Stránka 2 z 2

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: pon led 26, 2015 15:07
od tomass
Corsaire, pochlub se: přední pneumatika ? Kolik měla najeto a jak stará ? Značka a druh pneu ?

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: pon led 26, 2015 15:28
od corsair
No... Jedna sa o zimny protektor VRANIK (ja viem, "usetril" som) kupeny a instalovany v decembri 2014, takze to pojde na reklamaciu, len na com budem zatial jazdit... rezervu mam 175/70

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: pon led 26, 2015 16:20
od JmJ
hmm, to nepotesi. ale stat se muzes lecos, je to jen vyrobek. nevim, co to stoji nove, ale rozumna zimni treba nokian prijde na cca 1000 Kc, coz mi za novou gumu prijde rozumna cena.

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: pon led 26, 2015 18:33
od Luky
Třeba já proti protektorům na osobáku nic nemám. Letní jsem měl protektory vždy a se zimníma protektorama se vzorkem OR 32 mám dobrou zkušenost. Na náklaďák mi protektor nesmí ani páchnout, po zkušenosti typu:tak jenom dojezdi ty protektory a na zimu dostaneš funglovky, ale samo sebou pobouchaly dřív :roll:

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: pon led 26, 2015 20:27
od Majo
protektor je vzdy risk. Keby si mozes dodat svoje kordy a na ne ti natiahnu protektorovanu vrstvu ok, ale ked to natiahnu na kordy, ktore su uz na pokraji nervoveho zrutenia.....

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: pon led 26, 2015 20:47
od radek mb
Protektory bych si na předek nikdy nedal. Cenový rozdíl oproti normálním pneu je zanedbatelný a pocit klidu k nezaplacení.

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: úte led 27, 2015 10:57
od tomass
Majo, naprosto s Tebou souhlasím. Dřív se vždy dával protektor na vlastní kordy. Později se musel dodat kord a výměnným způsobem jsi dostal hned do ruky jiné pneu už s protektorem. Ani v prvním případě nebyla jistota, že máš svoje kordy a nedošlo k záměně. Hlavně cena protektoru pod polovinu ceny nové pneu bývala kdysi vcelku zajímavá. Alespoň taková byla praxe celá 80. léta v síti Barumu. S posledním protektorem na zimní vzorek, kdy se v zápětí objevila boule na boku pneu už táta definitivně skončil s protektorováním. Dříve bývaly malé nájezdy na kordech a protektorovalo se 2x, dnes si myslím je risk i první protektor s ohledem na nájezdy pneumatik i přes skutečnost, že jsou protektory na výrazně vyšší úrovni, než bývaly tenkrát. Tenkrát byla boule zcela ojedinělá závada a široko daleko jsem neslyšel o jiné. Každopádně u silnic se povalovaly vcelku běžně oddělené části vzorku protektorů od osobáků. Kord měl tenkrát najeto 15-25 tkm, víc nebylo obvyklé. Dokonce na přední nové pneu OR6 táta najížděl kolikrát jen 8 tkm, kdy byly sjeté pneu po stranách a jinde byl vzorek vpořádku. Šly na protektor a dozadu. Dneska je vyjímka, když najedeš na pneu pod 40 tkm, spíše 40-60 tkm úplně běžně. Protektor nestojí pod polovinu ceny nové pneu jako tomu bylo dříve. V tom všem bude ten podstatný rozdíl a vyšší riziko pro jízdu na protektoru, protože každá dnešní guma to má už když je sjetá poprvé vlastně celé dávno za sebou......

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: úte led 27, 2015 12:24
od Vašátor
Dokud lze sehnat zimní Kleber Crisalp 165/70 R13 za 800kč, o protektoru nebudu ani uvažovat. Vraník je sice považován za jeden z těch lepších protektorů, nicméně vzorek vydrží polovičku toho, co neprotektor. Já jezdím na Kleberu a nemohu si je vynachválit :)

Pokud má pneu opravdu velkou nevývahu, Vraník reklamaci (snad) bez problému uzná. Už jsem s nimi jednu reklamaci řešil a přístup měli dobrý.

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: úte led 27, 2015 14:25
od valda1971
Já mám zimní Vraníky a když jsem je kupoval, jeden nešel hned vyvážit. Tak jej vyměnil, mám je ještě ze 112 a spokojenost. Třeba mám štěstí...

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: úte led 27, 2015 15:28
od tomass
Vašátor píše:Dokud lze sehnat zimní Kleber Crisalp 165/70 R13 za 800kč, o protektoru nebudu ani uvažovat. Já jezdím na Kleberu a nemohu si je vynachválit :)
Vašátore, jaký z těch Kleberů máš ? Možná mají porůznu různí prodejci na netu pomíchaný fotky....
Crisalp http://www.e-pneumatiky.cz/Pneumatiky/Kleber-KRISALP-HP mi podle vzorku přijde jako obdoba marketových pneu, které mají dle testů výrazně delší brzdnou dráhu. Ono je to samozřejmě i směsí, nejen podobným vzorkem.

