Stránka 2 z 2

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: ned lis 11, 2012 19:23
od mleko
ja tam mam bezpodtlakovy rozdelovac klasika a sviecky ja odtrh nemeram pokial je odtrh tak dalej to neriesim

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: ned lis 11, 2012 23:41
od MartasBrno
Nekteří lidi to dalej řeší.

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: stř lis 14, 2012 19:06
od Dusan
Odtrh, res uhol zopnutia ma podstatny vplyv na startovanie

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: sob lis 17, 2012 13:05
od MartasBrno
Tak na co jsi mezitím přišel?

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: stř pro 19, 2012 21:53
od Spadoca
ahoj mě to také tak dělá že jde občas na 3 válce měnil jsem hlavu rozdělovače nové kabely nově udšlaná hlava svíčky NGK a porád to nejde jak má čím to může být???

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: stř pro 19, 2012 22:48
od Petr HC
Dusan píše:Odtrh, res uhol zopnutia ma podstatny vplyv na startovanie
Pokud je vše ostatní v obvodech zapalování v pořádku, potom odtrh ani úhel sepnutí podstatný vliv na startování nemůže mít. Úhel sepnutí/rozepnutí ovlivňuje chod motoru hlavně ve vysokých otáčkách, poněvadž musí vytvořit optimální časové podmínky pro "nabití cívky" (sepnutí) a pro dohření oblouku na svíčkách (rozepnutí - doznění tlumených kmitů). To jsou pak omezující podmímky pro dosažení max. otáček motoru a optimální využití paliva (mimo dalších vlivů).
Jde o přechodové jevy na indukčnosti a podrobnější rozbor by zabral další stránku textu.
Pokud to někoho zajímá, nechť si "vygooglí" přechodové jevy na indukčnosti.

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: čtv pro 20, 2012 12:17
od MartasBrno
Mně se dostalo do ruk auto, které mělo velmi ujetý odtrh a startovalo relativně dobře, ale neumělo akcelerovat, neumělo jet pod zátěží, a vyžadovalo vždy o dost víc sytit. Po seřízení zapalování, včetně vyčištění kontaktů benzinem jede mnohem lépe, prakticky tak jak by mělo. Ale nemusí to nic znamenat, jen mi to naznačilo, že v pořádku musí být všechno, aby to fungovalo jako celek dobře.

Spadoca - všechno nastavení, tedy předstih i odtrh a mezery a svíčkách jsou takové jaké mají být? Značka svíček může a nemusí nic znamenat, mnoho lidí jezdí na Brisky, které jsou považovány za nejlepší a nemá potíže. ( A jednou za uherský rok se najde někdo, kdo má s Briskem problémy (já - jedna jediná vadná svíčka), to je ale nejspíš vyjímka potvrzující pravidlo)

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: čtv pro 20, 2012 12:46
od Vašátor
Problem s nepravidelným chodem studeného motoru po nastartování mám i já. Motor chytne krásně, jakmile ho zatížím (například vyjetí z garáže), začne běžet nepravidelně, jako by na tři válce ... vrrr...vrrr...vrrr. Už jsem s motorem a se vším okolo dělal všechno možné a efekt nic nepřineslo. Zajímavé je, že se tak neděje vždy, jev je naprosto náhodný. Jednou chytne na drc a běží jak samet, podruhé chytnout nechce, rozběhne se pravidelně a pak začne vynechávat.
Seřízené mám naprosto vše, rozdělovač bez vůlí, vačka neopotřebená, hlava komplet přetěsněná (těsnění pod hlavou, svody ...), karburátor vyčištění, seřízený a rovný .... a spotřeba naprosto nádherná. Všechny díly novéKdyby tam mělo být něco v nepořádku, spotřeba by asi tak pěkná nebyla. Tlaky motoru už jsem nějaký rok neměřil, ale v době kdy jsem si s tímto problémem hrál nejvíce, jsem měl tlaky motoru víceméně v pořádku (bez výrazných odchylek, tlaky menší - odpovídající tehdy 180 000km).

Drobná změna odtrhu opravdu vliv na startování nemá - přesně jak píše Petr.
Zajímavostí mohou být zapalovací svíčky, kdy se opravdu tu a tam stane, že je nějaká nová vadná - u NGK platí pravidlo, že ty vyrobené v Japonsku jsou OK a ty pocházející ze závodu ve Francii mají zmetkovitost podstatně větší. Ale určitá zmetkovitost je u všech výrobců. I námi hojně používaný Brisk se občas utne...

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: čtv pro 20, 2012 18:33
od Cory
To je ako pripad mojho suseda... Auto slo relativne pekne, ziadne problemy, akurat trošku klepalo pri vacke. Tak som zhodil hlavu, zistil, ze ventily, vahadla a vacka su KO. Vymenil som ich, hlavu nasadil. Nastavil som predstih a bol problem, pri pridani plynu otacky vybehli a pri opatovnom to strelilo do karbu. Zistil som, že pružinky v odstredivke boli utrhnute a nasledne skratene a nasadene. Vymenil som za nove z toho isteho typu. Už to bolo OK, ale začalo zaplavovať karb. Ten som nastavil a teraz robi to, ze po nastartovani a pridani zdochne a sviecky su zanesene...po opatovnom vycisteni naskoci a po chvili ide na 3 valce...Stačí do niečoho džubnuť... :) Ale myslim ze to robia tie nove VN kable pofidernej vyroby.

Re: problem s zo startovanim studeneho motora

Napsal: čtv pro 20, 2012 21:26
od Dusan
Petr HC píše:
Dusan píše:Odtrh, res uhol zopnutia ma podstatny vplyv na startovanie
Pokud je vše ostatní v obvodech zapalování v pořádku, potom odtrh ani úhel sepnutí podstatný vliv na startování nemůže mít. Úhel sepnutí/rozepnutí ovlivňuje chod motoru hlavně ve vysokých otáčkách, poněvadž musí vytvořit optimální časové podmínky pro "nabití cívky" (sepnutí) a pro dohření oblouku na svíčkách (rozepnutí - doznění tlumených kmitů). To jsou pak omezující podmímky pro dosažení max. otáček motoru a optimální využití paliva (mimo dalších vlivů).
Jde o přechodové jevy na indukčnosti a podrobnější rozbor by zabral další stránku textu.
Pokud to někoho zajímá, nechť si "vygooglí" přechodové jevy na indukčnosti.
Je mozne ze som sa pomyli,,,predsa len od kedy je tam bezkontakt take to veci neriesim :D