Stránka 2 z 2
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 18:20
od Marek
Píst má tvar kuželu!!! Vůle se měří dole, ne u dna

. Píst se směrem ke dnu dost významně zužuje, takže vůle čtyř desetin milimetru u dna je úplně normální i na zcela novém motoru.
Pokud bys chtěl dělat výbrus bloku, zvaž dobře, jestli se Ti taková investice vůbec vyplatí. Řekni si, jakou tržní cenu má Tvé auto. Pokud nevíš, já Ti napovím. Žádnou. Proto se ptám - vyplatí se Ti investovat kolem 8000 Kč jen proto, aby motor měl o kilowatt víc a o půl kila lepší kompresní tlaky?
Pokud se dělá výbrus bloku, musí se (krom toho výbrusu) koupit výbrusové písty a výbrusové kroužky. Pak musíš najít někoho, kdo Ti písty přelisuje na ojnice, protože doma to neuděláš (ani to nezkoušej). Totiž ten, kdo to dělá, musí zaručit, že ojnice při montáži pístních čepů neohne a v ideálním případě dokáže poté zkontrolovat jejich vyúhlování.
Takže ceny (odhadem): Výbrus bloku 3000, písty a kroužky 1500-2000, přelisování a vyúhlování ojnic 500-1000, poskládání motoru (pokud to nebude svépomocí s určitými riziky) 1000-1500 Kč. Ojniční šály 500 Kč. Hlavní (není nutné, ale doporučeno) 500 Kč. A to buď rád, že nemáš VW nebo PSA, tam bys mohl za součet těchto cifer udělat KRÁT 3 AŽ 5.
Půjdeš do toho?
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 19:12
od camlik
Jasně tohle všechno vím, každá sranda něco stojí. Když jsem renovoval starou ČZ 175 tak jsem do toho dal tak 35 000

Těch peněz by mi líto určitě nebylo. Auto jsem si nekoupil ani tak na ježdění ale spíš jako koníček

počítám s tím že budu ještě alespoň půl roku či víc renovovat a chci si udělat co nejvíc věcí sám a pořádně. Věc jiná, ale je že ten výbrus by mohl být uplně zbytečný. Přece jen to nemá tolik najeto. Výfuk kouřil jen za studena, klepání ze spodku jsem taky žádné nezaregistroval a jestli to žralo olej nemůžu soudit najel jsem s tím pár kiláků. Vůle 0,25 byla na vršku pístu, prostě v té části než měrka narazila na kroužek. Poznám něco ze zalití válců benzinem? Řekne mi něco jestli to proteče nebo ne?
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 19:53
od Dusan
zozen kruzky na ten rozmer co tam mas, strc do bloku a meraj medzeru v zamku, aka ma byt je v TUmovi a uvidis.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 19:56
od camlik
Super nápad elegantní a proveditelné v garáži díky

Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 21:14
od Marek
Hlavně nevyndávej písty z bloku ven. Pokud takhle staré kroužky vystřelíš z válců ven, už je nemůžeš dát zpátky, protože ztratíš kompresi. Tedy: pokud bys písty vyházel (třeba za účelem kontroly nebo čištění), budeš muset kroužky vyměnit.
Já jsem vždycky razil heslo, že pístní kroužky a šály jsou na jedno použití. Čili jakmile se vyndají z motoru ven, už je nikdy nedám zpátky. Mám k tomu své důvody.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 21:29
od dusin
0,3 měrku jsem strčil i u mého motoru.Zvládl bez problému Praha - Jerevan - Praha(10k km) bez ztráty kytičky.To bych asi ještě neřešil.Udělěj hlavu(zabruš ventily,osaď nová gufera) a užívej,dokavaď to nelehne.Mmj ten můj motor měl najeto cca 240k km,nebyl v něm moc měněný olej a vahadla spolu s vačkovou hřídelí vypadali strašlivě,chybělo na nich moře materiálu....v součtu místama snad i 1 mm
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: úte led 20, 2015 21:30
od Marek
Přesně. Já taky myslím, že na spodek vůbec nesahat. Pořádně udělat palici a je hotovo.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: stř led 21, 2015 06:48
od camlik
Dobrá kašlu na to udělám hlavu a budu jezdit

Kdyby to moc žralo olej nebo tam něco začalo mlátit tak to rozhodím znova ono to zase tak moc práce není, a hlavně to není práce to je zábava, připadám si jak děcko co dostalo nový merkur když se v tom motoru hrabu

Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: stř led 21, 2015 07:03
od Marek
K té hlavě ještě komplet nové rozvody - tedy tři kola, řetěz a napínací lištu.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: stř led 21, 2015 07:37
od camlik
Jasně rozvody už mám komplet nachystané. Jen ten tlumič kmitů řetězu mi přijde děsně slabý. Přemýšlím nějak ho vyztužit ať se zase nezlomí. Nechápu proč součástku jejíž účel je vydržet šlehu od rozvodového řetězu dělají tak slabou. že bych to zlomil v ruce

Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: čtv led 22, 2015 07:46
od Marek
Ten tam vůbec nemusí být. Navíc pokud je řetěz správně napnutý, tlumicí lišty se ani nedotkne.
Tuhle věc jsem v motoru nikdy neměl.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: čtv led 22, 2015 08:31
od camlik
Tak to je super, nebudu si s tlumičem kmitů teda lámat hlavu. Jen pro zajímavost po sundání ventilů se mi místo gufer vysypalo něco zkamenělého rozdroleného na drobky

Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: čtv led 22, 2015 10:44
od Marek
To je vcelku běžné. Původní gufera uměla ztvrdnout jako plast a pak se to vydrolilo.
Doporučuju FPM simeringy, jsou navěky. Od Elringu (553.190) vyjdou kolem sta korun celá sada.
Re: Fotoporadna - stav motoru
Napsal: čtv led 22, 2015 12:21
od camlik
Super díky za tip už mi letí na uloženku
