rastoto píše:Ja som si dával montovať ťažné v Autocar Prešov (majú prevádzky aj inde ) síce som naňho trochu čakal ale tam ho majú a robia aj montáž. https://www.taznezariadenia.sk/sk/8322-2015-
Treba tam prevolať či to majú či treba objednávať ale za mňa spokojnosť.
Koukám, že tu máme nováčka Tak vítej v hejnu ! Jakou máš Vestu ?
Nevím, jestli je to sklopné zrovna výhrou. Mám, dokonce "elektrické", až do podzimu jsem to bral jako "nej", minulý týden jsem potřeboval použít a koule tak neskutečně "sežraná". Jasně, měl jsem namazat, ale pokud se používá přípojné vozidlo se stabilizačním systémem, naopak musí být naprosto očištěno/odmaštěno. Na to bylo to klasické vyndávací na značknutí páčky perfektní, tedy lepší. To jen postřeh. Bohužel, pro mé auto se už jiné tovární nedodává. Honza
A aby toho nebylo málo .
Na začátku tohoto týdne jsem někde (na webu) četl, že u některých nově vyrobených vozidel (příkladně koncern) se s tažným zařízením vůbec nepočítá.
V praxi to znamená asi tolik, že např. na Citigo kouli nenamontujete, kdybyste si prst v pr … , protože tam nejsou ani montážní body, ani TZ, ani homologace. Takže už při objednávce nového vozidla si tuto specifikaci musíte zadat. A pokud tam možnost TZ nebude - musíte jít jinam . L.
Tak ťažné montovať za nákupný vozík s kolieskami to fakt nie, stačí keď ich denne vidím vo finálke pred predajom v hale a mal som tú česť ich aj navážať a jedno poskakujúce ako pinpongová loptička na dialnici, samovrah to patrí tak do mesta na nákup a v nedeľu ku kostolu.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired) Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná) Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
To Citigo byl příklad, na který jsem si momentálně vzpomněl z toho článku. Ale týká se to i silnějších vozidel.
Článek jsem zkoušel převčírem najít, ale . L.
Čo sa týka ťažného a koncernu, tak požiadavka na ŤZ sa zadáva už pri objednávke auta. Buď sa teda objedná auto bez prípravy pre ŤZ, s prípravou, alebo kompletne s ŤZ. V každom prípade, aj na auto bez prípravy sa dá domontovať ŤZ, či už neoriginálne, alebo originálne. V prípade neoriginálneho je nevýhoda v tom, že v prípade akýchkoľvek problémov, ktoré či už priamo alebo nepriamo môžu súvisieť s domontovaným ŤZ, servis môže zamietnuť reklamáciu. V prípade montáže originálneho ŤZ na auto bez prípravy sa treba pripraviť na vysokú pálku, preto je výhodnejšie objednať si auto už s prípravou. Pod prípravou sa rozumie nielen kus originálnej kabeláže, ale tiež aj iné sahary a pri niektorých modeloch dokonca aj mriežky prednej vrchnej a spodnej masky
Je to tak, jak psal Cory u "koncernových" aut. Ta auta jsou z hlediska emisí ( a to především) navržena na hranu, takže pokud nebudu využívat tažnou sílu, tak nepotřebuji tolik chladit, případně nepotřebuji tak velký alternátor... . Ono je rozdíl, jestli za stejný auto připojím caravan 2T a pojedu s ním po dálnici třeba do Itálie, nebo budu jezdit jen se sólo autem. To jsme samozřejmě dříve neznali, dělat takové rozdíly. Jen pro zajímavost: dodatečné domontování origo tažného s těmito vychytávkami do Superba je 90tis., z výroby před slevou 15tis.. Samozřejmě lze ignorovat všechna doporučení a dát tam "univerzál", který příjde na nějakých 10tis., pokud budu jezdit s kárkou kolem komína, nebo na tom vozit kola, tak ok, ale uvařit v Chorvatsku/Itálii ... motor , tak to teda ne. Jsem takto nechal švagrové namontovat u jedné hodně renomované firmy závěs na O3, údajně elektro s origo ŘJ, ta 2x vyhořela, nakonec se to vytrhalo a dala nějaká univerzální sada. Výsledkem bylo, že to stálo víc, než origo závěs. Honza
Takže ta nárazniková výztuha jde pryč a místo toho jde tažné. Při každém ťukanečku zezadu bude po nárazníku . Taky mě odrazuje u sw nutnost řezat do nárazníku.