Stránka 2 z 4
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: úte črc 26, 2016 13:10
od Honza854
Pokud je to něco, co neběželo dlouho, tak nejdřív rozjet na benzín. Plyn je mnohem víc citlivý na směšovací poměr a zapalovací soustavu. Řada motorů za jinak stejných podmínek (např i jen špatný odtrh elektrod svíček) není schopna běžet na LPG, ale na benzin vcelku jo. Tak je to i s nastavením základního předstihu i s rozptylem předstihu, sílou jiskry (tedy hlavně zapalovacím napětím) atp. Asi by se hodilo skutečně po vymontování svíček z a protočení motoru, při ucpání otvorů prsty zjistit kompresní horní úvrať prvního válce, pak správně otočit rozdělovač tak, aby pálil v této poloze, dát ho na pět stupňů a pak při vyndaných svíčkách zkusit jednotlivými kabely zapálit na kostru motoru (třeba o hlavu apod.), při protáčení startérem. Zážeh by měl být silný. Pak připojit kabely, opřít je tělem o hlavu motoru a kouknout, zda pálí (opět silná mlaskavá jiskra), pak je zašroubovat. Sundat těleso čističe paliva, napumpovat benzín, nastříkat ho akcelerační pumpičkou (měl by být vidět a slyšet paprsek (otevřený sytič)), očuchat, zda to i benzínem smrdí a pak zkusit zastartovat. Pokud neblafne, pak zkusit stříknout injekční stříkačkou do sání karburátoru a zastartovat, nebo ještě lépe, nechat jednoho člověka startovat a stříknout to tam při otáčení motoru startérem. Mělo by to blafnout. Pokud ne, pak hledat dál v zapalování, nejlépe změřit skutečné napětí mezi hlavou motoru a zapalovacím kabelem svíčky při zážehu a stroboskopem zjistit, při jakém úhlu skutečně pálí a jaký je rozptyl (vše souvisí se vším - i zakouslé olejové čerpadlo nadělá neplechu v předstihu). Pokud motor po vstřiku stříkačkou blafne, tak na stojícím motoru sundat pět horních šroubů karburátoru a sundat vrchní víko a zkontrolovat, jestli je jakžtakž dostatečná hladina v plovákovce. Pokud nebude, hledat, proč není (ventil, ale spíše neteče do karbu, pokud bude, sundat karburátor, pořídit opravnou sadu a vyměnit membránky, trysky, vzdušníky, ventil s plovákem, sítko a hlavně seřídit plovák na správnou hodnotu... Pak by to po smontování mělo chytit a je třeba ladit. No a po rozježdění auta na benzín (je schopné ujet v poho cca 30 km v kuse), začit ladit provoz na LPG (obvykle membrány reduktoru na výměnu, vyčištění prostor apod.).
Ovšem jsou to rady od stolu... Že?
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: úte črc 26, 2016 16:14
od Dachlmen
Luděk Musil píše:Dachlmen píše:Neslíbí, vystřelí ...
takže špatný předstih. L.
Pravděpodobně jo, ale je mi divný, jak by se stáním moch rozhodit? Do odstavení jezdil v pohodě ..
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: úte črc 26, 2016 17:57
od Vašátor
Ne ne ne ... přiznávám, že jsem to napsal nesrozumitelně. Mysle jsem to ovšem tak, že i kdyby byl systém ekonomizeru totálně v háji, pod plynem (myšleno se sešlápnutým plynovým pedálem) by motor normálně nastartoval. Akorát by nedržel volnoběh.
Ad dlouhé stání, vyčistil jsi rozdělovač, především kontakt kladívka? Zoxidované kladívko změní úhel sepnutí, což ovlivní i předstih. Nicméně nebylo by to nic zásadního, auto by sice špatně, ale nastartovalo.
Vrátím se ovšem ještě k mé myšlence, kterou jste tady všichni vesele zaignorovali
Pokud motor dlouho stál a vůz nebyl zrovna dvakrát dobře uskladněn, mohou nyní zůstávat pootevřené ventily. Pokud totiž motor stojí, ventily jsou v různých polohách, některé zavřené, jiné pootevřené, další otevřené naplno. A už jste viděli jak vypadají ventily a hlava, jde-li do motoru vlhkost? Hliníková hlava a sání zoxidují, na dosedacích plochách ventilů se utvoří rezavá zoxidovaná vrstva, stejně tak i na stopce ventilu. Na takovém motoru pak ventil prostě a jednoduše nezavře, motor nemá dostatečnou kompresi a pokud přecejen palivová směs chytne, tak to pootevřeným ventilem střelí.
Jako příklad přikládám Moskviče
https://www.facebook.com/269990472275/p ... =3&theater
Za mne tedy ještě změřit kompresy...
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: úte črc 26, 2016 18:06
od Honza854
Jj, je to i o tom zminenem ucpani komor prstem pri vyndanych svickach. I rukavice se pri unikajicim tlaku z valce okolo prstu neprijemne ohreje... Samozrejme tlakomer je tlakomer...
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: stř črc 27, 2016 11:52
od Majo
O 180' prehodene svieckove káble? Vymen 1 so 4 a 2 s 3 a nakopni to
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pát srp 05, 2016 09:20
od Dachlmen
Vašátor píše:Ne ne ne ... přiznávám, že jsem to napsal nesrozumitelně. Mysle jsem to ovšem tak, že i kdyby byl systém ekonomizeru totálně v háji, pod plynem (myšleno se sešlápnutým plynovým pedálem) by motor normálně nastartoval. Akorát by nedržel volnoběh.
