Stránka 2 z 2

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: sob zář 08, 2012 13:07
od Marek
Copak 1,6/16V z Golfa - to byl mazec. Sice poměrně solidních 77kW, jenže maximum točivého momentu až na otáčkách 4500 rpm, navíc díky nezorázně vysokému stupni komprese 11,5:1 to papkalo jen vysokooktanový benzin 98 oktanů a výše. Pod 3500 rpm to byla mrtvola, ve vyšších otáčkách to docela žralo. Jezdil jsem s tím coby služebním asi měsíc a i při velmi opatrné dálkové jízdě jsem se nevešel do devíti litrů. A zcela upřímně řečeno se mi s tím motorem jezdilo velmi nepříjemně, vůbec mi neseděl.
Podobně se chová i motor 1,4/16V 74kW například ve Fabii.

Ona není žádná hitparáda ani naše skvělá HTP. Kolem tří tisíc otáček to jakž takž jede a možná to ani moc nesežere (i když na dvanáctku je to i tak dost). Ovšem jeď s tím po dálnici....... ;-). Kamarád k tomu říká, že je třeba mít zapojený přívěs s hromadou čerstvě posečené píce, neb ten motor má takový apetýt, že žere i trávu.

Motory s plochou křivkou točivého momentu jsou velmi příjemné pro cestování. Takovými byly například motory Lada, zejména 1300 a 1500.
Z motorů Ford (když už jsme tedy u toho Forda) je takovým motorem třeba motor 2,3/16V 107kW v Galaxy. Ten má maximum točivého momentu 202 Nm již při 2500 rpm a maximální výkon 107kW na otáčkách 5500. V ten okamžik má točivý moment 186 Nm, což je téměř neuvěřitelných 92% maxima. Není bez zajímavosti, že tento motor 2,3 má v praxi nižší spotřebu než jeho menší dvoulitrový bráška - pravděpodobně právě z tohoto důvodu.


Proč do toho leješ stooktanový benzin? To je přece nesmysl. Rozhodně nevěřím tomu, že je do tohoto motoru předepsán. Americké motory mají poměrně nízké stupně komprese a takové palivo ničemu nepomůže. Dokonce v některých případech může palivo s vyšším oktanovým číslem motoru i uškodit.

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: sob zář 08, 2012 13:28
od Cory
No, k tym HTP, vcera som sa ich cestou z Nového Mesta nad Váhom čosi naobiehal, a to na felde 1,3 40kw :mrgreen: Všade som šiel najvyššou povolenou rýchlosťou, po diaľnici som držal stále 130 a za celú cestu (Snina - Nové Mesto - Bratislava - Nové Mesto - Snina) som dosiahol spotrebu 5,1l/100km a z toho cestou do Bratislavy som viezol plné auto zemiakov :lol: Ten 100-oktanovy benzin mi pride ako zbytočnosť....alebo je to predpísane? Možno maju amíci ine normy :P

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: sob zář 08, 2012 17:28
od Puhi
pochopiteľne že to nieje predpis, plnú som natankoval koli tej žbrnde na čistenie vstrekov. A nejak som sa postavil k zlemu stojanu, tak tam sla 100ka, aj ked to určite tankovat pravidelne nebudem ;)
s fobiou htp som raz išiel budapešť, neviem koľko to malo pri 130 rpm ale málo to nebolo... A keďze majiteľ sedel hned vedľa, tak som nešiel ani tých 130

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: pon zář 10, 2012 12:03
od Marek
No každopádně Ti přeju mnoho spokojenosti s amerikou - je to marné, ale své kouzlo to prostě má.

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: pon zář 10, 2012 17:22
od Puhi
thx... po prepise sa pomaly pustím do odstraňovania nedostatkov, tak tu občas niečo napíšem

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: pát zář 14, 2012 18:41
od Puhi
preleštené svetlá

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: stř zář 26, 2012 07:15
od Majo
tak uz chapem preco ohovaras Natasu v teme o nej :-D

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: pát říj 05, 2012 17:18
od Puhi
ohovarat ladu, to nikdy :mrgreen:

nvm ci vam to ide: http://www.facebook.com/photo.php?v=480 ... =2&theater

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: sob říj 06, 2012 17:34
od Majo
nam registrovanym ano...
co ti nejde zadna brzda? alebo mas rucku na predok? :mrgreen:

Re: Paliho "mondeo"

Napsal: sob lis 17, 2012 08:47
od Puhi
tehly pod kolesa to istia :mrgreen: