Stránka 2 z 7

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: úte čer 17, 2014 21:19
od Vašátor
1° mimo toleranci na odklonu, nebo kde? A máš odklony pozitivní nebo negativní? Dělal to nějaký servis, co má se žigulíky zkušenosti? Je potřeba nejlépe auto nezvedat a řádně propérovat. Kompletní geometrii na 2105 jsme dělali zrovna v pátek (také po výměně všech ramen a navíc po drobné bouračce) a nepropérování udělá na odklonu klidně i 3°.

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: úte čer 17, 2014 21:52
od Dusan
No ja nieviem, ale rozhybat to Icko na ktorom je spodne rameno mi dalo vzdy dost namahy, aby sa dal nastavovat zaklon a odklon kolesa. Kto vam to robil ? Krivo nalisovane silentbloku budu po 5000km na sracky, a ak to niekto dotiahol na fix vo vzduchu tak tak isto, dotiahnut sa musi ked je auto na zemi. DAj tu obrazok z protokolu geometrie.

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: úte čer 17, 2014 22:03
od Junior_131
Uff, to je nic moc sprava. Myslim ze sa to dotahovalo vo vzduchu. Protokol dam zajtra, nechal som v aute. Odklon na jednom kolese je v tol., druhe koleso je o stupen mimo. Zaklon je na jednom kolese mimo o 4 stupne, to si pamatam z protokolu.

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: úte čer 17, 2014 22:13
od Junior_131
Vašátor - odchylka na odklone - koleso je hore vzdialenejsie od osi vozidla. teda keby obe kolesa tak boli, boli by ako keby do V. Tolko k otazke, ci pozitivna alebo negativna :)

Propérovat - mozes vysvetlit? Moze to mat teda spojitost s novymi pružinami atď?

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: stř čer 18, 2014 05:50
od Cory
Kto neveri, ze sa da zaklon spravit doma, moze prist a ukazem :mrgreen:

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: stř čer 18, 2014 10:02
od ger007
properovat znamena ze auto sa pohupe hore dole. jako chytit za naraznik a hore dole ponatahovat, proste aby si vsetko sadlo na svoje miesto...

no ja som pisal ze ked niesi cory doma to nespravis :-D

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: čtv čer 19, 2014 11:29
od Vašátor
Takže máš odklony do V o 1° mimo toleranci? Tak to je velice zajímavé. My nastavujeme většinou okolo 1° do negativu (čili A), protože při zatížení auta jdou kola do pozitivu (čili do V). Tudíž pokud je máš na nezatíženém voze do pozitivu, při naložení vozu půjdou do pozitivu ještě většího. Jak jsou na tom pružiny? Nejsou unavené? Nicméně ten 1° defakto nic není.

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: pát čer 20, 2014 07:34
od Junior_131
Opäť zase jeden blbý dotaz.
Riešime, ako čo najviac chladiť auto za každých okolností /cca 40-50 v tieni/, bežná rada je: vykuchať termostat. Znamená to vybrať z neho úplne všetko, teda nechať otvorený malý aj veľký okruh súčasne, alebo sa musí malý okruh uzavrieť /vrchný vývod/?

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: pát čer 20, 2014 08:22
od Junior_131
Och, neprisla mi notifikacia na odpovede: Vašátor - pružiny sú úplne nové...je to určite výsledok výmeny ramien, niečo tam jednoducho nesedí ako má. Podľa protokolu /ktorý som zase zabudol odfotiť/ je to teraz na 1° do V. Viac sa to už ale nastaviť nedá..je to nadoraz.

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: pát čer 20, 2014 12:08
od Vašátor
Njn, když to nejde, tak to nejde.

Vykuchat termostat mi přijde jako blbost, podle mne v něm takové ztráty proudění vody nebudou. Navíc problém s chlazením není v oběhu vody, ale v odvětrání chladiče. Neříkám, že vykuchání termostatu nepomůže, ale pokud mi to neřekne někdo, kdo to má vlastnoručně odzkoušené na svém voze a nemá to jen z doslechu "jedna babka povídala" či "měli jsme to na Škodovce", tak to pro mne bude prostě hloupost. Pokud by ses ale pro kuchání termostatu rozhodnul, musí být otevřen POUZE velký okruh, jinak neuchladíš absolutně nic.

