Stránka 2 z 3
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: pát led 18, 2013 23:14
od valda1971
Dodi - podobný problém měl známý na Škoda Octavia. Měl tam nepatrný úbytek chladicí kapaliny, to někde v prostoru pod palubkou a šlo mu to na čelní okno. Vlastně jen nepatrná pára. Jinak já mám zkušenost, že při "nabírání" teploty uvnitř vozu k mlžení oken je tendence (změna teplot venkovní-vnitřní), ale to po ohřátí interiéru odpadne a mohu si topit směrově kam chci.
K tomu zadnímu oknu (a celkové) - nemáš nataženo do vnitřku auta moc vlkosti ? V podlaze od mokra z nohou ? To se pak odpařuje a nemá kam. Při delší jízdě pustit topení co nejvíc jen na zem a po nějaké době otevřít okna - prostě vysušit. Pokud máš auto v garáži, kde je možnost přes noc nechat okna otevřená, tak to také využít.
Jo, a také se mi u 112 stalo, že jsem nějak nevědomky zapnul vnitřní cirkulaci (jinak ji vůbec nepoužívám) a měl jsem podobné problémy, než jsem na to přišel. Topila méně a okna se mlžila. Tam je to přes nějaký elektromagnet (je slyšet cvaknutí už při zapnutí zapalování), tak jest-li to třeba nemáš v poruše
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 08:40
od vodis
Jo a taky se na zimu doporučuje dát pod gumový koberečky na podlahu noviny a občas je vyměnit, stahujou do sebe vlhkost...
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 09:57
od JmJ
Jestli to dobre chapu, tak mu to nejen blbe topi, ale hlavne se neohreje motor, takze bych problem nehledal v topeni, ale v chlazeni.
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 09:59
od Cory
Ja to vidim na termostat alebo na netesnosť sustavy. Jedno z toho.
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 11:28
od valda1971
JmJ píše:Jestli to dobre chapu, tak mu to nejen blbe topi, ale hlavne se neohreje motor, takze bych problem nehledal v topeni, ale v chlazeni.
To je jedna pravda a zamlžování oken je druhá
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 11:39
od Petr HC
Ještě se podívej výdechem ve středu palubní desky, jestli se plně otevírá zadní klapka (řízená servem nastavení teploty na řídící jednotce topení. Přední klapka sklo/střed/nohy musí být přitom v poloze nohy a dobře si dovnitř posvíť. Nelze ani vyloučit ucpanou přepadovou hadičku do expanzky (pak by mohl být radiátor topení zavzdušněný).
Ale spíš bych se také přikláněl k tomu termostatu.
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 18:05
od Majo
Petr HC píše:...řízená servem nastavení teploty na řídící jednotce topení. ...
bohuzial v tomto urobila lada krok spat a RJ automatickej teploty nahradili cudlikovym otacanim... To vsak nevylucuje ten servo motorcek, len to proste ide priamo teple/studene bez toho aby to nejak rozmyslalo...
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 19:23
od Petr HC
Majo píše:Petr HC píše:...řízená servem nastavení teploty na řídící jednotce topení. ...
bohuzial v tomto urobila lada krok spat a RJ automatickej teploty nahradili cudlikovym otacanim... To vsak nevylucuje ten servo motorcek, len to proste ide priamo teple/studene bez toho aby to nejak rozmyslalo...
Nevím , jak je to v Prioře, ale u řady 211x to "rozmýšlí" v rozmezí +/- 2 st.C a je to korigováno termistorem vedle stropního svítidla, přes který je vzduch z kabiny hnán ventilátorkem. Teplota se nastaví "čudlíkem" např. na 20 st.C a je-li uvnitř vozu teplota menší než 20, topí až na 22. je li větší, topí jen mezi 18 a 20. Spolupůsobí tam i venkovní teplota, jako vlečná regulační veličina (podle teploty plechu střechy). Proto je uvnitř ŘJ topení ten mikroprocesor. Názorně to je vidět, když je vůz ojíněný a teplota okolí je blízká nule, jinovatka nad čidlem odtaje.
Už jsem ale někde zde psal, že se mi to zdá zbytečně složité.
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 19:47
od zelvotron
Já myslím, že na prioře je stejnej systém, akorát pro uživatele je schovanej, jelikož kolečko teploty není očíslovaný stupnicí a teplotní čidlo je schovaný ve stropním svítidle.
PetrHC: No jinovatka, mě to stropní čidlo protaje i slušnou vrstvu sněhu, ale než čímkoliv jiným si myslím, že tamtudy prostě utíká teplo z kabiny, jelikož je tam díra ve stropním obložení na světýlko a to čidlo.
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 19:56
od Petr HC
zelvotron píše: ...PetrHC: No jinovatka, mě to stropní čidlo protaje i slušnou vrstvu sněhu, ale než čímkoliv jiným si myslím, že tamtudy prostě utíká teplo z kabiny, jelikož je tam díra ve stropním obložení na světýlko a to čidlo.
Třeba se mýlím, ale podle teorie vlečné regulace to má logiku. Proč by jinak byla nad čidlem odstraněna tepelná izolace střechy (obdoba venkovního čidla u regulace moderních plynových kotlů). Místa tam je dost.
