Stránka 2 z 4

Napsal: pon úno 20, 2006 20:22
od Vašátor
Kamil Teplárek píše:Vážení pánové.Nevím proč se divíte tomu článku???
Jak tady píšete,že motor nežere olej,tak jste na velkém omylu.Já totíž ještě neviděl a nezažil motor,který by olej nežral!!!A to už jsem vystřídal za svou řidičskou éru (25 let ) pěknou řádku aut
Jestli trošku rozumíte motorům,tak kdyby stírací kroužky stíraly 100% tak by se stalo co-zadřeli byste motor-protože pracovní prostor pístu by nebyl mazán.Píst musí být mazaný,a tím dochází ke spalování zbytků na stěnách válců.Takže spotřeba do 0,4 l na 1000 km je normální.Větší spotřeba je na zamyšlení nad opravou motoru.
Doma máme ještě Opla Corsu 1.0 r.v. 98 a jelikož olej měním sám (každých 15 000Km) a vždy dolévám na horní rysku měrky, myslím, že bych si nějakého úbytku všimnul. Olej za 15 000Km klesne na rysce max. do půlky, což je 0,5l. Tudíž motor nějaký ten olej spapá, ale nemusí to být vůbec znatelné. U mého VAZu 2101 také nepozoruji nějakou markantní spotřebu oleje.

Napsal: pon úno 20, 2006 20:23
od denis
Prostě, vždy když zamrká, doliju! :lol: :lol:

Napsal: pon úno 20, 2006 21:57
od Honza 21061
Kamil:

Wartburg s motorem VW olej nebral (na měrce viditelné množsví), to bych nekecal a napsal to.
Samozřejmě, že kroužky nechytí 100% a určitý film na stěně válce zůstane, to nepopírám, ale pokud je stírán "v normě" tak to na měrce není poznat. Měl jsem možnost ověřit si to postupně u tří těchto Wartburgů. Jediný problém u jednoho auta bylo netěsnící čidlo tlaku- to olej ubýval. :D Po výměně čidla se za 15 tis. km. výška oleje na měrce nepohnula ani při jízdách v zimě.
Pokud existuje ještě jiný takový motor, kromě tohoto VW, tak je to jedině dobře. V každém případě se potvrzuje to, co jsem věděl léta- že se tenhle motor neskutečně povedl. (adaL rotom ebarh es maK) :) Ale zvuk má hezčí žigul...
:wink:

Napsal: pon úno 20, 2006 22:33
od Majo
ja len doplnim co som zabudol napisat: nulova spotreba oleja je taka, pri ktorej olej pocas jedneho vymenneho intervalu netreba dolievat, teda ze neklesne pod znacku min. U Zigula je to asi 0,5 - 0,7 litra(od stredu mierky po min). Ja som mal nulovu spotrebu oleja na jednom motore aj to uz bolo davno...

Napsal: pon úno 20, 2006 23:38
od denis
Majo píše:ja len doplnim co som zabudol napisat: nulova spotreba oleja je taka, pri ktorej olej pocas jedneho vymenneho intervalu netreba dolievat, teda ze neklesne pod znacku min. U Zigula je to asi 0,5 - 0,7 litra(od stredu mierky po min). Ja som mal nulovu spotrebu oleja na jednom motore aj to uz bolo davno...
Stejně jsem to napsal výše-od výměny do výměny bez dolívání. :wink:

Napsal: úte úno 21, 2006 10:43
od MZ
denis píše:Prostě, vždy když zamrká, doliju! :lol: :lol:
ale to už je 3mm pod MIN :-) taky to tak aplikuju...

Napsal: úte úno 21, 2006 19:52
od Kamil Teplárek
Honza 21061 píše:Kamil:

Wartburg s motorem VW olej nebral (na měrce viditelné množsví), to bych nekecal a napsal to.
Samozřejmě, že kroužky nechytí 100% a určitý film na stěně válce zůstane, to nepopírám, ale pokud je stírán "v normě" tak to na měrce není poznat. Měl jsem možnost ověřit si to postupně u tří těchto Wartburgů. Jediný problém u jednoho auta bylo netěsnící čidlo tlaku- to olej ubýval. :D Po výměně čidla se za 15 tis. km. výška oleje na měrce nepohnula ani při jízdách v zimě.
Pokud existuje ještě jiný takový motor, kromě tohoto VW, tak je to jedině dobře. V každém případě se potvrzuje to, co jsem věděl léta- že se tenhle motor neskutečně povedl. (adaL rotom ebarh es maK) :) Ale zvuk má hezčí žigul...
:wink:
Promiň,ale tomu se mi nechce věřit,že se hladina po 15000 km nepohnula :shock:

