Stránka 2 z 3

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 18:34
od Luděk Musil
Nemáš tak trochu zaolejovanej celej motor? Jen jestli Ti to neteče z ventilového víka. Protože zevnitř to na ty svíčky dojít nemůže, protože tam jsou dost vysoký teploty na to, aby veškerý olej spálily. L.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 18:43
od JardaH
motor je čistej, nikde žádný mastnoty. Zkusím je vyčistit (osušit) a budu to sledovat.

Re: zase žere olej

Napsal: stř říj 03, 2012 21:58
od Křečík Barbuška
Luďku, já mít ventilové víko těsné na 101% a taky mít zaolejované závity svící i když je při výměně či pouhé demontáží precizně čistím ... jo, a taky mi to bere olej :mrgreen: . Zelená gufírka co měla být prý italská plnila svou funkci dobře asi tak tři roky, teď již budou asi slabší, ale mám obavu, že olej nebude mizet jen díky jim :) . Mám sice nachystaná hnědá od Elringu, ale nějak se mi do toho nechce.

Re: zase žere olej

Napsal: čtv říj 04, 2012 12:08
od Vašátor
Hodně lidí tu zmiňuje Favoriťácké gufera ... ale i ty jsou dobré a špatné a mají odlišné výrobce. Tož to je tak.

Jedna z příčin zvýšené spotřeby oleje může být i zanesený odlučovač oleje, včetně odvětrávací hadice. U žigulíka se to často nestává, nicméně v případě jeho většího zanesení bude motor více tlakovat, načež si to vezme olej přes kroužky.
Olej na svíčkách, z venkovní strany, napadá mě opravdu jen průsak přes víko ventilů. Stačí jen drobný únik a časem se to u svíčky lehce zaplaví.

Na nasazování gufer ventilů používáme oříšek z palcové sady (přesné číslo teď nevím). Metrické oříšky jsou takové .... no ... pořádně nesedí.

Re: zase žere olej

Napsal: sob říj 27, 2012 21:27
od Křečík Barbuška
Mno, mě se do gufer nechtělo, ale Václavům naštěstí ano :-) . Italská měkkoučká, zelená gufírka ze Solexu poněkud zčernala, smrštila se a praskla. Po výměně gufer došlo k redukci viditelných efektů spotřeby oleje zhruba na 25% původního dosti obludného stavu.

Re: zase žere olej

Napsal: ned říj 28, 2012 13:16
od Sid
My sme raz menili guferá ventilov na nebohej 2102ke. Používali sme favoriťácke guferá zelenej farby. Narážali sme to 12kou orechom z gola sady. Na 2106ke sa menil motor pri go, ktorá sa konala u Vaška. Kúpili sme guferá na ladu/favorit a boli čierne. Zatiaľ to je dobré a olej to nežere. A dúfam, že to ostane tak naďalej.
Voľakedy sa dal kúpiť len originál náhradný diel, ktorý dávali aj v automobilke, namontovalo sa a bolo to dobre. Dnes je jeden diel vyrábaný 300 výrobcami, kdejaké značky a záruky kvality, stojí to kopec peňazí, človek to kúpi v dobrej viere, že to vydrží a nakoniec to stojí za hovno. Zlaté staré časy.

Re: zase žere olej

Napsal: ned říj 28, 2012 17:56
od Křečík Barbuška
Neuvěřitelné, po najetých 200 kilometrech od výměny gufírek jsou závity svíček suché a dokonce se na nich obnovil samoočistný proces :-) .

Re: zase žere olej

Napsal: ned říj 28, 2012 22:47
od Vašátor
Kdo by to byl řekl, že to bude mít až takový efekt. Jsem rád, že se práce vyplatila :wink:

Re: zase žere olej

Napsal: pon říj 29, 2012 10:59
od Jan Vaníček
Protože mě gufera také čekají, jaká mam koupit???

