Stránka 2 z 4
Re: Opálená spojka
Napsal: pát kvě 16, 2014 15:49
od JmJ
Na dvou 2104 1.3 byla menena spojka kolem 80 - 90 tisic. s kazdou jezdil nekdo jiny. foma auto koupil a po 190 000 km prodal s jednou spojkou.
Re: Opálená spojka
Napsal: pát kvě 16, 2014 16:33
od Marek
Je to hodně o člověku a samozřejmě taky o tom, kde auto jezdí. Ovšem myslím, že právě v tomto pořadí, ne naopak. Myslím totiž, že na životnost spojky má větší vliv to, KDO a hlavně JAK s autem jezdí, než KDE auto jezdí (město vs. dálky).
Re: Opálená spojka
Napsal: pát kvě 16, 2014 17:26
od Roman
Neni nad to, ked sa lamela samocinne rozlozi na prvocinitele ( Seat Toledo po cca 320tisic) Netreba riesit renovaciu
Re: Opálená spojka
Napsal: pát kvě 16, 2014 20:53
od Křečík Barbuška
U sedmy bylo pri implantaci petikvaltky v 68 tis. zjisteno sjeti lamely na nyty. Nicmene kdyz jsem ji kupoval mela 'zapornou' vuli na pace ovladajici spojku
.
Soustruzeni pritlacaku mi pripada jako blbost. Na Ladu stoji par kacek. Kdysi jsem si jej take nechal soustruzit, soustruznik prskal, ze se to blbe upina (a to neni zadne orezavatko) a i kdyz odvedl dobrou praci uz to nebylo ono.
Re: Opálená spojka
Napsal: pát kvě 16, 2014 22:10
od wiku
Přítlačák 1200 až 1500 se liší oproti tomu z 1600, je to tak? Jak je od sebe rozeznám? Jeden jsem vyndal z auta, druhý mám náhradní. Ani na jednom není katalogové číslo dílu.
Re: Opálená spojka
Napsal: pát kvě 16, 2014 22:30
od Křečík Barbuška
Se to nejak lisi pruzinami. Pohledej v literature
.
Re: Opálená spojka
Napsal: sob kvě 17, 2014 11:04
od Vašátor
V podstatě lze použít ten i ten. Šestnáctkový má ale silnější talířovou pružinu, při vypínání spojky tak dostává více zabrat axiální ložisko klikovky. Proto se u modelů 1200-1500 dával přítlačák slabší. Pokud ale použiješ slabší přítlačák a silnější lamelu, najede to víceméně stejné kilometry.
Soustružit přítlačný talíř je hovadina. Při soustružení ubíráš funkční šířku, to co ubereš na materiálu pak musí dohnat svoji silou talířová pružina. U Lady s vysláblou pružinou problém nebývá, i tak bych měl ale trošku strach (podle úběru), že v určitých momentech může přítlačák povolit. U většiny malolitrážních motorů se proto mění vždy s lamelou i přítlačák. Několikrát jsem viděl klouzající spojku, načež lamela by ještě najela, ovšem přítlačák už neměl sílu. To není jako soustružení (spíše broušení) setrvačníku, kdy se setrvačních nestahuje pouze na funkční ploše, ale i na ploše dosedací pro přítlačný talíř.
Re: Opálená spojka
Napsal: sob kvě 17, 2014 15:47
od Marek
Souhlasím s klukama. Dal bych jiný přítlačák - oprava je holý nesmysl.
Přítlačák na motor 1600 na pohled nerozeznáš od těch pro 1200-1500 ccm - bohužel je to tak nepatrný mechanický rozdíl, že to okem poznat nejde. Ale jinak tu o tom bylo řečeno víceméně vše potřebné.
Re: Opálená spojka
Napsal: stř črc 16, 2014 13:33
od tomass
Taky bych řekl, že s tou spojkou jezdil někdo kdo s ní fakt neuměl zacházet. Třeba můj táta se se spojkou nenaučil zacházet za celý život. U každé z obou Lad mu vydržela vždy pod 80 tkm. Kdyby jezdil s autem sám, tak by najel určitě pod 60 tkm.
Při rozjezdu a parkování točil motor mezi 2,5 a 3,5 tis. otáček a spojku připojoval poměrně dlouho. Když vezmeš, že někdy jel 3x dopředu a 4x dozadu, vidím zatnuté zuby u Vás ostatních. Já připojuju spojku u každého auta prakticky vždy při volnoběhu a vyjímečně se dostanu u Lady nad 1000-1200 otáček. Nevím jestli je to úplně správně, ale dá se tak jezdit pohodově, nejsem brzdou provozu ani při rozjezdu a spojka vydrží moc. Konkrétně na Ladě mám první vlastní spojku asi před 35 tkm, kterou jezdím sám a povoloval jsem ji jen velmi málo a teprve podruhé. Obložení je z Autolady tmavé barvy s vystouplými segmenty z obou stran (tedy není to to klasické světlé a hladké jako na fotce v příspěvcích výše). Zatím nevím co vydrží celkově, předpokládám, že dost.