Napsal: úte úno 21, 2006 21:59
od Honza 21061
Je to tak, u dvou Wartburgů se nehnula, u třetího po výměně čidla taky ne. :) Fakt je, že všechna auta byla dost dobře zajetá a potom další majitelé to buď nestačili zničit, nebo to neničili. S novým majitelem mého posledního W. jsem v kontaktu a taky se nestačí divit, že neklesá hladina. :wink: Je to zajímavější tím, že motory se nevozily od VW, ale IFA je licenčně vyráběla ve vlastní továrně, 1.3 měl Wartburg, 1.1 Trabant. 1.1 se nepovedl, jezdil za víc a přitom o dost hůře. Je to něco podobného, co se tvrdí o spotřebě Lady 1500/1600, i když to jsem neměl možnost si ověřit, ale mám to časem v úmyslu. :wink:

Napsal: stř úno 22, 2006 14:26
od Myso
som dnes tak trochu pocital :mrgreen: a vyslo mi ze ak by bola spotreba oleja 0,5L/1000km normalna, tak za vymenny interval to hodi 5L :finga: pi...na na N-tu... to je normalne jedine s polskymi kruzkami( a to viem o com pisem :evil: )

Napsal: čtv úno 23, 2006 22:42
od dmatej
Žigul 1974, 2101, 150 tisíc km - nula nula nic. Jestli se to hnulo, tak na měrce to nebylo poznat. 3 výměny oleje, až když jsem tam dal blbej olej, požral asi 1l na 10000km. Předtím tam byl Mogul SuperStabil a spotřeba byla nulová. Hodlám ho zase začít používat ;-)

Ládínek 1989, 21053, 250 tisíc? - zpočátku asi 3 litry na 10000, po repasi asi 0,5-1l na 10000.

Laďka 1976, 2101, 140 tisíc - koupená žrala cca 2 litry na 10000 km, teď se to záhadně zastavilo. Po 2000 km od poslední výměny (nalito do půlky mezi měrkami) jsem dolil zbytek kanystru a hladina je asi na 3/4 měrky. Od tý doby jsem ujel dalších 1200 km a hladina je pořád stejně.... ale počítat se mi to teď nechce ;-)

Napsal: sob úno 25, 2006 12:58
od radek mb
Hm,tak mě to vezme tak 1,2 litru na 1000 km,takže když vyměnim olej,tak si ještě kupuju dalších 6 litrů oleje na dolejvání :? na jeden interval výměny ( asi po 10 000 km).Prostě to kurevsky hulí a ten,kdo za mnou jel,to může potvrdit :shock:

Napsal: sob úno 25, 2006 13:04
od Nulašestka
Mě by zase zajímalo,co tam mám vlastně za kroužky...když se dělala generálka tak jsem u toho byl tak napůl a všecko se kupovalo v Libeci...nicméně ty původní kroužky byly chromované a stály pěkně za prd...pamatuji si,že auto začalo kouřit na sytič asi po 120 000 a od 150 000 to byl horor...to nebylo vidět ani do zrcátka..teda jenom absolutní modro...No teď jsem zrovna zase měřil spotřebu oleje a je to cca 0.5l/1000km.Asi jsou ty kroužky polské výroby nebo co,ach jo...

Napsal: sob úno 25, 2006 16:14
od dmatej
Tak jsem zrovna udělal výměnu - vypuštěno 3,7 litru, nality 4 litry (nevim, kam se to dycky schová, ale vešlo se to tam takhle celý - po horní rysku).

Olej jsem měnil po 3134 km, minulá výměna byla 16.10.2005 :twisted:
Jinak důvod toho je, že v Bechyni jsem zjistil, že olej nebyl dlouho měněnej vůbec, měnil ho Čapodrak, vzápětí byl zase černej. Teď už to vypadá mnohem líp, další výměna bude tak po 6000 km, možná déle :-)

A už to mám tak pěkně zmáknutý, že po mě na parkovišti nezbyl ani flíček ;-)

Napsal: sob úno 25, 2006 21:08
od Marek
Majo píše:Ako vravi Marek, dobry Lada motor olej nezerie. Ja mam zase skusenost, ze kym je spotreba oleja tak 1l/10tkm tak je vsetko v poriadku.
Naprosto souhlasím!!! Spotřeba oleje u Lady je skutečně nulová nebo téměř nulová. Pokud při plnění nového oleje naplním po MAX a při výměně (cca 10 - 12.000 km) je hladina na MIN, je to ještě v pohodě.

Napsal: ned úno 26, 2006 09:10
od čmelák
ja som menil olej... kolko som vypustil tolko som nalial mozno bez deci ale presne som to nemeral...