Stránka 2 z 6

Re: Mazda 3 2019

Napsal: úte pro 17, 2019 20:59
od Ondra1,7mpi
Jako zarytý trojkař jsem četl jen motor podvozek ruční brzdu :mrgreen: a fotky!
Výběr motorizace chválím! Nějaké ty elektro blbinky jsou dnes normální nutné zlo... Ale toto je asi akceptovatelné.
Pač mohu porovnat s Octavií i s Elantrou, tak bych zůstal u podvozku BMW s R16, na naše silnice asi max velikost ráfků.
Přeji hodně pochodových km...
PS ty malé okénka vzadu mi připomínají tu Elantru, jízda vzadu není pocitově nic moc...

Re: Mazda 3 2019

Napsal: úte pro 17, 2019 22:56
od uha2324
jen se zeptam, sedan jsi nechtel? stoji stejne a neni tak kontroverzni.
zooom zooom

Re: Mazda 3 2019

Napsal: úte pro 17, 2019 23:32
od mceza
uha2324 píše:sedan jsi nechtel? stoji stejne a neni tak kontroverzni
Presne proto nechtel :D Az budu chtit nudne auto, koupim si i30

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 07:31
od Veteranista
Já to četl celé a určitě by mě to od koupě odradilo, cos napsal, ty asistenty to je děs.

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 07:56
od Dusan
Ale daju sa jednoducho vypnut.

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 08:12
od uha2324
nedelal bych si moc nadeji ze jine nove auta jsou bez asistentu.
treba koncern (vcetne Skodovky) ma vsechny tyhle asistenty taky. a jestli v zakladni vybave tyhle asistenti jeste nejsou kompletni, urcite brzy budou. obcas jezdim nejakym novym VW pool car a vzdy tam vsechno je a to i na malem Golfu.
vyvoj techto asistentu je hodne drahy, ale vlastni vyroba je za par korun.
navic EU tyto asistenty velmi svizne uzakonuje jako povinou vybavu.
takze uz jen to ze se v Mazde 3 tyhle funkce daji vypnout je velke plus.

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 10:03
od mceza
Ty asistenty zas tak hrozne nejsou. Patri to proste k modernim autum. Jen je to neco noveho a musim si na to zvyknout. Dulezite je, ze Mazda umoznuje je dost siroce nastavit (napriklad kdy az to zasahne do rizeni - ja si nastavil rezim pirat, takze to uz bude spis zmirnovat samotny naraz nez brzdit 20 m pred prekazkou :D ), povypinat jednotlive a to nejlepsi - jednim tlacitkem vypnout vse.

Vcera jsem se pri cekani na Vaska trochu ponoril do menu a je toho tam fakt hodne a musim sam zjistit jak mi to vyhovuje. Napriklad u hlidani jizdy v pruzich jsem si zatim nechal vibrovani volantu, ale vypnul zvukove upozorneni a hlavne - vypnul jsem zasahovani do rizeni. Takze mi to pod rukama otacet volantem nebude.

No a pak se v tom svezl i Vasator a auto mi hezky pochvalil. Ale nebojte, on zustane verny Lade. Dve deti a manzelku by do Mazdy 3 sice narval, ale Vesta SW Cross je na to mnohem vhodnejsi.

Jedine, kde me znervoznil, kdyz jsme dojeli na Konecneho namesti a on zacal vyhlizet saliny... :D (pro ty, co nechapou, reference zde)
vasek.jpg
Teoreticky by ale mohl presne v tomto pripade zafungovat asistent :D

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 10:19
od uha2324
hlidani jizdy v pruzich je pri dlouhych dalnicnich presunech super vecicka! ale mimo dalnice to zatim moc nefunguje, i kvuli spatnym caram na silnicich nizsi tridy.
to dobrzdovani je nekdy fakt blbe, mam jednu zatacku kam to vzdy napalim, ale auto se lekne pac nevi ze uz budu odbocovat a rovne pred nami je dum a vzdy to tam zacne prudce brzdit samo jako o zivot - tohle nesnasim!
tyhle asistenti z nas udelaji inertni ridice, jizda bude casem jen presouvani se z mista na misto bez ridicskeho zazitku. jestli je to dobre nebo spatne nevim, ale jasne timto smerem kracime.
jeste ze mame ty krasne poctive Ziguliky!!

