Stránka 2 z 3

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: pon bře 25, 2019 20:39
od Křečík Barbuška
Pokud chceš dávat za každou cenu nové přední válečky tak je nejdřív před montáží propláchni brzdovkou za využití gravitace. Občas zůstávají v hydraulice špóny po obrábění ... . Též je dobré pod prachovky takovou vodičku pod prachovky nakapat. Kdysi to dělal Lucas, ale dlouho jsem to nikde neviděl. Nouzově dávám pod prachovky vazelínu od TRW. Obezřetně vybírej nové trubičky a dbej zejména na souměrné roztemování, ať to pěkně těsní a nemusíš to rvát což většinou pak skončí vytrženým závitem. Brzdovku červenou ne jak píše Vašek. By jsi se divil jak to můžeš ohřát i při těch 70ti. Brzdovku používám tuhle https://www.autodily-pema.cz/brzdova-ka ... gLxjfD_BwE a bez potíží i na přegumičkovaných válcích. Výměnný interval dvou let se snažím dodržet. Samozřejmě, že se může stát, že třeba po pěti letech začne přegumičkovaný váleček sáknout. A co je nejdůležitější použij nové měděné podložky s dostatečnou tloušťkou nebo aspoň ty původní vyžíhej. Jinak zase hrozí zoufalé přetahování při prolínání a následné vytržení závitu.

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: pon bře 25, 2019 20:44
od Jožo80
Cory píše:Ak vymenis celu sustavu, tak je prakticky uplne jedno, co tam das, okrem tej cervenej teda. Pri malom najazde to po par rokoch bude mat stejne tendenciu tak ci tak tiect, alebo to zatuhne...Odporucam pred montazou valce rozobrat a vycistit.
Tak by som toto skúsil, valce som kúpil nové. že to je na báze nijakých olejov, a že to tak nepohlcuje vlhkosť , ale tú DOT 4 by som tam už asi nedal. Som to menil každé 2 roky ale všetko teče, aj spojka.

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: pon bře 25, 2019 20:57
od Jožo80
Křečík Barbuška píše:Pokud chceš dávat za každou cenu nové přední válečky tak je nejdřív před montáží propláchni brzdovkou za využití gravitace. Občas zůstávají v hydraulice špóny po obrábění ... . Též je dobré pod prachovky takovou vodičku pod prachovky nakapat. Kdysi to dělal Lucas, ale dlouho jsem to nikde neviděl. Nouzově dávám pod prachovky vazelínu od TRW. Obezřetně vybírej nové trubičky a dbej zejména na souměrné roztemování, ať to pěkně těsní a nemusíš to rvát což většinou pak skončí vytrženým závitem. Brzdovku červenou ne jak píše Vašek. By jsi se divil jak to můžeš ohřát i při těch 70ti. Brzdovku používám tuhle https://www.autodily-pema.cz/brzdova-ka ... gLxjfD_BwE a bez potíží i na přegumičkovaných válcích. Výměnný interval dvou let se snažím dodržet. Samozřejmě, že se může stát, že třeba po pěti letech začne přegumičkovaný váleček sáknout. A co je nejdůležitější použij nové měděné podložky s dostatečnou tloušťkou nebo aspoň ty původní vyžíhej. Jinak zase hrozí zoufalé přetahování při prolínání a následné vytržení závitu.
Ok rozumjen! tak červenú tam nedám! prepláchnem a nalejem tam , aspoň skusim LHM Plus 1L, a uvidím ako dopadnem. Musím tam dať nové valčeky, lebo oni totiž majú 40 rokov, a už boli aj preťesňované, a už sa stým hrať nebudem.

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: pon bře 25, 2019 21:25
od Vašátor
To, že brzdove valecky tečou, nemusí být zdaleka chyba kapaliny. Prostě zreznou z venkovní části, pod prachovkou. Při brzdění následně gumicka přejede přes korozi, strhne se a hurá už to teče. Pod prachovky je potřeba dat vazelinu na brzdy, jak psal KokoLoko. Ja používám od ATE. Brzdy 10 let netecou, kapalina DOT4 a ani nevím, jestli jsem ji vůbec měnil (jednou asi ano a do měsíce budu opět). Pokud nedas pod prachovky vazelinku k tomu určenou, časem to poteče i kdyby ses na hlavu stavěl.

A ještě k té červené brzdove kapaline... Neriskuj ze jednou nezabrzdis. Ja uz uhřál i dot4 a když to přestane diky přehřátí brzdit, není to hezký pocit.

