Stránka 2 z 3

Re: motor chcipe

Napsal: úte lis 26, 2013 19:59
od Mikeš
hádal bych vadnou cívku zapalování,tak na 90%,po zahřátí na provozní teplotu ten starej izolant ztratí el.pevnost,zlobilo mě to taky,ale interval byl asi hodinu a půl jízdy,takže výborná závada :mrgreen:

Re: motor chcipe

Napsal: úte lis 26, 2013 22:14
od louda
tak komplet elektriku můžem kluci vynechat...opravdu se jedná o moc bohatou směs - auto se prostě přechlastává...teď už jenom najít ten důvod proč???

- jedna možnost je kompletní vyčistění karbecu - je dost vevnitř špinavej a nemusí dovírat jehla trysky a při otevření zase naopak moc vyjede a dává přílišnou hladinu benzínu
- další možnost je nastavení bohatosti směsy - co jsem četl tak základní nastavení dle příručky by mělo být: šroub množství povolen o 4,5 otáčky a šroub bohatosti o 3,5 otáčku (jsou to otáčky od dorazu) - byl sem taky upozorněn, že toto se stejně musí ještě trochu doladit podle ucha ;-)
- a poslední možnosti, která mi hned přišla do hlavy - v době kdy to začlo blbnout jsem měnil na táhlu plynu jeden plastový držák (ty co jsou u karburátoru uchycené na ty kuličky) a předchozí jsem vyšrouboval bez ohledu na to abych si udělal linku, kde byl našroubován, povolil sem i matičku z druhé strany a nový uchyt jsem šrouboval až na doraz - tudíž by táhlo plynu mohlo být i při volnoběhu lehce pootevřené a mohl by protékat benzín, který pak následně motor po určité době udusí...

Re: motor chcipe

Napsal: stř lis 27, 2013 10:07
od tomass
To poslední (ač jsou tu povolanější) považuju za nesmysl, protože by jsi měl asi vyšší, nebo vysoký volnoběh. Kdyby to byla druhá komora, patrně by se to chovalo podobně, tedy (pootevřená druhá klapka). A za jízdy by se to asi taky nemuselo uchlastat. S jedním autem se kdysi jelo v zimě půl hodiny na půl sytiče (začátečnická chyba) a poznalo se to jen tak, že motor nebral víc než půl plynu, jinak na tu první půlku jel normálně. Mohu se ale plést.

Elektrice nevěř, je nevyzpytatelná. Ta se musí prověřit i když se Ti do toho nechce. Je to poměrně časově náročné, ale dá se prověřovat po dílčích částech dle časových možností. Jestli jsi nevěnoval elektrice aspoň den a nevyzkoušel u zapalování komplet všechno, tak stejně nevíš na čem jsi. Výměna cívky za jinou starou, nebo i za novou nemusí být výhra. Totéž s kondenzátorem, nebo kontaktem. Až budeš vidět některé nepřesnosti výroby a zbytečné pochybení výrobce tam, kde ho většina lidí nevidí a ani nehledá a umět aspoň s některými naložit, tak to bude fajn (nemyslím tuning). Já už to mám za sebou. Dost mě naučila Lada i mizerně spolehlivý F126p - maluch. Nepovažuju se za žádnýho mága, ale ještě jsem nepotkal autoelektrikáře, který by věděl z naprostých základů aspoň tolik co já a to je ostuda. Někteří umí, někteří jsou úplně mimo, od některých dostaneš prasáckou práci, že by ji ani některý laik neudělal. Ještě mám jinýho Fiata, který občas trochu cuká, diagnostika nic nenašla, servisy si neví rady a já to taky ještě neobjevil..... pořád je co se učit.

Re: motor chcipe

Napsal: stř lis 27, 2013 12:16
od louda
Elektriku jsem vyradil, protoze se cela promerovala ;) jinak pri cisteni karburatoru jsem nasel jednu membranku hned s dvouma malejma dirkama, tak ji letim vymenit...

Re: motor chcipe

Napsal: stř lis 27, 2013 12:32
od tomass
Proměření elektriky je fajn, ale u přechodného jevu často nepomůže (v době měření bývá ok). Na tu membránku jsem zvědav, jestli to bude ono.

Klidně by to mohlo dělat i vyměklý péro u kontaktu, protože ho naměříš vpořádku, ale nepustí potřebný proud až se trošku prohřeje. (U toho F126p jsem ho musel vyndat z osičky s kontaktem - aniž by se změnilo nastavení a každého půl roku předpružit. Měl jsem 2 kousky zcela nových kontaktů a výměna za jiný neměla smysl. Je to relativně nedávno, naposledy před cca 2 lety. Pak šel Fiat už po mnoha letech mimořádně časté péče pryč.)

Re: motor chcipe

Napsal: stř lis 27, 2013 15:35
od Marťas
To poslední je stopro nesmysl - byly by jen zvýšené otáčky na volnoběh.

