Stránka 2 z 3

Re: Převrtání motoru

Napsal: úte pro 04, 2012 11:14
od Marek
Navíc písty pro vzduchem chlazené motory mohou mít jinou tepelnou roztažnost a třeba by to proto nefungovalo.

Starší písty se klidně použít mohou, kroužky samozřejmě nové, nemůže být problém.

Re: Převrtání motoru

Napsal: úte pro 04, 2012 16:15
od Luděk Musil
3enit píše:Momentalne nezmerim jaky prumer ma pistni cep... Vi nekdo z vas, jaky prumer cepu ma Lada (myslim ze by se nechal pouzit pist 79,4 nebo 79,6mm?)? Pro zacatek, potom taky resit vysku dna pistu a pod.
Průměr čepu 22 a kompresní výška 38,5 ... (bez záruky). L.

Re: Převrtání motoru

Napsal: úte pro 04, 2012 17:00
od 3enit
Průměr čepu je stejný, co tak čtu v chytré knize :mrgreen:
Kompresní výška pístu zde uvedena není, pokusím se změřit. Tady jsem našel jednu fotku pístu z Oltcita, já to vyfocený nemám...

Re: Převrtání motoru

Napsal: úte pro 04, 2012 17:01
od Cory
To je hodne zaujimavy piest

Re: Převrtání motoru

Napsal: úte pro 04, 2012 17:13
od 3enit
No je takovej dost "šišatej"..., ke kterýmu "vrcholu nebo díře" mám vlastně tu kompresní výšku měřit?

Re: Převrtání motoru

Napsal: stř pro 05, 2012 07:43
od Luděk Musil
Nejsem motorář - takže to řeknu jinak (třeba mě někdo opraví):
Kompresní výška je vzdálenost mezi horní rovinou pístu a středem pístního čepu. L.
PS: obrázek napoví

Re: Převrtání motoru

Napsal: stř pro 05, 2012 08:12
od Marek
Řečeno jednoduše: Oltcit má jak vidno poměrně složitý a přesně stanovený tvar dna pístu, zatímco Lady mají písty s rovnými dny. Takže bych použití laďáckých pístů do motoru Oltcitu jednoznačně vyloučil. Zapomeňte na to.

Re: Převrtání motoru

Napsal: stř pro 05, 2012 10:33
od 3enit
Tak jsem byl fotit...

Re: Převrtání motoru

Napsal: stř pro 05, 2012 11:49
od Marek
Motorka ? :-D

Re: Převrtání motoru

Napsal: stř pro 05, 2012 13:27
od 3enit
Motorka no... valec a pist z Oltcitu :-D
Mohl by nastat nejaky problem s plnenim? Ona hlava motoru 1.3 je trochu odlisna od 1.1 :?
Vecer napisu odlisnosti :)

Re: Převrtání motoru

Napsal: stř pro 05, 2012 14:48
od Marek
Napiš, jaké jsou tam rozdíly a uvidíme. Pokud to půjde, zkus to nějak nafotit třeba. Na to přijdeme..... ;-)

Re: Převrtání motoru

Napsal: stř pro 05, 2012 19:50
od 3enit
Nafotit můžu akorát hlavu z 1.1, z 1.3 sice hlavy mám, ale jsou na funkčním motoru a tak se mi je zrovna sundávat nechce :mrgreen:
Ale napíšu zde rozdíly, které jsou popsány v knize:
Sací ventil má u 1.1 délku 97,4mm a u 1.3 94,6mm. Výfukový ventil 96,3mm u 1.1 a 93,8 u 1.3
Průměr hlavy sacího ventilu u 1.1 je 39mm a u 1.3 38mm. U výfukových 34mm u 1.1 a 35,7mm u 1.3
Úhel sedla sacího ventilu u 1.1 je 120° a u 1.3 90°. Výfukový u obou motorů 90°.
Šířka dosedací plochy sedla v hlavě 1,0-1,4 u sacího, oba motory a 1,4-1,8 u výfukového, též oba motory :)
A potom teda vačky, ty se líší o pár ° ;)

Re: Převrtání motoru

Napsal: čtv pro 06, 2012 07:34
od Luděk Musil
To jsou odlišnosti ... :oops: řekl bych drobnosti.
To, co nás spíše zajímá, je tvar spalovacího prostoru hlavy.
A druhá věc, která se bude týkat pístu a válce: jaký je nedoběh pístu v horní úvrati oproti hraně válce. Ideálně hrany pístu - to je to malé odsazení nahoře, nad kterým je to specifické tvarování.
Nyní budu trochu teoretizovat: pokud je nedoběh pístu 0 a ty vypoukliny lezou "do hlavy", která má tím pádem dost velký objem - potom použití pístu s rovným dnem je, řekněme, nemožné, protože ztratíš kompresi, resp. bude podstatným způsobem snížena.
Příklad: při použití originálního pístu bude komprese 8,8 : 1 . Při použití pístu s plochým dnem bude komprese "jen" třeba 6,5 : 1 , což už je téměř neslučitelné s chodem motoru.
Komprese = poměr mezi kubaturou válce (a hlavy) v momentech kdy je píst ve spodní a horní úvrati.
L.
PS: obrázek napoví, kresba standard Lada

Re: Převrtání motoru

Napsal: čtv pro 06, 2012 09:03
od Marek
No - mně se nelíbí ten úhel osy sacího ventilu proti ose pístu. U jednoho motoru 120°, u druhého 90°. To může být problém. Obávám se totiž, že v souvislosti s tím bude jiný tvar dna příslušného pístu.

Já, pokud bych se rozhodl převrtávat válce 1100 na 1300, určitě bych na ně pak použil hlavu příslušnou dané kubatuře. Takže pokud válce z jedenáctky převrtáš na třináctku a dáš třináctkové písty, dej třináctkové hlavy a vačky. A pak to musí chodit.

Re: Převrtání motoru

Napsal: čtv pro 06, 2012 10:26
od Roman
Marek píše:dej třináctkové hlavy a vačky. A pak to musí chodit.
Ono asi problem je v tom, ze trinastkovych motorov je asi menej ako safranu, oni sa Oltcity 1300 s 5q prevodovkou u nas vobec nevyskytovali......(teda pokial viem sa k nam nedovazali)