Stránka 2 z 4

Re: partX: Brzdy

Napsal: stř zář 28, 2016 15:52
od Majo
take nepoznam, daj link, keby to boli ATE, tak nie je o com...
https://majoauto.sk/front/tecdoc/product/default/43352

Re: partX: Brzdy

Napsal: stř zář 28, 2016 16:23
od Vašátor
Majo, to jsou tvoje autodíly? :mrgreen:
Otázkou je, zda je to ATE samostavné. Já takto kupoval ATEčka Luďkovi a přišli nesamostavné.

Re: partX: Brzdy

Napsal: stř zář 28, 2016 19:51
od Viko
Ja to chápem tak, že valčeky priemeru 20,64mm sú samostavy a valčeky 19,05 nie. Ja osobne mám cifam vzadu aj hbv. Jedinú pripomienku k nim mám, že by mohli na odvzdušnováky dávať tie gumené čapičky a na HBV prachovku aby to človek nemusel zhánať inde. :roll:

Re: partX: Brzdy

Napsal: stř zář 28, 2016 21:00
od valda1971
Viko.........."20,64mm sú samostavy a valčeky 19,05 nie"
Průměr nemá se samostavy nic společného, mám v zásobě oba průměry bez samostavů.

Re: partX: Brzdy

Napsal: stř zář 28, 2016 21:54
od Křečík Barbuška
Ate 24.3220-1103.3 jsou samostavné, mám je na sedmě a spokojenost.

Re: partX: Brzdy

Napsal: čtv zář 29, 2016 06:03
od Majo
oni sa na pohlad lisia tou kovovou castou co trci spod gumiciek(konce valcekov ktore sa zapieraju do pakni). samostavy to maju male a skosene, stary typ to ma rozsirene....co som ja mal v rukach tak ten tvar z neznamych dovodov dodrziavali vsetci vyrobcovia...

Vasku a vies ze som tam chcel napisat "nie, nie su to moje autodiely"? :-D

Re: partX: Brzdy

Napsal: pát zář 30, 2016 10:16
od corsair
Tak budú to Brembo valceky nakoniec. Samostavné by mali byť, je to, že vraj novší typ. Pakne sú rovnaké aj na všetkých ladách? Alebo ku iným valcekom iné pakne?

Re: partX: Brzdy

Napsal: pát zář 30, 2016 10:59
od Luděk Musil
Pakny pro 01 - 07 jsou stejný, tedy aspoň rozměrově. Pouze 03 a 06 měly v paknách samostavy. L.

Re: partX: Brzdy

Napsal: pát zář 30, 2016 11:19
od corsair
Samostavy v paknach nahradia samostavy vo valcekoch?

Re: partX: Brzdy

Napsal: pát zář 30, 2016 11:32
od Luděk Musil
Ano, ale :idea:
Tyto pakny (O3/06 se samostavy) jsou poněkud atypické a nedostatkové zboží, nemluvě o tom, že je nutno použít i jiný brzdový štít.
To už bych radši měnil (původní) samostavné pakny za (nové) samostavné válečky :idea: . L.

Re: partX: Brzdy

Napsal: pát zář 30, 2016 11:55
od corsair
No v... jednom i. Obchode ich majú. Budu brembo valceky tak dúfam že budú to samostavne keď budú tak ich odfotim

No a ešte taká podotazka. Čo robia tie samostavy?

Re: partX: Brzdy

Napsal: pát zář 30, 2016 12:13
od Luděk Musil
A sakra ... :roll: .
Vždyť je to vyjádřeno už názvem: samostav = sám staví.
Tedy nastavuje vzdálenost mezi brzdovou čelistí a bubnem tak, aby byla minimální/optimální a při šlápnutí na pedál nešel tento někam do hloubi na podlahu a třeba i skrz (podlahu).
Po stránce techniky je to řešeno tak, že uvnitř válečku jsou rozpěrné kroužky, ty jsou spojeny s těmi válečky co se opírají o pakny. A když opotřebením paken a bubnu vznikne větší vůle - tak válečky vyjedou víc, popotáhnou ssebou rozpěrné kroužky a následně už tolik nezajedou zpátky (rozpěrné kroužky je nepustí) a takto vymezí (samy nastaví) minimální/optimální vůli mezi čelistí a bubnem.
Tlak vyvíjený (pedálem) brzdovou kapalinou dokáže tyto rozpěrné kroužky potlačit, ale tah/síla vratné pružiny mezi čelistmi už taková není, aby je dokázala vrátit. V tom je princip samostavu.
L.

Re: partX: Brzdy

Napsal: pát zář 30, 2016 12:19
od corsair
Dakujem. Myslím že už si viem predstavit aj ako to majú samostavne pakne.

Re: partX: Brzdy

Napsal: pát zář 30, 2016 12:24
od Luděk Musil
Upřímně řečeno, myslím že nevíš.
Protože princip samostavných paken je (úplně) jiný. Sice jsem o tom četl, viděl obrázek, měl to na autě ... ale nepochopil jsem to. L.

Edit: zde píše o samostavech Tůma: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/287.htm
Edit 2: zde píše o samostavech Jeršov/Jurčenko: http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/166.htm a http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/167.htm

Re: partX: Brzdy

Napsal: sob říj 01, 2016 06:31
od Jan Vaníček
Samostavy na paknách fungují také na principu tření. Jen se tam "netřou" rozpěrné kroužky o vnitřek válečku, ale železné kroužky stahované velmi silnou pružinou se třou o "plech" pakny.Jednou jsem to rozdělával, myslím si, že tam je ještě nějaké "zvrásnění" povrchu. U některých typů paken tam mezi "železo" byl vložen kroužek z materiálu připomínající brzdové obložení, aby to "zadření" bylo echt. Brzdové štíty musí být samozřejmě jiného typu - s kolíky. Funguje to velmi spolehlivě. H