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: pon bře 25, 2019 21:35
od Jožo80
Vašátor píše:To, že brzdove valecky tečou, nemusí být zdaleka chyba kapaliny. Prostě zreznou z venkovní části, pod prachovkou. Při brzdění následně gumicka přejede přes korozi, strhne se a hurá už to teče. Pod prachovky je potřeba dat vazelinu na brzdy, jak psal KokoLoko. Ja používám od ATE. Brzdy 10 let netecou, kapalina DOT4 a ani nevím, jestli jsem ji vůbec měnil (jednou asi ano a do měsíce budu opět). Pokud nedas pod prachovky vazelinku k tomu určenou, časem to poteče i kdyby ses na hlavu stavěl.

A ještě k té červené brzdove kapaline... Neriskuj ze jednou nezabrzdis. Ja uz uhřál i dot4 a když to přestane diky přehřátí brzdit, není to hezký pocit.
Ok tak, nebudem špekulovať lebo niečo došpekulujem, dám na vaše slová. ono to máš pravdu stou hrdzou. gám tam Dot 4 a tu vazelinki. prosim ťa pekne napíš že akú vazelinku používáš presne a spravím to tak!

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: pon bře 25, 2019 23:22
od Marťas
Dotaz k červené brzdovce: kdysi se používala na povolování zarezlých spojů apod. má to cenu i dnes, nebo je složení jiné, případně je prostě překonaná?

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 00:47
od Viko

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 06:28
od Jožo80

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 06:37
od Vašátor
Ano, Viktor odkázal přesně. Každopádně stačilo pohledat na fóru, už se to tu řešilo několikrát.

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 06:59
od Jožo80
Vašátor píše:Ano, Viktor odkázal přesně. Každopádně stačilo pohledat na fóru, už se to tu řešilo několikrát.
hľadal som , nenašiel som. tak potom prepáčte.

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 09:01
od Teepee
Vašátor píše:V žádném případě bych na kotoučové brzdy, ještě k tomu s posilovačem brzd, nedával červenou brzdovou kapalinu. Červená brzdová kapalina má bod varu pouhých 110°C, zatímco obyčejná žlutá DOT3 230°C. Červenou brzdovou kapalinu tam uvaříš jako nic. Pokud chceš jistotu, chceš zainvestovat a udělat to pořádně, zgenerálkuj komplet brzdy, brzdové potrubí co zůstane propláchni lihem a zainvestuj do silikonové brzdové kapaliny DOT5. Ta nezpůsobuje korozi, netáhne vodu, bod varu má 260°C. Jenže stojí přes 1000kč ...
Vašku, takže ta DOT 5 se pak nemění?
Nestačilo by jí prostě jen nasadit místo DOT3 nebo 4?
A taky žere barvu, když vyteče kam nemá, nebo nežere?

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 09:35
od Vašátor
V žádném případě neplést DOT 5 s DOT 5.1 Jsou to úplně jiné kapaliny. DOT 5 je na bázi silikonu, netahne vodu, není třeba ji měnit, neposkozuje gumu ani barvu. Ale mela by se dávat do nového systému. Jinak je potřeba cely brzdovy systém řádně proplachnout lihem.

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 10:40
od Hurikán
Je to přesně jak psali kluci. V kotoučových brzdách červená kapalina rozhodně nemá co dělat. Tím se jen riskují další možné problémy. Doporučuju použít buď kvalitní DOT4, nebo případně DOT5, co psal Vašátor. Důraz kladu na slovo kvalitní! Obyčejné kapaliny skutečně hodně vodnatí, způsobují korozi a jiné problémy. Nejhorší jsou různé Sherony a jiné patoky. Těm se obloukem vyhni!

Já sám osobně používám už léta ve všech autech ATE DOT4, typ 200. Jde o opravdu kvalitní kapalinu, která má prodloužený interval výměny ze standartního 1 roku na 3-4 roky. Ve veteránech měním většinou po 5 letech a zatím jsem žádné zarezání a nic podobného nezaznamenal. Důležité ale je, provést správně montáž pístků a prasátek. I nové díly před použitím kompletně rozeberu, když je potřeba vyčistím a posléze namažu ATE pastou a složím. Po takovéto proceduře jsou brzdy spolehlivé mnoho let bez nutnosti dalších zásahů. Viz též: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 20#p307576
Marťas píše:Dotaz k červené brzdovce: kdysi se používala na povolování zarezlých spojů apod. má to cenu i dnes, nebo je složení jiné, případně je prostě překonaná?
Já ji s úspěchem pro tento účel používám stále. Je ale pravdou, že mám ještě původní plechovky z doby socíku. Když jsem naposled, cca před 5 lety, dělal něco na autě u známého, tak do auta lil novou červenou kapalinu a senzoricky mě přišla úplně stejná, jako ta moje stará.

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 13:01
od Vašátor
Červená kapalina je na zarezle šrouby mnohem horší, než takový penetracni sprej na povolení šroubů. Doba pokročila..

Re: Brzdová kvapalina

Napsal: úte bře 26, 2019 19:52
od Jožo80
1 l. stačí na výmenu kompletnej kvapaliny ?