Svítí "Kontrola mazání" kdy nemá ..

Moderátor: Moderátoři

Tomik
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: 2103 mi taky obcas nemaze

Příspěvek od Tomik »

SalWador píše:Mě to dělá jen při prudké levotočivé zatáčce. Přijde vám to vtipný? Mě taky, ale je to tak. :happy8:
to me delalo taky a mel jsem tam mene oleje

[ Added: st duben 19, 2006 9:57 pm ]
vam kterym to blbne,tak bych zkusil za
1 vymenit olejove cidlo,a dolejt olej,podivat se na olejovou vanu,jestli neni pod olejovim cerpadlem zmackla a neucpava nasavani oleje,
když problem pretrva,vymenit olej a filtr, v nejhorsim olejove cerpadlo a nebo ojnični panve
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Might píše:tak se mi stalo, že mi blne kontrolka mazání ... Normálně nastartuju a rozjedu se a kontrolka zhasne, že? Ale tedka vždcky, když otáčky spadnou cca po 2.000 (na jedničku,dvojku,trojku,čtyřku) tak začne svítit kontrolka mazání.. Zvýšil jsem trochu volnoběžný otáčky, ale vůbec to nepomohlo ... A coby n00bík neví mco s tím ...
Jednoznačně doplň info, jaký tlak indikuje ukazatel tlaku oleje. Pokud indikuje to co má (je to zmíněno výše) je jednoznačně chyba ve spínači kontrolní žárovky mazání oleje.
Je-li tlak i podle ručkového ukazatele nízký, je pravděpodobnost poruchy mazací soustavy mnohonásobně vyšší.
A následky nízkého tlaku oleje?! Pro motor fatální, můžeš mluvit o velkém štěstí a žigulevském zázraku, když se bude i nadále točit, ovšem jak dopadne vačka, šály atp...
Řešení? NEJEZDIT s tím do odstanění závady (příčiny nízkého tlaku)!!!
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Tak ten strhnuty tisichran som videl aj ja, kolega kupil motor, ze po generalke nejazdeny a nedokazali sme ho nastartovat, az ked sme vstrekli trocha oleja do valcov a potom cerpadlo von
Roman
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Halvne pri použiti novych origo dielov mam na mysli to kolečko do ktoreho vchadza tisichran s cerpadla a rozdelovača sa stava že sa to utrhne smerom k čerpadlu. Susedovi 2x. Ciastocne to bolo sposobene aj velkym opottrebovanim tisichranu a naslednymi vôľami to povolilo.

Aky olej tam použivate,10w tak by som skusil prejsť na 15w :)
Martanasse
Příspěvky: 103
Registrován: sob zář 25, 2004 17:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martanasse »

Zkontrolujte si taky kvalitu oleje, jestli se tam nedostává voda nebo benzin..
21011 :-) Zlomte VAZ
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

všichni kdo máte kulatou řadu..a máte olej mezi měrkama max min..a přesto to dělá na volnoběhu nebo na nízkých otáčkách..buďte naprosto v klidu je to úplně normální jev...nepomůže nic..já to zkoušel řešit nalitím hustčího oleje 20W40..trochu to pomohlo,ale v zimě se blbě startuje...ale opravdu je to normální,že kontrolka poblikává..v rozmezí 0-1000otč...víc už by to ale dělat nemělo..u typů 03 a 06 je navíc měřák tlaku oleje takže pokud ti při přidíní plynu ihned popoleze je to vpořádku...pokud máš ekonomizer je to zcela normální jev taktéž..nic s tím nenaděláš je to tak nastavený z fabriky
hornak.active.sound

Příspěvek od hornak.active.sound »

no jo,ale gdyz mne to dela asi posledni rok,a navic vana NEW oil pumpa NEW saly atd.sou f pohode a hranata rada.Drif to nedelalo.
Might
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 05, 2004 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Might »

tak jsem dnes vždycky kus ujel a kouknul do motoru(3x1km) .. A vypadá to, že tam je "mokro" nevim jak moc to má bejt vidět, ale je to tam prostě trochu pamazaný ... Ručička tlaku .. Se enzvedne na víc jak tak na 2 .. Ale to je možná tim, že motor byl studenej a jel sem nejvíc tak na tu trojku 80Km/h ... A tak no .. Co mi k otmu řeknete :grommit: :( ocenil bych info jak má bejt motor mokrej a kolik m ábejt ten tlak ...
Lada 21061 1500S
1,2,3,4,5
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Might píše:tak jsem dnes vždycky kus ujel a kouknul do motoru(3x1km) .. A vypadá to, že tam je "mokro" nevim jak moc to má bejt vidět, ale je to tam prostě trochu pamazaný ... Ručička tlaku .. Se enzvedne na víc jak tak na 2 .. Ale to je možná tim, že motor byl studenej a jel sem nejvíc tak na tu trojku 80Km/h ... A tak no .. Co mi k otmu řeknete :grommit: :( ocenil bych info jak má bejt motor mokrej a kolik m ábejt ten tlak ...
pri studenom motore ma byt tlak vyssi, po zahriati klesne, lebo olej zredne.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Might
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 05, 2004 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Might »

