Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od ger007 »

no radio, dajsi ake chces :-D

aby to trochu jelo s piatimi ludmi na palube a s plnym kufrom bordelu a s vozikom a s karavanom 200km/h do kopca to tam doporucujem dat V8 small block.

pozri uz hodne pomoze ked das napriklad kratsi diferencial napriklad z kombika 4,44 to ti to pojede ale tak do 140, motor 1,7 bude dobry, pokial to chces len tak na vozenie, neocakavaj ze ked to tam das nebudes stihat radit. pojede to to jo ale nemysli ze z toho spravis ferrari. kazdopadne 1,7 na karbeci ide hezky, ale urcite tam dat elektricku vrtulu mechanicka zere vykon, prerabka neni tak zlozita.
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od MartasBrno »

Obecně doporučuju studovat. Z nevědomosti se udělalo už hodně volovin.
Osobně si netroufám na nic jiného než serii, právě z důvodu že vím, kolik toho nevím.
Pro tebe bych asi řekl, že si slož ten rozdělaný motor, nekuchej ale kvůli němu jiný, který je dobrý, abys ve výsledku neměl 2x 100kg železného šrotu. Byla by to škoda a zhatilo by to i předchozí práce a investice.
Nemám názor na liškovitou kliku. Zvažoval bych přeleštění u odborníka, nebo s citem i doma. Odborník asi nebude chtít takovou věc do mašiny ani upnout. Pokud by nepomohlo, pak asi smůla.

Co s odladěním motoru? Buď jízdní zkoušky, anebo brzda. Vše je o tom, jak se sejde směs a předstih. To, jak si lidi myslí, že jim stačí nastavit volnoběh a statický předstih je mimo - platí to pro seriovky v neopotřebeném stavu. problém je ve složitosti a ceně prací, versus výsledný efekt. Exaktní nastavení znamená téměř něco jako vývojové práce, pokud člověk nemá velmi zkušené ucho a cit. Odladit - vlastně jenom změřit potřebný základní tvar charakteristiky předstihu je práce pro zkušebnu.
nakonec to končí brutálním zjednodušením systému, aby to šlo vůbec udělat a parametry jako spotřeba nebo kultura chodu v nepreferovaných režimech jsou v pytli. Ale jestli jezdíš na LPG, tak už je to vlastně ono a už to asi o moc horší nebude, ty systémy jsou trapně primitivní. Ze zájmu bych si prošel články na škoda techwebu od Jiřího Čecha, který o praktických úpravách LPG napsal dost.

Kdyby byla aspoň ta brzda, není problém udělat přibližné odladění předstihu při standartním karburátoru třeba na tři až pět běhů.

Vůbec ale nic skládat nemusíš, když jen vyměníš motor za tu zmiňovanou 1.7. Otázka je, jestli ti to bude vyhovovat. Co to zpřevodování? koukni do papírů ostatních modelů lada, jaké mají převody a jaké mají dynamické parametry.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od smajchl »

Martas: Ta klika je odlehcena (sou v ni navrtany diry) a neni vyvazena a navic je fakt fest rezata to nema smysl s tim cokoli delat... proste nova klika je treba... jestli chci skladat motor a nevidel sem to nikdy v celku... no myslim ze pravdepodobnost ze to zkurvim je celkem velka a samotna klika bude asi draha...

Kdybych sel do ty 1.7 tak bych to tam dal i s 5q kterej k tomu byl a to prece musi jet rozumne pak, kdyz to tak delali tovarne... nechal bych diferak 4.1 z ty 1200 a myslim ze by to jelo o dost lip nez ted... nechci z toho ferari jen by bylo fajn na dalnici dat za 5 a drzet si 130 kopec nekopec s kultivovanejma otackama... to je to co bych ja chtel a prislo mi trosku lito ten motor 1.5 (pridavam fotku) vyhodit co mi vrta v hlave ze ma zvysenou kompresi coz by melo LPG vyhovovat a je to vetsi kubatura nez 1.2...

