Alternátor 2102
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternátor 2102
No, buď tam bude Weber, nebo Ozon (podtlakové ovládání druhé komory). Tak napiš alespoň jaký ročník to je.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor 2102
Tak kontakty jsem vycistil, nastartoval, zvedl otacky pres sytic na volnobeh a lehce napnul pruzinku ale voltmetr ukazuje pouze 12, 6
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
Tak jsem opět koukal na alternátor a mám tam pouze 50Ah, baterka má 55Ah a nedokážu do ní dostat víc jak 12,6 (sytič vytažen cca na půlku) a 13 (sytič plně vytažen) - pružinku jsem roztáhl docela dost a spíš se bojím, abych tím něco nemohl zkazit...když jsem to stejné zkoušel s baterií, která měla 44Ah - tak při polovičním vytažení jsem byl na hodnotách zcela jinde a podstatně vyšších
jen škoda, že zapůjčená baterie, která má 44Ah mi vystačí na jedno nastartování a i přesto, že alternátor dobíjí víc než dost, tak po vypnutí motoru na ní už nenastartuji - baterie to má za sebou...

Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
No a ta tvoje 55Ah je nabita? neni to jen tim ze ji mas proste vybitou a altik ji dobiji a ona si drzi nizky napeti protoze je vyflakana, doporucil bych ji nabit nabijeckou a pak to zkouset, nebo je to blbost co pisu? Ovsem kdyz das vybitou baterku na nabijecku tak ma klido tech 12V a postupne leze nahoru.. rek bych ze se to musi chovat stejne i v aute..
Re: Alternátor 2102
Ta 55Ah baterka je stara cca 3 mesice co ji predchozi majitel kupoval do auta. Takze, tim, ze by byla vyflakana to nebude. Silnejsi baterku mi altik asi neutahne :/
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
do tych stelovatelnych reglerov nie som zrovna odbornik, na to tu mame inych co mozno poradia, ale ja by som tipoval, ze problem bude v nom. Asi nemas poruke nejaky iny na vyskusanie?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Alternátor 2102
k autu mám hodně dílů, bohužel tento regulátor mezi nimi není :/
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
K příspěvkům z včerejška :
čas 21:51 - alternátor má určitě 50 A , ne 50 Ah
- zkoušení s baterií, která to má "za sebou" je zbytečná práce. Vše je zde popsáno a kdo umí číst grafy,
bez problému to vyčte z grafu sulfatovaného akumulátoru.
čas 23:24 - i tak to může být.
Dnes
čas 06:51 - jsou experti, kteří dovedou zničit novou baterku při prvním použití - na to nepotřebují 3 měsíce
- altík "utahne" třeba tankovou 240 Ah baterku, jen její nabíjení bude trvat úměrně déle (trojčlenka).
cas 06:56 a 07:20 - má-li původní regulátor neopálené a čisté kontakty s předepsanými mezerami a
předepsaným zdvihem kotvy, není třeba ho měnit, stačí seřídit. Hodnoty regulátoru 2101 zde někde
popisoval Vašátor.
Důležité - po nasazení a přitažení krytu se může seřízení změnit - takže raději několikrát zopakovat.
A dobrá rada - více číst ušetří mnoho práce a zničených dílů. Všechny dotazy z tohoto vlákna jsou zde
zodpovězeny a vysvětleny (mnohé je shrnuto v FAQ Luďkem M. a Pátračem) jen je potřeba HLEDAT.
čas 21:51 - alternátor má určitě 50 A , ne 50 Ah
- zkoušení s baterií, která to má "za sebou" je zbytečná práce. Vše je zde popsáno a kdo umí číst grafy,
bez problému to vyčte z grafu sulfatovaného akumulátoru.
čas 23:24 - i tak to může být.
Dnes
čas 06:51 - jsou experti, kteří dovedou zničit novou baterku při prvním použití - na to nepotřebují 3 měsíce
- altík "utahne" třeba tankovou 240 Ah baterku, jen její nabíjení bude trvat úměrně déle (trojčlenka).
cas 06:56 a 07:20 - má-li původní regulátor neopálené a čisté kontakty s předepsanými mezerami a
předepsaným zdvihem kotvy, není třeba ho měnit, stačí seřídit. Hodnoty regulátoru 2101 zde někde
popisoval Vašátor.
Důležité - po nasazení a přitažení krytu se může seřízení změnit - takže raději několikrát zopakovat.
A dobrá rada - více číst ušetří mnoho práce a zničených dílů. Všechny dotazy z tohoto vlákna jsou zde
zodpovězeny a vysvětleny (mnohé je shrnuto v FAQ Luďkem M. a Pátračem) jen je potřeba HLEDAT.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10597
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor 2102
Např. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9732Petr HC píše:... Všechny dotazy z tohoto vlákna jsou zde
zodpovězeny a vysvětleny (mnohé je shrnuto v FAQ Luďkem M. a Pátračem) jen je potřeba HLEDAT.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Alternátor 2102
A jen bych připomenul, že tam budeš mít alternátor 42A. Je na něm sice napsáno 50A, ovšem je to špičková hodnota. Nicméně z hlediska dobíjení je to zcela nepodstatné.
Podstatné je to, co píší kluci. Pokud na jednu autobaterii alternátor dobíjí tak jak má a na druhou dobíjí málo, hledej problém v autobaterii. V první řadě ji POŘÁDNĚ nabij, přesvědčíš se tak i o tom, zda není po ní - musí jít nabít do plného. Autobaterii lze zničit velice rychle. Dobíjecí napětí alternátoru u vybité baterie nebude nikdy tam, kde u nabité. Zas tak tvrdý zdroj alternátor není - musel by dávat mnohem vyšší proud.
Pokud lze nabíjecí napětí pomocí pružinky regulovat - v rozumných hodnotách, bude regulátor v pořádku. Nejčastější závadou mechanického regulátoru je upálený kontakt z jednoho z odporů. Pak buď přebíjí, nebo nedobíjí, regulace skáče, není citlivá a dělá to psí kusy. Stejně jako špatná kostra regulátoru.
Ad karburátor: pokud jej nikdo neměnil, bude tam karburátor Weber. Seřízení volnoběhu je jednoduché, je tam šroubek tlačící na kotvu plynu (na klapku první komory). Nastavené volnoběhu je tedy čistě mechanické. Nějaký obrázek k tomu tady na foru zajsté najdeš. Hledej
Podstatné je to, co píší kluci. Pokud na jednu autobaterii alternátor dobíjí tak jak má a na druhou dobíjí málo, hledej problém v autobaterii. V první řadě ji POŘÁDNĚ nabij, přesvědčíš se tak i o tom, zda není po ní - musí jít nabít do plného. Autobaterii lze zničit velice rychle. Dobíjecí napětí alternátoru u vybité baterie nebude nikdy tam, kde u nabité. Zas tak tvrdý zdroj alternátor není - musel by dávat mnohem vyšší proud.
Pokud lze nabíjecí napětí pomocí pružinky regulovat - v rozumných hodnotách, bude regulátor v pořádku. Nejčastější závadou mechanického regulátoru je upálený kontakt z jednoho z odporů. Pak buď přebíjí, nebo nedobíjí, regulace skáče, není citlivá a dělá to psí kusy. Stejně jako špatná kostra regulátoru.
Ad karburátor: pokud jej nikdo neměnil, bude tam karburátor Weber. Seřízení volnoběhu je jednoduché, je tam šroubek tlačící na kotvu plynu (na klapku první komory). Nastavené volnoběhu je tedy čistě mechanické. Nějaký obrázek k tomu tady na foru zajsté najdeš. Hledej

Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor 2102
Tak seřízeno už mam
povedlo se mi zvednou napájení na vyšší hodnoty, ale když zapnu víc spotřebičů ve voze - tak abych jej otestoval na největší zátěž (dálková světla, směrovka, ventilátor, do zapalování dám nabíječku na mobil + radio (jedná se o neoriginální radio schované v kastlíku + 4x repro a 1x bassové repro) tak motor okamžitě vypne...
Baterku jsem mel ve 3 servisech na promereni a opravdu je v poradku :/

povedlo se mi zvednou napájení na vyšší hodnoty, ale když zapnu víc spotřebičů ve voze - tak abych jej otestoval na největší zátěž (dálková světla, směrovka, ventilátor, do zapalování dám nabíječku na mobil + radio (jedná se o neoriginální radio schované v kastlíku + 4x repro a 1x bassové repro) tak motor okamžitě vypne...
Baterku jsem mel ve 3 servisech na promereni a opravdu je v poradku :/
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
a kolik voltu to pak ukazuje na baterce pri tom odberu? je to divny melo by to fungovat i pri slabym alternatoru ale vybijela by se ti baterka.. Jestli sou vsechny kabely kostry atd OK?
Re: Alternátor 2102
Já mám 2101 seřízenou dobře a když jsem přes měnič 12/220V potřeboval vrtat s vrtačkou 450W do betonu, tak jsem při volnoběhu také skoro udusil motor. Zvednul jsem drátem otáčky na cca 1000/1100min a vrtal jsem vesele. A takové výkoné rádio si dovede také vzít hodně + to ostatní, co jsi popsal......
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Alternátor 2102
A přesně proto se seřizuje nabíjení s potkávacími světly. Ty jsou ideální zátěží, zároveň však dobíjecí soustavu nepřetěžují. Kolik ti to teď tedy dobíjí? Napiš nám alespoň nějaké hodnoty, ať tu nemáme pocit, že radíme jen tak pro nic za nic.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/