Re: Reflektory
Napsal: pon srp 12, 2013 13:10
Reflektory mám vyměněné. Nastavil jsem je podle toho jak svítily ty původní. Mám totiž 4 verze nastavení, vše je 5 metrů od zdi:
manuál k autu:plně zatížené 75mm pod rysku středu světel.
servisní manuál: asymetrické 120 mm pod rysku hlavní a 100 mm u dvojmontáže s dálkovými, zatížení neuvádí
Tůma 1986: asymetrické 80 mm pod osu, zatížení neuvádí
Tůma 1999: pro jistotu nepíše výšku, ale zmiňuje asymetrické, zatížení neuvádí
Světla jsem seřizoval u Lady pouze jednou, asi před 16 lety, kdy je jeden chytrák v servisu nastavil hodně nízko. Předtím svítila na SPZ vpředu jedoucí Škody 120, po seřízení mechanikem do země. Našel jsem na jednom parkovišti Š120 a ve stejné výšce plot, který končil právě v této výšce. Bohužel Š 120 se už vhodně zaparkované nepotkávají a plot už neexistuje. Seřizoval jsem potom několik aut doslova podle tohoto plotu.
Po výměně žárovky svítily reflektory vždycky naprosto ve stejné výšce bez seřizování. Na STK u žádného auta nikdy neprotestovali a že světla měří pokaždé....
Ono je to v podstatě jedno, hlavně neoslňovat!
Aby se mi zase neloupala pravá parabola, tak jsem provedl úpravu, kterou jsem viděl u jiného auta. Odvzdušnění akumulátoru vyvést mimo auto. Dovedl mě k tomu poznatek známého, který měl u BMW, kde je aku v pravém zadním blatníku po 9 letech totálně vyhnilý držák. Aku stavěl do blatníku místo na držák na kostku polystyrenu. A taky ta moje oloupaná parabola. U mého akumulátoru stačí nasunout trubičku z polyethylenu 6 / 4 mm. Jde nasunout asi 4-5 mm a pevně drží. Uchycení trubiček drátem 2,5mm2. Protože stojím autem venku a většinou zadkem k severozápadu (možná západu), tak jsem vyvyedl trubičky nejkratší cestou mimo auto. Za jízdy je to skoro jedno, to se někam rozfouká, ale když auto stojí, půjde to mimo. Plyny z akumulátoru se na původní parabole za léta podepsaly, levá byla ok, jen s muškama uvnitř.
manuál k autu:plně zatížené 75mm pod rysku středu světel.
servisní manuál: asymetrické 120 mm pod rysku hlavní a 100 mm u dvojmontáže s dálkovými, zatížení neuvádí
Tůma 1986: asymetrické 80 mm pod osu, zatížení neuvádí
Tůma 1999: pro jistotu nepíše výšku, ale zmiňuje asymetrické, zatížení neuvádí
Světla jsem seřizoval u Lady pouze jednou, asi před 16 lety, kdy je jeden chytrák v servisu nastavil hodně nízko. Předtím svítila na SPZ vpředu jedoucí Škody 120, po seřízení mechanikem do země. Našel jsem na jednom parkovišti Š120 a ve stejné výšce plot, který končil právě v této výšce. Bohužel Š 120 se už vhodně zaparkované nepotkávají a plot už neexistuje. Seřizoval jsem potom několik aut doslova podle tohoto plotu.
Po výměně žárovky svítily reflektory vždycky naprosto ve stejné výšce bez seřizování. Na STK u žádného auta nikdy neprotestovali a že světla měří pokaždé....
Ono je to v podstatě jedno, hlavně neoslňovat!
Aby se mi zase neloupala pravá parabola, tak jsem provedl úpravu, kterou jsem viděl u jiného auta. Odvzdušnění akumulátoru vyvést mimo auto. Dovedl mě k tomu poznatek známého, který měl u BMW, kde je aku v pravém zadním blatníku po 9 letech totálně vyhnilý držák. Aku stavěl do blatníku místo na držák na kostku polystyrenu. A taky ta moje oloupaná parabola. U mého akumulátoru stačí nasunout trubičku z polyethylenu 6 / 4 mm. Jde nasunout asi 4-5 mm a pevně drží. Uchycení trubiček drátem 2,5mm2. Protože stojím autem venku a většinou zadkem k severozápadu (možná západu), tak jsem vyvyedl trubičky nejkratší cestou mimo auto. Za jízdy je to skoro jedno, to se někam rozfouká, ale když auto stojí, půjde to mimo. Plyny z akumulátoru se na původní parabole za léta podepsaly, levá byla ok, jen s muškama uvnitř.