Těsnění spojů výfuku
Moderátor: Moderátoři
Re: Těsnění spojů výfuku
To s omotáním jsem už dělal. Píšu o 4 příspěvky výše. Na Ladě je výfuk celkem brnkačka. Tenhle výfuk je oříšek....
Re: Těsnění spojů výfuku
dlouhe prispevky fakt cele nectu a navic si v pulce nepamatuju zacatek.tomass píše:To s omotáním jsem už dělal. Píšu o 4 příspěvky výše. Na Ladě je výfuk celkem brnkačka. Tenhle výfuk je oříšek....
tak musis omotat silnejsi vrstvou

co se s tim alobalem stalo? vyfoukal se ven? kdyz by ho bylo vic, tak by mel byt vice zmacknuty a mel by vic drzet


VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Těsnění spojů výfuku
Svařit oba díly k sobě a už to nefoukne
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10616
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění spojů výfuku
Upřímně řečeno: svaření dílů k sobě je sice řešení, ale u spojů, které mají být rozebíratelné (i několikrát po sobě) zdá se mi toto řešení býti poněkud nešťastným. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Těsnění spojů výfuku
Na druhou stranu ... nevzpomínám si, že bych někdy při výměně nějakého prorezlého dílu výfuku nepoužil při rozebírání flexu 

2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Těsnění spojů výfuku
To je tím, že máš malou představivost nejsi trpělivý ... a máš elektriku a flexu snadno po rucedvk píše:Na druhou stranu ... nevzpomínám si, že bych někdy při výměně nějakého prorezlého dílu výfuku nepoužil při rozebírání flexu

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Těsnění spojů výfuku
Dovnitř nevidím. Venkovní přemotání fouká směrem dopředu po spoji. To znamená, že se chvěním výfuku vnitřek hliníku asi vymáčknul a pasta vydrobila a vrchní přemotání, na které jsem nespoléhal a bylo jen jako pojistka do úplného vytvrzení to jen potvrdila.JmJ píše:co se s tim alobalem stalo? vyfoukal se ven? kdyz by ho bylo vic, tak by mel byt vice zmacknuty a mel by vic drzet. beru to jako zoufalost...
Re: Těsnění spojů výfuku
Tak to se lidičky podržte, celorepubliková síť specialistů na výfuky nemá zájem přetěsnit nový výfuk.
Normálně jsem na ně vybalil, že je vše nové a že jsem si ho montoval sám a že mi fouká spojení a potřebuju odborně utěsnit.
Pak jsem našel jeden malý servis taky specializovaný na výfuky. Už mám termín, dělají na počkání. První velké pozitivum.
Tak až to bude hotové, tak poreferuju.

Normálně jsem na ně vybalil, že je vše nové a že jsem si ho montoval sám a že mi fouká spojení a potřebuju odborně utěsnit.
Pak jsem našel jeden malý servis taky specializovaný na výfuky. Už mám termín, dělají na počkání. První velké pozitivum.