Crisalp HP2 http://www.e-pneumatiky.cz/Pneumatiky/K ... RISALP-HP2 se mi zdá jako výtvarně upravený starší Polaris, kde tvůrce hodně popustil fantazii.

Transalp 2 http://www.e-pneumatiky.cz/Pneumatiky/Kleber-TRANSALP-2 (na VAN) mi zase připomíná celkem Polaris 1, který jsem měl a žádný zázrak to nebyl. Skoro bych řekl, že byly horší, než starý OR6 se kterými se za všech okolností dojelo všude.

Když mi můj dvorní prodavač Kleber rozmlouval, že se vyrábí v Polsku (patrně v závodě Debicy), vyřadil jsem ho z oblasti zájmu. Připadá mi, že se Kleber snaží kopírovat prvky jiných značek. Zcela otevřeně, přijde mi, že Kleber kopíruje něco, co už se dávno opustilo a nemělo valné výsledky. Nemám s ním žádnou zkušennost, píšu co vidím a rady, které jsem dostal. Nerad bych aby to vypadalo, že pomlouvám něco co jsem nevyzkoušel. Spíš bych rád věděl, jestli má cenu ušetřit 100 Kč na gumě oproti Polarisu 3. Debica byla příšerně bídná pneumatika, tu jsem teda bohužel zkoušel.
Jako za mě, nemít Polaris 3 se kterým jsem také spokojen. Barum se sice vyrábí v Rumunsku, ale patří do koncernu, má vývoj a jako jedna z mála značek vlastní vlastní zkušebnu pneu, kterou také využívá. Tak jedinou úvahu mám na ty špunty, co se dělaly už za socialismu v Barumu a které se v současné době (bohužel) dělají jen na VAN. Ty mají obrovskou průchodnost. Na sníh, závěje, náledí, rozsolenou břečku i na bláto a na záběr jsou mimořádně dobré, nepřekonatelné. To jsem si sám vyzkoušel. Na asfaltu jsou dost hlučné a ve vyjetých kolejích se nepěkně vlní auto. Ale jsou to gumy na zimu, ne na vyjetý koleje ! Tak beru zpět, tyhle špunty už se od Matadoru nedělají: http://autobazar.hyperinzerce.cz/zimni- ... MfGBisg2b8 odkaz na inzerci, tak se dá čekat, že brzy bude nefunkční. Další odkaz, ale je to jen VAN http://www.prodej-pneu.cz/matador-mp500 ... -c-100-98n Řekl bych, že už se nevyrábějí. A od Barumu s uskočeným špuntem na boku taky nejsou podstatně delší dobu..... :(

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: úte led 27, 2015 19:00
od Vašátor
Kleber se sice vyrábí v Polsku, ale to vůbec nic neznamená. Už jen proto, že Kleber je koncern Michelin. Mám odzkoušené jak Kleber Krisalp HP, tak i HP2 , se vzorkem který jsi našel. Typ HP má do Barumu docela daleko, navíc od Polaris 1 a Polaris 2 je Krisalp tichý. Polarisky jsem odepsal velmi rychle, moje zkušenost s nimi byla taková, že je to prostě hlučná guma. Krisalp HP jsem montoval i na zadokolní Opel Omega a majitel si je nemohl vynachválit. Pokud bych měl srovnat Krisalp HP a Polaris 2 (oboje vyzkoušeno na Corse), jednoznačně volím Krisalp HP. Guma je tichá, má pěkný záběr, zbytečně nemizí a po 4řech letech je ještě měkká. A to nemluvím o tom, že všechny co jsem doposud vyvažoval, takřka nepotřebovaly závaží. Navíc k tomu všemu mají označený vyvažovací bod - kudy patří k ventilku.
Pneumatiky vždy vybírám podle recenzí od uživatelů, recenze v časopisech jsou velmi často psány na ruku danému výrobci a obchodníci zase doporučují to, na čem mají největší marži.

Re: Trasie sa počas jazdy

Napsal: stř led 28, 2015 09:30
od Luděk Musil
Předpokládám, že původní téma je vyčerpáno/zodpovězeno :idea: .
Já jsem od protektorů upustil min. před 15 lety. Rozdíl v ceně a kvalitě mi za koupi protektoru nestál/nestojí.
Momentálně mám na Felicii zimní Barum Polaris 2, hlučnost a zkušenost nemám - jezdí s ní otec. Na Ladě mám G-Y UG 8 a s ní spokojenost. L.