Re: Paliho "mondeo"
Napsal: sob zář 08, 2012 13:07
Copak 1,6/16V z Golfa - to byl mazec. Sice poměrně solidních 77kW, jenže maximum točivého momentu až na otáčkách 4500 rpm, navíc díky nezorázně vysokému stupni komprese 11,5:1 to papkalo jen vysokooktanový benzin 98 oktanů a výše. Pod 3500 rpm to byla mrtvola, ve vyšších otáčkách to docela žralo. Jezdil jsem s tím coby služebním asi měsíc a i při velmi opatrné dálkové jízdě jsem se nevešel do devíti litrů. A zcela upřímně řečeno se mi s tím motorem jezdilo velmi nepříjemně, vůbec mi neseděl.
Podobně se chová i motor 1,4/16V 74kW například ve Fabii.
Ona není žádná hitparáda ani naše skvělá HTP. Kolem tří tisíc otáček to jakž takž jede a možná to ani moc nesežere (i když na dvanáctku je to i tak dost). Ovšem jeď s tím po dálnici....... . Kamarád k tomu říká, že je třeba mít zapojený přívěs s hromadou čerstvě posečené píce, neb ten motor má takový apetýt, že žere i trávu.
Motory s plochou křivkou točivého momentu jsou velmi příjemné pro cestování. Takovými byly například motory Lada, zejména 1300 a 1500.
Z motorů Ford (když už jsme tedy u toho Forda) je takovým motorem třeba motor 2,3/16V 107kW v Galaxy. Ten má maximum točivého momentu 202 Nm již při 2500 rpm a maximální výkon 107kW na otáčkách 5500. V ten okamžik má točivý moment 186 Nm, což je téměř neuvěřitelných 92% maxima. Není bez zajímavosti, že tento motor 2,3 má v praxi nižší spotřebu než jeho menší dvoulitrový bráška - pravděpodobně právě z tohoto důvodu.
Proč do toho leješ stooktanový benzin? To je přece nesmysl. Rozhodně nevěřím tomu, že je do tohoto motoru předepsán. Americké motory mají poměrně nízké stupně komprese a takové palivo ničemu nepomůže. Dokonce v některých případech může palivo s vyšším oktanovým číslem motoru i uškodit.
Podobně se chová i motor 1,4/16V 74kW například ve Fabii.
Ona není žádná hitparáda ani naše skvělá HTP. Kolem tří tisíc otáček to jakž takž jede a možná to ani moc nesežere (i když na dvanáctku je to i tak dost). Ovšem jeď s tím po dálnici....... . Kamarád k tomu říká, že je třeba mít zapojený přívěs s hromadou čerstvě posečené píce, neb ten motor má takový apetýt, že žere i trávu.
Motory s plochou křivkou točivého momentu jsou velmi příjemné pro cestování. Takovými byly například motory Lada, zejména 1300 a 1500.
Z motorů Ford (když už jsme tedy u toho Forda) je takovým motorem třeba motor 2,3/16V 107kW v Galaxy. Ten má maximum točivého momentu 202 Nm již při 2500 rpm a maximální výkon 107kW na otáčkách 5500. V ten okamžik má točivý moment 186 Nm, což je téměř neuvěřitelných 92% maxima. Není bez zajímavosti, že tento motor 2,3 má v praxi nižší spotřebu než jeho menší dvoulitrový bráška - pravděpodobně právě z tohoto důvodu.
Proč do toho leješ stooktanový benzin? To je přece nesmysl. Rozhodně nevěřím tomu, že je do tohoto motoru předepsán. Americké motory mají poměrně nízké stupně komprese a takové palivo ničemu nepomůže. Dokonce v některých případech může palivo s vyšším oktanovým číslem motoru i uškodit.