Stránka 2 z 2

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: úte kvě 12, 2015 19:41
od camlik
Já samozřejmě vím že 30 let staré auto není vhodné na denní dojíždění do práce. Za ty peníze co do toho vrážím bych si mohl koupit něco modernějšího. Mám ale rád staré auta , chci to mít zároveň jako hoby do dílny. Stejně auto vytáhnu dvakrát do týdne na nákup nebo na výlet a to podle mě žigulík bezproblémů zvládne. Zvlášť když je mi celkem jedno kolik nasypu peněz a času do údržby/servisu a ta práce na autě mě baví. A za rok dva tři půjde žigulík do důchodu a pořídím nějaké modernější přibližovadlo toť můj plán.

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: úte kvě 12, 2015 19:57
od Křečík Barbuška
A hranateho kombajna stari 27 let nechces? Masli tedy tucne konto :snakeman: .

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: úte kvě 12, 2015 20:02
od camlik
Hranatý a ještě kombík tak to né, to mi není po chuti :D Konto zase tak tučné nemám, ale na leštěnku si našetřím a udržet ji v super stavu si myslím taky dokážu ... a až mě začne štvát pořád se v tom vrtat tak koupím nějakou moderní spotřební ludru a žigulík půjde do výslužby jako veterán.

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: úte kvě 12, 2015 20:04
od Jan Vaníček
Nedávno tu byly za rozumný prachy na prodej dvě pěkné 07, myslím, že by to byla výborná alternativa. A papíry nemusíš likvidovat, jsou tu aktuálně shánĕny. Honza

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: úte kvě 12, 2015 21:07
od camlik
Jj papíry už se shánějícím domlouvám ... 07 by taky nebyla uplně marná, mám zase na 06 v podstatě vše kromě kastle tak by to možná byla škoda ... ale 2106 se mi stejně líbí nejvíc no ještě se uvidí :)

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 00:54
od Marťas
S nákladností renovace mají kluci samozřejmě pravdu, ale to denní používání bych zas tolik nedémonizoval.

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 05:20
od Jan Vaníček
Však Ti na 07 z 06 z mechanických dílů bude pasovat vše, motor si tam můžeš dát 1,6, co máš a ceny tam byly okolo 20 tis, odkazy byly tady v inzerci max. 2 týdny zpět. Honza

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 10:46
od tomass
Camliku, Sid a Luděk mají pravdu, že je takového auta škoda na denní ježdění. Taky nebudu mít skutečného veterána i když se toho věku možná dožije. Zhruba před 3 lety jsem v zimě v mrazech jezdil krátký cesty do práce. Spotřeba 15 až 17 litrů plynu na 100 km. Automatický sytič se mi vypínal až když už jsem dojížděl k práci. I kdyby byl ruční, pořád je to se studeným motorem a dostaneš se třeba jen o 2 litry plynu níž, případně u benzínu 12-14 litrů a za chvilku si začneš stěžovat nejen na spotřebu. Když jsem viděl, jak to auto krátkými cestami trpí, včetně spojky i kvuli sytiči, tak jsem to po necelých 2 měsících vzdal a koupil malý hopsadlo na cesty do práce, kde se vejdu u hopsadla mezi 6-7 litru (léto-zima) benzínu u cest se skoro studeným motorem.
Lady v době své největší slávy najezdily většinou u průměrného občana často zhruba za 10-15 let životnosti 2x 40 "běžných" startů (víkendů) x těch 10-15 let, tedy "základních cest" a pár dalších cest k tomu. Někdo jezdil ještě víc, někdo méně. Tak už to má většina aut svým způsobem odježdíno.
Použití 1x až 2x za týden na středně dlouhé i delší cesty je pro veškeré ústrojí na autě vhodnější, než na krátké vzdálenosti.
Jestli opravdu uvažuješ o autě na rok a pak dát pryč, tak myslím, že je to zbytečná ztráta času a vyhozené peníze a tolik času bych si přál mít. :D
Na Tvém místě bych hledal na hopsání jednoduché auto do 10 let stáří, co má podle všech znaků málo naježdíno, bez koroze, ideálně po prvním majiteli a pokud možno ne po dámě. Dámy prominou, ale je o dost větší šance, že nebude připálená spojka a rozvrkočeno, nebo zanedbáno spousta hejblátek. :D

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 10:57
od camlik
Já se asi pořád nemumím srozumitelně vymáčknout. Takovéto moderní přibližovadla už jsem měl asi tři, všechno starší japonské auta se spotřebou 6-7l, s minimálními nutnými investicemi do oprav a údržby a až budu potřebovat s autem denně jezdit tak si pořídím další. Nejsem až tak uplně mimo =) Auto momentálně v podstatě na nic nepotřebuju, do práce autem nejezdím, v létě jezdím z 90% na motorce. Žigulíka bych měl hlavně jako velký merkur do garáže, na výlety a občas na velký nákup. Každopádně ho nebudu trápit pojezdy 5km po městě v tuhých mrazech :D Nakonec to asi vyřeším nějakou pěknou zachovalou 2107.

