Stránka 2 z 3

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 10:13
od Vašátor
Dušane, při každém zásahu do difu, je potřeba dodržovat určitá pravidla, tzn.pokud zasahovat, tak i nastavovat.

Ono úplně stačí, když gufero difu mění někdo, kdo neví jak se to má dělat. A to je bohužel 99% lidí, včetně autoservisáků. Každý totiž začne tím, že odšroubuje matici hrušky a už je to špatně. Následně vymění gufero a ejhle, jak že mám dotáhnout tu matici? V tomto případě to už bez celé demontáže a odmeření na hodinkach nejde. Takže se to prostě nějak dotáhne. Mno a pak se majitel diví, že to po čase začne kvílet...

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 10:35
od uha2324
Marek ma nejspis pravdu s tim diferencialem 4,1 u 2106. Ja vychazel z toho ze na 2106 jsou delsi prevody, ale to je vlastne dano prevodovkou. Jen 4ty rychlostni stupen neprodlouzili, coz je skoda, ale je to primy prevod, takze to moc dobre asi neslo… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 11:11
od Luděk Musil
uha2324 píše:.… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
Ono možná jedním z důvodů bude, že výroba modelu 2106 skončila dříve, než se začal vyrábět dif 3,9 :idea: :dontknow: . L.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 11:31
od Georgius
Luděk Musil píše:
uha2324 píše:.… Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
Ono možná jedním z důvodů bude, že výroba modelu 2106 skončila dříve, než se začal vyrábět dif 3,9 :idea: :dontknow: . L.
Od roku 2001 se auta montovala ze stavebnic v iževské továrně Ižmaš, odkud také v roce 2006 vyjel definitivně poslední vůz. (zdroj) :-P

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 13:39
od Viko
Škrtni výroba a dopíš dovoz. :D

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 20:04
od Marek
uha2324 píše: Nechapu proc nenechali na 2106 stejnou prevodovku jako ma 2103 a jen tam nedali dif. 3,9.
To já chápu naprosto přesně. Když by ses podíval na grafy točivého momentu motorů 2101, 21011, 2103 a 2106, zjistil bys, že motor 2106 má nejlepší točivý moment v podstatně nižších otáčkách, než ostatní tři jmenované. Motory 2101, 21011 a 2103 mají nejvyšší točivý moment při otáčkách 3500-4000, zatímco motor 2106 kolem 3000 rpm. Proto má delší 1. až 3. rychlost, aby motor pracoval právě v tomto pásmu nižších otáček. Z věci logicky vyplývá, že by bylo záhodno prodloužit i 4. rychlost. Ovšem konstrukce převodovky to tak nějak neumožňuje, protože jak jsi sám uvedl, čtyřka je přímý převod 1:1, který není řešen přes soustavu čtyř ozubených kol, ale pouhým přímým spojením hnací a hnané hřídele. Člověk prostě nemůže mít všechno.

Nejlepší odstupňování rychlostí má podle mě, jak už jsem tu zmínil posledně, převodovka 2105, z níž poté vyšla i pětirychlostní skříň přidáním převodu páté rychlosti 0,819:1.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 20:49
od uha2324
no prave, nemuseli vubec menit prevodovku, stacilo jen upravit dif na 3.9 a mohli mit vsechny prevody delsi vcetne ctverky.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 21:28
od Marek
Rus spíš sázel na politiku jednoduchosti. Jak skládal auta? Tak, že prakticky vše bylo všude stejný, nebo se to dalo snadno zaměnit. Zatímco škodovky měly co motor, to jinou hlavu, písty, rozdělovače, karburátory, vahadla, ventily, vačky a co já vím, co dalšího, Lada měla prakticky všechno stejný. Kombinací dvou pístů a dvou klik dostali čtyři motory, hlavy stejné, vačky stejné, rozdělovače stejné (jen jiná délka hřídele, což je zaměnitelný díl), vahadla stejná, ventily stejné........... V jednoduchosti je krása.
Taktéž rozvodovky...... Slabší motory s krátkým zdvihem pístů, které potřebuji vyšší otáčky, dostaly kratší rozvodovku 4,3:1. Silnější motory s dlouhým zdvihem naopak o kousek rychlejší převod 4,1:1.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 21:41
od Marťas
Trochu odbočím od diferáků. Marek nakousl různou délku rozdělovačů, dal by se rozdělovač z 1500/1600 použít na menší motory, kdyby se rozdělovač podložil? (čistě řečnická otázka)

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: čtv úno 20, 2020 22:02
od Marek
Jistě. Ovšem úplně by stačilo zkrátit o kousek hřídel. Rozdíl výšky bloků je pouhých 8,8 mm. Anebo tedy vyrobit distanční kroužek o téže výšce.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: pát úno 21, 2020 06:50
od Marťas
Marek píše:Anebo tedy vyrobit distanční kroužek o téže výšce.
Přesně to jsem měl na mysli. Kdyby nejdřív vyrobili motory o větším objemu, vsadil bych se, že by to tak udělali.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: pát úno 21, 2020 07:31
od Marek
Vzhledem k tomu, o jaké koncepci se bavíme, bych tomu i věřil. Anebo by přímo na bloku byl vyšší nálitek.

Z mého pohledu je tahle univerzálnost a jednoduchost, variabilita (jak se dnes říká) vlastně krásná. Podívejte se na auta dneska....... Úplný opak.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: pát úno 21, 2020 09:01
od Luděk Musil
Marek píše:… . Anebo by přímo na bloku byl vyšší nálitek.
Případně mohlo být na tom vyšším bloku osazení pro rozdělovač niž. Potom by to bylo dokonalý :idea: :D . L.

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: pát úno 21, 2020 09:03
od Marek
Z nás by sovětští konstruktéři neměli radost...... ;-)

Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9

Napsal: pát úno 21, 2020 09:07
od Luděk Musil
Marek píše:Z nás by sovětští konstruktéři neměli radost...... ;-)
Proč? By se mohli více věnovat důležitějším věcem (Vodka ...) :P . L.