Rozjíždím se tak s každým autem celý život včetně dodávek. Žádné auto si doposud nestěžovalo. Jedna dodávka, ale taky ne jen se mnou, vydržela se spojkou přes 250 tkm do první výměny. U Fiata 126p jsem měl celou dobu vlastní spojku na extrémně krátkých trasách a samý popojížděčky. 110 tkm a když jsem ho dával pryč, byla stále dobrá a měla ještě dobře 20% použitelného obložení.
Re: Opálená spojka
Napsal: stř črc 16, 2014 14:28
od Luděk Musil
tomass píše:Taky bych řekl, že s tou spojkou jezdil někdo kdo s ní fakt neuměl zacházet. ...
Pod to se klidně podepíšu.
Na všech Ladách se kterými jsem jezdil, z toho všechny "zděděné", většinou v malém nájezdu (= do 40 - 50 tisíc km) mi spojka vydržela po celou dobu provozu (= do cca 150 - 200 tisíc km). L.
Re: Opálená spojka
Napsal: stř črc 16, 2014 14:37
od JmJ
No, ja jsem asi debil, ale na 1.3 jsem ja menil spojku 2x po cca 80 000 km a predchozi majitel vinove 2104 menil spojku take kolem 75 000 km. Ovsem foma najezdil se spojkou na 1.5 asi 190 000 km.
a) mozna neumim ridit
b) 1.3 je slabsi a pri rozjezdu je opravdu potreba se rozjet pres spojku, pokud chci sviznejsi start
c) foma jezdil po meste asi malo, vetsinou km - jezkovice - km, coz se s 1.5 na 4 kvaltu dalo dat snad bez vyrazeni
Kazdopadne ja mel spojku vzdy normalne ojetou az k nytum.
Re: Opálená spojka
Napsal: stř črc 16, 2014 17:06
od tomass
JmJ,
1,3 jsem nejezdil, ale mezi 1,2 2101 a 1,425 21043 byl dramatický rozdíl v rozjezdu. 1,2 jsem točil o něco víc než volnoběh a při prudším rozjezdu musela být 1,2 vždy v otáčkách, ale spojku jsem připojoval poměrně rychle.
Určitě to znáš, tak žádná novinka..... vyšlápnutá - záběr - uvolněná. Někdy si člověk ani neuvědomí dělá podvědomě.... vyšlápnutá - záběr - lehce uvolním - uvolněná.
Tu 3. fázi lehce uvolněná dělá i můj táta celý život a ne a ne se to naučit. Proto mu to někdy zacuká, někdy ani ne, ale řadit tak aby to nebylo vůbec cítit (nemyslím zápach obložení, ale pocit v kabině) se mu povede zcela náhodně jednou za dlouho. Kupodivu spojku měl cítit snad jen jednou, ale to je už moc dávno, později už ne, ale i tak se normálně dojezdila.
Naštěstí jsem měl dobrýho učitele v autoškole, kterej mě všechno učil dobře hned od začátku a chyby tohoto druhu mě odnaučil hned v prvních hodinách jízd. Všechny špatné návyky co se týká jízdy nedovolil.
Obložení druhé spojky u 1,5 21043 bylo darované nové pro 1,3 a proto byl nižší nájezd i s mými jízdami, něco nad 70 tkm. Jestli vejde i lepší obložení z 1,5 do 1,3 Ti nepovím, spojku jsem sám nevyměňoval u žádného auta. Kdyby to náhodou šlo, tak by mohla najet tak o 10-15% víc kilometrů. Alespoň tolik byl rozdíl u 1,5 mezi prvním originál obložením a druhým pro 1,3.
Re: Opálená spojka
Napsal: stř črc 16, 2014 17:47
od Laďuša
Mně se tady taky tvrdilo, že hučící diferák nic neznamená... A že bych s nim neuměl zacházet? Což občas připustit chybu, poruchu či horší kus nebo tak? Takový elaboráty tady...
Re: Opálená spojka
Napsal: stř črc 16, 2014 18:06
od Vašátor
Ja menil u 2101 lamelu po 170 000km
Jinak spojka pro motory 1,2 - 1,5 je naprosto stejna. U 1,6 je sirsi oblozeni. Pouzity material je vec druha a 100% funkcnost pritlacneho talire vec dalsi ....
JmJ , klidne muzes mit slabsi pritlacak, predpokladam totiz, ze byla vzdy menena jen lamela...
Re: Opálená spojka
Napsal: stř črc 16, 2014 21:34
od JmJ
Vašátor píše:Ja menil u 2101 lamelu po 170 000km
Jinak spojka pro motory 1,2 - 1,5 je naprosto stejna. U 1,6 je sirsi oblozeni. Pouzity material je vec druha a 100% funkcnost pritlacneho talire vec dalsi ....
JmJ , klidne muzes mit slabsi pritlacak, predpokladam totiz, ze byla vzdy menena jen lamela...
Jde hlavne o to, ze na obou 2104 se menila ve cca 80 000 km spojka z vyroby.