Na stk by nebyl pak problem s elektrickou saharou?
Přílohy
zavodni motor.jpg
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Jelen »

Na STK jim bude elektrická sahara úplně šumák.
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Kopr »

Vpravo na fotce to je jawetta neb stadion s22??? :o
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Cory píše: Ale podla mna nema zmysel upravovat 1,5, ked je tu 1,7 s lepsim zakladom.
Ano, přesně to jsem měl na mysli taky. Proto jsem psal, že patnáctku stavět má smysl, ale stavět sedmnáctku má větší smysl :-).




Jelen píše:Mám tu spodek Markova motoru, jak byl upravený? Dělalo se něco s klikou? S blokem? Acibuk si stěžoval, že tam na jednom válci praskaly kroužky. Co je za úpravy na tom bloku?
Na bloku nejsou vůbec žádné úpravy. Druhý výbrus - průměr vrtání 76,42 mm, jinak nic. Co bys tam taky chtěl upravovat?
Na čtvrtém válci praskaly kroužky, to ano - to bylo způsobeno tím, že čtvrtý válec jak známo je v sérii hůř chlazený, neboť pokud není otevřené topení, voda okolo něj teče jen velmi slabě. Takže dnes už vím to, co jsem onehdy nevěděl - udělat obtok (paralelní větev, bypass) topného tělesa hadicí a bylo by bývalo po praskání kroužků :-). Tuhle úpravu bych udělal na všech motorech Lada, i sériových - doporučuji všem.
Ten blok by se dal normálně použít a klika i ojnice taky. Bylo to jen vyvážené a kontrola vyúhlování. Osobně bych vyhodil písty, byly nějaké ukrajinské či co a nebyly nic moc. Na čtvrtém válci díky častému praskání kroužků se upaloval materiál mezi drážkami. Takže písty a kroužky nové (dva tisíce) a můžeš s tím mazat jako o závod ;-).




smajchl: Elektrická vrtule je jednoznačně krok vpřed, a to nejen u patnáctky motoru, ale u kteréhokoli motoru. Mechanická vrtule totiž motoru ubírá poměrně dost výkonu, zejména ve vyšších otáčkách. Nehledě k tomu, že vrtule se za běžného provozu motoru vůbec nemusí otáčet, motor se spolehlivě uchladí náporem protékajícího vzduchu. Takže mechanickou vrtuli vyhodit a nahradit ji elektrickou (spínanou nejen bimetalovým spínačem na chladiči, ale pro jistotu i ručně vypínačem z auta). Věř mi, mechanická vrtule umí vzít motoru i pět koní výkonu.

Osobně bych zvolil cestu sériového motoru. Pokud nevíš, jak do úprav, nedělej to. Základem úprav je zvýšení účinnosti motoru, což v případě atmosférických motorů spočívá jedině ve zvýšení kompresního poměru. To se dá amatérsky provést dvěma způsoby - buď snížením bloku, anebo hlavy. Obojí spolu nese určitá rizika. Předně nebude Ti potom souhlasit časování rozvodů. Dojde totiž ke zkrácení vzdálenosti mezi osou kliky a vačky a všechno to rozházíš. Proto je fajn sehnat si stavitelné kolo vačky. Jenže to nejen sehnat, ale taky umět nastavit. Dalším problémem vyplývajícím ze zvýšení komprese je odladění křivky předstihu. Vyšší kompresní poměr totiž má za následek vyšší tlak ve spalovacím prostoru a tím rychlejší hoření směsi po zážehu. Proto se v celém rozsahu otáček motoru musí snížit předstih, udělat jiný graf závislosti předstihu na otáčkách. Jenže to nejde vyřešit prostým snížením základního předstihu, je to o mnoho složitější. Řeší se to poměrně složitou úpravou regulátoru rozdělovače. Pak je třeba umět ten upravený rozdělovač nastavit. Není to prdel, věř mi. Myslím, že o motorech něco vím a odlaďoval jsem ho tři roky ;-).

Jo a jen tak mimochodem - na pětku 130 km/h Ti pojede kterákoli sériová patnáctka bez sebemenší úpravy ;-), pokud je správně seřízena. To jen tak pro doplnění.



