Dělejte si, co chcete, pánové. Ovšem někteří z vás se tu velmi, ale velmi zásadně mýlí.
Například v tom, že ať dám na auto jakýkoli tlumič, bude tlumit stále stejně. To je blábol hodný dementa. Mám osobně vyzkoušeno, že právě na typu použitého oleje v tlumičích záleží velmi zásadně. Například tak, že s novými tlumiči ruské výroby jsem zatáčku neprojel rychleji než sedmdesátkou. Novými tlumiči renomované značky jsem si troufnul skoro devadesát - pak mi začal zadek odskakovat. No a když jsem ty ruské tlumiče vzal a použil do nich zcela jinou kapalinu, tutéž zatáčku jsem jel kilo deset pod plynem a auto drželo jako přibité.
Další holý nesmysl, který tu padl - že někdo dokáže poznat stupeň opotřebení svých tlumičů. To fakt neumí ani Čuk Norys - leda bys, milý Jimmi, věštil z křišťálové kouličky
. Jinak totiž poznáš pouze totálně mrtvý tlumič, z něhož dejme tomu utekla kapalina a který při každém průjezdu zatáčkou vyhazuje prdel vozu jako splašené telátko. Víc opravdu poznat nemůžeš, nekrm nás vtipnou kaší.
Co degraduje na uzavřeném oleji? Inu, řekl bych, že totéž, co degraduje na uzavřeném benzinu nebo naftě. Nalej si zcela plný kanystr s benzinem (zcela plný, aby po jeho uzavření uvnitř nezůstal vůbec žádný prostor pro vzduch). A tento benzin za několik měsíců (nemusíš ani čekat zmíněných pět let) přelej do nádrže auta a zkus na něj jezdit. Uvidíš, jak zůstal fresh. Olej, stejně jako pohonné hmoty a další maziva, jsou ropné látky, které podléhají zkáze - jako úplně vše, co se ve vesmíru nachází.
Takže si tu diskutujte, jak uznáte za vhodné, a myslete si o mně, že tu plácám kraviny. Jak chcete.
Výměna oleje v sadě čtyř tlumičů (pokud bych použil "svůj" olej) nevyjde na víc než dvě, možná tři sta korun. To je pade- až sedmdesátpět na tlumič. Investice, která pro nesrovnatelně vyšší bezpečnost a ovladatelnost auta nestojí ani za řeč.
Kelfik: Pokud se rozhodneš pro výměnu oleje v tlumičích, pak hleď pouze k tomu, jak snadno půjdou rozebrat. Některé mají na zátce ploché zářezy na plochý klíč (č.24 nebo 27) - ty jdou otevřít nejlépe. Jiné mají dírky, kam by měl pasovat klíč na rozbrušovačku - ty jdou otevřít špatně, protože jsou dotažené tak, že ten klíč většinou zničíš.
Olej do tlumičů určitě vícerozsahový - podobně jako u motorového oleje. Já jsem používal SAE 15W/30, ale samozřejmě lze si vybrat z mnoha viskozit.
Repasované tlumiče jsou naprosto vždy lepší, než když koupíš tlumiče nové (a je jedno, od jakého budou výrobce). Mnohokráte vyzkoušeno.....