Re: motor chcipe

Napsal: ned pro 08, 2013 21:25
od louda
tak taková nehorázná blbost, která může za 3 týdenní odstavení auta - dneska při kompletním seřizování motoru, nastavení karbecu, předstihu a poté ještě kontrola se stroboskopem nás víc než dostala - jednu chvíli značka chodí přesně jak byla nastavená a po přidání plynu najednou lítá na jiných hodnotách, stroboskop ani nesepínal a pak zase v pohodě - takže následuje výměna ložiška předstihu...

Re: motor chcipe

Napsal: pon pro 09, 2013 15:18
od tomass
louda píše:tak taková nehorázná blbost, která může za 3 týdenní odstavení auta - dneska při kompletním seřizování motoru, nastavení karbecu, předstihu a poté ještě kontrola se stroboskopem nás víc než dostala - jednu chvíli značka chodí přesně jak byla nastavená a po přidání plynu najednou lítá na jiných hodnotách, stroboskop ani nesepínal a pak zase v pohodě - takže následuje výměna ložiška předstihu...
Nebo kontakt i když může vizuelně vypadat dobře, nebo péro kontaktu. Znám to. Ale jestli jsi identifikoval prozatím ložisko, na kontakt může ještě dojít. A skoro bych ho vyměnil hned aby nezlobil.

Re: motor chcipe

Napsal: pon pro 09, 2013 15:31
od MartasBrno
louda píše:tak taková nehorázná blbost, která může za 3 týdenní odstavení auta - dneska při kompletním seřizování motoru, nastavení karbecu, předstihu a poté ještě kontrola se stroboskopem nás víc než dostala - jednu chvíli značka chodí přesně jak byla nastavená a po přidání plynu najednou lítá na jiných hodnotách, stroboskop ani nesepínal a pak zase v pohodě - takže následuje výměna ložiška předstihu...
Nezlob se, jen pro jistotu... Víš jak funguje napínák rozvodového řetězu, odstředivá regulace předstihu a podtlaková regulace předstihu?

Re: motor chcipe

Napsal: úte pro 10, 2013 15:12
od louda
omlouvám se, mělo tam být ložisko rozdělovače!!! napsal sem to blbě - na to ložisko je napojené kladívko, takže když je vymleté, tak kladívko nemá žádnej odtrh - nejdřív to bylo málo a postupem času se to ložisko víc a víc vychodilo

Re: motor chcipe

Napsal: úte pro 10, 2013 19:02
od MartasBrno
Kromě toho ložiska si zkontroluj i takovou tu licnu - dracoun, který kostří pohyblivou část k pevné části rozdělovače. Musí být v pořádku.

Re: motor chcipe

Napsal: stř pro 11, 2013 10:39
od tomass
Jen tak proč vůbec to ložisko v rozdělovači může odejít ? Síla je tam snad jen ta co působí na vačku od kontaktu, takže nula nula nic, nejméně 1000x méně, než je ložisko takové konstrukce schopné přenést. Otáčky na něm taky nejsou vysoké. Tak buď stářím vytuhne vazelína, zapráší se a vyžmolkovatí, pak nechrání a vlhkost na povrhu dokončí destrukci, nadrobenej bakelit, opotřebení z kluzné části kontaktu na vačce nebo už mě nic jiného nenapadá.

Mám původní rozdělovač (elektronický), vůle v ložisku žádná není, na regulaci předstihu naprosto minimální (patrně jen konstrukční), stáří 18,5 roku, najeto 180 tis. km. Při cca 110 tis. km se nasadilo šejdrem víčko a kontakt ho prošoupal do okamžiku zastavení auta - asi několik set km. Bordel se vyfouknul, víčko a palec se vyměnilo a nic se nestalo...... Ty plastový piliny se pravděpodobně nezamíchaly do vazelíny, aspoň to tak vypadá, že se nezamíchaly, protože dalších 70 tis. km na ložisku nezpůsobilo žádné změny.

Re: motor chcipe

Napsal: stř pro 11, 2013 12:36
od Vašátor
Tome, ačkoli to bude znít nepravděpodobně, vyhrkané ložisko kladívek rozdělovače je běžnou závadou. Především u venku stojících aut, asi díky vlhkosti ...

Re: motor chcipe

Napsal: stř pro 11, 2013 14:12
od Petr HC
Na služební 2105 byl "vyhrkaný" i čep kladívka rozdělovače v základní desce. Viděl jsem i vůli v kolíku unašeče hřídele rozdělovače. Zkontrolovat se musí A,B,C,D,E,F - zkrátka FŠECKO.

Re: motor chcipe

Napsal: stř pro 11, 2013 14:16
od Roman
A to este existuju dve verzie toho loziska-vacsi a mensi priemer, uz si nepamatam, ktora bola prva a s tou mali problem snad vsetky prve 2105 .....