Mně ta moje mrcha chodila opravdu dobře. Kdybych tehdy v roce 1998 věděl, jak se mi ta patnáctka později povede, nechal bych ji při výbrusu místo na 76,4 přebrousit na 79,7 a byla by z toho regulérní šestnáctka (musela by pak s těmi následnými úpravami chodit ještě líp). Bylo tam víc úprav, ale všechny ze sériových dílů, anebo dílů upravených po domácku. Kompresní poměr 10,5:1, vačka z motoru 1,7i s posunutým časováním, zvětšené kanály v hlavě a vyleštěné, slícované se sacím potrubím, které bylo rovněž vyleštěné. Rozdělovač s upravenou regulací předstihu, výfuk Paragi (HUN) dvoulaufový poslední díl. A ještě celá řada dalších menších úprav, které vyplývaly z provozu. Karburátor OZON 2107 po kompletní a velmi precizní GO, ovšem bez zásahu do trysek, vše původní osazení - pouze úprava ovládání II.stupně. A samozřejmě pět kvaltů.
Důležité, kromě mnoha dalších detailů, je například zvětšení mazacího tlaku oleje.
Umělo to jít na trojku 140 km/h, což odpovídá otáčkám 7100 rpm, na dvojku točil skoro k osmi tisícům (někde 7700-7800) - samozřejmě ne pořád, zkusil jsem to jen párkrát za celé roky. Na to, že je to motor s dlouhým zdvihem, u kterých se ví, že se zrovna moc rády netočí, to bylo myslím víc než dobré. Z nuly na stovku jsem byl těsně pod hranicí jedenácti sekund. Držet s tím autem trvale rychlost přes 150 km/h bylo naprosto standardní a bez problému (samozřejmě pouze na dálnici, na okreskách je to nemyslitelné s jakýmkoli vozem).
Tohle auto s naprosto sériovým podvozkem a pneumatikami umělo maximálku 194,2 km/h - na pětku rovných 6000 otáček (změřeno policejním radarem na území Německa). Vzdálenost Praha-Chodov (nultý km D1) - Brno-Pisárky (190 km D1) jsem uměl ujet za 74 minut. To bylo cestou na slovenský sraz v Trnavě, kam jsem ze Sokolova dojel v čase kratším než pět hodin. Vem si automapu ČSSR ;-) a spočítej si, jak je to daleko, kolik je po cestě vesnic a jakou jsem měl průměrnou rychlost. Rád bych podotkl, že na tu vzdálenost mi stačila jedna sériová nádrž paliva a po dojetí na místo mi rezerva ještě neblikala. Průměrná spotřeba benzinu Benzina BlueOctane99 byla 6,8 l/100 km. Ale musí se to umět ;-).

Chybí mi, kočka moje modrá, ani po skoro šesti letech jsem se ještě neodmiloval. Kdybyste někdo chtěli jít do nějakého upraveného motoru, jsem k dispozici. Moc rád bych si zase poskládal nějaký ten opravdu poctivý motor. Ty samé Octavie a Golfy mi už lezou krkem :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Jelen »

Dík za info, takže v případě zájmu můžu tento spodek - klika, ojnice, písty, blok, olejové čerpadlo (vše složené dohromady) poskytnout smajchlovi, pokud bude mít zájem.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

To olejové čerpadlo je upravené (pokud jej potom někdo nevyměnil). Redukovaný přetlak je 6,5 Bar.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od smajchl »

Marku opravdu se klanim... ja tvy prispevky tady cetl a vzdycky sem si rikal... to je frajer :-D O tom ze se to musi odladit vim a proto sem taky psal ze to by musel udelat nekdo kdo tomu rozumi ja bych na to jen cumel... delat to system pokus omyl nema smysl.

Ale jestli rikas ze si ten motor ladil tri roky... asi to sezralo spoustu casu, to do toho asi nepujdu, jak rikam zatim sem o tom jen uvazoval a chtel sem proste vedet nazory lidi co si tim uz prosli... stejnak potrebuju nejdriv sehnat dily jako 5q spajzku, posilovac brzd (myslim ze je to dobra vec ne?) a tak... Z tyhle diskuse tady shledavam asi jako nejrozumnejsi sehnat 1,7 i s prevodovkou v slusnym stavu a jit do serie.. s karbikem kvuli LPG a STK...

