Stránka 2 z 12

Napsal: ned lis 14, 2010 20:03
od MartasBrno
TomasNM píše:Podla schemy,ktoru mam su poistky 7(svetla+SPZ) a 8(podsvetlenie budikov) prepojene s jednym vstupnym dratom. Za predpokladu,ze ten privodny kabel je niekde zaoxidovany/povoleny,pri skrate na konci auta(SPZ,P7) moze byt pokles napatia na tom privodnom kabli taky velky,ze to je vidno aj na veciach zavesenych na P8(budiky). Isiel by som v prvom rade po tom osvetleni SPZ,hlavne v ohybe a potom by som este skontroloval privodny kabel P8-spinac svetiel(cierno-biely drat),pripadne dalej.
Přesně tak, Stejně jak psal hurikán, je potřeba jít postupně po té vadné části instalace. Pokud jsou tam někde konektory, tak odpojit přední / zadní část instalace a vylučovací metodou určit vadnou část až k vadnému místu. Nebo, pokud jsou na autě známá místa namáhání kabeláže zkusít je přímo najít.

Napsal: ned lis 14, 2010 20:18
od Míra151
dik za rady
skusím od pojistky cvaknout PŮčko a změřím odpor drátů v paticích od žárovek
Fak je ten že na zadních dveřích to je neštěstí u většiny aut

Napsal: ned lis 14, 2010 20:39
od TomasNM
Míra151 píše:Fak je ten že na zadních dveřích to je neštěstí u většiny aut
To je svata pravda. Mam aj Citroen Evasion rv.98,skoro v povodnom stave,kde mi tiez rupol kabel v mieste ohybu pre piate dvere a slaktrafil mi zadny stierac.

Napsal: ned lis 28, 2010 20:46
od Míra151
opraveno- pan majitel měl v zadních dveřích všechny dráty na volno

Napsal: ned lis 28, 2010 20:49
od TomasNM
Super. Mozes to opravit aj mne v Citrone. Ja som lenivy :D
Keby tam vyrobcovia dali nieco,ako priemyselne flexi kable,ktore maju velmi tenke zilky a polyuretanovu izolaciu,tak ten kabel prezije 20 nasobne cele auto. Ale bolo by to kua o 5E drahsie no...

Napsal: ned lis 28, 2010 21:00
od Míra151
tak to jsi ještě nezažil čínské dráty na elektr. VZV
Izolace neporušena,neodřena a drát prostě není. Musíš rukou jet po izolaci každého drátu než to najdeš

Napsal: sob pro 04, 2010 21:15
od TomasNM
Stacilo mi vidiet cinske startovacie kable,kde bolo max 1sqmm dratu a 5mm hruba izolacia,aby to vyzeralo doveryhodne. Tymi tenkymi zilkami som myslel kabel s celkovym prierezom 1-2.5sqmm,ale zmotany z miliona ziliek.

Přístrojovka - zapojení

Napsal: čtv lis 17, 2011 19:38
od Kolben
Dobrý den pánové, neví někdo, jak jsou zapojeny ty 2 konektory, co vedou do přístrojovky, jsou do špičky, bílý a červený. Jde mi o to, že při demontáži (výměna a kontrola žárovek) jsem zjistil, že k jednomu z vodičů na červeném konektoru (oranžový drát) je přiletován další drát, na kterém byla přidělaná 15A pojistka a kablík, který pokračoval z pojistky, nikam nevedl a měl zaizolovaný konec. Takže rozhodně "dobastlenec", ale z vrozené zvědavosti bych rád věděl, k čemu tam takováhle "hrůza" mohla být... Díky.

Re: Přístrojovka - zapojení

Napsal: čtv lis 17, 2011 20:38
od veliz
Oranžový drát by měl být napájení obvodů přístrojovky (kontrolek a budíků). Vyvedený drát (přes pojistku) mohl být k čemukoliv, co vyžadovalo napájení. Jištění 15A pojistkou ale nedává smysl, neboť je předřazena 8A pojistka.

Re: Přístrojovka - zapojení

Napsal: čtv lis 17, 2011 21:01
od Kolben
Díky, myslel jsem si, že to bude nějaké napájení, protože je ten drát s větším průřezem, než ty okolo. Kdo ví, co tam kdo kdy dával, na druhou stranu, v autě je takovejch možností, kde "vzít 12V", než přiletovat v palubce 2 dráty k sobě :shock: Ale díky za rychlou odpověď. Podívám se, jestli náhodou není ta originální 8A pojistka nahrazena nějakou silnější, dávalo by to pak smysl.

Re: Přístrojovka - zapojení

Napsal: čtv lis 17, 2011 21:21
od Luděk Musil
Připájet kus drátu a dávat na to 15 A pojistku? Notabne na palubku? Na to bych hledal poněkud jistější zdroj! L.
PS: kuřecí tlačenka , teda aspoň ta z Alberta na Lesný je pěkně hnusná

Re: Přístrojovka - zapojení

Napsal: čtv lis 17, 2011 21:23
od Kolben
No to já taky :wink:
P.S.: Kuřecí tlačenka je divná už z principu, vepřová, to je něco jinýho :-D

Re: Přístrojovka - zapojení

Napsal: čtv lis 17, 2011 21:27
od Luděk Musil
Kolben píše:No to já taky :wink:
P.S.: Kuřecí tlačenka je divná už z principu, vepřová, to je něco jinýho :-D
PS: mám takový divný pocit ... znáte tu anglickou hudební gruppu? Duwenblitt ... ale rychle'

Re: Přístrojovka - zapojení

Napsal: čtv lis 17, 2011 21:30
od Kolben
Jojo, už jsem je slyšel :D

Nesvítící kontrolky

Napsal: sob zář 29, 2012 12:16
od cecil.110r
Zdravím pánové. Tchán koupil docela mladou Nivu a tak nějak jí dáváme postupně dohromady. Je to Niva z roku 2008 a máme problémy s elektrikou. Postupně přestalo jít rádio. Nesvítí ani jedna kontrolka, tedy vlastně svítí jen jedna a to když se dají dálkové světla, tak to ukáže tu modrou... Jinak nic, ani osvětlení, ani otáčkoměr.... Palivoměr ukazuje pořád půlku nádrže a to nám už i došel benzín a hladové oko nic... Teplota si dělá co chce a leze hluboko za červéné pole a pak zase chvilku je na devadesátce... no hrůza... Kontrolka dobíjení, taky nic a kontrolka motoru je raději bez žárovky...
Všechny pojistky jsou ok i jsem multimetrem všechny přeměřil, jestli mají kontakty.... Setkal jste se s tím někdo? Koukal jsem na různé elektrické schémata a blbne okruh kolem pojistky č.2 .....
Poradíte, jak najít chybu?