Stránka 2 z 24
Re: Scotova NIVA
Napsal: úte črc 28, 2020 13:03
od scot
Tak momentalne namontovane maji katalogove cislo 2121-6306300, podle toho co jsem vygooglil by mely mit 470mm, takze asi nic
9. srpna budu doma, tak prozkoumam blize.
Re: Scotova NIVA
Napsal: stř srp 12, 2020 21:03
od scot
Chtěl bych nechat zrenovovat disky kol a nejsem si úplně jistý barvou. Co jsem našel na fóru, na žigulíky se používaly šedá RAL 7035 nebo stříbrná RAL9006. Já mám dvě kola šedá a dvě stříbrná. Rezerva je stříbrná a má ještě plášť vyrobený v CCCP. Myslíte, že ta stříbrná bude OK?
Re: Scotova NIVA
Napsal: stř srp 12, 2020 21:28
od nespor.jenda
Otevřel jsem Tučkovy "Automobily Lada 1970 - 1990" a co tam jsou barevné fotky Nivek, tak mají vždy stříbrné disky.
Re: Scotova NIVA
Napsal: stř srp 12, 2020 21:32
od scot
Díky za potvrzení
Re: Scotova NIVA
Napsal: úte zář 08, 2020 20:47
od scot
Tak renovaci kol zatím odkládám na zimu. Podařilo se mi sehnat kompletní levně kola z Nivy 2017. Gumy jsou sice 185, ale zatím na tom budu jezdit. Po přezutí je snížená hlučnost sakra znát. Taky jsem pořídil novou baterku, stará byla Starline a zdálo se mi, že tím startérem sotva točí i při úplném nabití. Dorazily i filtry a oleje, ale výměnu nechám na později. Při výměně baterky jsme si všiml rezavého plechu pod ní. Tak jsem to oklepal, obrousil a natřel Fertanem. Až bude čas, dám na to epoxidový základ a až se budou dělat blatníky, tak se to stříkne. Docela mně udivilo, kolik materiálu jsme oklepal a obrousil než jsem narazil na zdravý plech a pořád to drží. Naštěstí se ta auta kdysi dělala z tlustších plechů. Zkoumal jsem, proč je to rezavé a zjistil jsem že tam teče by design. Viděl jsem na youtube video, kde prodlužovali těsnění kapoty i na ty boky, které těsnění nemají, asi to udělám. Byl jsem dneska za autoklempířem. Dohodli jsme se, že mi vymění oba blatníky. Chvíli jsem uvažoval, že koupím z Ladapower jen tu spodní část, ale vzhledem k ceně dopravy jsem se na to vykašlal. Na čele jsem taky našel pár drobných dírek, ale to mi klempíř opraví. Taky se budu muset mrknout na výfuk, zdá se mi, že už není úplně cajk. pokaždé když s tím jedu, najdu nějakou novou drobnost, kterou je třeba opravit nebo potunit, ale nijak zvlášť mi ti nevadí, počítal jsem s tím. Jen toho času kdyby bylo více.
Re: Scotova NIVA
Napsal: úte zář 08, 2020 21:27
od Mara
Ta 1.6 ma super matroš na svarovani. Co jsem kastli rozebiral, tak i stare rezle pribodovani hodne drzelo a jine mista i po desitkach let (asi bez soli) uz se ani ve svarech znovu neozvaly. Pamatuju ze jsem ten odkapovy zlabek pod prednim oknem a kapotou dosvaroval, aby voda tekla mimo motorovy prostor. Nekdy prohledam nejake ty zbyle veci.. At to jezdi.. V tv znovu jedou Navstevnici, tak je inspirace
Re: Scotova NIVA
Napsal: stř zář 09, 2020 08:44
od nespor.jenda
Tak ať to úspěšně postupuje.
Re: Scotova NIVA
Napsal: stř zář 23, 2020 20:01
od scot
Re: Scotova NIVA
Napsal: pát říj 09, 2020 17:44
od scot
Re: Scotova NIVA
Napsal: sob pro 19, 2020 00:02
od scot
Konečně se uvolnila garáž a tak jsem Nivu přivezl zase domu. Začíná fungovat jako normální auto. Má vyměněnou misku pravé přední pružiny. Konečně jde vypnout topení. Ventil topeni jsme dal keramicky, snad něco vydrží. Po výměně membrány v karburátoru přestal být cítit benzin v kabině. Je opravené uchyceni výfuku, takže už výfuk funguje jak má. Byla vadné čidlo zpátečky, vyměněno. Po přitažení převodky řízení už auto tak neplave, ještě to není úplně ono, ale možná jsme jen rozmazlený auty s hřebenovým řízením. Během oprav zjišťuji, že většina video návodů je pro novější nivy a spousta věcí se na té staré dělá jinak. Naštěstí se dá najít inspirace u staré řady břichoplazů. Stejné je to s díly. Ne vše pasuje, i když nakupuju v eshopech v sekci pro 1600, ale většinou to jde nějak přiohnout. Ondra měl pravdu, zrcátka určitě nejsou původní, jsou s Tchaj-wanu. Jedno jsem vyměnil za taky nepůvodní, ale vypadá to lépe. Zkusil jsem obrousit rez na vnitřní straně řidičových dveří a stříknul jsem to základem ve spreji. Není to úplně perfektní, potřebuju získat trochu cviku, ale je to jen základ, přebrousím to a opravím. Asi bude lepší stříkat ty malé opravy modelářskou pistolí, barva se dá lépe dávkovat. Auto mám konec konců jako takový model 1:1. S mým pracovním tempem bude asi ještě chvíli trvat než vyjedu, ale to nevadí, baví mně i ta práce na autě.
Re: Scotova NIVA
Napsal: sob pro 19, 2020 00:08
od valda1971
Tak ať se dál daří
Je dobře, že Tě to baví
Re: Scotova NIVA
Napsal: úte pro 22, 2020 15:59
od scot
Re: Scotova NIVA
Napsal: sob led 02, 2021 22:21
od scot
Po rozebrání vnitřního obložení se objevily dvě nové díry na zavaření. Není to úplně drastické, mohlo to být i horší. Mohl jsem to rozebrat hned, chybami se člověk učí. Budu muset ještě jednou sehnat někoho, kdo mi to zavaří.
Mám dotaz ohledně vnitřních plastů, které kryjí podběhy. Nevíte, jestli jdou lepit? Jsou trochu vlnité, doufám že je narovnám teplem, ale jsou i trošku popraskané a rád bych je trochu opravil.Pokud to nepůjde, koupím nové, ještě se dají sehnat. Nalepené molitany se úplně rozpadly, budu je muset něčím nahradit. Nejspíše zase molitanem, ale trošku mně lákají ty moderní tlumící hmoty. Budu o tom ještě uvažovat.
Re: Scotova NIVA
Napsal: sob led 02, 2021 23:12
od valda1971
Molitan dnes už není moc "IN", moc nevydrží. Jsou modernější a stálé technologie.
Ty plastové podběhy se moc lepit nedají, spíš teplem svařovat. Spíš bych se kouknul po nových.
Re: Scotova NIVA
Napsal: ned led 03, 2021 18:17
od scot
Pokud bych ty molitany nahradil nějakým moderním tlumicím materiálem, muselo byt se to sundat, pokud bych to chtěl někdy v budoucnu postavit na veteránské značky?