Re: zase žere olej

Napsal: pon říj 29, 2012 15:43
od Vašátor
Nekupuj neznámé značky. Mně se velice osvědčil MasterSport, dále třeba Victor-Reinz, Elring, Goetze, Corteco. Svého času jsem dával zelená určená na Favorita a také maximální spokojenost. Ovšem výrobce nevím.

Re: zase žere olej

Napsal: pon říj 29, 2012 23:31
od MartasBrno
Hurikán píše:...

Teď už vím, že mám v háji stírací kroužky. Nejspíš budou zanesené. Předtím se totiž v autě vystřídali tři majitelé, shodou okolnosti již pánové ve značných letech, kteří zjevně výměnám olejů moc nedali. Mám ten pocit, že pokud už se olej náhodou vyměnil, tak asi za nic moc kvalitního. Odtokové kanálky ve stíracích kroužcích tak budou patrně zanesené a proto ta vysoká spotřeba oleje. Výhledově tedy budu muset motor rozebrat a opravit.

...
Hurikáne, lidi, zkoušeli jste někdo nějaká aditiva do oleje k uvolnění podobných zádrhelů? Mám osobní zkušenost s utrápeným Fiatem Punto a rachocením hydrostavů - Hydro-Stoessle-Additiv od LM pomohl. Nebylo to drahé. Resp. pokud si představím že na autě za 5000 rozdělávám motor kvůli zvýšené spotřebě oleje, jdou na mne mrákoty a záchvaty smíchu a pláče, podle počasí :-)

Špatné kroužky nemám potvrzeny, oleje se tam prý lily jen výborné celý život, historie je dokumentována stáležijícími nadšenci - veteránisty. Čili po výměně gufírek se zřejmě uvidí, jestli se teda něco uvidí :-)

Re: zase žere olej

Napsal: pon říj 29, 2012 23:42
od Vašátor
Zapečené pístní kroužky často nebývají. K jejich uvolnění mi kdysi dávno někdo poradil nalít do válců petrolej a nechat nějaký den být. Zda to funguje nevím. Většinou je zvýšená spotřeba oleje způsobena onými gufírky ventilů..

Re: zase žere olej

Napsal: úte lis 06, 2012 21:59
od Jan Vaníček
Pořídil jsem si preventivně celou náhradní hlavu, chci na ní udělat GO. To bude spočívat mimo jiné i ve výměně vodítek. Nerad bych něco zníčil při vylisovávání, mám proto dotaz: při demontáži se tlačí směrem do spalovacího prostoru, pokud ano, jsou tam nějaké kroužky - jsou pojistné? Musí ven_ pokud ano, je na to nějaký fígl? Nebo se to tlačí do prostoru ventilového víka, co se týká kroužků stejná otázka. Díky předem.

Re: zase žere olej

Napsal: stř lis 07, 2012 06:49
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:... chci na ní udělat GO. To bude spočívat mimo jiné i ve výměně vodítek... .
Nechci Ti brát nadšení a "zapálení se pro věc", ale zrovna vodítka jsou věc, které se provozem nekazí a v 99,9% vydrží celou životnost motoru.
Pokud máš možnost přeměřit vodítka dutinoměrem - tak to udělej a zjistíš, že výměna nebude potřeba.
Při GO hlavy je zcela dostačující zabroušení sedel ventilů, výměna gufer, vyčištění případně nahrazení ventilů. L.

Re: zase žere olej

Napsal: stř lis 07, 2012 08:32
od Hurikán
MartasBrno píše:Hurikáne, lidi, zkoušeli jste někdo nějaká aditiva do oleje k uvolnění podobných zádrhelů? Mám osobní zkušenost s utrápeným Fiatem Punto a rachocením hydrostavů - Hydro-Stoessle-Additiv od LM pomohl. ...
Ne. Nic takového jsem nezkoušel. Osobně nemám k přípravkům tohoto typu moc velkou důvěru. O petroleji jsem taky už slyšel a možná před výměnou oleje tento pokus vyzkouším. Ale nejspíš to dopadne tak, že rovnou vyměním celý motor.