Stránka 2 z 2

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: pon led 12, 2015 19:49
od camlik
No a co by jste mi teď poradili s mým zázračně rozdrbaným strojem za další postup? :D

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: pon led 12, 2015 20:32
od corsair
Ja by som len vybral a znovu nasadil rozvodovu retaz ako ma byt

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: pon led 12, 2015 20:49
od Majo
to je velmi pravdepodobne. Nebol robeny vybrus motora? Napr aj ja som pri vybruse 2106 pouzil piesty pre 2105.
Keby sa piesty s ventilmi zrazili, islo by to nerovnomerne aj pri napraveni retaze, pretoze by ostavali pootvorene ventily a nemalo by to poriadnu kompresiu

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: pon led 12, 2015 20:51
od Dusan
Ani by to nenastartoval...... 5 zuboch nejde otocit motorom lebo ventili nepustia, na origo pietoch pre 1600

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: pon led 12, 2015 20:58
od Luděk Musil
Majo píše:to je velmi pravdepodobne. Nebol robeny vybrus motora? Napr aj ja som pri vybruse 2106 pouzil piesty pre 2105.
Keby sa piesty s ventilmi zrazili, islo by to nerovnomerne aj pri napraveni retaze, pretoze by ostavali pootvorene ventily a nemalo by to poriadnu kompresiu
Můžeme si v tomto případě položit i akademickou otázku: je možné, že by do řetězové 16-ky použili/instalovali (omylem) řemenový 13-kový písty? Tato otázka má smysl v případě, že motor je originál.
Ale zpátky k tématu ... . Já bych tu kontrolu rozvodu udělal. Hlavně ozubených kol, obzvláště toho na klice. L.

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: pon led 12, 2015 21:00
od camlik
Auto by mělo mít najeto nějakých 170 000 km ale historii neznám možná se tam už nějaký výbrus dělal i když jsem myslel že tam bude spíš všechno původní. Zkusím shodit řetěz zkontrolovat ozubené kola a složím to jak to má být a uvidím jak to pojede. Jen se mi to celé nějak nezdá. Blbý dotaz je nějaká možnost bez demontáže hlavy zjisti jestli jsou tam tyhle jiné písty? Třeba posvítit přes otvor pro svíčku jestli má píst nějaké vybrání nebo tak něco?

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: pon led 12, 2015 23:58
od Dusan
Ono teoreticky na vackovom kolese su 2 otvory, ale zeby sa to dalo poskadat inak o tom neviem. Pri povolenom napinaku by to aj tak nemalo preskocit, dole je zarazka aby nevypadol retaz, a hore je to koleso take velke ze si neviem predstavit zeby to preskocilo, navyse ani neviem ci je tolko miesta pod krytom hlavy.

V kazdom pripade nastavit na rysku na kluke, pozriet cez svieckovy otvor ci je piest 1-4 v hornej uvrati, ak nie potocit klukou aby bol, strcit mierky pod ventili 4 valca a uvidi sa kde je pes zakopany.

A poprosil by som foto toho zazraku

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: úte led 13, 2015 01:31
od valda1971
Rozhodně nejsem motorář, tak nehodlám radit, ale má zkušenost je jízda cca 8 km naprosto bez napínáku (celý ulítnul, cákal z díry olej, na volnoběh rachot, v tahu OK) a nepřeskočil. Namontoval se napínák, dopnul a bez nutnosti čehokoliv dalšího motor jezdil další tisíce. Motor 1200.

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: úte led 13, 2015 06:14
od camlik
Nedalo mi to a ještě jsem se ráno skočil podívat do garáže. Večer jsem se spletl, nesedí to jen o 1,5 zubu! To co jsem považoval za rysku na řemenici byl jen nějaký bordel. Takže se omlouvám za zmatky, auto není zázračné jen já pitomý :D Je možné že to dělá jen pořádně vytahaný řetěz? Případně co myslíte mohlo se to při takovéto odchylce ťuknout? Díky za rady :)

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: úte led 13, 2015 09:43
od Marek
Vašátor píše:Já docela pochybuji, že by řetěz přeskočil. Přecejen se jedná o řetěz a ne o řemen. Navíc u přeskočeného řetězu o dva zuby se motor ve většině případů již potká.
Řetěz úplně klidně přeskočí. Je to sice málo pravděpodobné, ale pokud se sejde víc aspektů najednou (vytahaný a povolený řetěz plus ojetá ozubená kola), klidně přeskočí.

Potkat se nemusí. Pokud řetěz přeskočí tak, že vačkový hřídel jde za klikovým, nepotká se to ani přeskočené o tři zuby. Naopak ovšem ano - tam stačí zub a je to. Jenže pokud to bylo povolené či vytahané, potažmo obojí, dějí se tam takové věci, že se to těžko popisuje.


Pokud se to potkalo, pozná se to již při samotném zvuku motoru při roztáčení startérem. Dobré by bylo proměřit kompresi. Ovšem jako první se musí vyměnit kompletně celé rozvody, to znamená řetěz, napínač a všechna tři kola, teprve potom řešit ostatní.

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: úte led 13, 2015 10:09
od camlik
Ok díky myslím že to asi uhlo správným směrem. Zvuk to má i teď celkem v pohodě. Udělám komplet rozvody, ve faq je na to parádní návod a pak se uvidí co to bude dělat. Díky.

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: úte led 13, 2015 13:09
od Majo
kamarata dotiahli z Rumunska na lane - zlomil sa napinak a zrazilo sa to, takze bez debaty preskoci :) Tiez to bol motor 2106(v nive)

O 1.5 zuba je to pri seriovom motore vacsinou v pohode...

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: úte led 13, 2015 15:42
od Marek
Kamošovi se nakopla 2101 před lety. Ono je to vlastně jedno, o který motor se jedná - rozvody mají v principu shodné. Dokonce myslím, že motory 2101 a 21011 jsou na to náchylnější, protože mají písty v HÚ blíž k hlavě, čili stačí jim méně k tomu, aby se to potkalo.

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: stř led 14, 2015 09:06
od Majo
A z vysokozdvihov(80kluka) su na tom najhorsie su na tom 1.5ky. Nemaju ziadne vybratie v pieste. Nie ze by 1.6 a 1.7 mali, je to skor "priehlbinka", kvoli kompresnemu pomeru, ale pri troche stastia....

Re: Přeskočení rozvodů 2106

Napsal: úte led 20, 2015 12:28
od camlik
Tak jsem motor rozhodil a nepotkalo se to :D ... to jen tak pro uplnost