Stránka 2 z 2

Re: Výměna oleje

Napsal: stř kvě 29, 2019 21:53
od Vašátor
Olejový filtr doporučuji vyšroubovat do pytlíku. Pak veškerý olej vyteče do pytlíku a ne na motor a okolo.

Re: Výměna oleje

Napsal: čtv kvě 30, 2019 08:19
od Teepee
Luděk Musil píše:...Obzvláště při zpětné montáži výpustného šroubu nezapomínáme na to, že šroub má kónusový tvar (nepoužívá se žádné těsnění ani silikon) a dotahovací moment je také nízký … teď jsem hledal v Tůmovi a nenašel :cry: ale rozhodně to není víc, než nějakých 30 Newtonů. L.
Tak, moment není uveden. Utahoval jsem 15, max 20Nm s ohledem na konický tvar a pnutí, které konus v kroužku vytvoří.
Vypouštěcí šrouby jsou namáhané jen vibracemi a teplotní dilatací, tak nějaké to předpětí mít musí, ale obzvlášt do hliníkových van je dobré to nepřehánět a 30Nm je maximum. Mělo by stačit 20-25Nm, nejlépe vyžíhaný měděný kroužek a k tomu trochu citu :wink:
A imbus je ta diskutovaná 12ka. Pořizoval jsem ořech, abych to mohl zkusit tím momenťákem. 8)

Re: Výměna oleje

Napsal: čtv kvě 30, 2019 09:06
od Luděk Musil
Lada, tedy aspoň klasika hliníkovou vanu nemá, takže tohleto je obecná formule
Teepee píše:..., ale obzvlášt do hliníkových van je dobré to nepřehánět a 30Nm je maximum. Mělo by stačit 20-25Nm, nejlépe vyžíhaný měděný kroužek a k tomu trochu citu :wink:
Měsíc zpátky jsem měnil na švagrově krátkým F-Focus a tam je klasika 8 závit, šroub s integrovanou širokou podložkou a 1 mm vysoké gumové těsnění, které se má při každé výměně oleje dávat nové. L.

Re: Výměna oleje

Napsal: čtv kvě 30, 2019 09:51
od Teepee
Ano, já to napsal blbě, moje poznámka o hliníkových vanách je obecná formule o utahovacím stropu 30Nm. Ke klasické LADĚ to nepatří.
To proto, že jsem si nedávno měnil olej na Octavii 1,6TDi (motor CLHA) a kroužek nesnímatelný, tak tam zůstal, utáhl jsem 20Nm, pak přitáhl k 25Nm a pak ověřil, že se to na 30Nm ani nehne. Kroužek už byl sedlý. Ono je taky utahovat a utahovat, když to před utažením procvakneš a pak táhneš pomalu, (nebo dokonce s přerušením) je moment o něco menší, než když to nastavíš a rovnou utáhneš hupem. (což to druhé je myslím správný postup a taky se ohybové momenťáky kalibrují, neb se jim unavuje ta pružina vevnitř).
Ale tak měníme olej, ne hlavu, a ještě u LADY, kde je nejspíš moment stanoven délkou toho originálního klíče, dvěma panáky vodky a medvědem za zadkem žebrajícím o svačinu :lol: :wink:

Re: Výměna oleje

Napsal: úte led 26, 2021 19:02
od ekology2k
Ahojte,
aký olej a olejový filter mám použiť do mojho Chevy NIva 2123?