Jo to na fotce je S22 pred renovaci, mam jeste jednu na jezdeni v takovym celkem peknym stavu ale je proste strikla syntetikou venku, vejfuk stribrenka, rafky bily a tak... a pak mam S11 po renovaci muj milacek.. Jo a ten kastlik s ruzicema vejfuku co se tam vali na zemi to jsou opiskovany dily na CZ 150c ... tu mam ted v zakladu striklou chromy hotovy pripravena na plnic a finalni lak... puvodne sem chtel delat akrylatem a i sem si dal trening s Ladou viz http://vymastenejinuit.rajce.idnes.cz/Lada/ ale nakonec ji asi striknu do cernyho polyuretanu, docetl sem se ze je mnohem odolnejsi... a kdyz se to prestrikne nakonec bezbarvym polyuretanem tak to vypada velmi dobre... navic na veteranu se to nemusi za kazdou cenu lesknout jak psi koule origo lak taky nebyl tak lesklej jako akrylat
Přílohy
zavodni motor 1.jpg
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Já osobně bych šel spíš do šestnáctky, než do sedmnáctky. Sice sedmnáctka by byla výkonově určitě lepší, ale přestavba na karburátor není tak jednoduchá. Naproti tomu šestnáctka by se vrazila do auta a mohl bys rovnou jet. Nehledě k tomu, že u sedmnáctky už není zaručena taková kompatibilita (záměnnost) dílů motoru s ostatními tipy.

U sedmnáctky je totiž problém v tom, že má vyšší kompresní poměr 9,3:1, zatímco ostatní "karburátorové" motory mají 8,5:1. Dost reálně hrozí, že sedmnáctka se sériovým rozdělovačem nebude jezdit dobře, a to z důvodu, který jsem psal výše - vyšší kompresní poměr = jiný graf předstihu.
Určité řešení tu je. Motor 1,7 přestavět na karburátor (doporučuji OZON 2107 s lehkou úpravou osazení trysek), ale nedávat klasický rozdělovač, nýbrž rozdělovač bezkontaktní, který se osazoval na motory Lada se systémem Axtec. Rozdíl je především v tom, že rozdělovače pro Axtec měly možnost volby dvou různých typů regulátorů - jeden měl 30° jako klasické rozdělovače a druhý měl 24°. Typ regulace se volil pouhou volbou velikosti okénka na odstředivém regulátoru - jedno okénko je o milimetr menší, tím kratší regulátor. Regulace 24° by při jejím správném nastavení mohla být tak akorát - ale muselo by se to individuálně naladit podle potřeb motoru. Další nespornou výhodou bezkontaktního rozdělovače je kvalitnější jiskra, čili lepší hoření, menší emise a vyšší výkon, zejména citelný ve vyšších otáčkách.
Spolu s bezkontaktním rozdělovačem se musí použít svazek elektriky, elektronický zesilovací modul zapalování a jiná cívka (s menším primárním odporem), která je shodná se Samarou nebo Favoritem.

Sériový výkon motoru 1600 je 86 koní (dle SAE), u sedmnáctky můžeme odhadovat výkon kolem 92-95 koní. Ale jak říkám - nemusí to být tak jednoduché, jak by byla zástavba šestnáctky.

Pokud bys potřeboval s čímkoli pomoct, nemusel by to být až takové problém. Přes Prahu poměrně často jezdím, minimálně jednou až dvakrát do měsíce určitě, takže není problém se domluvit a někde se sejít, pokecat, poladit, udělat. Pokud bys chtěl tu patnáctku složit, složím. Můžeš ji dát do auta a zkusit. Třeba by to i s tím vyšším stupněm komprese jelo bez potíží, jen třeba s úpravou regulátoru předstihu - to můžu taky udělat. LPG potřebuje trochu vyšší předstih, takže by to ve finále třeba mohlo chodit až překvapivě dobře.
Naposledy upravil(a) Marek dne sob pro 08, 2012 21:28, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od smajchl »

Aha ja myslel ze 1.7 motor uz ma ten bezkontakt v sobe... dobry vedet.. No uvidime co nakonec sezenu :-) Rozdil mezi 1,6 a 1,5 prece uz nemuze byt tak velky ne?