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 20:00
od zelvotron
Je to možný, ale pak by to bylo zatraceně fikaný
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: sob led 19, 2013 20:04
od Majo
hlavne nechapem preco to nastavovanie teploty pred uzivatelom schovavali, system je urcite podobny. To cidlo s malym hlucnym ventilatorom tam je.... Asi sa aj tam setri
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: úte led 22, 2013 15:14
od Dodi
Ďakujem všetkým za rady. Skúsim odpovedať na všetky nápady. Zahmlievanie skiel sa deje vždy, keď auto parkuje vonku, teda má teplotu vonkajšieho vzduchu. vtedy sklá zahmlievajú, tak čelné v 2/3 od palubovky, ako aj bočné pri spodnom ráme a pri zrkadlách a zadné okolo rámu. Sklo musí byť stále ofukované, ak totiž presuniem smer vzduchu povedzme do kabíny, tak za chvíľu sa sklo opäť zahmlieva, je to nepríjemné, lebo akurát vo výške očí, bez ventilátora ani myslieť. Úbytok kvapaliny som nezaznamenal, je stále medzi min a max od výmeny termostatu. S vozom boli dodané aj gumenné rohožky, pozeral som a je pod nimi sucho. Mechanik naznačil, že chyba môže byť v podtlakovom odvetrávaní kabíny? Inak v garáži nechávam vždy pootvorené okná. Čo sa týka vnútornej cirkulácie - jednak je chod signalizovaný oranžovou kontrolkou na spínači a potom sa sklá so zapnutou cirkuláciou zahmlievajú ešte viac. A áno v 111 sa mi zdala regulácia kúrenia komfortnejšia, samo si regulovalo teplotu v kabíne a stačilo napríklad pootvoriť okno a kúrenie citeľne pridalo, toto som u Priory nezaznamenal, ostatne ani taký vykurovací výkon. To však môže súvisieť s termostatom, resp. s jeho priebehom otvárania, alebo nastavenou otváracou teplotou. Teplota - ako som písal - vyjde a drží na 82°C, bez ohľadu na -, či + vonkajšiu teplotu. Pozeral som aj do výduchov v strednom paneli a ... videl som akurát tak ... Neviem čo tam mám vidieť okrem čierneho plastu. Prepínanie na jednotlivé smery funguje. Kúrenie je však na rozdiel od 111 na maxime, automatika vypnutá, lebo po naštartovaní sa niekoľko prvých niekoľko minút ventilátor ani len nepohne, potom sa roztočí na max. rýchlosť. Tým však ochladzuje ten minimálne teplý vzduch, preto aby sa hneď nezahlmlili sklá a aby aký-taký teplý vzduch išiel musím dať ventilátor na 2 - 3 stupeň. Aspoň že ohrev sedadiel funguje dobre.
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: úte led 22, 2013 15:51
od JmJ
Pockat, takze teplota motoru vyleze na 82 a drzi? pak je podle meho termostat ok. v tom pripade, nemas zavzdusnene topeni? v momente, kdy je motor zcela ohraty, tedy 82 stupnu, pak bych sahl na hadice k topeni a na hadice k chladici. podle meho musi byt obe stejne horke. taky bych porovnal teplotu obou hadic jdoucich k topeni. a osahal bych je co b mistech co nejblize k topeni, tedy co nejdal od motoru.
pokud hadice jdouci do topeni a z topeni bude horka tak jako hadice jdouci k chladici a stejne to netopi, pak bych videl problem v obladani klapek topeni.
Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah
Napsal: pát úno 01, 2013 13:07
od Dodi
JmJ píše:Pockat, takze teplota motoru vyleze na 82 a drzi? pak je podle meho termostat ok. v tom pripade, nemas zavzdusnene topeni? v momente, kdy je motor zcela ohraty, tedy 82 stupnu, pak bych sahl na hadice k topeni a na hadice k chladici. podle meho musi byt obe stejne horke. taky bych porovnal teplotu obou hadic jdoucich k topeni. a osahal bych je co b mistech co nejblize k topeni, tedy co nejdal od motoru.
pokud hadice jdouci do topeni a z topeni bude horka tak jako hadice jdouci k chladici a stejne to netopi, pak bych videl problem v obladani klapek topeni.
Presne tak, teplota vylezie na spomínaných 82°C a drží. V servise povedali, že iný než ten, čo namontovali nedostávajú a jeho otváracia teplota je 85°C a teda je v poriadku. Nábehová charakteristika sa mi zdá v porovnaní so 111 pomalá, z toho vyplýva o poznanie horšie kúrenie. Nakoniec som sa rozhodol, že s ďalšou výmenou počkám po teste auta v lete ku moru, na auto je 3-ročná záruka, tak mám čas. Hadice skontrolujem, aj keď si myslím, že problém je práve v dodanom termostate. Naďalej si neviem rady s problémom zahmlievania skiel, zadné sklo sa zlepšilo po prestavení zámky kufra - zrejme dobre nedoliehali piate dvere ku tesneniu, predné sa vo výške očí po strechu naďalej zahmlieva, rovnako ako bočné sklá v okolí zrkadiel, ale iba ak voz stojí vonku a ani ventilátor naplno a ofuk len predných skiel nezabráni zahmlievaniu. Nedostal som sa ešte k tomu, kde má Priora riešené to podtlakové odvetrávanie kabíny čo spomínal mechanik, to by mohlo laicky byť ono - studený interiér, teplý vydychovaný vzduch sa hromadí v kabíne a to spôsobuje ten jav.