Vašátorovi se omlouvám za zklamání, snad se mi to podaří odčinit v Mnicháči
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
a dávám sem alespoň fotku z prvního minivýletu Vesty do přírody (mimochodem, na tu polňačku nás dovedla navigace, která se mne mermomocí snažila vrátit na "průjezdný bod", který jsem jí určil a nebyl na hlavním tahu
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
).
Takže první důležité poznatky:
1) Vesta se zrcátky měří na šířku 204 cm (měřeno pásmem mezi nejširšími body zrcátek), jdou sklopit (tím se ušetří cca 11 cm na každé straně) ale hlavně na straně spolujezdce se sklápí strašně blbě - tohle po desítce dědit nemusela
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jdou vám ty zrcadla klopit taky tak blbě ?
2) s tou šířkou a délkou musím říci, že je to proti desině rozdíl, protáhnout se v Praze ulicí s blbě zaparkovanými auty je zase o chlup složitější a otočit se na pětníku zatím neumím, protože i když je přední hrana dost čitelná, furt si nejsem 100% jistý kde auto končí a nechci ho odřít
3) Navigace je bomba. Podkladem jsou OpenStreetMaps, srdce Linuxáka potěšili. Na mapě je tím pádem všechno, navíc se docela hezky přepíná mezi 2D a 3D pohledem. Zatím drobné výtky:
a) na to, aby si člověk vybral ruský hlas se musí celé MMS přepnout do Ruštiny, nestačí to udělat s navigací. Mužskému je lépe rozumět, navíc, kdo by věřil ženě, že ví kam se má jet, žejo
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Každopádně než fádní "Turn left" je "pavarot na ľéva" mnohem libozvučnější
b) navigace imho neví o některých pražských radarech
c) když se píše adresa, očekává číslo popisné, což v případě dlouhých ulic jako je Vinohradská je trochu problém. Ale možná se to má psát do toho druhého chlívku, ještě vyzkouším.
d) trochu jsem navigaci nachytal na švestkách - je pravda, že je to ale docela náročné:
Na prvním zeleném kolečku řekl, že budeme za X metrů odbočovat do leva a pak se držet vpravo.
Na druhém to zopakoval, jako že už
Na třetím že se mám držet vpravo a na 90% si myslím, že neřekl, že pak se mám držet vlevo
Na čtvrtém opakuje, že se mám držet vpravo, ale opět si myslím, že nevaroval
v místě oranžového křížku mlčí, místo toho, aby mne nahnal do levého pruhu
to hlásí až na čtvrtém kolečku
Ale vzhledem ke komplikovanosti křižovatek bych mu to asi odpustil - a možná, že jsem instrukci přeslech, přeci jen jsem musel dávat pozor na provoz ...
4) přehrávání multimédií. MMS přehrává i ogg, což není v manuálu ! Bohužel video musí být ve formátu WMV3, což Linux neumí vyrobit (proprietární, nedokumentovaný fujtajbl od MS), Vesta nesežere WMV2. Takže jsem nakonec stáhnul do WIndowsů SW doporučovaný v manuálu - na začátek a konec filmu přidá 5s reklamní obraz beze zvuku, to se dá přežít a konečně jsem si mohl film "Jeřábi táhnou" pustit i v autě
Nicméně, jak je všeobecně známo, fotky se nesmí za jízdy prohlížet a čumět na filmy taky ne (nějaká EU buzerace BESIPu ?), takže když pustím film, nastartuji a rozjedu se, tak místo obrazu mám hlášku že video za jízdy nebude, ale film se dál přehrává - resp. jeho zvuk. Když pak třeba zastavím na červené, tak je opět i obraz. Teprve v ten okamžik se dá film pauznout. Achjo.
Ale jinak celkově MMS neuvěřitelné svižné, GUI psal někdo s mozkem, skoro bych přehodnotil můj negativní vztah k Windows všeho druhu. Těšil jsem se na automatickou knihu jízd, ta je ale možná jen v prašivkách pro Kaliny - nevíte někdo ruský termit pro "knihu jízd" ?
Ale jinak zatím celkově Vesta dělá radost, je to už spíš Volha než Lada
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
a hlavně na převozkách na ní kolemjdoucí mohli oči nechat, uvidíme co na "normálních" značkách
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Ale po té Vyškovské převozce začínající písmenem B se mi bude stýskat ...