Stránka 2 z 2
Napsal: stř zář 15, 2010 16:39
od Saša
vintera píše:Nemám s 5 Q moc zkušeností, měl jsem pouze 4 Q a u těch i při 300tkm nic nevyskakovalo.
Ano s pětikvalty od Lady jsou jisté problémy které se téměř nikdy neoběvovaly u 4Q . U mého pravděpodobně při vyhrabáváníse ze závěje (cuk sem cuk tam) praskl šroub držící pětkové kolo a posléze cca 1000km vytlačil technologickou záslepku v zadním víku kudy vytekl olej . To že tam není olej dala převodovka najevo až besprostředně před nevratným poškozením .
5Q převodovky bývají také hlučnější .
Za vypadávání kvaltů může také nadněrná osová vůle hřídelí .
Napsal: stř zář 15, 2010 17:44
od JmJ
Dumali sme dumali s drobkem a jinymi a jedine co nas asi napada je to, ze pata rychlost je umistena v zadni casti prevodovky a kdyz pres ni jde zaber motoru, tak se soustava hana-hnaci hridel prici cimz se poskozuje lozisko mezi hridelemi. Nasledne poskozeni tohoto loziska vede k huceni na volnobeh a jine kvalty (na volnobeh je mezi rychlosti otaceni hrideli nejvetsi rozdil) a znicene lozisko pak umozni pohyb hrideli po ose a ojizdeni vidlicek a prstencu.
To, ze lozisko mezi hnanou-hnaci hrideli je nachylne na "paceni" potvrdilo mnoho strojaru.
Ctyrkvalt ma v zadni casti jen obcas pouzitou zpatecku a navic petikvalty byly z valne vetsiny u motorizace 1.7 a sila motoru tomu dle meho dala jeste vice na prdel.
Napsal: stř zář 15, 2010 20:12
od vintera
aha, takže GO, nebo jiná převodovka. Však taky původní majitel tvrdil, že používal auto od nova pouze pro převoz materiálu na dětské tábory a pořád přeložený ( kombík, závěs, zahrádka, kleslé zadní pružiny, chrastící dif.) , ale motor (1,7) není skoro slyšet a táhne pořád jako bejk. Díky za úvahu a posouzení, ulehčí mi to rozhodování.
Napsal: stř zář 15, 2010 20:22
od Cory
Ked som si kupoval na ukrajine loziska do 5Q, tak mi bolo dane jedno lozisko s oznacenim 2108-xxxxxx, to znamena zo samary. Bolo to to zadne lozisko 5. stupna.V katalogu ND ma toto lozisko oznacenie 2107-xxxxx.Ked som ich porovnaval, boli rozdielne, ale uz nepamatam v com.
Napsal: stř zář 15, 2010 21:21
od Sid
vintera píše:aha, takže GO, nebo jiná převodovka. Však taky původní majitel tvrdil, že používal auto od nova pouze pro převoz materiálu na dětské tábory a pořád přeložený ( kombík, závěs, zahrádka, kleslé zadní pružiny, chrastící dif.) , ale motor (1,7) není skoro slyšet a táhne pořád jako bejk. Díky za úvahu a posouzení, ulehčí mi to rozhodování.
Presne prípad nášho kombíka. Motor ide ako diabol, ale interiér na gŕcanie a prevodovka na štvorke pri zábere šrotuje ako divá.
Fakt zlaté dobré štvorkvalty. Tie prežili celé auto. Paťstupňovka je hotové prekliatie. Toho, čo to schválil vyrábať by mali zastreliť.
Napsal: stř zář 15, 2010 22:06
od Cory
Sid píše:Toho, čo to schválil vyrábať by mali zastreliť.
Toho nie, ten nepoznal dlhodobe nasledky, ale mali by zastrelit toho, kto to este stale vypusta

Napsal: stř zář 15, 2010 22:18
od vintera
takže žádná oprava, buď nová, nebo zánovní, nebo raději 4Q, stejně jezdím pomalu, jenom do kopce před sebou rád tlačím, nebo za sebou nechávám vykulené majitele nových aut, to miluju, jak potom s řadící pákou v ruce a se řvoucím motorem staré vysloužilé ladě chtějí v kopci ujet či ji snad i dohnad a stůj co stůj předjet.

Napsal: čtv zář 16, 2010 09:18
od Sid
Radšej daj tú štvorku. Mne osobne príde tá paťka dobrá iba na diaľnicu.
My máme zohnanú jednu paťku do zásoby a v zime ju zgenerálkujeme do šróbika. Na jar už len starú vyhodiť a zgenerálkovanú nahodiť. Je to tak lepšie, lebo auto nebude kvôli oprave dlho odstavené.
Plánujeme použiť čo najviac komponentov z 4 stupňových prevodoviek- poctivá kvalita.
Cory: Vždy, keď sa niečo vyrobí, tak sa to aj testuje, čo to vydrží, Takže následky musel aspoň tušiť. Takže trest smrti zastrelením mi príde ako spravodlivý a primeraný.

Napsal: čtv zář 16, 2010 10:06
od Laďuša
Sid píše:Mne osobne príde tá paťka dobrá iba na diaľnicu.
Mě osobně ne. Zrovna při poslední mojí meziměstský jízdě, která měla asi 20 kilometrů, jsem se jí tam snažil narvat minimálně 3x. Byla to silnice číslo 27 u KT směr na PM a to neni ani zrovna rovná trať. To řikam furt, mít Ladná pětikvalt, výstražný blinkry a vyhřívání zadního okna, tak mi už nic nechybí.
Napsal: čtv zář 16, 2010 10:26
od Luděk Musil
Laďuša píše:To řikam furt, mít Ladná pětikvalt, výstražný blinkry a vyhřívání zadního okna
Ale to všechno je otázka několika stokorun a jednoho víkendu (a to bych se při tom ještě stihl uvést do podnapilého stavu

). L.
Napsal: čtv zář 16, 2010 10:32
od Laďuša
Několik stokorun za dobrej 5Q, jo?

A další věc je ta, že koho by to bavilo dělat

Ono už to taky tak vydrží
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt září 16, 2010 11:37 ]
Já koupil slušnej 5-kvalt za 30 stokorun ... 30 je taky několik

.
Ale to už jsme od tématu. L.
Napsal: čtv zář 16, 2010 12:08
od Cory
Laďuša píše:To řikam furt, mít Ladná pětikvalt, výstražný blinkry a vyhřívání zadního okna, tak mi už nic nechybí.
kup si hranu 07

Napsal: čtv zář 16, 2010 12:10
od Laďuša
Tam by mi pak chyběl ten dizajn, takže tudy nevede ta nejsprávnější cesta
