Re: MH sraz 2017 - hodnocení
Napsal: pon kvě 22, 2017 16:11
Za mne asi tolik:
Sraz považuji s ohledem na okolnosti, které organizační tým nemohl nijak ovlivnit, za zcela vydařený.
Subjektivní pocity a názory jsou pochopitelně různé, tak, jako jsou různé individuální zájmy a představy účastníků. Ale snad se shodneme na tom, že pozitiva výrazně převažovala. Pokusím se nyní z mého pohledu okomentovat jen některá předchozí vyjádření.
Atmosféru srazu určitě ovlivnila vážná nehoda Vika před Hradcem Králové (netřeba dále rozebírat), a jak vidno, událost ještě stále doznívá v podvědomí většiny z nás. Pozitivním úkazem nešťastné události nakonec bylo vyjádření Vikova přítele Viktora A.: "Nedojedeš-li na Ladasraz, on přijede za tebou" po naší návštěvě nemocnice v neděli. Snad i ten pocit jisté sounáležitosti přispěje k rychlému uzdravení.
Účast považuji za standardní (viz Hurikán: 91 vozidel VAZ). O jedenáct vozů méně je běžný výkyv, jenž bych směle připsal na vrub nevalné předpovědi počasí, která se nakonec naštěstí nevyplnila. I my měli jen málo optimismu, ale snad má pánbíček ten náš Ladaklub opravdu rád...nerad bych to zakřikl. Rovněž zahraniční účast předčila očekávání - Rakousko, Německo, Polsko, po pauze opět "naši" Estonci. O opticky menší počet vozů na ploše se m.j. "postarala" orientační soutěž, průběžně probíhající až do konce soutěžních disciplín na letišti. A pokud by se opět našli lidé, ochotní včas přispět k nějaké popularizaci srazu v médiích, určitě by účast byla o něco větší.
Rozběh soutěží byl opravdu rozpačitý, zčásti proto, že vozidla na letiště přijížděla docela pozdě, a k organizaci bych měl výtku k pojetí oficiálního zahájení bez použití mikrofonu, megafonu či zařízení na vozidlech VB, a detailnějších informací k soutěžím (co, kde, do kdy). Možná i v průběhu dne na letišti by měl být větší kontakt pořadatelského týmu s lidmi (něco na způsob příležitostných informačních vstupů o aktuálním dění). Asi jsme už hodně spoléhali na rutinu a nebrali v potaz účast lidí, kteří v klubu nejsou a na sraz přijeli poprvé, a i ti tradiční pak trpěli jakousi neurčitostí. Cizinci pak kromě informačních letáků při odbavení byli úplně opominuti. V důsledku nedostatku dobrovolníků také chyběly některé zajímavé soutěže - viz třeba jízda na slepo. Navrhoval bych i označení organizátorů - buď triko nebo výstražná vesta s nápisem, to by neměl být problém.
První dojem při příjezdu na plochu rovněž kazil chybějící velký stan s vlajkovou výzdobou, škoda...
Lionol - díky za návštěvu i některé z jeho postřehů. Jen bych poznamenal, že po dlouhém období dobrovolné izolace od dění v klubu (a ignorování prezentace na srazech) se pak těžko hledá společná řeč a sotva lze očekávat větší vstřícnost. Na našich srazech tvoří většinu uživatelé, nikoliv jen pasivní sběratelé vozidel, byť významná část z nás je také veteranisticky orientovaná. Zde se nutně rozchází pohled nadšence s pohledem investora. K funkci "networkera", což je zbytečný "světácký" newspeak: stačil by nám informátor (taktéž cizí slovo, ale aspoň skutečně mezinárodní). Lze částečně vyřešit označením pořadatelů (viz výše), ovšem očekávat činnost na úrovni hostesek či stálou přítomnost na nějakém místě opravdu nelze.
Pan Vašenkov - letos opravdu přivezl jen bazarové zboží. Příčiny jsou dvě - jednak si popletl datum (měl objednané díly až na další víkend), a také již omezil své obchodní aktivity jen na bázi individuálních objednávek - nedrží tedy žádný sklad. V této souvislosti bych rád tlumočil jeho omluvu, ale zase i tak bylo hezké, že na nás nezapomněl.