Ad dlouhé stání, vyčistil jsi rozdělovač, především kontakt kladívka? Zoxidované kladívko změní úhel sepnutí, což ovlivní i předstih. Nicméně nebylo by to nic zásadního, auto by sice špatně, ale nastartovalo.
Vrátím se ovšem ještě k mé myšlence, kterou jste tady všichni vesele zaignorovali
Pokud motor dlouho stál a vůz nebyl zrovna dvakrát dobře uskladněn, mohou nyní zůstávat pootevřené ventily. Pokud totiž motor stojí, ventily jsou v různých polohách, některé zavřené, jiné pootevřené, další otevřené naplno. A už jste viděli jak vypadají ventily a hlava, jde-li do motoru vlhkost? Hliníková hlava a sání zoxidují, na dosedacích plochách ventilů se utvoří rezavá zoxidovaná vrstva, stejně tak i na stopce ventilu. Na takovém motoru pak ventil prostě a jednoduše nezavře, motor nemá dostatečnou kompresi a pokud přecejen palivová směs chytne, tak to pootevřeným ventilem střelí.
Jako příklad přikládám Moskviče
https://www.facebook.com/269990472275/p ... =3&theater
Za mne tedy ještě změřit kompresy...
Kladívko, palec, víčko, všechno je nové ... S tou hlavou by to mohlo být, zkusím tlaky změřit, mám tu ještě jednu 06 a ta má po 7 letech podobnej problém. Na druhou stranu, měl sem tu i 03, která 10 stála na zahradě, když sem jí objevil tak byla po vanu v hlíně a po né moc složitém oživení chytla i bez sytiče jak hodinky, tak je mi to divný.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pát srp 05, 2016 12:09
od Jimmi
Mmchdm. ten ekonomizér, o kterém tu byla řeč, nenahrazuje on u novějších karburátorů přesně tu funkci elmag. ventilu? S tím, že navíc přidává funkci vypínání přívodu benzínu při uvolněném pedálu a otáčkách vyšších než volnoběžných.....?
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pát srp 05, 2016 15:31
od Dachlmen
Karburátor vypadá takto, když to zrovna náhodou vystřelí tak do karburátoru.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pát srp 05, 2016 16:59
od Mikeš
Pokud to střílí do karburátoru je to chudá směs,pokud do výfuku tak bohatá směs.
Takže je to asi chudý(pokud se teda totálně nerozhodil předstih),koukni na trysku volnoběhu,vyznačeno na obrázku červenou šipkou,je to držák trysky,vyšroubovat,tryska je zasazená v něm-jde vytáhnout
vyčistit,možná bude zarostlá bordelem.
Dále by to chtělo pořádně ucpat ten velký nátrubek na sacím potrubí-je to podtlak k posilovači který to auto asi nemá,taky by to mohlo mít vliv na funkci.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: sob srp 06, 2016 12:04
od JmJ
Tohle neni 21053. Tohle je 2105 s ozonem bez ekonomizeru.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: sob srp 06, 2016 14:42
od Dachlmen
Majo píše:O 180' prehodene svieckove káble? Vymen 1 so 4 a 2 s 3 a nakopni to
Tak si měl pravdu! Tomuhle sem snad ani věřit nechtěl, ale i tak sem to zkusil. Sice nechápu jak je to možný, ale po přehození běží jak hodinky.
Takže přátelé díky za rady, teď du pro změnu rozhejbávat 2106 co má podobný problémy
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon srp 08, 2016 11:29
od Jimmi
Na víčku rozdělovače to pořadí většinou bývá napsané. Není radno to ignorovat
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon srp 08, 2016 11:36
od Dachlmen
Jimmi píše:Na víčku rozdělovače to pořadí většinou bývá napsané. Není radno to ignorovat
Jenže teď jsou naopak, než podle pořadí!
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon srp 08, 2016 12:04
od Luděk Musil
Trocha teorie v pořadí zapalování při poloze kliky 0 - 180 - 360 - 540 stupňů, tedy momenty, kdy svíčka "pálí":
1 - 3 - 4 - 2
3 - 4 - 2 - 1
4 - 2 - 1 - 3
2 - 1 - 3 - 4
Na tomto se nic nezmění a pokud se toto pořadí změní - nenastartuješ.
Dachlmen píše:Jenže teď jsou naopak, než podle pořadí!
Všimni si pořadí na 1. a 3. řádku (dtto 2. a 4. řádku). Použiju Tvé slovo: jsou NAOPAK.
V praxi to znamená, že máš rozdělovač, tedy spíše palec, posunutý o 180 stupňů a proto jsi musel i kabely o 180 stupňů přehodit, aby jsi nastartoval.
Základní nastavení je:
- ryska na klikové řemenici je v 0 stupňů
- tečka na vačkovém kole je proti nálitku na tělese vačky.
- palec rozdělovače ukazuje na vývod 1. válce
Kdyby jsi (nyní pro kontrolu) provedl první dva body základního nastavení a potom sejmul víčko rozdělovače - zjistil by jsi, že palec ukazuje na vývod 4. válce.
Uff ... jednak doufám, že jsem to napsal správně (přece jen už jsem kladívkové zapalování nějakou dobu nedržel v ruce) a druhak, že jsem to napsal srozumitelně. L.
Re: Motor 21053 nestartuje
Napsal: pon srp 08, 2016 19:19
od Vašátor
Ludku, spravne jako vzdy