Re: Těsnění spojů výfuku
Resume servisu: spoj má velký vakl, to je špatně. Když se kupuje výfuk, všechny spoje musí jít bez vůle, nejlépe zasadit ztuha do sebe. Jinak výfuk vůbec nebrat ! Dotěsnit vůli pastou, nebo stáhnout natvrdo sponou je pro spolehlivé i dlouhodobé utěsnění nereálné.
Měli sice k dispozici sortiment trubek, ale žádná z nich se nehodila na vložku. Tak extrémní vůle, aby vešla dovnitř další trubka zase až nebyla.
Pokud se demontuje výfuk, je potřeba počítat s tím, že nový výfuk se nemusí bez úprav podařit namontovat, případně se to doma v garáži vůbec nemusí povést. Pak se výfuk chodí reklamovat a dle mechanika je to velmi častý jev, pokud se nemá prodražit montáž komplikovanější úpravou na novém výfuku. Třeba navařením jako v mém případě. Toto zvládá tento servis bez problémů, ale rozhodně nedoporučuje už s ohledem na vyšší ceny některých modelů výfuků a pozdější nerozebiratelnost. Výfuk by měl pasovat přesně a bez problémů včetně kvalitního spojení.
Řešení: zkrácení rozříznuté části a zavaření spoje mezi 2. a 3. dílem. Bylo hotovo asi za 15 minut se vším všudy. Cena velmi přijatelná.
I přes komplikace mi budiž útěchou, že s výfukem Sigam jezdím po městě na Fiatu s nižší spotřebou asi o 0,3,-0,4 litru / 100 km, než s Walkerem se kterým jsem to auto koupil a to i ve stavu, kdy Walker ještě neměl díru v posledním tlumiči. Životnost Walkeru byla podle dokladu od předchozího majitele celkově pouhé cca 3 roky do první velké díry v zadním tlumiči v jeho ploše, než se stejně velká díra stala na jeho horní části mezi karoserií a výfukem. S dvojí netěsností spoje u Sigamu to šlo ještě asi skoro o 0,5 litru dolu (celkově necelý litr oproti Walkeru), ale ten zvuk netěsného Sigamu se fakt nedal tolerovat. Walker je sice americká značka, ale výfuky na evropská auta, nebo evropská a malá auta (Fiat) zjevně neumí doladit na výkon a spotřebu motoru. I když si tuto značku výfuku může kdokoliv jiný na jiném autě pochvalovat a být spokojený. A pokud dodávají Walker prvovýrobu, tak zjevně s jinými parametry. Sigam nebyl přesný na spoje, ale jede líp a s lepší spotřebou.
Měli sice k dispozici sortiment trubek, ale žádná z nich se nehodila na vložku. Tak extrémní vůle, aby vešla dovnitř další trubka zase až nebyla.
Pokud se demontuje výfuk, je potřeba počítat s tím, že nový výfuk se nemusí bez úprav podařit namontovat, případně se to doma v garáži vůbec nemusí povést. Pak se výfuk chodí reklamovat a dle mechanika je to velmi častý jev, pokud se nemá prodražit montáž komplikovanější úpravou na novém výfuku. Třeba navařením jako v mém případě. Toto zvládá tento servis bez problémů, ale rozhodně nedoporučuje už s ohledem na vyšší ceny některých modelů výfuků a pozdější nerozebiratelnost. Výfuk by měl pasovat přesně a bez problémů včetně kvalitního spojení.
Řešení: zkrácení rozříznuté části a zavaření spoje mezi 2. a 3. dílem. Bylo hotovo asi za 15 minut se vším všudy. Cena velmi přijatelná.

I přes komplikace mi budiž útěchou, že s výfukem Sigam jezdím po městě na Fiatu s nižší spotřebou asi o 0,3,-0,4 litru / 100 km, než s Walkerem se kterým jsem to auto koupil a to i ve stavu, kdy Walker ještě neměl díru v posledním tlumiči. Životnost Walkeru byla podle dokladu od předchozího majitele celkově pouhé cca 3 roky do první velké díry v zadním tlumiči v jeho ploše, než se stejně velká díra stala na jeho horní části mezi karoserií a výfukem. S dvojí netěsností spoje u Sigamu to šlo ještě asi skoro o 0,5 litru dolu (celkově necelý litr oproti Walkeru), ale ten zvuk netěsného Sigamu se fakt nedal tolerovat. Walker je sice americká značka, ale výfuky na evropská auta, nebo evropská a malá auta (Fiat) zjevně neumí doladit na výkon a spotřebu motoru. I když si tuto značku výfuku může kdokoliv jiný na jiném autě pochvalovat a být spokojený. A pokud dodávají Walker prvovýrobu, tak zjevně s jinými parametry. Sigam nebyl přesný na spoje, ale jede líp a s lepší spotřebou.
Naposledy upravil(a) tomass dne pát lis 14, 2014 09:28, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Těsnění spojů výfuku
Já to řikal, jednoduší a levnější řešení než nějaké pasty, které stejně nevydrží dlouho
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Re: Těsnění spojů výfuku
Když si v Mototechně řekli za těsnění posledního dílu tlumiče výfuku na 2112ku přes 200 Kč, zašel jsem do železářství, koupil 3 ks železných kroužků na záclony vnitřní průměr 40 mm, síla 6,5 mm a 2 ks O-kroužků 40/3,5 mm, vše za bratru 28 Kč. Záclonové kroužky jsem slepil Epoxidem a natahl mezi ně O-kroužky. Celou sestavu jsem omotal izolační páskou. Těsní to perfektně a spára mezi nátrubky je cca 1 mm.
Re: Těsnění spojů výfuku
Nějak si neumím představit to slepení z kroužků na záclony i když se dívám na fotku. Vidím O kroužek vně i vnitřně, tak zřejmě kroužky slepené k těm O kroužkům. To je otázka konstrukce, o to nejde. To se dá provést více způsoby. Vykrytí rozdílů: fuka 1mm + síla vnější trubky asi 1mm (tedy 2x1mm) = rozdíl průměrů asi 3 mm. Tohle ten O kroužek zvládne, to se natáhne. Taky ok.
Hlavně by mě zajímalo jak se O kroužky tváří na vysokou teplotu a jestli to nesmrdí a guma nevyhořela ? Nevím, kde je spojení 2. a 3. dílu u 2112, u klasický Lady by to asi zvládlo, tam je spoj dost vzadu nad nápravou. U Fiata by to zřejmě neprošlo, protože je spoj 2. a 3. dílu přibližně u šaltpáky (asi 40% délky výfuku od motoru) a tam je pořád ještě dost vysoká teplota.
Každopádně v místě, kde mi výfuk foukal, tak barva Corsil co odolává trvale 400 st. Celsia a krátkodobě 700 st. Celsia byla zvenku očazená a zestrupatělá a šla kartáčem bez problému dolů. A to vydrží i teplotu na katalyzátoru a na trubce u klasický Lady až do místa, kde jde výfuk z podvozku nahoru - výš to nenatírám.
Každopádně je to velmi zajímavé řešení.
Hlavně by mě zajímalo jak se O kroužky tváří na vysokou teplotu a jestli to nesmrdí a guma nevyhořela ? Nevím, kde je spojení 2. a 3. dílu u 2112, u klasický Lady by to asi zvládlo, tam je spoj dost vzadu nad nápravou. U Fiata by to zřejmě neprošlo, protože je spoj 2. a 3. dílu přibližně u šaltpáky (asi 40% délky výfuku od motoru) a tam je pořád ještě dost vysoká teplota.
Každopádně v místě, kde mi výfuk foukal, tak barva Corsil co odolává trvale 400 st. Celsia a krátkodobě 700 st. Celsia byla zvenku očazená a zestrupatělá a šla kartáčem bez problému dolů. A to vydrží i teplotu na katalyzátoru a na trubce u klasický Lady až do místa, kde jde výfuk z podvozku nahoru - výš to nenatírám.
Každopádně je to velmi zajímavé řešení.