Vesta - viz Georgius a jeho odkaz... Ano, byla tam, díky přítomnosti předsedy rakouského Ladaklubu (Lada Club Österreich), jenž je zároveň dealerem Lady v Horním Rakousku. Vím o ní relativně dost a ze známosti jsem měl možnost se v ní projet jak coby spolujezdec vzadu, tak jako řidič (vpředu . Je to opravdu už "dospělé" auto, prostorné, tiché (holt fungl nové auto, ca. 3000 km) a pohodlné. Toto konkrétní bylo v nejvyšší možné výbavě s několika příplatkovými doplňky (nápadná jsou zejména nestandardní kola), z nichž bych přitom coby konzervativec některé i rád oželel (trapnosti typu dešťový senzor...). Pro hračičky disponuje všelikými dnešními elektronickými hejblátky, podle mého spíše snižujícími, než zvyšujícími bezpečnost jízdy, tedy pozornost řidiče. Motor 1,6 l jsem ze zdvořilosti testnul jen s citem, takže snad jen zrychlení při IV.rychlosti se zdálo trochu vágní. Brzdy se zdají dostatečně dimenzované, řízení příjemné, citlivé, s dostatečným rejdem, tlumení ok. K pohodlí řidiče přispívá podélně i výškově (elektricky) stavitelné sedadlo + volant podélně i výškově plynule a v dostatečném rozsahu. Příjemně tuhá, ne tvrdá sedadla, vzadu bez "moderní" lavice. Vyšší postavy vzadu při zcela vzpřímeném posezu (což není standardní při delší jízdě) a záklonu hlavy se mohou lehce dotýkat stropu před oknem. Nevýhodou je provedení opěrek hlavy vpředu, stavitelných jen výškově, s fixním úhlem natočení okolo horizontální osy. Řada drobných vychytávek je inovativní - např.výstup od klimatizace do úložného boxu u spolujezdce, příjemně silný věnec volantu (na dotyk vnímám jako neutrální) je osazen různými ovladači. Klasická výtka k plastům palubky - žádná hrůza, u západních modelů to většinou nikoho nepohoršuje, takže prakticky standard, navíc v jinak pěkně provedenému interiéru to není převažujícím dojmem.
Cena tohoto kusu výrazně přesahovala 11 000€, dodávka auta od objednání u německého dovozce cca. 3 týdny. V motorovém prostoru na pohled poměrně dost místa, klasický plastový dekl se dá sejmout jedním pohybem. Tolik mé první dojmy z přímého kontaktu s novou Ladou. Otázkou je, zda Vesta přesvědčí více potenciálních zájemců o novou Ladu k přechodu do vyšší třídy automobilů i cenové hladiny, protože tradičně "levné a dobré auto" (i když ani u nás to v minulé éře žigulíků neplatilo) už to není. Tak doufejme, že snad zůstane jen dobré
Osobně mě poněkud zaskočil relativně malý zájem o oba na srazu premiérově představené nejnovější modely Lady, tedy jak Vestu, tak menší Grantu. Stará modelová řada Lady se nezadržitelně posouvá do kategorie veteránů-youngsterů, a tak bych očekával i větší zájem o její nástupce do běžného provozu. Možná, že se zvýší až po dostupnosti těchto aut "z druhé ruky".
Příjemným překvapením srazu byl po loňském extempore v kempu celkově pohodový průběh jak na letišti, tak ukázněnost během hezké spanilky (chybělo bohužel blokování křižovatek vozy VB, m.j. kvůli problémům v radiospojení). Délka trasy byla zvolena jako kompromis mezi těmi, kdo ji jezdí rádi a těmi ostatními. Čas od času, tedy rok od roku, se snad podaří vyhovět i požadavkům na delší trať. S povděkem kvituji téměř vzorné oba večery v kempu, tak by to mělo být. Díky tedy všem obětavcům, kteří se na přípravě srazu spolupodíleli.
Naproti tomu dost rozpačitým dojmem zapůsobila závěrečná řeč předsedy našeho klubu, jenž se distancoval od další účasti na organizaci srazů. S ohledem na to, že srazy jsou v podstatě jedinou aktivitou klubu (jenž ostatně nesplnil podmínky přeregistrace z o.s. na spolek, resp. zapsaný spolek podle zákona), vyvstává zde logicky otázka, jak kromě diskuze o hledání nových impulzů a o odstranění srazových stereotypů, posunout i organizaci a práci vedení klubu dál. J.
