JmJ píše:Koupit nove auto, nejezdit do zadneho servisu, tedy nedodrzet servisni prohlidky a tim riskovat to, ze v pripade, ze se tomu zadre motor, tak si vse hradim a opravuju sam, to mi prijde s prominutim jako napad blazna, nebo vystredniho milionare. Doufam m, ze jde o tu druhou moznost ;-)Proto sem stale tak vydesen z toho, co slysim o servisovani Lady na slovensku. Na tohle proste nejsem zvykly
No bodaj by si s tým výstredným milionárom mal pravdu
. A tá prvá možnosť...blázon nie,ale poloblázon určite
.
Zrejme narážaš na "pečiatku" v servisnej knižke,aby ti bola uznaná reklamácia,v prípade keby sa ti náhodou zadrel motor-čo je zase extrémny prípad a konkrétne keby sa ti to stalo,tak by si mal problém s reklamáciou nielen u lady,ale aj u iných značiek,aj keby si k nim chodil na pravidelný servis. By si neveril,ako sa v tomto prípade vyhovárajú a podsúvajú ti argumenty,že za to zadretie môžeš jedine ty. Nie jeden prípad skončil na súde a na to zas nemám čas ja.
Ale ok,k veci. Ja považujem pečiatku v servisnej knižke za frašku,s skorou sa ešte v nedávnej dobe na SK veselo kšeftovalo. Dnes,keď ti môže dať pečiatku v záruke prakticky ktorýkoľvek servis,tak je to už pasé. Konkrétny prípad-keď otec pred rokmi kúpil jazdený P206,tak boli pečiatky v serviske nabúchané jedna radosť,samozrejme zo značkového servisu. Keď to však dovliekol domov a zhodil som dolu veko ventilov,tak bol motor zvnútra tak zasratý,že mojím skromným odhadom tam nemenil olej nikto takých 80tkm
.
Aj preto som si zvolil cestu takú,akú som si zvolil. Aj ja som si kúpil nové auto preto,aby som sa v ňom neustále nehrabal a furt niečo nevymieňal. Bežnú servisnú prehliadku (výmena oleja+filtra a kabínového filtra 15tkm a každých 30tkm ešte plus vzduchový,palivový filter a sviečky.) nepovažujem za opravovanie auta. Je to pre mňa relax a nech nežerem,tak to mám všetko hotové za hodinku a pol aj s dvomi cigaretkami
. Ďalšia vec...mám trocha zmapované lada servisy a za 15tkm berú cca 120€ a za 30tkm 160€. Pri mojom kilometrickom nájazde by som obsolvoval tých prehliadok dosť na to,aby som ušetril 800€ o ktoré ťa servis ošklbe. A to som ešte nepočítal výmenu rozvodov...čiže úspora vychádza na cca 1000€ za tri roky. Keby som si mal platiť záruku 5 rokov ako ty,tak to si zrovna môžem za ušetrené prachy kúpiť nový motor,ak by som ho zrovna zadrel
. Ak si však robím servis sám,viem čo si tam nalejem a kedy si to vymením,čiže zadretie motora minimalizujem
,na rozdiel od servisu,kde ani len netušíš,že čo ti tam naliali a či vôbec menily olej a filtre. Peniaze si však zaúčtujú. Opakujem,nechcem ohovárať slušné a seriózne servisy,ale verím len sebe
. V tomto som egoista
. Mňa fakt nenapadá,že čo by sa také závažné mohlo na tom pos..ť.Ak pôjdeš reklamovať brzdy,či spojku,tak to ti reklamáciu neuzná nik,proste povedia ti,že si auto používal nesprávne...to isté,ak by ti "odišiel" motor. Každý ti ponúka takú a takú záruku,predľženú záruku a keď príde na lámanie chleba,tak dávajú od toho ruky preč. Len veľmi ťažko ti uznajú závažnú reklamáciu,za veľa €. Zaplať si sám. Preto tento môj iný uhol pohľadu na problematiku záruky.
Parkovaciu kameru ti vyreklamujú,lebo to stojí pár drobných...skús tam ísť po 50tkm s rozpadnutým turbom,alebo preskočenými rozvodmi po 150tkm-konkrétne sa jednalo Hi30. Chlapík si to cvakal za vlastné(1200€),aj keď výmena rozvodom mala byť po 200tkm. Našli si iný paragraf,ktorý porušil...je to konkrétny prípad jedného pána z GA. Záruky sú v mnohých prípadoch len rozprávky,tak isto ako ťa lákajú poisťovne.
Nikoho samozrejme neodhováram od pravidelných servisných prehliadok v značkovom servise,každý je dospelý a vue si uvážiť,ako,kde a do čoho investuje svoje peniaze.
Ja som sa rozhodol pre svoju cestu
.
A nakoniec-Lada sa na SK servisuje normálnym spôsobom. Ak chceš niečo reklamovať,tak ideš za svojím predajcom,spíšej reklamáciu,ktorú predajca(servis) odošle do centrály v BA. No tam ako to dopadne...to niekedy nevie ani sám najvyšší
.