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 11:07
od Jimmi
Já Camlika naprosto chápu. Ta motivace je dobrá.

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 11:45
od Vašátor
Já Camlika také pochopil, nevím proč ne ostatní :mrgreen:

Co se týče toho, že pěkná 2103 či 2106 v A1 stavu na minimální "pucovací a servisní" práci nejde pod 50 000kč sehnat, je nesmysl. Ano, na inzercích se prodávají mnohem dráž, ovšem reálná prodejní cena je jinde. Jeden nejmenovaný člen tohoto fora by mohl vykládat ... jak se nádherná 2103 ještě se "žraločí" maskou začala prodávat přes 50 000kč a za kolik ji tento člen po půl roce koupil ... Chce to hledat a nepropadat panice. :wink:

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 11:48
od tomass
Tak jsi se vymáčknul. :D Tak na tohle se Lada hodí. Akorát by to chtělo ve stavu na delší horizont, než ten 1 rok.

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 21:14
od Sid
Tak Vašku ono asi sa nerozumieme správne, ale to čomu ty hovoríš stav A1 do 50 000 korún je pre mňa vrak. Ja sa bavím o skutočne zachovalých exemplároch s nájazdom tak ideálne do 40 000 km, kde sú všetky diely ešte pôvodné.. Proste takmer nové auto. A tie sú zriedkavé. Ako dá sa, nám sa náhodou a vďaka Ger007 podarilo zohnať 21061. Má 31 tisíc km a ruské gumy obuté vo fabrike. Vonia novotou, sedadlá akoby na nich nikto nesedel... A cena necelých 1000 euro. Ale to bolo v 2011 tom. A od človeka, ktorý ani presne nevedel, že to auto má tak vysokú hodnotu. Čiže výnimka, ktorú som spomínal.... A tých áut je už len pár. Tomuto hovorím stav A1 s minimálnymi nákladmi. A ak na také auto natrafíš niekde a bude do 50 tisíc korún, tak ho hneď beriem... Na inzerátoch idú od 4000 euro hore... Podľa ročníka a farby..

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: stř kvě 13, 2015 21:43
od Vašátor
Side, kdyby jsi ten "vrak" viděl, poslintal by sis nejspíš košili :mrgreen: . Samozřejmě, nejsou to rohlíky aby bylo možné krásný vůz koupit během jednoho dne hledání. Ovšem 4000EUR? Vsadím se, že většina vozů za tuto cenu by tě v reálu ani nezaujala, protože to jsou předražené kusy od překupníků...

Re: Koroze - vyvařit či nevyvařit to je oč tu běží

Napsal: čtv kvě 14, 2015 06:41
od Sid
Vašku, ako píšem, to bola ojedinelá výnimka, čo sa náhodne vyskytla. Čo vidím inzerciu, ( a sledujem ju často, tiež som priekupník) , do 2tisíc EUR sú vraky. Od 4000 začínajú pekné kúsky. Začínajú... A končí to pri 10 tisícoch... Áno, je to od prekupníkov... Zjednať sa dá niečo vždy, ale zo 4-5 tisíc nespustí nikto na 1000... To by musel byť zúfalý. A keď niekto naozaj chce, tak to proste zaplatí, lebo iná cesta nieje. :mrgreen: Takto to funguje... Už teraz, keď som získal skúsenosti, čo to je stavať z vraku auto, kde musí byť každý detail identický viem, čo to obnáša. Ale chcel som to, tak som do toho išiel. To vybudovanie si vzťahov a kontaktov, cestovanie kvôli nd, tá práca a to množstvo zabitého času, keď to zrátam... Aj za 10 tisíc EUR som si mohol kúpiť od priekupníka a ešte by som ušetril... Ale tak mňa to zatiaľ celkom baví a nechýba mi to. A ak ma to baviť prestane, tak vždy si tú uloženku možem kúpiť....