Stránka 2 z 7

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: sob srp 16, 2014 06:37
od Křečík Barbuška
Proc nekde meri emise jen na volnobehu a nekde i ve zvysenych otackach?

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: ned srp 17, 2014 11:34
od Marek
Emise se měří VŽDY ve volnoběhu a ve zvýšených otáčkách. U neřízených motorů s karburátorem totiž každé měření má svůj důvod. Bohatost směsi ve volnoběhu se seřizuje šroubem bohatosti, zatímco bohatost směsi v otáčkách hladinou paliva v plovákové komoře. A navíc změna nastavení jednoho ovlivní nastavení druhého.

Abys měl jistotu, že obé je správné, musíš provést dvě měření.

Pokud někdo měří pouze jedno, či druhé, ojebává to.

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: ned srp 17, 2014 11:41
od Křečík Barbuška
To zní logicky. Nicméně tam co dlouhá léta jezdívám ne emise je dělají jen na volnoběhu. Výstupem je oficiální protokol o měření emisí. To na to není nějaký závazný jednotný předpis? Nebo se nedělají kontroly? :-)

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: ned srp 17, 2014 11:44
od Laďuša
Buď rád a nešťourej do toho :lol:

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: ned srp 17, 2014 11:46
od Křečík Barbuška
V oněch místech raději nešťourám do ničeho :D , ale přecijen mne to trošku trápí :-) .

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: ned srp 17, 2014 11:50
od Marek
Pokud Tě trápí pouze tohle, jsi šťastný člověk ;-).

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: ned srp 17, 2014 12:10
od Michal Pokorný
Buď rád, že ti to změří alespoň na volnoběh. U nás to ojebou zcela :) Stejně vědí, že by to tak jako tak prošlo, tak na co by se s tím drbali.

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: sob zář 13, 2014 08:58
od Nulašestka
Absolutně tomu nerozumím, nicméně teď jsem byl na emisích s focusem a auťák tam technik týral skoro 2 minuty na 4000 otáček. Nálepku jsem nakonec dostal, ale bylo kolem toho spousta keců, že je určitě díra ve výfuku a přisává to vzduch a nejde to tudíž naměřit a že musel jít do vyšších otáček, jinak by to neprošlo. Přitom je tam nové těsnění pod svody, převařený vlnovec, nové těsnění na spoji u katu a všude srovnané dosedací plochy a ještě dopatlané pastou na výfuky. Pouze u středního tlumiče před zadní nápravou to prdí dírami na odvod kondenzátu a to když jsem chtěl zadělat, tak mi můj mechanik naznačil, že jsem se asi zbláznil, že když to udělám, do půl roka to vyrezne...Tak nevim nevim. :?
Fakt je, že to auto smrdí hrozně a při stání jdou splodiny do ventilace. :( Nicméně žigul je v tomto směru i při nejlepším stavu věcí 10x horší (spoň tedy moje auta). :)

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: sob zář 13, 2014 12:39
od Marek
Možná se Ti to nebude líbit, ale podle mého názoru postupoval technik při měření zcela správně a buď rád, že Tě nechal jít. Kdyby byl šťoura, vyhodil Tě.

Pokud to je cítit do ventilace, výfuk těsný není. Jinak by to cítit nebylo. A pokud výfuková soustava není těsná, přisává se tudy do potrubí kyslík (vzduch), který ovlivňuje měření. A mnohdy jej ovlivní tak zásadně, že auto prostě nebude způsobilé pro provoz díky nevyhovujícím emisím kyslíku.

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: úte lis 04, 2014 15:19
od mayo456
ja mám tiež problém s EK. mám Ozon rok výroby 1980. dojdem na Ek a obsah CO mi namerá 4%. umelo to stiahnu aby to bolo v norme ale motor potom nejazdí dobre dusí sa pokiaľ nedosiahne prevádzkovu teplotu čiže pri cca 70-80°C vody nemá pravidelný chod. keď sa nastaví karb na 4% auto ide dobre. skúsil som vymeniť karburátor o ktorom som vdel že mal emisie dobre, došiel som to prekontrolovať na pracovisko Ek a tam mi ten druhý karb ukázal dokonca 6%. tak neviem. motor má 64 000 km, keď som ho kúpil emisie mal ukážkove. edno čo treba meniť sú simeringy na ventiloch ale že by tie mali taký vplav na zloženie výfukových plynov sa mi veriť nechce.

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: úte lis 04, 2014 16:03
od Marek
Měl jsi při tom měření odpojenou hadici odvětrání motoru od filtru???

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: úte lis 04, 2014 20:37
od Vašátor
Marku, můj motor má najeto 196 000km a na emisích prochází bez problému i s hadicí odvětrání připojenou ;-)

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: úte lis 04, 2014 21:42
od mayo456
Marek: nie hadicu som odpojenú nemal.

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: stř lis 05, 2014 06:09
od Majo
Vašátor píše:Marku, můj motor má najeto 196 000km a na emisích prochází bez problému i s hadicí odvětrání připojenou ;-)
tak, tak, ved predsa ked je motor OK, tak to emisie nemoze zmrsit....

Re: Karburatory a emisna kontrola

Napsal: stř lis 05, 2014 17:14
od Marek
Nesmysl. Hadice odvětrání motoru zkresluje emisní měření naprosto vždy. Více, či méně, ale vždy. Logicky musí. Je to přisávání nečistot do spalovacího procesu. A bohužel pokaždé je toho bordelu nasáváno jiné množství a jiné složení - odvíjí se to především od stáří oleje, z něhož se ten sajrajt uvolňuje. Dalším kritériem množství toho svinstva je technický stav motoru.

Aby k tomu nedocházelo, musí se hadice odvětrání motoru při měření odpojit. Je to zákonem stanovený předpis, ne můj výmysl.

U řízených motorů se nic takového dělat nemusí (ba mnohdy ani nesmí), protože tam si bohatost směsi uřídí kyslíkový senzor ve výfuku. Takže dojde-li k obohacení směsi odvětráním motoru, sonda si to vždy naladí na lambda 1. Karburátor to však neumí.


Pokud je motor dobrý, to zkreslení nemusí být nijak významné. Ale dám hlavu na to, že i u takového motoru to seřízení motoru ovlivní a pokud takový motor seřídím s hadicí odpojenou, pojede vždy lépe, než pokud se seřízení provede na motoru s hadicí připojenou. U staršího, resp. technicky horšího motoru bude samozřejmě ovlivnění mnohem zásadnější.

Já měl motor v TOP stavu a jen málokdo na tomto fóru má motor technicky lepší. Přesto pokud jsem seřídil bohatost směsi ve volnoběhu s připojenou hadicí odvětrání, nikdy to nejelo, jak by mělo.