Re: Snímače tlaku pneu (Vesta)
Napsal: úte lis 21, 2017 12:40
Tu maju vsetci prilis konvenčné zmýšlanie, preto to musia tiešit Rusi a potom to tu iba odkukame....
Ja som to nemyslel doslovne, že tie batérie vydržia 12 rokov. Však ja viem, že keď ten snímač aj nevysiela, tak predsa sa minimum energie spotrebováva a ešte keď k tomu pripočítame samovybíjanie, čiže životnosť batérie, tak tých 12 rokov asi ťažko dosiahneme. Ja som s tým myslel hlavne to, že keď niekto veľa jazdí, tak vtedy mu môžu dve sady vydržať aj raz toľko ako jedna sada, lebo najviac energie z batérie sa míňa pri pohybe vozidla(vtedy snímač pravidelne vysiela svoje hodnoty do auta). Keď niekto najazdí 5000 km ročne tak určite nemôže čakať výdrž snímačov až 12 rokov, však aj pneumatiky by mal aj pri tak málo km vymeniť po cca 4-6 rokoch. Však na snímačoch väčšinou uvádzajú životnosť batérie 4-7 rokov(závisí od najazdených km). Čiže keď jazdíš na jedných snímačoch tak veľa, že batériu "minieš" za cca 3,5 roka, tak v tom prípade sa ti aj oplatí kúpiť dve sady a tie by aj reálne mohli vydržať tých cca 7 rokov. Ja viem, že tieto prepočty sú len teoretické, a prax je iná. Ja si myslím, že snímače vydržia cca toľko ako pneumatiky, takže sa treba asi pripraviť nato že s novými pneumatikámi budeme musieť riešiť aj snímače... Ale ja som chcel hlavne poukázať na to, že ak máš druhú sadu pneumatík bez snímačov, tak ti hrozia aj dosť vysoké finančné postihy.... A keď prezúvaš stále na originál disky so snímačmi, tak ťa to tiež niečo stojí a ničíš si aj disky aj pneumatiky a môžeš pri tom poškodiť aj samotný snímač... A to už nehovorím o tom aké "fronty " bývajú tesne pred sezónou v pneuservisoch a že je väčší problém skladovať "čisté" pneumatiky, ako tie na diskoch, ktoré jednoducho uložíš do stojanu a pred sezónou len vyberieš a ak nie je voľné v pneuservise, alebo nemáš na to čas, alebo ťa náhle prekvapilo počasie,... chytíš a vymeníš si ich aj sám na ceste... Proste nám EU vymyslela blbosť, ktorú si vyrába každý výrobca po svojom... , tak už musíme s tým nejako žiť keď sa chceme legálne podľa všelijakých legislatív atď. voziť na autách... To je už teraz na každom, či bude mať dve komplet sady, alebo bude prezúvať..... Komu čo lepšie vyhovuje je na ňom, len každý a vždy musí jazdiť so snímačmi(funkčnými), lebo inak sa považuje vozidlo za technicky nespôsobilé a môžu byť problémy...Dusan píše:12r baterky nevydrzia ani keby co. Realne uvazujte s zivotnostou 5rokov. Aj ked budes mat 2 sady, to neznamena ze vydrzia 5+5r. Vydrzia mozno spolu 6 rokov.
Presné znenie zákona... sa mi do teraz nepodarilo nájsť. Ale našiel som článok v ktorom sa píše:Cory píše:Pozor, urcite je vozidlo technicky nesposobile? Nepatri to medzi lahke zavady? Len sa pytam.
Takže u mne už také došlo ke konečnému řešení TPMS otázky - Alcar Plug&Drive S2A123 + Renault Clio 4. generace. Alcaři v Nupakách byli velmi vstřícní, volali, snažili se, tak jsem jim nakonec řekl, co mají udělat. Zkoušeli jsme ještě Renault Fluence, ale s tím to nešlo. A mám slíbeno (zadarmo) nakódování na jaře resp. naklonování Vestích ventilků na ty Alcary a nahrání do auta, což bude už úplně konečně konečné řešení .Jajo píše:Netvrdím, že vám to dokážu spraviť v hociktorom pneuservise, ale v lepšom a väčšom, alebo v servise Renault by to mohli dokázať. Čiže to tajomstvo je v tom,že keď vám idú načítavať snímače do RJ, musia na čítačke nastaviť namiesto Lada Vesta, že idú nahrávať Renault Trafik Ak by náhodou Trafik nefungoval nech skúsia iný model Renaultu, však ako píše aj Cory, tak Vesta má elektropaket od Renaultu, takže keď sa zvolí Renault tak ich to tam pustí inak nie!
Ja netvrdím, že je to výmysel Renaultu, ja viem že to vymyslela debilna EÚ! Niečo vymyslia a nezjednotia a nedotiahnu veci do konca... Ja nadávam aj na Ladu, že z x možností TPMS si vybrali zrovna tu najväčšiu debilinu(pravdepodobne od Renaultu-podľa mojich doterajších informácii) aká existuje a do RJ nepustia nikoho "cudzieho", takže nikto sa nedostane do RJ aby tam mohol zapísať/prepísať tie snímače... No a mne sa dostali do RJ len cez Renault a tým pravdepodobne dokázali len prepísať aktuálne snímače za nové, takže teraz potrebujem zasa zapísať tie pôvodné.... Proste ak s takýmto prístupom(kým nebude každý servis Lada schopný vyriešiť všetko okolo Vesty) nespraví Lada nič, tak predám Vestu a kúpim Daciu a ešte aj odhovorím od Lady všetkých potenciálnych záujemcov. Však ja mám, už za ten rok čo mám Vestu, nervy na prášky. Však v Lade mi nevedia nič spraviť okrem výmeny oleja a iné servisy keď len vidia, že prichádzam s Vestou, tak už utekajú a nikto sa nechce so mnou baviť.... Však keď Lada vymyslela takýto blbí prístup do RJ, tak mali potom aj PRIKÁZAŤ všetkým predajcom mať ten program... Však keď som sa pýtal v Žiline, že čo keď budem potrebovať opravu na ktorú budú potrebovať ten PC, tak čo potom, tak ich odpoveď bola, že ma pošlú tam kde ho majú. A to si mám akože čo zaplatiť odťahovku do Košíc, alebo do Blavy??????? Proste všetko zle. Keby som bol toto všetko vedel, tak už sa rok vozím na Dacii.... Vesta je podľa mňa dobré, spoľahlivé a relatívne lacné auto, ale s takýmto prístupom Lada všetko len kazí perspektívnemu autu. Alebo v tomto všetkom má hlavne prsty Renault????? Však keď budú ľudia nespokojný s prístupom Lady, tak prejdu ku Dacii, čiže o to ide Renaultu..... Však? Či?Vašátor píše:A navíc to není výmysl Renaultu, ale předpis pro všechny automobilky.