Sraz považuji s ohledem na okolnosti, které organizační tým nemohl nijak ovlivnit, za zcela vydařený.
Subjektivní pocity a názory jsou pochopitelně různé, tak, jako jsou různé individuální zájmy a představy účastníků. Ale snad se shodneme na tom, že pozitiva výrazně převažovala. Pokusím se nyní z mého pohledu okomentovat jen některá předchozí vyjádření.
Atmosféru srazu určitě ovlivnila vážná nehoda Vika před Hradcem Králové (netřeba dále rozebírat), a jak vidno, událost ještě stále doznívá v podvědomí většiny z nás. Pozitivním úkazem nešťastné události nakonec bylo vyjádření Vikova přítele Viktora A.: "Nedojedeš-li na Ladasraz, on přijede za tebou" po naší návštěvě nemocnice v neděli. Snad i ten pocit jisté sounáležitosti přispěje k rychlému uzdravení.
Účast považuji za standardní (viz Hurikán: 91 vozidel VAZ). O jedenáct vozů méně je běžný výkyv, jenž bych směle připsal na vrub nevalné předpovědi počasí, která se nakonec naštěstí nevyplnila. I my měli jen málo optimismu, ale snad má pánbíček ten náš Ladaklub opravdu rád...nerad bych to zakřikl. Rovněž zahraniční účast předčila očekávání - Rakousko, Německo, Polsko, po pauze opět "naši" Estonci. O opticky menší počet vozů na ploše se m.j. "postarala" orientační soutěž, průběžně probíhající až do konce soutěžních disciplín na letišti. A pokud by se opět našli lidé, ochotní včas přispět k nějaké popularizaci srazu v médiích, určitě by účast byla o něco větší.
Rozběh soutěží byl opravdu rozpačitý, zčásti proto, že vozidla na letiště přijížděla docela pozdě, a k organizaci bych měl výtku k pojetí oficiálního zahájení bez použití mikrofonu, megafonu či zařízení na vozidlech VB, a detailnějších informací k soutěžím (co, kde, do kdy). Možná i v průběhu dne na letišti by měl být větší kontakt pořadatelského týmu s lidmi (něco na způsob příležitostných informačních vstupů o aktuálním dění). Asi jsme už hodně spoléhali na rutinu a nebrali v potaz účast lidí, kteří v klubu nejsou a na sraz přijeli poprvé, a i ti tradiční pak trpěli jakousi neurčitostí. Cizinci pak kromě informačních letáků při odbavení byli úplně opominuti. V důsledku nedostatku dobrovolníků také chyběly některé zajímavé soutěže - viz třeba jízda na slepo. Navrhoval bych i označení organizátorů - buď triko nebo výstražná vesta s nápisem, to by neměl být problém.
První dojem při příjezdu na plochu rovněž kazil chybějící velký stan s vlajkovou výzdobou, škoda...
Lionol - díky za návštěvu i některé z jeho postřehů. Jen bych poznamenal, že po dlouhém období dobrovolné izolace od dění v klubu (a ignorování prezentace na srazech) se pak těžko hledá společná řeč a sotva lze očekávat větší vstřícnost. Na našich srazech tvoří většinu uživatelé, nikoliv jen pasivní sběratelé vozidel, byť významná část z nás je také veteranisticky orientovaná. Zde se nutně rozchází pohled nadšence s pohledem investora. K funkci "networkera", což je zbytečný "světácký" newspeak: stačil by nám informátor (taktéž cizí slovo, ale aspoň skutečně mezinárodní). Lze částečně vyřešit označením pořadatelů (viz výše), ovšem očekávat činnost na úrovni hostesek či stálou přítomnost na nějakém místě opravdu nelze.
Pan Vašenkov - letos opravdu přivezl jen bazarové zboží. Příčiny jsou dvě - jednak si popletl datum (měl objednané díly až na další víkend), a také již omezil své obchodní aktivity jen na bázi individuálních objednávek - nedrží tedy žádný sklad. V této souvislosti bych rád tlumočil jeho omluvu, ale zase i tak bylo hezké, že na nás nezapomněl.