Puvodne se mi prave ten upravenej motor 1.5 libil v tom ze ma vyssi kompresi a LPG ma vyssi oktanovy cislo takze by si to melo lip rozumet.... na benzin nejak neplanuju jezdit jen v pripade ze dojde Plyn...

BTW: kolik by u tebe tak stalo seridit takovej upravenej motor? Jako predstih, rozvody, karbec? Kdyt to prece musi byt podobny jako jinej motor 1,5 podobne upravenej coz uz se v historii muselo odehrat vicekrat, jasne ze kazdej motor je trosku jinej ale precejenom to bude podobny ne?
Naposledy upravil(a) smajchl dne sob pro 08, 2012 21:31, celkem upraveno 1 x.
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Motor 1,7 nemá žádný bezkontakt v sobě. Zapalování tam řídí řídící jednotka motoru, čili žádný rozdělovač ani nic podobného tam není. Pouze jeden modul se dvěma DZF (zdvojenými) cívkami, víc nic.


Rozdíl mezi 1500 a 1600 je vlastně spíš jen v průběhu výkonu, resp. točivého momentu, v maximu je to skoro stejné. 1600 jede lépe v nižších a středních otáčkách, ve vyšších je na tom prakticky stejně s patnáctkou.

1500 - toč. moment 114 (106) Nm / 3400 rpm, výkon 83 (75) koní / 5600 rpm.
1600 - toč. moment 123 (118) Nm / 3000 rpm, výkon 86 (78) koní / 5400 rpm.
- údaj bez závorky je dle SAE, v závorce dle DIN


Seřídit takový motor je otázka dvou až čtyř hodin - podle toho, jak moc se bude muset to či ono upravovat dle potřeb motoru. Když se jedná o sérii, je to pro mě chvilka (kluci jistě vzpomenou, jak jsem míval na srazech "ordinaci" a štrůdl aut jako u doktora :-)) - za den srazu jsem odladil i přes dvacet aut. Ale auto v úpravě je svým způsobem prototyp a chce to jiný přístup, hlavně co se týká právě toho zmiňovaného zapalování (předstihu).
Naposledy upravil(a) Marek dne sob pro 08, 2012 22:02, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

Marku, ked sa TI chce, poskladaj mi 1,9 mpi :D 84x84mm...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Marek »

Jasně - dodej díly a není problém. A kdybys sehnal písty z Fiata 128 Rally, měl bys ještě lepší výsledek 1951 ccm - měly 86 mm a vrchlíky ;-) - na neupravené unifikované hlavě Lada byl kompresní poměr 9,8:1, ale kompresní prostor se musel z jedné strany malinko odebrat, případně lehce upravit dna pístů v oblasti naproti antidetonační štěrbině, jinak by to na sebe kopalo. A já je kdysi měl, dokonce výbrusové, takže ještě o nějakou tu desetinku větší. Nedošlo na ně - jak jsem koupil, tak jsem prodal. Taktéž tomu bylo i s vačkou ze stejného motoru s časováním 278°/278° a zdvihem 10 mm - tu jsem upravil pro motor Lada a bohužel nikdy nevyzkoušel - šla do světa.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Upraveny motor 1500 ma to smysl?

Příspěvek od Cory »

No, len ktovie ci 1,7 (82mm) pojde prevrtat na 86mm...asi nie. Musim zmerat stenu valca...(napriklad na motore 2105 po prevrtani na 82mm ostava stena valca 3,9-4mm) Piesty mám v pláne 84mm priamo určené pre VAZ, tuším o 4mm nižšie od origo,. V zálohe mám vačku 270 ( alebo 272°?) A ktomu mpi z novej rady 1,5 16V, ktore by muselo ist na chip. Vstreky mam pripravene z fiatu (200ccm) a z peugeotu (216 ccm). Škrtiacu klapku 56mm namiesto 45mm. Výfuk 50mm od hlavy až po zadok. Našiel som zaujímavé odľahčené ventily, ale neviem či vydržia, sú dosť odtičnené :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“