Re: Těsnění spojů výfuku
Kroužky byly slepeny na pomocném dřevěném trnu. Celek je natěsno mezi nátrubky přídavného tlumiče za katalyzátorem a koncovým tlumičem, takže i kdyby epoxid povolil teplem, vše je natvrdo staženo mezi nátrubky (přírubami). Zevnitř žádné O-kroužky nejsou . Po projetí cca 300 km jsem objímku dotahl a spára mezi nátrubky je sotva znatelná. Nic nesmrdí, poněvadž teplota na tomto spoji je již nízká-zde už dochází ke kondenzaci vodní páry (jak jsem již někde psal). Čas ukáže vhodnost/nevhodnost tohoto řešení.tomass píše:Nějak si neumím představit to slepení z kroužků na záclony i když se dívám na fotku. Vidím O kroužek vně i vnitřně, tak zřejmě kroužky slepené k těm O kroužkům. To je otázka konstrukce, o to nejde. To se dá provést více způsoby. Vykrytí rozdílů: fuka 1mm + síla vnější trubky asi 1mm (tedy 2x1mm) = rozdíl průměrů asi 3 mm. Tohle ten O kroužek zvládne, to se natáhne. Taky ok.
Hlavně by mě zajímalo jak se O kroužky tváří na vysokou teplotu a jestli to nesmrdí a guma nevyhořela ? Nevím, kde je spojení 2. a 3. dílu u 2112, u klasický Lady by to asi zvládlo, tam je spoj dost vzadu nad nápravou. U Fiata by to zřejmě neprošlo, protože je spoj 2. a 3. dílu přibližně u šaltpáky (asi 40% délky výfuku od motoru) a tam je pořád ještě dost vysoká teplota.
Každopádně v místě, kde mi výfuk foukal, tak barva Corsil co odolává trvale 400 st. Celsia a krátkodobě 700 st. Celsia byla zvenku očazená a zestrupatělá a šla kartáčem bez problému dolů. A to vydrží i teplotu na katalyzátoru a na trubce u klasický Lady až do místa, kde jde výfuk z podvozku nahoru - výš to nenatírám.
Každopádně je to velmi zajímavé řešení.
Re: Těsnění spojů výfuku
Já ten výfuk u 2112 neznám. Spoj jsem si představoval jako na klasice, trubka do trubky. Takže na první fotce je zabandážovaná sestava s O kroužky, nebo to je větší hrdlo na jedné části výfuku ? V tom druhém případě, nezmenšuje slepenec záclonových kroužků vnitřní průměr výfuku, když je nasunutý dovnitř trubky ?
Re: Těsnění spojů výfuku
Takže na první fotce je zabandážovaná sestava s O kroužky - Anotomass píše:Já ten výfuk u 2112 neznám. Spoj jsem si představoval jako na klasice, trubka do trubky. Takže na první fotce je zabandážovaná sestava s O kroužky, nebo to je větší hrdlo na jedné části výfuku ? V tom druhém případě, nezmenšuje slepenec záclonových kroužků vnitřní průměr výfuku, když je nasunutý dovnitř trubky ?
... V tom druhém případě, nezmenšuje slepenec záclonových kroužků vnitřní průměr výfuku - Nezmenšuje