Vesta - viz Georgius a jeho odkaz... Ano, byla tam, díky přítomnosti předsedy rakouského Ladaklubu (Lada Club Österreich), jenž je zároveň dealerem Lady v Horním Rakousku. Vím o ní relativně dost a ze známosti jsem měl možnost se v ní projet jak coby spolujezdec vzadu, tak jako řidič (vpředu . Je to opravdu už "dospělé" auto, prostorné, tiché (holt fungl nové auto, ca. 3000 km) a pohodlné. Toto konkrétní bylo v nejvyšší možné výbavě s několika příplatkovými doplňky (nápadná jsou zejména nestandardní kola), z nichž bych přitom coby konzervativec některé i rád oželel (trapnosti typu dešťový senzor...). Pro hračičky disponuje všelikými dnešními elektronickými hejblátky, podle mého spíše snižujícími, než zvyšujícími bezpečnost jízdy, tedy pozornost řidiče. Motor 1,6 l jsem ze zdvořilosti testnul jen s citem, takže snad jen zrychlení při IV.rychlosti se zdálo trochu vágní. Brzdy se zdají dostatečně dimenzované, řízení příjemné, citlivé, s dostatečným rejdem, tlumení ok. K pohodlí řidiče přispívá podélně i výškově (elektricky) stavitelné sedadlo + volant podélně i výškově plynule a v dostatečném rozsahu. Příjemně tuhá, ne tvrdá sedadla, vzadu bez "moderní" lavice. Vyšší postavy vzadu při zcela vzpřímeném posezu (což není standardní při delší jízdě) a záklonu hlavy se mohou lehce dotýkat stropu před oknem. Nevýhodou je provedení opěrek hlavy vpředu, stavitelných jen výškově, s fixním úhlem natočení okolo horizontální osy. Řada drobných vychytávek je inovativní - např.výstup od klimatizace do úložného boxu u spolujezdce, příjemně silný věnec volantu (na dotyk vnímám jako neutrální) je osazen různými ovladači. Klasická výtka k plastům palubky - žádná hrůza, u západních modelů to většinou nikoho nepohoršuje, takže prakticky standard, navíc v jinak pěkně provedenému interiéru to není převažujícím dojmem.
Cena tohoto kusu výrazně přesahovala 11 000€, dodávka auta od objednání u německého dovozce cca. 3 týdny. V motorovém prostoru na pohled poměrně dost místa, klasický plastový dekl se dá sejmout jedním pohybem. Tolik mé první dojmy z přímého kontaktu s novou Ladou. Otázkou je, zda Vesta přesvědčí více potenciálních zájemců o novou Ladu k přechodu do vyšší třídy automobilů i cenové hladiny, protože tradičně "levné a dobré auto" (i když ani u nás to v minulé éře žigulíků neplatilo) už to není. Tak doufejme, že snad zůstane jen dobré
Osobně mě poněkud zaskočil relativně malý zájem o oba na srazu premiérově představené nejnovější modely Lady, tedy jak Vestu, tak menší Grantu. Stará modelová řada Lady se nezadržitelně posouvá do kategorie veteránů-youngsterů, a tak bych očekával i větší zájem o její nástupce do běžného provozu. Možná, že se zvýší až po dostupnosti těchto aut "z druhé ruky".
Příjemným překvapením srazu byl po loňském extempore v kempu celkově pohodový průběh jak na letišti, tak ukázněnost během hezké spanilky (chybělo bohužel blokování křižovatek vozy VB, m.j. kvůli problémům v radiospojení). Délka trasy byla zvolena jako kompromis mezi těmi, kdo ji jezdí rádi a těmi ostatními. Čas od času, tedy rok od roku, se snad podaří vyhovět i požadavkům na delší trať. S povděkem kvituji téměř vzorné oba večery v kempu, tak by to mělo být. Díky tedy všem obětavcům, kteří se na přípravě srazu spolupodíleli.
Naproti tomu dost rozpačitým dojmem zapůsobila závěrečná řeč předsedy našeho klubu, jenž se distancoval od další účasti na organizaci srazů. S ohledem na to, že srazy jsou v podstatě jedinou aktivitou klubu (jenž ostatně nesplnil podmínky přeregistrace z o.s. na spolek, resp. zapsaný spolek podle zákona), vyvstává zde logicky otázka, jak kromě diskuze o hledání nových impulzů a o odstranění srazových stereotypů, posunout i organizaci a práci vedení klubu dál. J.