Myso píše:
Might píše:tak jsem dnes vždycky kus ujel a kouknul do motoru(3x1km) .. A vypadá to, že tam je "mokro" nevim jak moc to má bejt vidět, ale je to tam prostě trochu pamazaný ... Ručička tlaku .. Se enzvedne na víc jak tak na 2 .. Ale to je možná tim, že motor byl studenej a jel sem nejvíc tak na tu trojku 80Km/h ... A tak no .. Co mi k otmu řeknete :grommit: :( ocenil bych info jak má bejt motor mokrej a kolik m ábejt ten tlak ...
pri studenom motore ma byt tlak vyssi, po zahriati klesne, lebo olej zredne.
A kolik to tak má bejt? - ten tlak prosím ?
Lada 21061 1500S
1,2,3,4,5
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Might píše: A kolik to tak má bejt?
To je problém ukazatel nemusí ukazovat správně. Tlak tam evidentně nějaký máš, ale uplný ideál by bylo nechat ho změřit. (tak jako se měří kompresní tlaky, měl by jít změřit tlak v mazací soustavě motoru, sám bych rád věděl jak, resp. kdo).
Jinak kolik by měl tlak být je popsáno v literatuře, teď ty hodnoty z hlavy nevím. (Ale mám pocit, že 0-6 barů podle otáček)
Přidáno později:
dohledal jsem předepsaný tlak, při 5 600ot/min a teplota 85°C má být přetlak 0,34-0,44MPa
při tlaku 0,039-0,078MPa se rozsvěcí kontrolní svítilna mazání
při volnoběhu 750-80 ot/min by měl tlak být 0,039MPa
je tam i poznámka že u vozidel bez ručkového ukazatele tlaku oleje je vhodné nechat občas tlak oleje zkontrolovat přeměřěním, kdy se místo snímače tlaku oleje (resp. spínače kontrolní žárovky) našroubuje přípoj na tlakoměr.
Naposledy upravil(a) Teepee dne pát dub 21, 2006 10:40, celkem upraveno 3 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Might
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 05, 2004 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Might »

Teepee píše:
Might píše: A kolik to tak má bejt?
To je problém ukazatel nemusí ukazovat správně. Tlak tam evidentně nějaký máš, ale uplný ideál by bylo nechat ho změřit. (tak jako se měří kompresní tlaky, měl by jít změřit tlak v mazací soustavě motoru, sám bych rád věděl jak, resp. kdo).
Jinak kolik by měl tlak být je popsáno v literatuře, teď ty hodnoty z hlavy nevím. (Ale mám pocit, že 4-6 barů)
Takže bych to měl jet nechat změřit někam do servisu? ... - Na kolen isi to teda nezměřim? :happy7:
Lada 21061 1500S
1,2,3,4,5
Dusan
Příspěvky: 3883
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

zohnat druhe čidlo + budik ,"dobre " a vyskušat či to bude ukazovať inak...
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Kámošovi taky z ničeho nic klesnul tlak oleje a do cca 1500 ot mu svítila kontrolka. Po tejdnu ježdění rozhodil motor a šály na klice byly v prdeli. Měnil i kliku. Takže bych to moc nepodceňoval a aspoň bych zkusil zvednout mazací tlak čerpadla podložkama pod péro regulačního ventilu na čerpadle. Ještě že mi to maže...
Might
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 05, 2004 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Might »

Pája píše:Kámošovi taky z ničeho nic klesnul tlak oleje a do cca 1500 ot mu svítila kontrolka. Po tejdnu ježdění rozhodil motor a šály na klice byly v prdeli. Měnil i kliku. Takže bych to moc nepodceňoval a aspoň bych zkusil zvednout mazací tlak čerpadla podložkama pod péro regulačního ventilu na čerpadle. Ještě že mi to maže...
To mě mrdá .. Já tomunerozumim a než mi přijde známej na to kouknout to je na dlouho .. Ale dík za rady ... :hello1:
Lada 21061 1500S
1,2,3,4,5
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“