Apropo k chlazení ... jak jsem již psal, problémem bude odvětrání chladiče. Moje zkušenosti z dlouhých cest (až do Turecka, hory do 2500m.n.m. ,....) říkají, že problém v oběhu vody není. Když jsem měl rafičku v červeném poli, chladič byl horký jak na vstupu, tak i na výstupu. Větší proudění vody by tedy nikam nevedlo. Chce to mít celý chladící okruh prostupný a v pořádku, doporučuji udělat čištění chladící soustavy. Co mám v dobrém odzkoušeno, je pouhé pootevření přední kapoty - horký vzduch pak nejde pouze pod auto, ale jde i vrchem pod kapotou (škvíra nezacvaknuté kapoty stačí) a teplota hezky klesne.

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: pát čer 20, 2014 15:40
od Dusan
Mozno by stalo za to kupit novy chladic, 100% stave nezaneseny. vyhadzovat termostat je zbytocne ak funguje ako ma, lenze prax je taka ze ked sa spusti voda z motora co tam bola 10rokov tak to termostat nerozdycha a treba novy.

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: pát čer 20, 2014 16:04
od Junior_131
je tam uz novy chladic, ale nejaka extra zmena to nebola...niekde je rozhodne este chyba, lebo v strede ta rucicka nie je nikdy, ani ked je 15 stupnov...stale sa taha doprava ako posadnuta :) mam aj novy termostat, povodne som ten stary povazoval za uplne dobry, ale skusim novy a uvidim. Akurat ma uz pomaly prestava bavit stale vypustat system :)

Moze byt problem so zavzdusnenim systemu? Chladic odvzdusnujem klasicky, nalejem to tam, necham bezat motor a potom pripadne dolejem. Ale napadlo mi, ci nemoze byt zavzdusneny aj vymennik kurenia.

A este jeden dotaz, k ovladaniu kurenia. Konecne sa nam podarilo rozhybat bowdeny na ovladani a chcem sa spytat, co presne ovladaju bowdeny na teply a studeny vzduch. Nerozumiem tomu systemu. Co sa stane so systemom, ked dam naplno bowden na studeny a co ked dam naplno bowden na teply vzduch? Vdaka

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: pát čer 20, 2014 16:12
od Majo
packa na teply vzduch = ovladanie ventilu kurenia. Naplno = otvoreny ventil = voda prechadza vymennikom kurenia, zavrete = zavrety ventil = voda nejde do kurenia.

packa na studeny vzduch = ovladanie klapky umoznujucj vzduchu prudit do auta. Ked je zavrety auto ani nekuri, ani nechladi, proste nema odkial prudit vzduch do interieru a vnutorny okruh to nema. V podstate tuto packu mam v kazdom aute naplno :-D

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: pát čer 20, 2014 18:55
od Vašátor
Pokud máš nový chladič a stejně jde teplota nahoru, i když je chladno, je tu několik možností.
1) zavzdušněný systém - lze odvzdušnit ještě i přes čidlo teploty motoru (na hlavě). Pokud ale topení hřeje naplno, zavzdušněnost systemu není pravděpodobná.
2) špatný termostat, který neotvírá naplno
3) špatná vodní pumpa, která tlačí málo vody

Obě poslední možnosti poznáš podle toho, že vrch chladiče bude horký, spodek (výstup) chladiče bude vlažný ne-li studený. Potom ještě osahej vstupy na termostatu, ale krátký okruh je tak krátký, že bude teplý tak či tak. Nicméně vstup do termostatu krátkého okruhu by neměl být teplejší, než vstup dlouhého okruhu.

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Napsal: pát čer 20, 2014 20:30
od Junior_131
Super rady, vďaka páni, zajtra otestujem na dlhšiu trasu, skúsim chladič atď. Nový termostat aj pumpu mám nachystané, len mám väčšiu dôveru v pôvodné diely :).