro kolchozníky. Jinak naprosto k ničemu.
Myslím, že sto pětka Škodovka by byla lepší volbou.