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 10:29
od Georgius
uha2324 píše:mam jednu zatacku kam to vzdy napalim, ale auto se lekne pac nevi ze uz budu odbocovat a rovne pred nami je dum a vzdy to tam zacne prudce brzdit samo jako o zivot - tohle nesnasim!
správný asistent by měl přečíst, že je tam prudká zatáčka, zatočit volantem zprudka na příslušnou stranu, aktivovat na chvilku elektronickou ruční brzdu a dát plný plyn, ne :?: To by byl správný režim "pirát" :lol:

Akorát je blbý, že ti asistenti budou podporovat demenci "polo-vodičů", resp. "držitelů řidičského průkazu" ...

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 10:38
od mceza
No nejenom bez ridicskeho zazitku, ale ja jsem zjistil, ze je to i nebezpecne. Ten adaptivni tempomat mi zatim nejlepe fungoval v kolone na silnici 1. tridy. A fungoval dobre. Jenze misto hlidani si deni kolem vozu a neustaleho soustredeneho rizeni jsem se zacal proste nudit. Koukat co kde lita, nastavovat si radio, premyslet nad blbostma. A sam na sobe jsem poznal, jak mi to uplne znicilo reakcni dobu a soustredeni. Kdyby se v tu chvili stalo neco, co asistenti nepodchyti, dopadne to blbe. Takze ne, je to dobry pomocnik, ale nesmi se na to moc zvykat (a vetsina dnesnich ridicu si na to bohuzel zvyka :( )

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 11:12
od uha2324
asi pred dvema rokama jsem vezl znameho, mel jsem zapnuty aktivni tempomat a i udrzovani pruhu. jeli jsme 500km po dalnici a on sedel na zadnim sedadle a ja se s nim vesele bavil, dost casto jsem nedrzel volant a obcas jsem ani nekoukal na cestu, ale dozadu na nej. asi po 100km mne rekl at zastavim, hned vybehl a zacal zvracet. ja moc nechapal co mu je a on na to pak ze se mnou uz nikdy nepojede, ze nedrzim volant a ani nekoukam na cestua a ze je mu z toho zle! no tehdy jeste nevedel ze existuje autonomni rizeni druheho stupne :-)

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 12:08
od Luděk Musil
mceza píše:... rezim pirat, ...
To tam je :?: :shock:
A dokonce i takto pojmenovaný :?: :shock:
Dobrý :!: :D :rolleyes:
Ale líbí se mi, že všichni asistenti tam jdou "odstřelit" na jeden klik :idea:
L.

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 13:02
od mceza
Ne, rezim pirat jsem to nazval ja. Ale v menu to je taky docela pekne pojmenovane (uz si nepamatuju presne zneni).

Na jeden klik se vypinaji ty bezpecnostni veci. Pak ma jeste samostatne tlacitko ESP (logicky) a parkovaci senzory.

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 15:08
od Marek
Koukám na ten graf výkonových parametrů motoru. To se zase někdo vyznamenal. Elektronický zásah se nezapře. Hrůza. Ten motor by měl 160 koní bez jediného problému. Proč to, proboha, takhle sprasili? Copak to je normální, aby motor měl od 4000 otáček výše konstantní výkon? Naprosto záměrně a úmyslně uškrcené. Do 4000 otáček velmi slušně svezení, nad 4000 otáček to absolutně umře. Škoda veliká...... Na takový rozsah provozních otáček mi stačí nafta, to nepotřebuji japonský benzín.

To je nějaká EKO verze asi. No fuj.......

Re: Mazda 3 2019

Napsal: stř pro 18, 2019 15:31
od uha2324
aspon si to odkrouti pul milionu km bez mrknuti oka